Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Millaisen vaikutelman teet?  (Luettu 49049 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« : 12.11.2011 00:14:47 »

Perusastrologiaa, pysytellään AC-DC -linjalla ja ehkä MC:llä. Askendenttihan kertoo muun muassa antamastamme ensivaikutelmasta ja vaikutelmat ovat toisinaan aika vahvastikin ristiriidassa sen kanssa, miten itse koemme itsemme.

Niin, miten tuntemattomat, puolituntemattomat tai puolitutut ihmiset ovat teitä kommentoineet? Tuleeko aina samoja huomioita vai vaihteleeko tyypin mukaan? Koetko muiden saamat vaikutelmat täysin vieraiksi itsellesi vai persoonaasi sopiviksi?

Esim. minua luullaan usein näyttelijäksi. En kyllä tiedä, miten sellainen muka naamasta näkyisi, alla näkyvät tärkeimmät kartan tekijät.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #1 : 12.11.2011 00:54:03 »

Minä kuulen hyvin usein kommentteja

a) Kylmä ("Miten sä voit ajatella noin?")
b) Mystinen ("Susta ei ota mitään selvää")
c) Vanhoillinen ("Ai susta 15-vuotiaat ei voi vetää kossua viikonloppuisin etkä kannata yhdenillan suhteita?")
d) Tunteetot ("Miksi sä et skitsoile etkä draamaile?")

Nämä tulevat ihmisiltä, jotka tuntevat minua ehkä hiukan, esim. entisiltä luokkatovereilta.

Tuntemattomilta ihmisiltä tulee aika usein vihjailevaa kommenttia siitä, että olen todellisuudessa naiivi 16-vuotias teini. Siihen tosin vaikuttaa aivan varmasti ulkonäkö. Minä kun olen perinyt molemmilta vanhemmilta geenit, joilla iästä lähtee ulkoisesti pois 10 vuotta ja mitä vanhemmaksi tulee, sitä suuremmaksi tämä ero kuvitellun ja todellisen iän välillä käy. Äitini täyttää ensi vuonna 50 vuotta ja häntä luullaan yhä jotakuinkin 37-vuotiaaksi Grin Isäni on lähempänä 60. ikävuotta ja näyttää suunnilleen 45-vuotiaalle. Heitetään siihen "ikuinen teini"-soppaan 10 cm keskivertonaista lyhyempi varsi, pyöreä naama, "söpö" ääni ja erikoinen tyyli, niin siinäpä sitä sitten ollaan :'D Töissäni saan vakuutella ihmisiä, että kyllä kyllä, tiedän mitä teen, no stress. Sitten tulee kehuja sanoilla "no tästähän tulikin tosi hyvä!" tai "tämä on todella hieno!" Mietityttää mitä minulta oikein oletetaan, jotain liirum laarumiako? (teen toimittajan töitä nyt)

Olen saanut kommenttia myös siitä, etten "avaudu" ja kerro menneisyydestäni. Olen sanonut, että ne ihmiset, joiden kuuluukin tietää minusta, tietävät minusta sen, mitä kuuluukin tietää Grin Kerron toki, jos kysytään, mutta en mainostele menneitä, koska menneet ovat menneitä ja nyt on nyt Smiley

Positiivisia puolia mitä olen kuullut ihmisten sanovan ovat olleet sellaiset määritelmät kuin

a) Suloinen ("Voi, haluan sinut lemmikiksi!")
b) Huolehtivainen (Sain mm. Muumimamma-pyyhkeen lahjaksi tästä syystä :'D)
c) Mielenkiintoinen ("Kerro vielä lisää tästä ja tuosta ajatuksestasi")

Jonkin verran kuulen myös sitä, että "pomppaan" esiin ihmismassasta fiiliksen perusteella. Tähän on vaikea kommentoida mitään sen kummemmin omasta puolestani.

Minulla on ASC Kauris ja näin ollen DC Ravussa. Keskitaivas löytyy Jousimiehestä, mutta Jousimiesmäisiä määritelmiä en ole kuullut, enkä ainakaan ulkoisesti ole mielestäni lainkaan Jouskari. Kauris paistaa päälle päin eniten. ASC Kaurista tunnistan itsessäni muutoinkin. Minua huvittaa vaan edelleen se, että on jotenkin kylmä, jos ei saa kamalaa skitsahtamiskohtausta stressin aikana ja on tunteeton, jos ei istu naama pitkällä, kun on huono päivä Grin Toki stressaan, mutta en ehkä sellaisista asioista, joista ihmiset yleensä. Ja kyllä, naama pitkällä-päiviäkin on, mutta haluan olla silloin yksin ja mieluiten menen nukkumaan naaman taas aurinkoiseksi kuin värnyän asiasta kaikille. Minä uskon ennen kaikkea tasapainoon ja positiivisuuteen.

En tiedä mitä ihmiset ajattelevat minun olevan esimerkiksi ammatillisesti. Varmaan taideopiskelija tai jotain vastaavaa, ikuinen teini-ikäinen.

Ainakin se antaa hyvän suojan lähteä vielä näin melkein kolmikymppisenä ulos keinumaan, katsomaan lasten leffoja, tekemään lumiukkoja ja kuljettamaan söpöjä juttuja mukana ilman, että saa vielä Oudomman Linnun-leiman naamaansa Grin
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #2 : 12.11.2011 01:00:32 »

Ja muistui mieleeni vielä! Kuulin pitkäaikaiselta ystävältäni hänen isosiskonsa kommentoineen minua joskus. Olin nähnyt siskon ohimennen kaksi kertaa, emmekä olleet vaihtaneet yhtään sanaa keskenämme. Sisko on melkein 190cm, armeijan käynyt, voimakas, tatuoitu nainen, joka tuolloin mm. pyöritti baaria omilla vuoroillaan yksin. Siinä lähtivät tämän naisen käsittelyssä isommatkin kaverit ulos baarista ja pysyvästi, jos niikseen tuli!

Tämä sisko oli sitten sanonut ystävälleni "Minusta se (AthaMaarit) on pelottava. Ei kai se tule tänne tänään...?!"  Grin
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5936



Profiili
« Vastaus #3 : 12.11.2011 07:21:03 »

Minä kuulen vain harvoin kommentteja luonteeni laadusta...useimmiten kommentit tulevat ulkonäöstä, eikä ole kovin montaa julkkista, jonka näköiseksi minua ei olisi joku sanonut Wink Grin


Joitain kommenteja, joita olen kuullut useammin kuin kerran:

Pelottava. ( En usko, että on kyse fyysisestä pelottavuudesta, koska pelkääjissä on parimetrisiä ja muutenkin kaapinkokoisia ukkoja... uglystupid2 Tuntuu tulevan useimmiten tyypeiltä, joiden ei tosiaan luulisi pelkäävän pientä naista? )
Ylimielinen. (Harva näkee tämän, mutta on valitettavasti totta )
Ihana. ( Mikä on kenenkin ihana..)
Helvetin hyvä tyyppi. ( Mikä se on..?)
Fiksu. ( Hmmm.)
Vahva. ( Siis henkisesti )

 askendentti jousimies  ( DC  kaksoset ) aspect_con uranus aspect_con jupiter
 neptunus pallas 1.
MC  vaaka aspect_con  pluto  aspect_con saturnus






tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #4 : 12.11.2011 11:47:34 »

Jatkan vielä omalta kohdaltani, kun jäi kommentit aika vähiin..

Persoonallisuuteni muuttui melkoisesti  vähän päälle kolmekymppisenä ja tämä näkyy kyllä muiden tekemissä huomioissakin.

Ennen sain kuulla olevani mm.
-kylmä
-vahva
-vamppi
-säikky ja neuroottinen
-hyvä jätkä

Nämä ovat sellaisia kuvauksia, jotka eivät ole näin jälkikäteen ajateltuna täysin metsikköön. Ihmettelin pitkään tuota kylmyyttä ja vahvuutta, koska itse koin olevani ujo, herkkä ja tunteellinen, mutta olin kuorettanut kyllä itseni melko hyvin ja tähän kuoreenhan ihmiset ensimmäisenä törmäsivät. Persoonallisuuden muutos liittyi itsensä ja oman voimansa löytämiseen, mistä syystä myös kuoret jäivät tarpeettomiksi.

Nyttemmin:
-lämmin, voimakas, energinen
-(yli-)itsenäinen
-ihastuttava
-aggressiivinen
-leppoisa ja rauhallinen (eikö ole melkoinen ristiriita edelliseen??  Shocked)
-Ooksä joku näyttelijä?

Kuten AthaMaaritia, minua on luultu aina todellista ikää huomattavasti nuoremmaksi. Toisinaan ventovieraat ihmiset tekevät minusta hyvinkin "syvällisiä" vaikutelmiin perustuvia psykoanalyyseja, mutta näissä tapauksissa analyysit menevät kyllä pahasti metsikköön. Niitä on kuitenkin hauska kuunnella, koska olen tajunnut, että olen eräänlainen kävelevä peili, ihmiset kuvittelevat näkevänsä lävitseni, mutta todellisuudessa he näkevät minun kauttani vain itsensä. Tämän ominaisuuden liitän 12. huoneeseen, jossa minulla on Aurinko ja Merkurius. Eli todellinen persoonani jää helposti muille näkymättömäksi, vaikka en edes yrittäisi sitä piilotella.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5936



Profiili
« Vastaus #5 : 12.11.2011 11:55:25 »

Melkoisia ristiriitoja näkyis olevan näissä kaikissa..AthaMaaritilla mm. tunteeton/ huolehtivainen. Minulla vaikkapa pelottava ja ihana, ja Lillillä myös vaikka mitkä...selittyisikö tämä nyt juuri sillä, että ihmiset katsovat peiliin ja näkevät sieltä itsensä?
Esim. jos itse pelkää vahvaa naista, niin olen varmasti pelottava..
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #6 : 12.11.2011 12:06:56 »

Peilaaminen on todella yleistä, ainakin siinä tapauksessa kun täysin tuntematon ihminen yrittää määritellä jonkun muun luonteenlaatua. Itse pistin tuohon edelle sellaisia kommentteja, joita kuulen usein ja niitä on saattanut lausua ihmiset, jotka jo hieman tuntevat minua.

Kolme-neljä vuotta sitten ostin ensimmäisen digikamerani ja otin itsestäni paljon valokuvia. Tämä oli varsin mielenkiintoinen ja paljastava projekti, koska niiden kautta oli mahdollista nähdä itseään muiden silmin ja ymmärsin, mihin erinäiset kommentit perustuivat. Esimerkiksi tuo aggressiivisuus. Saan kyllä tarvittaessa aikaiseksi melko hurjia katseita, itsekin pelästyisin itseäni jos kävelisin kadulla vastaan.  Cheesy
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5936



Profiili
« Vastaus #7 : 12.11.2011 13:02:37 »

Nuo minun kasaamani kommentit ovat sellaisilta, jotka joko tapaavat ensimmäisen kerran tai ovat juuri tutustuneet..

Minäkin olen itseäni kuvaamalla huomannut ihan tosiaan, että olen melkoinen kameleontti...en ihmettele miksi minua luullaan milloin minkäkin sukulaiseksi tms, kun en ole noista valokuvistakaan ina tunnistaa itseäni.
tallennettu
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #8 : 12.11.2011 15:04:02 »

Minulla ei yleensäkään koskaan kommentoida ulkonälöä. Toisaalta en liikuskele ihmisten parissa, vaan pitäydyn niissä vakioystävissäni sekä yksinolossa. Ehkä, jos sosiaalisia kontakteja olisi enemmän ja tiheämmin, tulisi ulkonäkökommenttiakin. Työn puolesta kuulen vain sitä hiljaisesti silmiä pyörittelevää "tuo on varmaan joku harjottelija"-paheksuntaa. Lisäksi ihanat naapurini (asun aivan mahtavassa talossa aivan mahtavien naapurien ympäröimänä) kyselevät minut rappukäytävässä nähdessään, että "tulitko koulusta?" Grin Tämän kuulee lähes aina, tosin viimeksi lähinaapurimummo kysyi, että "tulenko töistä", mutta hän tiesikin jo ennakkoon minun olevan töissä. Eli, ulkoisesti minua siis luullaan aina ja iänkaikkisesti opiskelijaksi. Se menisi osaltaan MC Jouskarin piikkiin, mutta edelleen, syytän siitä ulkoista olemustani.

Vertailun vuoksi Japanissa ollessani kukaan ei ehdotellut, että olenko opiskelija tai olenko ehtinyt jo täyttää 18 vuotta.  :Smiley  Siellä jokainen tiesi heti minkä ikäinen olen. Japanilaiset itse (kuten aasialaiset yleensä) ovat sellaisia ikinuorekkaita!
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #9 : 12.11.2011 18:21:21 »

Minunkin tuntemattomilta tai puolitutuilta saamani kommentit ovat yleensä aika ulkonäköpainotteisia. Järjestään kaikki sanovat aina, että näytän paljon nuoremmalta mitä olen. Lisäksi saan kummastelevaa tai ihastelevaa kommenttia hoikkuudestani 2 lapsen äitinä ja hiusteni väri punainen saa myös osakseen huomiota. Nykyään se on positiivista, ihastelevaa. Lapsena sain kärsiä hiuksistani.
tallennettu
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #10 : 12.11.2011 19:21:48 »

Lähinnä outona pidetään. Myös silloin kun en pukeudu kuin Darth Vader. crazy2
tallennettu
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #11 : 12.11.2011 20:37:34 »

Ylpeänä pidetään jos näkee minut kulkemaasa tuolla jossain muiden ihmisten joukossa, AC  leijona  . En oikeastaan ole koskaan keskipisteenä missään, vaan tarkkailijana. Annan muiden loistaa. DC  vesimies , olen helposti lähestyttävissä ja autan tuntemattomiakin, jos he vaikka kysyvät neuvoa tai tietä. Toisaalta AC:ni takia ihmiset eivät minua uskalla lähestyä. Ihana noidankehä.  Grin  MC  oinas kärsimättömäksi sanottu, uppiniskaiseksikin. Impulssien mukaan toimimisesta olen saanut kuulla. Aikaisemmin minulla oli punainen tukka, hiuksista yleensäkin olen aina saanut positiivista kommenttia (Ihanan paksut hiukset sinulla!) sekä silmistä, jotka ovat isot ja vihreät. Kehoni maskuliinisuudesta olen saanut myös kuulla.
tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Godiva
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 70



Profiili
« Vastaus #12 : 12.11.2011 21:17:10 »

Mua luullaan lähes poikkeuksetta kiltiksi ja viattomaksi  Grinaskendentti skorpioni. Lähestyn neljääkymmentä, olen yhden pojan yksinhuoltaja sekä ex-ravintola-alan ammattilainen, silti uudet tuttavuudet ja vähän tuntemattomammat ihmiset pitävät minua oikeana siveyden sipulina ja täysin kokemattomana vähän kaiken suhteen. Toisaalta sanotaan myös räväkäksi ja realistiksi....
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #13 : 12.11.2011 21:32:27 »

Minulla on eräs ystävä, jota erityisesti miehet pitävät puhtoisena enkelinä, vaikka taitaisi Sinkkuelämää-sarjan Samantha Joneskin jäädä kakkoseksi tämän naisen seksihurjastelujen rinnalla.  askendentti neitsyt aspect_con  plutouranus jupiter.
« Viimeksi muokattu: 12.11.2011 22:15:46 kirjoittanut Lilli » tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #14 : 12.11.2011 22:14:14 »

Minulla puolestani on ystävä, jota miehet pitävät hirveänä seksipetona, vaikka hän todellisuudessa on oikein malliesimerkki siveyden sipulista. Hän on  aurinko rapu  kuu vesimies  askendentti vaaka  keskitaivas leijona. Ensimmäisessä huoneessa majailee  pluto ja hänellä on kartalla paljon meidän ristimiämme "seksiaspekteja", joiden perusteella häneltä tullaan ulkomailla kysymään, että "mitä maksaisi?" Grin Todellisuudessa hän odottelee yhä ensimmäistä ihmissuhdettaan tapahtuvaksi ja arvostaa seksuaalista moraalia korkealle, sekä itseltään että muilta. Hän suhtautuukin elämään normi-ihmisiä henkisemmin.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3 ... 6
  Tulostusversio  
 
Siirry: