Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Varhaisimmat mieleen painautuneet unet  (Luettu 3201 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« : 13.10.2011 22:56:39 »

Niin, eli onko muilla jäänyt mieleen unta/unia joita pienenä lapsena nähnyt ja edelleen muistuu selkeästi mieleen? (: Kertokaa tänne toki.

Itse muistan nähneeni joskus tosi pienenä, ainakin  alle 4 taisin olla, unta jossa meidän kotimme uima-altaan syvässä päädyssä oli todella syvää, altaan seinät vaan jatkuivat jatkumistaan alas muttei ollut kuitenkaan pimeää siellä alhaalla ja vesi todella kirkasta. Seinillä kasvoi vähän syvemmällä veden alla upeita erivärisiä (eniten hennon vaaleanpunaisia) koristeellisia simpukoita. (:

Kiva tälleen todeta että jo noin nuorena unimaailmani on keskittynyt tohon veden äärelle Cheesy

Sitten ensimmäinen painajainen koskaan jonka muistin aamulla vielä - ja edelleen (ei enää tosin ole niin pelottava kuin silloin...):
Olin pimeällä hautuumaalla jonkun miehen kanssa ja tulimme jonkun hautaholvin luokse jota ei oltu suljettu kunnolla ja siellä oli luuranko.
  Oli siis vain tommonen lyhyt pätkä mutta alkanu nyt mietittää että mitähän tuo auki jätetty holvi vois meinata Cheesy

Eli jos vaan muistuu mieleen niitä kaikkein varhaisimpia unia niin kertoilkaa tänne! Uskon että nuo unet, jotka on yhä niin selkeässä muistissa ovat olleet jokseekin merkityksellisiä ja siksi ei ole unohtunut, eikös se silleen mene? (: Mutta siis unia tänne vaan tulemaan innolla lukisin kyllä muittenkin Cheesy
tallennettu
Kaihomieli
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #1 : 14.01.2012 22:27:33 »

Itse muistan nähneeni joskus alle kouluikäisenä unen, jossa Mustanaamio oli ystäviensä kanssa viidakossa. He istuivat leirinuotion ympärillä ja taisivat syödä ja/tai puhua keskenään. Erityisesti mieleeni on jäänyt yksi Mustiksen ystävä, keltaihoinen mies, jolla oli siis keltainen ja ikäänkuin öljytty iho ja tämä keltainen mies oli jostain syystä alasti. Siellä puiden takana oli merirosvoja vaanimassa Mustanaamiota ja tämän ystäviä. Yhdessä merirosvolla taisi olla puukko hampaiden välissä ja silmälappu toisen silmän päällä. Voi olla, että mieleni on jotenkin muuttanut tätä unta sen näkemisen jälkeen, kun siitä on kuitenkin varmasti jotain 25-26 vuotta aikaa.

Usein näin myös unta jostain vanhasta talosta, jossa kävin aina unissa äitini ja isäni kanssa. En muista niistä unista tai siitä talosta oikein muuta kuin heti ulko-ovelta lähtevät jyrkät ja korkeat portaat ja kuinka minusta oli kamalaa kävellä ne ylös ja takaisin alas (olen aina ollut kömpelö, minkä takia portaissa kulkeminen minulle tuottaa hiukan vaikeuksia ja se yhdistettynä korkeanpaikan kammoon aiheuttaa sen, että erityisesti korkeat ja jyrkät rappuset ovat olleet minusta aina inhottavia, koska pelkään kaatuvani niissä).
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 15.01.2012 03:27:55 »

Mä näin pienenä tosi paljon painajaisia ja pelkäsin nukkumaan menoa sen takia. Usein mua jahtasivat susilaumat, muistan erään unen jossa hyppäsin ojaan niitä pakoon ja se syvenikin mun alla ja mätkähdin pohjalle -> heräsin sängystä just siitä asennosta.

Yksi painajainen oli sellainen, että lempinukkeni istui kaapin päällä, lähti kaatumaan ja tipahti kaapin taa, ja vain kiljuin ihan kauhuissani. Kyseinen nukke kulkee yhä matkassani kodista toiseen.

Yhdessä unessa istuin kottikärryillä, ja tynnyrin päällä oli valkea kannellinen pistorasia, jonka kannen raosta suihkusi kirkkaan punaista verta. Kauhea uni jota nähdessäni kuulemma itkin unissani ääneen.

Sitten oli yksi uni, jossa minä olin tosi iso ja äitini oli aivan pienen pieni ja seisoi tiskialtaan pohjalla, ja hänen lempitakkinsa valahti viemäriin, muistan yhä mitkä sanat hän unessa sanoi tuolloin.

Muitakin muistan, mutta tuossa muutama. Nämä siis kaikki alle kouluikäisenä nähty.
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: