Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko  (Luettu 5362 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
unelmassa
Vieras
« : 12.12.2010 13:43:22 »

 Smiley  Kissalla..niin sanotusti seitsemän henkeä..niinhän sitä vissiin sanotaan.. idiot2
      Oletteko te huomanneet kissojen olevan erilainen..kuin koiran..Aistillisuudessa.    angel
      Muutaman kerran olen huomannut,..ottamani kissanpennun käyttäytyvän oudosti..
      Silloin kun laitan energiaa..eilenkin se tuijotteli ympäri huonetta...katseli välillä kattoon... Shocked

        Pitipä hieman nauraa moiselle Grin
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010 16:44:31 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #1 : 12.12.2010 14:30:33 »


 Smiley  Kissalla..niin sanotusti seitsemän henkeä..niinhän sitä vissiin sanotaan.. idiot2
      Oletteko te huomanneet kissojen olevan erilainen..kuin koiran..Aistillisuudessa.    angel
      Muutaman kerran olen huomannut,..ottamani kissanpennun käyttätyvän oudosti..
      Silloin kun laitan energiaa..eilenkin se tuijotteli ympäri huonetta...katseli välillä kattoon... Shocked

        Pitipä hieman nauraa moiselle Grin


Muinaisessa Egyptissä kissoille annettiin erityisiä oikeuksia ja niitä kohdeltiin kuin kuninkaallisia. Skandinaviassa kissa on ollut hedelmällisyyden ja Intiassa synnytyksen symboli. Aikaisemmin uskottiin, että noidat ottivat kissansa hahmon öisin. Kissat ovat äärimmäisen itsenäisiä ja riippumattomia. Kissaa ei voi omistaa: se antaa sinun huolehtia itsestään ja rakastaa itseään, mutta aina omilla ehdoillaan. Kissa tulee ja menee miten, minne ja milloin tahtoo. Kissan voimia ovat riippumattomuus, uteliaisuus, monet elämät, nokkeluus, arvaamattomuus, parantaminen, kyky taistella nurkkaan ahdistettunakin, näkymättömän näkeminen ja suojelu. Kissa edustaa myös rakkautta ja pystyy auttamaan meditoinnissa.

Koirathan ovat selkästi taasen laumaeläimiä, eivätkä siis kissan tavoin itsenäisiä ja riippumattomia. Molemmat ovat kyllä henkisiä ja niillä on henkisiä kykyjä. Ne ovat vaan erilaisia ja ilmenevät eri tavalla.

Omat kissani kyllä selkeästi aistivat ja näkevät tuota henkimaailmaa. Lisäksi ne ovat loistavia terapeutteja, parantajia ja lohduttajia. Aina jos minulla on vaikeaa ja esimerkiksi itken. Molemmat tulevat siihen lähelle lohduttamaan.  smitten

Kaikki eläimet ovat pyyteettömän rakkauden mestareita.  smitten


Ai niin, piti vielä lisätä se tuosta kissojen suojelu ominaisuudesta jonka monet liittävät vain koiriin. Toinen, vanhin kissani on selkeästi suojelevainen minua kohtaan silloin kun olen tutustunut, minulla on ollut uusi miesystävä, seurustelukumppani  ensimmäistä kertaa kotona. Hän tulee selkeästi aina vahtimaan ja tutkimaan tämän miehen. Välillä ihan konkreettisesti väkisin ängennyt minun syliin tai jollain tavalla miehen ja minun väliin.  Grin Eräs exäni tätä naureskelikin ja hämmästeli. Tuolloin en vielä tajunnut tätä kissani viisautta, tai osannut täysin lukea sitä. Vasta jälkeenpäin tajusin, sitten kun meille kävi niinkuin kävi... Tästä lähtien pitää kyllä luottaa kissani viisauteen noissa miesasioissa, sillä hän selkeästi osoittaa keihin hän luottaa ja keihin ei. Eli petolliset miehet paljastaa alta aikayksikön tietynlaisella käytöksellään. On hän normaalistikin sellainen suojelevainen ja utelias, mutta silloin ei asetu selkeästi minun ja toisen väliin jos on luotettava mies, vaikka suhde ei sitten kuitenkaan syystä tai toisesta kestäisi. Tulipas sekava sepustus.  crazy2
« Viimeksi muokattu: 12.12.2010 14:40:10 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #2 : 12.12.2010 15:15:57 »


   smitten   Smiley   Kiitos vastauksesta..Rakkauden valo...Näytää noinkin nuori 5kk.ikäinen
           pentu ymmärtävän sitä..Tuo pentu ei näytäkkään olevan ihan mikään
           tyhmä katti...muutenkaan...Joka paikkaan työntää päänsä..Kerran meinas idiot2
           jäädä astian pesukoneeseen.. tickedoff
tallennettu
unelmassa
Vieras
« Vastaus #3 : 17.12.2010 09:11:20 »

    Juu.. tuollasii ne kattiloiset ovat Wink Tuolla meidänkin puolivuotiaalla pennulla
    taitaa olla paha murkkuikä... Cheesy Ei sitten niin mikään mene perille.. knuppel2
    Koira ressukkaa..härnää sen minkä ehtii....Pientä tappelu nujakkaakin havainnut tickedoff
« Viimeksi muokattu: 17.12.2010 12:33:53 kirjoittanut unelmassa » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #4 : 17.12.2010 12:27:44 »

Meillä on myös kaksi kissaa. Kaksi täysin erilaista persoonaa ovat vaikka veljeksiä Cheesy Toinen on hieman pomotteleva luonne ja seuraa isääni joka paikkaan. Aina kun ulko-ovi kolahtaa, juoksee tämä sinne katsomaan tuliko iskä jo kotiin Cheesy Kyseinen kisuli oli aluksi meille tullessaan melko ujo, tottakai kun uuteen paikkaan muutti (asuivat ennen serkullani).
  Nykyään tämä 'isäni kissa' on oikea kotikissa, loikoilee matoilla, sängyillä ja sohvilla vaan ja ollut melkeimpä koko talven sisällä. On tosi mukavuuden haluinen, sängyssäkin sukeltaa mieluummin peiton alle kuin tyytyisi nukkumaan siinä sen päällä. Kerran vahingossa raukka sukelsikin sen patjan alle, ihmetteli varmaan että mikä kankea peitto tämä on olevinaan =D
  Toinen kissamme on ehkä hieman ujompi kuin tuo toinen, mutta juttelee silti paljon, ja oikea herkkusuu. Tämä katti liikkuu ulkonakin joka säällä ja metsästelee. Ainoastaan päivisin löhöilee sohvilla tai sängyillä, tällähetkellä makoilee vieressäni tuolilla. Ei ole ihan niin seurallinen kuin tuo toinen, tämä nukkuu mieluummin yksin alakerran sohvalla, kuin menee veljensä tapaan keskelle olohuoneen mattoa vetämään kieriskelyshowta.

Molemmat pelkäsivät kahta koiraamme, mutta nykyään tämä toinen katti (iskän kissa) yrittää oikein esittää koirien seurassa rohkeaa tms, istuessaan taipuilee aina vaan vähän koirista poispäin vaikka jalat pysyvät paikallaan Cheesy:D Hauskaa seurattavaa Cheesy
  Toinen kisu taas edelleen hieman vieroksuu koiria ja piiloutuu ne nähdessään.

Edellinen kissamme, joka kuoli parisen vuotta sitten 19 vuoden ikäisenä, oli oikea kuningas. Se jos valtasi itselleen sohvan, sitä ei pystynyt siirtää siitä sitten millään, ja yleensä se oli se puolikas siitä sohvasta sitten hänen omistuksessaan kerralla. Ja masua ei saanut rapsuttaa tai muuten tuli hampaista. Terävät kulmahampaat oli tosin viilattu tasaisiksi koska oli joskus ne jossain tappelussa katkaissut. Oikea selviytyjä oli tuo katti. Huuhkajakin sitä joskus riepotellut, suolet roikkuneet joskus taistelun jäljiltä ulkona, kala-allergian takia melkein kaljuuntunutkin pari kertaa kun oli sitä kalaa vahingossa popsinut jne. Ja kaiken lisäksi oli vielä melko pikkuinen kisu, painoa viimeisinä vuosina ehkä se 3 kiloa.... Nykyiset löllykät ovat parhaillaan laihdutuskuurilla. Ovat tosin melko kookkaita muutenkin, painoa ainakin se 5kg.......

Ääh, anteeksi että meni varmaan hieman offtopic, mutta en tiedä noista elämistä... Periaatteessa tuntuu siltä, että tainnut tuo edellinen kissani kuluttaa aika reippaasti niitä elämiään kun kaikkea riehunut.... Ja joskus ne sitten loppuvatkin näköjään... Tämän kisun kaatoi sitten lopuksi auto, äiti ajoi itse vahingossa kissansa ylitse Sad

Näistä nykyisistä löllyköistä en tiedä, mutta vanha kissa, joka oli minuakin varmaan 5 vuotta vanhempi, vaikutti silmistään tosi viisaalta. Ja näki jotain katonrajassa toisinaan ja sitä sitten tuijotteli. Nykyiset kissat tuijottelevat kattoon ainoastaan silloin kun siellä lentelee jokin hyönteinen, ja alkavat maukua.....
tallennettu
Weeping Willow
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56



Profiili
« Vastaus #5 : 03.01.2011 11:32:30 »

Meillä on yksi musta kissa, joka tuli meille eleltyään puolivuotiaaksi asti ladossa puolivillinä. Hänen emonsa alkoi ajamaan pientä poikaa muualle, eikä kissamme olisi arkajalkana millään pärjännyt luonnossa. Luulen jonkun kiusanneen kissanpentua, koska se pelkää edelleen pitkiä miehiä raitapaidoissa. Kissamme on lempeä ja älykäs... Ihmiset ovat ihmetelleet, kuinka olen kouluttanut kissasta sellaisen kuin se on, mutta kyllähän jokainen kissan omistanut tietää, ettei kissaa kouluteta  Wink 

Kun vauva oli tulossa taloon, moni käski hävittää kissan...  Siis perheenjäsenen! :Smiley  Kuitenkin kävi niin, että kissa suojeli vauvaamme, tuota uutta laumanjäsentä. Jos joku pyrki katsomaan makuuhuoneessa nukkuvaa vauvaa, kissa meni sellaista ihmistä käskemään pois ja läpsimään jaloille, jos huutaminen ei toiminut. Meidän kissamme on pitkälti laumaeläin. Meidän perheessämme on sen mielestä selvä arvojärjestyskin.

Kun muutimme ostamaamme taloon, pohdimme, että onkohan tämä nyt sitten hyvä koti. Kissa kotiutui heti ilman minkäänlaista stressiä, joten mekin tiesimme, että kyllä tämä vain on meidän koti. Eikös joskus ole sanottu, että siellä on hyvä nukkua, missä kissakin nukkuu?
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: