Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: lauluääni  (Luettu 18921 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6581


Profiili WWW
« : 15.02.2006 23:46:04 »

miten hyvä lauluääni helähtää kartaltanne?
minulla on käsitys että härät ovat hyviä laulajia,
ovathan sen alueita kehossa kurkku ja kaula
   härkä ystävälläni on jupiter ja merkurius yhtymässä härässä,
   ja kantava ,hyvä,tumma lauluääni
   tuo yhtymäkö sen selittää? näkyy siinä olevan marskin kimpassa..
ite härän vastamerkkinä laulaa hoilotan jatkuvasti,äänestä en niin tiedä,
eikä suotuisia merkkejäkään ole,isot keuhkot vaan...
tallennettu
Hansuli
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 281


Profiili
« Vastaus #1 : 15.02.2006 23:50:51 »

Härkä.
tallennettu

Aurinko kalat, AC leijona, kuu kauris, venus/merkurius vesimies, mars kaksonen
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #2 : 15.02.2006 23:52:36 »

Olen härkä, tosin en tiedä miten lauluääneni helähtää kartallani. En siis osaa tulkita miten se näkyisi...  mutta laulaa tykkään kyllä kovasti ja kuorossakin olen ollut. En kuitenkaan enkelikuorossa.  2funny
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #3 : 16.02.2006 10:34:37 »

Minäkin yhdistäisin kantavan ja vahvan äänen Härän merkkiin. Musikaalisuus ja nuottikorva tosin ovat taas eri asia ja näkyvät varmaan enemmän esim. Neptunuksen ja Merkuriuksen tai Venuksen kontakteista, näin voisi ajatella - tosin en ole tutkaillut asiaa kartoilta sen kummemmin. Jos joku on perehtynyt aiheeseen enemmän, olisi mielenkiintoista kuulla kommentteja tästäkin.

Itselläni ei ole Härässä mitään, mutta eipä ole lauluääntäkään. Grin Nuottikorva sen sijaan on ok ja musikaalisuuttakin ilmeisesti hiukkasen, tosin pianonsoittoharrastus jäi lapsena suuremman kiinnostuksen puutteen vuoksi aika alkumetreille. Olen (omasta mielestäni) huonon ja heikon lauluääneni vuoksi ujo laulamaan, mutta esim. porukassa lauleskelen kyllä mielelläni.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #4 : 16.02.2006 12:40:39 »

Ainut 'härkä' minun kartaltani löytyi:

Keskiyö 20° 37' Härkä . (mitä tuo keskiyö muuten merkitsee?)

Merkurius on  vesimies ja venus  kalat ja neptunus  skorpioni

Noh, en ole koskaan ollut mikään laulaja tyyppi, mikä lähinnä johtuu kouluaikaisista 'yksin-luokan edessä-pakko-laulu-kokeista', mitkä vieraannutti laulamisen ilosta... Embarrassed

Uskoisin ,että jollain omalla persoonallisella tavallani osaisin laulaa..., jos nuo kouluajan traumat eivät olisi olleet estämässä ja häiritsemässä 'vapaan laulutaidon' kehittymistä.  Cheesy En muutenkaan pidä laulajista, jotka laulavat tiettyjen opittujen taktiikoiden yms kautta....sellainen vapasti pallean pohjasta nouseva ääni on jo koskettavaa ja kaunista kyllä...ja sellainen aito spontaanisti sen 'muokkaaminen' hengitysteissä, ennen ulostuloa...sitä pidän 'aitona lauluna'.. Cheesy

Muistan, että lapsena lauloin yksin aina 'oopperaa' Shocked, eli pääsen korkealle, jos siellä pysyttelen...
Ja taasen toisaalta, minulla taitaa olla aika matala ääni naiseksi.. idiot2

Olisin varmaan hyvä jossain 'jodlaamisessa' ja muissa 'erikoisemissa' laulamisissa kuin ns.'klassissessa' lurittelussa...
Huilua tykkään soitella... angel
 Wink smitten
tallennettu
sitruunamelissa
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 14


Profiili
« Vastaus #5 : 16.02.2006 12:54:50 »

la laa

Ompa hauskaa jos laulukin löytyy kartalta, itse tässä aikuisiällä lauluharrastukseen kunnolla kiinni päässeenä totean, että minulla on merkurius härässä. Sieltäkö sekin löytyy ? Ihmeellisiä ovat nämä kartat  Shocked

laulellaan

sitruunamelissa - sydämen ilo  smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #6 : 16.02.2006 15:21:29 »

Ainut 'härkä' minun kartaltani löytyi:

Keskiyö 20° 37' Härkä . (mitä tuo keskiyö muuten merkitsee?)

Keskiyö tarkoittaa IC:tä, eli MC-IC-akselin toista päätä. Toinenhan on se keskitaivas eli midheaven tai medium coeli, josta lyhenne. IC on lyhenne sanoista imum coeli, tosin en ole niin latinan taitoinen että tietäisin mitä tuo imum merkitsee. Joka tapauksessa tarkoittaa kartan alinta kohtaa ja symboloi yksityisyyttämme - aloittaa kodin huoneen eli nelosen.

http://www.saunalahti.fi/astrolo2/akselit.htm

Ja Mi-Olea, minullakin on aika matala ääniskaala, joten sopraanoksi ei minusta olisi vaikka sitä ääntä lähtisikin. Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #7 : 16.02.2006 15:25:59 »

Kiitos Ajatus tiedoista...koitan jos tuon jotenkin ymmärrän, niin että todella sen ymmärrän.  Cheesy
Hitaasti opin näitä astrologian juttuja ja olen pikkuhiljaa aiheen kiinnostavuuden myötä opetellut näitä hiukan ja tosiaan tuo keskiyö ei ole vielä auennut minulle..

*jodlaa matalalta*  Wink

Hmm..'keskiyö'härässä..kuulostaapa aika oudolle minussa..mutta voipi olla... idiot2
« Viimeksi muokattu: 16.02.2006 15:28:31 kirjoittanut Mi-Olea » tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #8 : 16.02.2006 15:54:52 »

Hei Mi-Olea ja anteeksi muille kun tämä menee nyt vähän ohi aiheen...tarkennan vielä että akselit ovat tosiaan ne kartan kaksi poikkiviivaa. Toinen on vaakasuoraan, eli vasemmalla AC (askendentti), oikealla DC. Toinen taas pystysuoraan (voi olla viistossakin), ylhäällä MC ja alhaalla IC. Niiden kärjet ovat tärkeitä, koska ne määrittelevät kartan merkittävimpien huoneiden alkamiskohdat.

IC Härässä voisi symboloida vaikka sitä, että yksityisesti olet hyvin maanläheinen, arvostat perinteitä perheen ja kodin suhteen, kenties tykkäät kasvatella itse ruokaasi? Smiley Konkreettiset, käsinkosketeltavat asiat olisivat kotona tärkeitä, aistit ja nautinnot.

Kartan yläpuoli noin ylipäätään symboloi meistä julkisesti muille näkyvää puolta, missä MC on "korkein" eli näkyvin kohta (sen vuoksi yhdistetään ammattiin ja uraan). Kartan alapuoli taas symboloi yksityisempää, ei-julkista puolta.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Mirjam
Vieras
« Vastaus #9 : 16.02.2006 16:38:51 »

Kiitos Ajatus...aukesi jo enemmän!  smitten
tallennettu
pirpaliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 107


Minähän se siinä...


Profiili
« Vastaus #10 : 16.02.2006 16:44:08 »

Mulla on Härkä Jupiterissa 1.huone.
Tykkään laulaa ja ei ole pahasti turpiin tullu kuuntelijoiltakaan.
Kuorossakin olen laulellut.
Laulan 2 alttoa, joten on sitte matala ääni.
Joku kyllä väitti mulla olevan kirkas ääni, sanoi että pitäis sopraanoa laulaa.
Tiedän kyllä itse, etten sopraanoksi sovi.

Laulun Iloa vaan kaikille laulaville ! smitten smitten smitten
tallennettu

aurinko leijona kuu leijona askendenttioinas

(http://www.myspacedev.com/img/dividers/divider41.gif)
Ozzette
Vieras
« Vastaus #11 : 16.02.2006 17:06:08 »

Olen itse härkä ja laulu se on ollut minun rattoni...  2funny Musiikki yleensäkin, kuin "huumetta" ikään. Rakastan musiikkia ! Olen laulanut kuorossa ja käynyt laulutunneilla, jopa kerran esiinnyinkin ravintolassa. Silloisen laulunopettajani mukaan minulla on laaja ääniala, jonka itsekin allekirjoitan. Mutta noin yleensä, en sanoisi, että minulla nyt mikään kummoinen ääni ole... Ja lauleskelen/musisoin nykyään vain omaksi ilokseni (ja muiden kauhuksi)...  2funny
tallennettu
aQuarius~
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 353


Au vesimies ja asc neitsyt


Profiili
« Vastaus #12 : 16.02.2006 19:15:28 »

Itselläni on vesta härässä 9,huoneessa...
Rakastan laulamista ja joskus yhteen aikaan sain paljon kehua kun uskalsin laulaa toisten kuullen, mutta edelleen laulan tosin yksin.
Minulla on eräs kaveri kenen kanssa aina tehdään ääninauhotuksia ym. ..
Vaikuttaakohan toi vesta härässä? Koska kartallani ei ole muuten härkää.. Cheesy

Meidän suvussa on paljon musikaalisuutta joka on periytynyt jonkun verran.
Olen harjoitellut kitaransoittoa , mutta vasta näinä päivinä joten taitoa ei vielä ole mutta
opin tosi nopeasti. Smiley
tallennettu

Tule takaisin niin kuuntelen ja haluan ymmärtää. Älä tee näin...
tonde
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 101


Profiili
« Vastaus #13 : 16.02.2006 19:27:48 »

Lauluääneni kauneudesta en tiedä, siitä voisi paremmin kertoa kuulijat...lyyrinen altto. Silti vähintäänkin toisia kiusatakseni laulan, kevyttä musiikkia, jazzahtavaa tavaraa ja jotakin vähän klassisempaa.

Härässä minulla ei ole mitään (tosin aurinkomerkkini vastamerkki), mutta Neppari+Merkurius+Venus Jouskarissa yhtymässä, ja nousukaksonena olen lähes aina äänessä.

Molemmat tyttäreni ovat härkiä, laulavat mielellään, pienempikin 3 v. on jo ehtinyt esiintymään julkisesti, vieläpä kirkossa.
tallennettu
meLinda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21



Profiili WWW
« Vastaus #14 : 17.02.2006 04:02:32 »

Merkurius   16°   14'   Vaaka   1. huone   
Chiron   27°   48'   Härkä   9. huone   
   
Askendentti   2°   43'   Vaaka   
2. Huone   24°   50'   Vaaka   

9. Huone   25°   8'   Härkä   
Keskitaivas   4°   1'

Siis Merkurius Vaassa, Chiron Härässä? En ihan tajua näita jutskuja...
Ja minulla on "iso", vahva (kaunis) ääni, jota myös käytän.
Ja paaaljon sanottavaa Smiley
Musiikki on vahva puoli minussa, soitan m.m. rumpuja, pianoa ja kitaraa, laulamisen lisäksi. Ja omia lauluja kirjoitan.

Ehkä se "ilmamerkkisyys" sen tekis, kun siinä laulamisessa
sitä ilmaa todellakin tarttee
 Grin
tallennettu

walk your talk

Little One - Ava-Li
    18.01.2006
Alltid i mitt hjärta.
  Hoist that rag.
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: