Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Opettelethan kanssani tärkeää Merkuriusta  (Luettu 72379 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #60 : 16.08.2010 23:45:31 »

Miksei vaan yksinkertaisesti katso astelukuja.
Jos Merkuriuksen asteluku on pienempi kuin Auringon niin se on silloin ennen Aurinkoa
tai peräti edellisessä merkissä voi olla ennen Aurinkoa.
Mut onks se silloin nouseva vai laskeva??
Nuori vai vanha?
Onks näillä hevonhännän merkitystä??
Eiks se sisäpiirin tutkailu riitä tulkinnaksi?
Onks planeetta nuori vai vanha, haloo?

Mun  merkurius on viiden asteen päässä Auringosta,
ennen Aurinkoa,
menossa kohti yhtymää koska ei ole peräytyvä.
Mun Venus on ollut ennen syntymääni yhtymässä Merkuriukseen mutta peräytyy siitä poispäin syntymäkartalla.
So what?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 16.08.2010 23:50:34 »

Tuolla nuori ja vanha  merkurius vois olla merkitystä siinä Merkuriuksen syklissä.
Tai paremminkin sillä uusi  merkurius syntyessään,
ja täysi   merkurius sitten 58 päivän päästä.
Ja sillain yhteiskunnallisesti, tiedollisesti, mikä on "tiedon virta" ylejään,
ja sitten vois tutkailla sen transiitteja omalle kartalle.
Mut eihän niitä nopeina edes paljon tutkailla.
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #62 : 17.08.2010 00:08:02 »

Siis oikeasti iskikö minuun lukihäiriö vai lukeeko sekä vanhassa että uudessa Merkuriuksessa, että myötäpäivään katsottaessa ennen/edessä aurinkoa  crazy2 ?

Siis arvaa, että minullakin tuo matematiikka menee yli hilseen! Mutta sitten oikeastaan Nikki minua neuvoi, että kun ymmärsin miten Aurinko on aamusta syntyneillä ja miten se liikkuu mp:ään noustessaan, niin nouseva Merkurius voi nähdä samoin. Kun se vipeltää Aurinkoa edellä, on se nuori ja kun se laahaa Auringon jäljessä, on se vanha.

Joten kyllä sinulla on Vanha, vaikka ei Nikulan mukaan ihan vanhimmillaan. Eikö se tunnu omalta?

Sitähän tässä on mielenkiintoista tutkailla, miten paljon näistä löytyy sitä 'oikeaa' ja tuttua itseä.
Eli onko näissä perää?

Tietenkin jokin muu vahva voi kumota kartalla toisen, joten ei näitä osasina pitäisi tutkia, mutta kun ei vielä pysty kokonaisuuksiiin.  Embarrassed

Ei tunnu ihan omalta vanha eikä uusi joten kait minä seilaan sitten siellä niiden välillä  :Smiley !
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #63 : 17.08.2010 09:19:49 »

Ahaa
 merkurius 13 ast ja 13 kaarimin.  kaksoset
 mars 22 ast ja 21 kaarimin.  kaksoset
 aurinko 22 ast. ja 49 kaarimin.  harka
Kaikki 10 huone, nyt pisti huomaamaan  mars ja  aurinko 0 ast ja 28 kaariminuutin ero ja  merkurius
on noin 9 ast. ennen   aurinko
Jai vaan kiinnostamaan melkein sama asteluku  mars ja  aurinko-onko silla jotain merkitysta?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #64 : 17.08.2010 13:07:54 »

diamond
mistä sinä tuon 9 astetta tuohon tempasit?
 harka on ennen Kaksosten merkkiä,
 aurinko 22  harka eli se on ennen  merkurius:sta.
Härän merkkiä on vielä 8 astetta (joka merkki 30 astetta)
ja  siihen lisäksi sen jälkeen tulevan  merkurius:n asteet 13
eli 8 + 13 = 21 astetta eli  merkurius tulee 21 astetta Auringon jälkeen.
Eli jos sinä sijoitat mielikuvana Auringon horisontille, eli  askendentti:lle niin  merkurius jää horisontin alapuolelle koska eläinrataa luetaan vastapäivään.
 Eli Aurinko nousee (horisontin yläpuolelle) ennen Merkuriusta.

On sillä samalla asteluvulla merkitystä,
jo numerologisestikin (mestarislukuja molemmat  Smiley)
mutta myös astrologisesti, eli se on tarkka  aspect_ssx semisekstiili (30 astetta)
jonka olen tulkinnut asioiden menemiseksi jotakin kohti. Eli siinähän siirrytään seuraavaan merkkiin samoilla asteilla, eli jokin johtaa johonkin. Tämän älysin ( siis oma tulkinta) koulusurmien kartoilla, joissa oli pitkiä semisekstiiliketjuja, toiminta johti johonkin, lopulta kuolemiin.
Mutta siis sinulla 10 huoneessa esilläoleva ja menestyvä aurinko,
pistää itsensä päämäärätietoisesti likoon,
ja suuntaa estetiikan ja kauneuden kaipuunsa, konkreettisesti kohti ( aspect_ssx) Kaksosten elohopamaista liikehdintää,
eli se energia voi olla Kaksosten kirjoittamista, kaupankäyntiä, lyhyitä matkoja, kursseja,
joissa kaikissa on tärkeää, että ilmaiset niissä itseäsi koskapa liikkeellepaneva voima on oma Aurinkosi.


Ja esmis,
jos  merkurius on  rapu,
niin silloin se on  rapu eikä  kaksoset.
Ei oo mitään mieltä lähtee tulkitsemaan kun se on niin lähellä -juttuja,
koska ja kun meille on annettu tämä symbolikieli tänne maanmatosille matemaattisesti.
Taivaallahan tähtiryhmien rajat ovat mitä ovat, ihminen ne rajat on vetänyt tämän symbolikielen mahdollistamiseksi.
Sinun  kaksoset energia tulee  uranus:lta ja  ceres:ltä,
kuin myös  jupiter jousimies ideoija (unohtaa yksityiskohdat..) on vastapäätä  kaksoset:ia.
tallennettu
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #65 : 17.08.2010 14:48:24 »

Suljin on mennyt tästä keskustelusta jo ihan sekaisin Shocked

Onko merkuriukseni vanha merkurius kun se on 28 astetta kalat
kun aurinkoni taas on 19 astetta oinas? Vai onko se
enää mikään? Ja mitä merkitystä on vanhalla ja nuorella
merkuriuksella? Ja mistä niille voi lukea jotain tulkintaa, jos
voi?
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #66 : 17.08.2010 14:50:32 »

Suljin on mennyt tästä keskustelusta jo ihan sekaisin Shocked

Et ole yksin! crazy2
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Suljin
Astro-nauttija
****
Viestejä: 760



Profiili
« Vastaus #67 : 17.08.2010 14:56:10 »

Ai nyt näin tämän Taiskan viestin

Lainaus
Vanha Merkurius on

Laskevana kaukana  Auringon takana eli kartalla myötäpäivään katsottuna ennen Aurinkoa 23-28 astetta maksimissaan:
-voluntaristeja, eli he, jotka oman tietoisen itsekasvatuksen, käsittelyn tai tietämyksen, tahdon ja työn kautta katsovat vaikuttavansa kohtaloonsa muuttaen sitä paremmaksi
-henkilö, joka jää miettimään, analysoimaan ja kehittämään ajatuksiaan rauhassa…nojatuolifilosofi
-tarkastelevat itseään vähän keskivertoihmistä kauempaa ja kokevat täydellisyyden ihanteen kaukaiseksi , mutta tavoittelemisen arvoiseksi
-luja tarve sanoa viimeinen sana
-mielen jähmettyminen voi haitata kehitystä

Merkurius maksimissaan luo taipumuksen nähdä maailma ehdollistumien läpi. Saadut vaikutteet, kasvatus ja koulutus muokkaavat silloin suuresti ihmisen mieltä (tosiasioiden sulattaja, kokoaja, tallentaja tai tulkitsija, järkeily ja järjestely.

Noh, kun lukee ensimmäisen viestinikin tähän keskusteluun
niin kyllähän tuo melko paikkaansa pitävältä kuulostaa.. :Smiley
tallennettu

Vain mielikuvituksesi on rajana
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #68 : 17.08.2010 17:19:35 »

Joo,  jupiter jousimies ideoija on jäänyt kiinni johonkin 'so what' kohteeseen.  Wink

Toisten tulkintoja ja ideoita ehkä monenlaisten kokemusmatkojen jälkeen tässä pähkäillään. Ja varmasti mennään sekaisin. Just sitä matematiikan jotakin loogista pyörittelyä, mihin minun pienet aivot ei oikein yllä. Yritän sisukkaasti.

Kyllä uskon, että olen  merkurius  rapu, tässähän se näkyy...lillumassa, mutta joskus menee uskottavuus noista kartoista ja asteista, kun nytkin katsoin Lehtirannan laatimasta taulukosta askendenttiani, niin Jousimieshän se siellä on.

Kuitenkin, pääasiana on mielessäni lapsuuslähtökohdat. Nyt kun minulla on pojantytär jota voin opiskella kartalta. Ja minulla on työpaikallani pikkuisia, joita toista vuotta opetan ja eräs sellainen persoonallisuus, että voi jos jostain saisinkin hänen synt.ajan. että ymmärtäisin jotakin. Tai kuitenkin, kun näissä menee täysin sekaisin, on kai parasta vain kuunnella sisintänsä.

Ihan hyvä, että Nikki on meitä pukkimassa selville vesille, mutta sittenkin tämä oppi pitää käydä oman nahan kautta.

Lillukoon mitä lillukoon, niin jospa tuo Merkurius jotain meille myös vanhempanakin opettaisi, se antrogyyninen 'aikuisuus' päämääränä.  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 18.08.2010 00:27:51 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #69 : 17.08.2010 18:13:00 »




Profiili Yksityisviesti (poissa)
   
   
Vs: Opettelethan kanssani henkilökohtaista Merkuriusta
« Vastaus #72 : tänään kello 13:07:54 »
   Vastaa lainatenLainaus
diamond
mistä sinä tuon 9 astetta tuohon tempasit?
 harka on ennen Kaksosten merkkiä,
 aurinko 22  harka eli se on ennen  merkurius:sta.
Härän merkkiä on vielä 8 astetta (joka merkki 30 astetta)
ja  siihen lisäksi sen jälkeen tulevan  merkurius:n asteet 13
eli 8 + 13 = 21 astetta eli  merkurius tulee 21 astetta Auringon jälkeen.
Eli jos sinä sijoitat mielikuvana Auringon horisontille, eli  askendentti:lle niin  merkurius jää horisontin alapuolelle koska eläinrataa luetaan vastapäivään.
 Eli Aurinko nousee (horisontin yläpuolelle) ennen Merkuriusta.

On sillä samalla asteluvulla merkitystä,
jo numerologisestikin (mestarislukuja molemmat  Smiley)
mutta myös astrologisesti, eli se on tarkka  aspect_ssx semisekstiili (30 astetta)
jonka olen tulkinnut asioiden menemiseksi jotakin kohti. Eli siinähän siirrytään seuraavaan merkkiin samoilla asteilla, eli jokin johtaa johonkin. Tämän älysin ( siis oma tulkinta) koulusurmien kartoilla, joissa oli pitkiä semisekstiiliketjuja, toiminta johti johonkin, lopulta kuolemiin.
Mutta siis sinulla 10 huoneessa esilläoleva ja menestyvä aurinko,
pistää itsensä päämäärätietoisesti likoon,
ja suuntaa estetiikan ja kauneuden kaipuunsa, konkreettisesti kohti ( aspect_ssx) Kaksosten elohopamaista liikehdintää,
eli se energia voi olla Kaksosten kirjoittamista, kaupankäyntiä, lyhyitä matkoja, kursseja,
joissa kaikissa on tärkeää, että ilmaiset niissä itseäsi koskapa liikkeellepaneva voima on oma Aurinkosi.


Haha-todella tempasin-enka laskenut vastapaivaan vaan myotapaivaan!!!
Kiitos Nikki korjauksesta ja tulkinnosta-minullahan   merkurius retroilee, joten vaikka tajusin niin en tajunnut.
Muuten vasta nyt saatiin matka ja kuten sanoit silloin, etta tulee kohta ja se kohta on vasta 5.9, mutta paasen Zeuksen saarta katsomaan-YESH!!!
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #70 : 17.08.2010 18:28:37 »

Ihana juttu Diamond!!! Hyvää matkaa sinulle, imehän Zeuksen miehisiä voimia!!

Niin pikkuinen kuin tuo Merkurius on, niin on se monimutkikas, kun lähtee penkomaan.

Mutta nauratti minua. Nikkihän on minua nii ku 8 asteen vanhempi Merkuriukseltaan. Tässä villi menijä (no ihan vähäsen). Mutta on se vain jännä, jos astrologiakin olisi sellainen jossa ei olisi rajojen rikkomista, vanhat dogmit vain jota tiiviisti totella.  :Smiley

Ja kyllähän tiede mikä tiede, kun siihen intohimonsa kiinnittää, on maailman tärkeä eikä sitä sovi kenenkään arvostella.

Mutta ne syklit. Katselin, että Merkurius tekee Auringon kanssa rataa kiertäessään noin kerran vuodessa yhtymän synt.kartan Merkuriukselle. Eikö sitä voisi ainakin huomioida?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #71 : 17.08.2010 21:01:53 »

Suljin on mennyt tästä keskustelusta jo ihan sekaisin Shocked

Et ole yksin! crazy2

Mä luulin olevani ainut pönttöpää!   2funny
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 17.08.2010 22:44:34 »

Hei rakkaat Pönttöpäät (ihana nimi Merkuriuksen tutkijoille)!  smitten

Tehdään Pönttöpäiden kerho.

Yks juttu minua on ihmetyttänyt monta vuotta. Näin sen seikan ensimmäisen kerran Barcelonassa 2004.

Se, kun siellä ihmiset pääsiäisen aikaan olivat kietoutuneet kamalan paksuihin villahuiveihin, jotka he olivat sitoneet uudella lailla, niin että kaula ja kurkku olivat tosi turvassa. Siitä saakka olen nähnyt huivilla peitettyjä kauloja. Suomessakin.  Shocked Ja viime vuosina olen itsekin peittänyt kurkkuani jos jonkinlaisella pehmyellä liinalla kietoen kurkkuni 'turvaan'.

Nytkin, kun ilta viileni, en tarvinnut muuta kuin huivin kurkkuni ympärille kun menin viinimarjoja poimimaan ja oli turvallinen olo.

Merkuriushan on vuorovaikutuksen eskariopettaja (seuraava Jupiter) ja sen hallintaan kuuluu tuo ääni ja kurkku. MUTTA MIKSI IHMEESSÄ SITÄ PEITETÄÄN? PIDETÄÄN TURVASSAKO? VAI PIILOSSA? HOIDOSSA?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #73 : 17.08.2010 22:45:59 »

Siis en minäkään ymmärrä höykäsen pöläystä vanhasta ja nuoresta Merkuriuksesta,
enkä tiedä kumpi meikäläisellä on,
eikä se oikeestaan kiinnostakaan.
Mutta on hyvä ,että ihmisiä kiinnostaa astrologiassa erilaiset asiat,
jotkut jankkaavat kuunkiertoa vuodesta toiseen  buck2 ja toiset ottavat uusia juttuja esille.
Jotka taas saavat kiinnostumaan asiasta ehkä toiselta kantilta, kuten esmes tämä sai kiinnostumaan Merkuriusken syklistä ja siitä maakolmiosta (sen sykli muodostaa kultaista kolmiota syntyessään) joka on tämän vuoden teema.
Ja koska oma  merkurius on Vesimiehen yhteisöllisessä huoneessa 11, niin minua kiinnostaa näemmä yhteiskunnalliset uutiset eikä niinkään se mitä omassa pienessä piirissä tapahtuu.
Ja tuo maakolmio lie oikeesti näitä maanjäristys, tulivuorenpurkaus, mutavyöry, kuivuus jne -uutisia ympäri palloa. Että miten maa makaa ja konkreettisia juttuja.
Oisko se myös arkipäivän realismia samalla, mitä palkallasi saat?

Tyttärellä on tarkka  aurinko merkurius  skorpioni yhtymä ja tässä on kait sitä järjellä ajattelemista.
Ainakin käytännössä olen huomannut, että siinä missä ite aattelen tunteella ja mietin monia osapuolia, niin tytär sanoo kylymän viileesti asiapitoisesti hela hoijon. Tuo on kait sitä skorpionin mustavalkoisuutta osaltaan, mitä taas en itsessäni tunnista vaikka stelliumi  skorpioni:ssa onkin.
Mustavalkoisuus kait näkyykin enämpi  askendentti skorpioni:ssa kuin  aurinko skorpioni:ssa kuten monet muutkin merkkikohtaiset tulkinnat osuvat mielestäni paremmin sen nousumerkille.
Ehkä myös  merkurius asiapitoisuus, järki, aikuisuus, korostuu MC  neitsyt myötä Merkuriuksen hallitessa sitä.
 aurinko merkurius skorpioni on mestari käyttämään rahaa. Hyvin pieni budjetti riittää vaikka mihin.
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #74 : 17.08.2010 22:48:01 »

..ja oli turvallinen olo.
että mä jakasan ja jaksanhan minä,
mutta kurkku on  harka:n aluetta..
tallennettu
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11
  Tulostusversio  
 
Siirry: