Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: huoneet kartalla  (Luettu 150162 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #45 : 17.07.2014 04:07:32 »

Mista tuo englanninkielinen sitaatti on sinikiviuhko? Minulla nuo Kalat ovat tosiaan Askendantilla eli tavallaan haastavaa kertoa tuohon vastausta, jos ymmarrat. Smiley Mutta kokisin sen niin, etta silloin voi tuntea valilla olevansa vahan eri taajuudella kuin muut ja jossain vaiheessa uskaltaa antaa itsellensa luvan olla luova, herkka ja myotatuntoinen. Itseanihan ei kauheasti kiinnosta miten muut nakevat minut, silla se tuntuu huvittavasti olevan paatantavaltani lahes ulottumattomissa. Grin Mutta siinapahan ihmettelevat, kun ei sita aina ota itsestakaan selkoa. Mutta se on ok.

Kiitos tuosta B:n tilanteen lisayksesta ghede. Voin sanoa, etta kuulostaa todella tutulta. Tuntuu, etta olen tilanteen vaatiesa tehnyt aina tarvittavan, mutta muuten antanut innokkaimpien pyrahdella ensin. Taytyypa jossain vaiheessa tutkia noiden herrojen taustoja, ketka mainitsit.
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #46 : 17.07.2014 09:55:19 »

Minulla itselläni on itäkartta, länsipuolelle jäävät vain 5. huoneessa sijaitsevat Mars ja Neptunus.

Jos lyhyesti kuvailisin itseäni, niin minua on kannustettu melko pienestä pitäen sekä itsenäisyyteen että menestykseen. Itsellä ei välttämättä ole ollut kovinkaan kummoista kunnianhimoa, mutta erityisesti äiti on ladannut lapsiin melkoisia odotuksia. Vaikka minulla on ollut joskus itsetunto-ongelmia ja masennustakin, olen silti ollut tietyllä tapaa hyvin itsevarma siitä, että jos johonkin ryhdyn, niin onnistun kyllä tavoitteissani.

Lapsuudessa ei ole tarvinnut hyysätä erityisesti ketään, eikä myöskään uhrautua kenenkään puolesta. En ole myöskään aikuisiällä tehnyt kovin suuria uhrauksia esim. rakkauden takia ja vaikka jotkut miesystävät ovat odottaneet minun olevan sellainen hoivaava emotyyppi, niin en vain ole sellainen. Minun on vaikea kuvitella, että hyppäisin tyhjyyteen miehen takia, minä tarvitsen omat juttuni enkä jaksa elää ainakaan kovin pitkään vain jonkun toisen ehdoilla. Olen kuitenkin kiinnostunut muista ihmisistä, haluan oppia tuntemaan heidät hyvin, eikä minulla ole vaikeuksia huomioida muita silloin, kun siihen on tarve. Ystävyyssuhteeni ovat olleet rakkaussuhteita antoisampia.

tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2149


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #47 : 17.07.2014 10:36:18 »

Minä olen siis pohjoinen/länsi ihminen  Smiley
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Ave^^
Vieras
« Vastaus #48 : 17.07.2014 11:45:58 »

Eilen illalla käväisin lukemassa nuo gheden kokoamat ajatukset, ja yöllä pohdiskelin niitä. Mieheni siis on tuo D-tapaus, painottuneet 1. ja 4. neljännekset. Hänellä on todella vahvan tuntuinen ja vankkumaton oma persoona ja käsitys itsestään, mutta monesti sen sijaan, että hän yhtä vankkumattomasti ja riippumattomasti ilmaisisi tätä minuuttaan (2. neljännes), hän arvioi ja miettii miten hänen tekemisensä mahdollisesti tulkitaan (4. neljännes). En saa esimerkiksi millään häntä tekemään netissä joitakin leikkimielisiä testejä netissä, koska hänen pitää tarkkaan miettiä mitä vastaa, että mitä minä analysoin niistä hänen vastauksistaan.  Cheesy En edes ole sellainen nainen, joka ylianalysoi jotakin leikkimielisiä testejä (vaikka joskus voin vaikuttaakin siltä  :Smiley).

Joten, jos 2. neljänneksen ilmaisun ajattelee olevan riippumatonta minuuden ilmaisua ja 4. neljänneksen ilmaisun halutunlaisen kuvan luomista itsestään, tämä myös valottaa sitä, miten 12.huone liittyy asiaan. 12.huone, kalat ja neptunus ovat niitä illuusion luojia. 10.huoneessa luodaan julkinen kuva itsestä, 11.huoneessa sosiaalinen kuva itsesta ja 12.huoneessa sukelletaan illuusioon niin pitkälle, ettei ole olemassa enää mitään "aitoa" minuutta, vaan mukaudutaan jokaisen tilanteen mukaan.

Itsehän olen tuo F-tapaus, eli 3. ja 4. neljännekset painottuneet. Kieltämättä minua kiinnostaa kysymykset siitä, missä määrin on olemassa jotakin "aitoa" minuutta ja missä määrin jokainen sosiaalinen rooli yhtä aito osa itse, sekä siitä, mihin asti ihminen lopulta määrittyy sen kautta, miten hänet tulkitaan. Vaikka kokisi olevansa jotakin, mutta kukaan muu ei jaa tätä käsitystä, on vaikea päästä toteuttamaan sitä, koska sinuun ei suhtauduta niin. Sosiaaliset puolet kuuluvat ihmisen elämään biologiseltakin pohjalta, jolloin asioiden määrittyminen kulkee aina myös sitä kautta. Kukaan ei jossain koskaan yksin päätä, että olen tälläinen, vaan omakin käsitys on jo värittynyt sosiaalisilla merkityksillä. Nämä kysymykset pohdituttavat. Yhteiskunnalliset asiat, kuten politiikka, ovat myös aina kiinnostaneet.

Helposti tämä tulkinta ajautuu myös siihen, että planeettojen painottumisen alue olisi jotenkin helppo toteuttaa, mutta eihän se siitä mitään sano. Jos siellä esimerkiksi saturnusta ja plutoa on, niin toteuttaminen ei välttämättä niin helppoa ole. Se vain kertoo mikä alue on merkityksellinen elämässä. Itselläni sosiaalisten asioiden toteuttamiset eivät todellakaan ole olleet helppoja, mutta jollain tapaa ne ovat kyllä merkittävässä asemassa elämässäni.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #49 : 17.07.2014 12:57:56 »

Haeskelin tässä julkkiksia, joilla olisi samanlaiset planeetta-asetelmat kuin itselläni (löysinkin yhden, jolla aika samantyyppinen kartta kokonaisuudessaan kuin mulla, mutta ei siitä tässä sen enempää). Huomasin, että tuota 3. ja 4. neljänneksen painottumista löytyi kuningasperheiden lapsilta. En suurempaa otosta jaksanut tässä kaivaa, mutta käy järkeen, heillä on syntyessään jo julkinen elämä.

Jostain syystä tällä aurinko jousimies - nouseva kalat yhdistelmällä pompauti noita kuningasperheen lapsia, mutta en tosiaan suurempaa otosta kaivellut esille, joten voi olla myös sattumaa.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #50 : 17.07.2014 20:26:10 »


Helposti tämä tulkinta ajautuu myös siihen, että planeettojen painottumisen alue olisi jotenkin helppo toteuttaa, mutta eihän se siitä mitään sano. Jos siellä esimerkiksi saturnusta ja plutoa on, niin toteuttaminen ei välttämättä niin helppoa ole. Se vain kertoo mikä alue on merkityksellinen elämässä. Itselläni sosiaalisten asioiden toteuttamiset eivät todellakaan ole olleet helppoja, mutta jollain tapaa ne ovat kyllä merkittävässä asemassa elämässäni.

Hyvä huomio. Varmaan myös aspekteillakin on oma roolinsa tuossa asiassa. Luulisin, että omalla kohdallani vaikein alue on sitten 2.neljännes, josta löytyvät Aurinko-Pluto -yhtymä 4.huoneesta sekä Saturnus, Uranus ja Neptunus 5.huoneesta. Eli tämän tulkinnan mukaan minun olisi kai sitten hankalinta hallita persoonallista ilmaisuani...varmaan tullut sekin selväksi täällä foorumilla, eheh? Huh

Mutta toisaalta mulla nyt on nuo kaikki neljännekset valtavan paineen keskellä muutenkin johtuen kartaltani löytyvästä suuresta rististä.
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #51 : 17.07.2014 22:31:55 »

Ja lisäksi kannattaa vielä huomioida transiititkin noissa neljänneksissä (onko oikein taivutettu?). Esim. omalla kohdallani Pluto on edennyt "vasta" tuonne 5.huoneeseen, jossa se on tällä hetkellä yhtymässä Vertexiin (13 astetta kauriissa). Kohtalonomaisia tapahtumia on kyllä tullut eteeni paljonkin viime aikoina. Uranus ja Neptunus ovat taas tällä hetkellä kartallani tuolla sosiaalisen identiteetin neljänneksessä ja Saturnus on lymyillyt jo jonkin aikaa 4.huoneessa.
tallennettu
Suomityttö
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 510



Profiili
« Vastaus #52 : 17.07.2014 23:28:14 »


Hyvin sulla kirjoittaminen sujuu, Ghede. Sujuvaa ilmaisua.
tallennettu

Nousu Skorpioni
Aurinko Leijona
Kuu Vesimies

* Totuus ei tarvitse puolustajaa.
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #53 : 18.07.2014 17:50:49 »

Kiitos Suomityttö. Smiley
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #54 : 22.07.2014 12:38:29 »

Voi Lilli! Sun teksti noista ilmansuuntien selostuksista päsähti päin näköä, oon ihan huuruissa! Ei lainkaan paha.
Oon miettiny miks tuttavat yrittää puskee mua jok'ikiseen vaaliin ehdolle - itse tahtoisin olla hiukan aikaa sivussa kaikesta vilskeestä. Kai kuitenkin on todettava ett' tulkintojesi seuraten olen enemmän sosiaalinen eläin ja syntymävalmis poliitikko kuin naisen rooliin perinteisesti istuva.
Kummallista.  crazy2 No. Enhän minä kohdullani koskaan ajattele.  smitten

Hyvät tekstit ootte nostaneet esille.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1330



Profiili
« Vastaus #55 : 22.07.2014 12:40:20 »

Ja lisäksi kannattaa vielä huomioida transiititkin noissa neljänneksissä (onko oikein taivutettu?). Esim. omalla kohdallani Pluto on edennyt "vasta" tuonne 5.huoneeseen, jossa se on tällä hetkellä yhtymässä Vertexiin (13 astetta kauriissa). Kohtalonomaisia tapahtumia on kyllä tullut eteeni paljonkin viime aikoina. Uranus ja Neptunus ovat taas tällä hetkellä kartallani tuolla sosiaalisen identiteetin neljänneksessä ja Saturnus on lymyillyt jo jonkin aikaa 4.huoneessa.
Taidan olla sun ex-vanhempi, kun mulla on  ceres samoissa asteissa, nyt en kyllä muista sideerisellä vai perinteisellä kartalla.
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Ave^^
Vieras
« Vastaus #56 : 23.07.2014 10:34:55 »

Jatketaan nyt pohtimista, kun taas on noussut tätä astrologistakin pohdintaa (kivaa  Cheesy). Kokosin tästä käsitellystä näkökulmasta ajatuksia huoneiden avainmerkityksistä:

HENKILÖKOHTAINEN IDENTITEETTI
1.huone - Minkälaisena itseni koen? Miten tapani katsoa maailmaa muokkaa sitä mitä olen? Miten fyysinen olemukseni kuvaa minua?
2.huone - Mitä voimavaroja minulla on ja miten ne määrittävät minua? Miten omaisuuteni määrittää minua?
3.huone - Mitä voimavaroja ihmissuhteeni ovat minulle antaneet? Millä tavalla ympärilläni olevat ihmiset määrittävät minua?

HENKILÖKOHTAINEN ILMAISU
4.huone - Miten toteutan itseäni läheisteni seurassa ja hyväksi? Miten ilmaisen itseäni tutussa ympäristössä?
5.huone - Miten toteutan itseäni ja olen luova? Miten energiani välittyy uutta luovaan toimintaan?
6.huone - Miten toteutan itseäni yhteiskunnan ja muiden hyväksi? Miten ilmaisen itseäni vieraammissa ympäristöissä?

SOSIAALINEN IDENTITEETTI
7.huone - Miten määritän itseäni peilaamalla muiden ihmisten kautta? Miten se, miten minut nähdään, määrittää minua?
8.huone - Mikä minussa on julkista ja mikä salaista? Mikä muissa ihmisissä on julkista ja mikä salaista? Voinko omistaa toisen tai voiko minut omistaa?
9.huone - Miten yhteinen aate määrittelee minua? Miten yhteys muihin ihmisiin (esim. keskustelu) laajentaa minua?

SOSIAALINEN ILMAISU
10.huone - Minkälaisen kuvan annan itsestäni julkisesti? Miten olen osa yhteiskuntaa, miten vaikutan siellä?
11.huone - Minkälaisen kuvan annan itsestäni ihmissuhteissani? Miten olen osa yhteisöjä, miten vaikutan siellä?
12.huone - Millä tavoin olen yhtä muiden ihmisten kanssa? Millä tavoin ilmaisuni muodostuu muista tarttumalla?
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #57 : 23.07.2014 22:33:12 »

Ja lisäksi kannattaa vielä huomioida transiititkin noissa neljänneksissä (onko oikein taivutettu?). Esim. omalla kohdallani Pluto on edennyt "vasta" tuonne 5.huoneeseen, jossa se on tällä hetkellä yhtymässä Vertexiin (13 astetta kauriissa). Kohtalonomaisia tapahtumia on kyllä tullut eteeni paljonkin viime aikoina. Uranus ja Neptunus ovat taas tällä hetkellä kartallani tuolla sosiaalisen identiteetin neljänneksessä ja Saturnus on lymyillyt jo jonkin aikaa 4.huoneessa.
Taidan olla sun ex-vanhempi, kun mulla on  ceres samoissa asteissa, nyt en kyllä muista sideerisellä vai perinteisellä kartalla.

No, voihan sekin tietysti olla mahdollista, heh. coolsmiley
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #58 : 23.07.2014 22:39:41 »

Jatketaan nyt pohtimista, kun taas on noussut tätä astrologistakin pohdintaa (kivaa  Cheesy). Kokosin tästä käsitellystä näkökulmasta ajatuksia huoneiden avainmerkityksistä:

HENKILÖKOHTAINEN IDENTITEETTI
1.huone - Minkälaisena itseni koen? Miten tapani katsoa maailmaa muokkaa sitä mitä olen? Miten fyysinen olemukseni kuvaa minua?
2.huone - Mitä voimavaroja minulla on ja miten ne määrittävät minua? Miten omaisuuteni määrittää minua?
3.huone - Mitä voimavaroja ihmissuhteeni ovat minulle antaneet? Millä tavalla ympärilläni olevat ihmiset määrittävät minua?

HENKILÖKOHTAINEN ILMAISU
4.huone - Miten toteutan itseäni läheisteni seurassa ja hyväksi? Miten ilmaisen itseäni tutussa ympäristössä?
5.huone - Miten toteutan itseäni ja olen luova? Miten energiani välittyy uutta luovaan toimintaan?
6.huone - Miten toteutan itseäni yhteiskunnan ja muiden hyväksi? Miten ilmaisen itseäni vieraammissa ympäristöissä?

SOSIAALINEN IDENTITEETTI
7.huone - Miten määritän itseäni peilaamalla muiden ihmisten kautta? Miten se, miten minut nähdään, määrittää minua?
8.huone - Mikä minussa on julkista ja mikä salaista? Mikä muissa ihmisissä on julkista ja mikä salaista? Voinko omistaa toisen tai voiko minut omistaa?
9.huone - Miten yhteinen aate määrittelee minua? Miten yhteys muihin ihmisiin (esim. keskustelu) laajentaa minua?

SOSIAALINEN ILMAISU
10.huone - Minkälaisen kuvan annan itsestäni julkisesti? Miten olen osa yhteiskuntaa, miten vaikutan siellä?
11.huone - Minkälaisen kuvan annan itsestäni ihmissuhteissani? Miten olen osa yhteisöjä, miten vaikutan siellä?
12.huone - Millä tavoin olen yhtä muiden ihmisten kanssa? Millä tavoin ilmaisuni muodostuu muista tarttumalla?

Mielenkiintoista pohdintaa. Hyvin ja oivaltavasti olet osannut avata noita huoneiden yksilöllisiä teemoja analyysissäsi. Kiitos vaivannäöstä, Ave. Smiley
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #59 : 28.07.2014 17:38:27 »

Tuolla törkeys-ketjussa nousi aiheeksi, miten törkeydellä menestyy. Asiassa on varmasti vaikutusta tällä länsimaisella yksilökeskeisellä kulttuurilla, jossa jokainen on vastuussa vain itsestään, muiden ongelmat ovat muiden ongelmia. Tulin miettineeksi, että miten paljon tämä liittyy näihin kartan painotuksiin. Ylä- ja/tai länsipainotteinen ihminen kokisi olonsa kotoisammaksi yhteisöllisissä kulttuureissa, kun taas ala- ja/tai itäpainotteinen kokisi saman yksilöllisissä kulttuureissa?

Tänne länsimaihin syntyneenä ajattelen hieman kammoksuen tilannetta, jossa esimerkiksi suku määrittelisi mitä saan tehdä ja mitä en. Silti huomaan usein kaipaavani enemmän solidaarisuutta. Jos yhteisössämme voidaan huonosti, se voisi olla enemmän koko yhteisön asia, sen sijaan että huonosti voivat henkilöt ovat itse aiheuttaneet itselleen huonot tuntemuksensa ja elämäntilanteensa.

[aatepaasausvaroitus Wink] Huonosti voiva ihminen jätetään yksin, kun hänelle sanotaan, että olet itse tämän aiheuttanut, kehitä itseäsi, luonnettasi, itsetuntemustasi, tunteidesi hallintaa, niin voit jälleen olla osa yhteisöämme. Asioihin pitää löytyä yksi tai muutama syyllinen, jotka voidaan eristää, ja tämän jälkeen loppuyhteisö tuntee olonsa syyttömäksi (tosin itselläni ei kauheasti kokemusta ole yhteisöllisistä kulttuureista, että pääteekö tälläinen toiminta sielläkin).

Sen sijaan pahoinvointi voitaisiin ottaa olemassaolevana asiana, jolle ei ole yhtä yksittäistä syypäätä, vaan jokainen voisi miettiä voisiko jotenkin auttaa tilannetta. Ihmisten tunteet ja olot voitaisiin kohdata sen sijaan että etsittäisiin syyllistä (joka päättelyketjun jälkeen on henkilö itse). Ymmärrän kyllä senkin näkökulman, että esimerkiksi työnantajana ei viitsi hyväntekeväisyydestä palkata ihmisiä, jotka eivät ota työntekoa tosissaan. Miten tämä ratkaistaan, ei mitenkään yksinkertaisesti. Mutta todella hurjaa on se määrä, mitä nykyään kohtaa ajatuksia siihen suuntaan, että tämä yksinkertaisesti on vain ja ainoastaan työntekijän oma vika. Hänen pitäisi kehittää itsestään parempi ihminen, ja jos se ei onnistu, niin voi voi. Yhteiskunnan ei tarvitse ottaa osaa tai vastuuta siitä, että tälläinen ilmiö on olemassa, koska eihän se minun vika ole jos joku on niin herkkä ettei kestä sitä mitä minä olen tai mitä maailma on. Mikään mikä ei ole "oma vika" ei ole niin merkityksellistä, että voisin muuttaa omia asenteitani tai käyttäytymistäni, että jolla kulla herkemmälläkin olisi mukava olla. [aatepaasaus päättyy]


Kaipaan siis aina välillä jotakin yhteisöllisyyttä, ymmärrystä siitä, että olemme kaikki osa samaa yhteisöä tai laajemmin todellisuutta, jossa vaikutamme kaikkeen. (Tämä tosin voi tulla myös kaloista.) Pidän silti myös yksilön oikeuksista, vapaudesta, riippumattomuudesta, ettei aina tarvitsisi miettiä sitä miten siihen kaikkeen vaikuttaa, vaan voisi olla mitä itse haluaa olla. Siinäpä dilemma.. Tongue Cheesy
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: