Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: huoneet kartalla  (Luettu 148700 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #30 : 14.07.2014 15:14:37 »

Hmm. Olisiko quadrant sitten jokin neljannes? Tama on ihan mielenkiintoinen aihe, liittyen laajempaan nakokulmaan huoneista. Minulla on jokaisessa noista planeettoja, paitsi 4-6 huoneissa. Tosin Chiron & Lilith ovat 3 asteen paassa IC:stani, eikos se silloin ole jo oikeastaan 4. huoneessa? Ja toisaalta, eiko planeetat hae usein tasapainoa opposition kautta? Eli monimutkaista on tosiaan.

7-9 huoneissa on suurin osa minun persoonallisista ja muistakin planeetoista. Eli sosiaalinen identiteetti olisi siis vahva ja persoonallinen ilmaisu olisi heikoimmissa kantimissa. Viela kun tuon Chironin osuutta kaksosissa miettii.

En kylla kovin hyvin saa tasta kiinni viela. Olen kylla todellakin vahva persoona nykyaan ja olen pyrkinyt kehittamaan itseani melkein joka hetki. Eli niin kuin tuosta voi paatella niin ilmaisussani ei ole ollut kovin paljoa itseluottamusta ainakaan ennen. Vaikka kuinka koittaa vahvistaa persoonaansa. Siihen voi kylla liittya myos nousuni hallitsijat, jotka ovat ainoat peraantyvat planeetat kartallani.

Kiva ghede kun laitat naita pahkailyjasi tanne nykyaan. Saa ajateltavaa ja jaettua omia ajatuksia helpommin. En ole valttamatta itse kovin aloitteellinen, mutta mukana heti kun jokin osuu kohdalle. Tiedan, ettei ole vahvana skorpioni-ihmisena kovin helppoa jakaa tuntojaan tuntemattomille. Mutta kylla se vapauttaa, kun huomaa, ettei ole mitaan pelattavaa. Smiley
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #31 : 14.07.2014 15:30:14 »

Jotkut astrologit eivät käytä huoneita ollenkaan, vaan tyytyvät AC-DC ja MC-IC-jakoon, jolloin kartta jakautuu neljään neljännekseen. Akselit ovat kuitenkin sellaisia asioita, jotka eivät muutu huonejärjestelmän mukana. Ihan mielenkiintoinen tuo cafeastrologyn jaottelu, mutta yleisemmin olen nähnyt jaotteluja, joissa katsotaan, ovatko planeetat kartan etelä- vai pohjoispuolella tai vastaavasti itäisellä tai läntisellä puolella. Etelää kuvaavat huoneet 7-12, pohjoista huoneet 1-6, itää huoneet 1-3 ja 10-12 sekä länttä huoneet 5-9. Kuten näkyy, näissä on päällekkäisyyttä.

Itse katson aina tulkintaa tehdessäni planeettojen jakauman kartan eri puolilla.

Tulkinnat näistä kuuluvat seuraavasti (kopsattu kirjasta "Suuri ennustuskirja")

-Jos planeettojen enemmistö kartalla on horisontin yläpuolella, yksilö on ulospäin suuntautunut. Itseilmaisu on korostunutta ja yksilö todennäköisesti päätyy valtion tai kunnan virkaan, politiikkaan tai ammattiin, joka liittyy suoraan tai riippuu toisten hyväksynnästä. Eteneminen tapahtuu yleensä vallassa olevien myötävaikutuksella ilman että apua tarvitsee edes pyytää.

-Kun planeettojen enemmistö on horisontin alapuolella, yksilö on paljon sisäänpäin kääntyneempi. Häneen ei ole helppo tutustua, ja häntä voi olla vielä vaikeampi ymmärtää. Hän voi olla ujo, pidättyväinen ja varovainen. Menestyäkseen hänen on ponnisteltava omin voimin, sillä hän ei helposti ota vastaan apua vaikutusvaltaisilta ihmisiltä Hän pärjää omillaan.

-Jos planeettojen enemmistö on itäisellä pallonpuoliskolla, yksilö on hyvin aloitekykyinen ja individualistinen. Hän on todennäköisesti aloitteentekijä, joka panee uusia ideoita käytäntöön. Johtajan taidot ovat ilmeiset. Sisäiset motiivit voivat kuitenkin olla itsekkään; hän saattaa jopa käyttää toisia omiin tarkoitusperiinsä.

-Planeettojen enemmistö läntisellä pallonpuoliskolla korostaa yksilön kiinnostusta ympäristöön ja elämistä sen kautta. Hän keskittää huomionsa tunteisiin, ihmissuhteisiin ja asennoitumiseen toisiin ihmisiin sekä uraan ja ympäristöön. Yhteiskunnallinen tietoisuus ja humanitaariset pyrkimykset todennäköisesti hallitsevat persoonaa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #32 : 14.07.2014 16:07:24 »

Meinasin juuri kirjoittaa noista jaotteluista lisaa. Kun katsoo tuota gheden laittamaa cafeastrologyn linkkia niin huomaa, etta nuo pohjois ja etela suunnat ovat vastakkaiset kuin maantieteellisesti. Miksi nain, vahan outoa? Onko nuo Lillin laittamat ihan loogisesti eli normaalisti?

Minulla tarkeimmista planeetoista vain Chiron ja Jupiter on horisontin alapuolella. Eli ei ihmekaan, etta loydan itseni muiden kautta. Silti viela mietityttaa, etta miten se polariteettien vaikutus tassa ilmenee? Vaikea selittaa, mutta eiko esim. minun 8. huoneen stellium ilmene myos 2. huoneen kautta? Mutta milla tavalla... Shocked
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #33 : 14.07.2014 16:13:15 »

Meinasin juuri kirjoittaa noista jaotteluista lisaa. Kun katsoo tuota gheden laittamaa cafeastrologyn linkkia niin huomaa, etta nuo pohjois ja etela suunnat ovat vastakkaiset kuin maantieteellisesti. Miksi nain, vahan outoa? Onko nuo Lillin laittamat ihan loogisesti eli normaalisti?

Itsekin pähkäilin tätä aikoinani. Mutta jos ajattelet itsesi kartan keskelle ja seuraat siitä sitten Auringon kulkua, niin sehän nousee itäisestä horisontista ja zeniitissä ollessaan on osoittaa etelän suunnan. Laskiessaan horisonttiin aurinko on taas lännessä. Oliko tässä järkeä?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #34 : 14.07.2014 16:25:32 »

Heh, joo. Nainhan se taitaa menna. Onko tama asia samalla tavalla sitten suomalaisessa astrologisessa kirjallisuudeessa? Kun suomeksi house:kin on talo eika huone?
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #35 : 14.07.2014 16:34:17 »

Onko tama asia samalla tavalla sitten suomalaisessa astrologisessa kirjallisuudeessa? Kun suomeksi house:kin on talo eika huone?

Mitä tarkoitat?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #36 : 14.07.2014 16:50:39 »

Minä olen itse joskus miettinyt, että minkähän takia nuo huoneet kulkevat vastapäivään ja Auringon kulku on siis itäisestä horisontista seuraavanlainen: nousee 1. huoneen kärjeltä, sitten 12. huone, 11. huone, 10. huone jne. Eikö olisi luonnollisempaa, että 1. huoneesta siirryttäisiin toiseen huoneeseen, siitä kolmanteen jne?

Tällainenkin huonejärjestelmä on ollut käytössä tiettävästi jo 2800 eaa., Egyptissä. Siinä kartta jaettiin 8. osaan ja siksi sitä sanotaan oktoskoopiksi. Siinä huoneiden symboliikka menee seuraavasti:

1. Elämä
2. Raha
3. Matkat
4.Vanhemmat
5. Lapset
6. Sairaus
7. Vaimo
8. Kuolema

Vahinko, ettei astro.comissa pysty tekemään tällä huonejärjestelmällä karttaa. Tutkisin sitäkin ihan suurella mielenkiinnolla.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #37 : 14.07.2014 23:35:29 »

Hmm. Olisiko quadrant sitten jokin neljannes? Tama on ihan mielenkiintoinen aihe, liittyen laajempaan nakokulmaan huoneista. Minulla on jokaisessa noista planeettoja, paitsi 4-6 huoneissa. Tosin Chiron & Lilith ovat 3 asteen paassa IC:stani, eikos se silloin ole jo oikeastaan 4. huoneessa? Ja toisaalta, eiko planeetat hae usein tasapainoa opposition kautta? Eli monimutkaista on tosiaan.

7-9 huoneissa on suurin osa minun persoonallisista ja muistakin planeetoista. Eli sosiaalinen identiteetti olisi siis vahva ja persoonallinen ilmaisu olisi heikoimmissa kantimissa. Viela kun tuon Chironin osuutta kaksosissa miettii.

En kylla kovin hyvin saa tasta kiinni viela. Olen kylla todellakin vahva persoona nykyaan ja olen pyrkinyt kehittamaan itseani melkein joka hetki. Eli niin kuin tuosta voi paatella niin ilmaisussani ei ole ollut kovin paljoa itseluottamusta ainakaan ennen. Vaikka kuinka koittaa vahvistaa persoonaansa. Siihen voi kylla liittya myos nousuni hallitsijat, jotka ovat ainoat peraantyvat planeetat kartallani.

Kiva ghede kun laitat naita pahkailyjasi tanne nykyaan. Saa ajateltavaa ja jaettua omia ajatuksia helpommin. En ole valttamatta itse kovin aloitteellinen, mutta mukana heti kun jokin osuu kohdalle. Tiedan, ettei ole vahvana skorpioni-ihmisena kovin helppoa jakaa tuntojaan tuntemattomille. Mutta kylla se vapauttaa, kun huomaa, ettei ole mitaan pelattavaa. Smiley

Kiitos kehuista ja myötätunnosta, Ritsa. Smiley Mulla nyt vain sattuu edelleen menemään suurin osa ajastani omien päänsisäisten "kompleksieni" selvittelemiseen, joten valitettavasti tästä syystä johtuen saan puristettua yleensä vain hyvin rajoittuneen osan astrologisesta tietämyksestäni tänne muiden luettavaksi. Mutta parempi kai sekin kuin ei mitään. Mutta olen huomannut myös sen, että sulla Ritsa on kans hyvin mielenkiintoisia pohdintoja, joita kyllä mielelläni lueskelen ja varmasti moni muukin. Eli jatka ihmeessä sinäkin kirjoittelua tänne. Smiley
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #38 : 15.07.2014 02:40:51 »

Heh, kiva kuulla, etta muillakin on komplekseja. Cheesy

Ei taalla astro-forumilla kai tarvitse puristaa, mutta anna menna jos silta tuntuu. Smiley Mita tahansa jakaa niin voittaa, silta tuntuu nykyaan. Kai sita voi rajoittaakin valilla? Tilanteen mukaan. Astrologisista aiheista en kylla pysty puhumaan itse kenenkaan kanssa - paitsi taalla. Etta kiitos kaikille keta taalla on ikina jotain jakanut!
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #39 : 15.07.2014 11:12:05 »

Huoneista taas hivenen lisää. Hämärästi muistelen, että jossain oltaisiin myös tulkittu noita huone kvadrantteja sillä tavoin, että 1. kvadrantti kuvastaisi jollain tasolla henkilön lapsuutta, 2. kvadrantti nuoruutta, 3. kvadrantti aikuisuutta ja 4. kvadrantti vanhuutta. Ja eri huoneiden yksilölliset teemat sitten tuovat oman lisänsä tähän soppaan.
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #40 : 16.07.2014 11:02:42 »

Tuo neljännesten (liian hankala sana se toinen  Wink) henkilökohtainen identiteetti, henkilökohtainen ilmaisu, sosiaalinen identiteetti, sosiaalinen ilmaisu -jaottelu käy kyllä aika hyvin yhteen huoneiden merkitysten kanssa. 1-3 kuvaavat omaa itseä ja minuuden tukipilareita, 4-6 kuvaavat tapoja toteuttaa itseään (tosin nelosen itse laittaisin vielä tonne minuuden tukipilareihin, perhe ja juuret jne.), 7-9 kuvaavat tapoja hahmottaa itsensä sosiaalisesti (miten tosin 8 tähän soveltuu, ei välttämättä suoraan) ja 10-12 kuvaavat tapoja toteuttaa itseään sosiaalisesti. Valottaa muuten mukavasti noiden huoneiden merkityksiä tälläinen ajattelu!

Mutta sitten se on tavallaan ristiriidassa tuon itäinen=minä ja läntinen=toiset -jaottelun kanssa, sillä eikö tällöin ole: 1-3, 7-9 = minä, 4-6, 10-12 = toiset? Mun ajatteluuni sopisi itse asiassa paremmin tämä jälkimmäinen. En ole koskaan suuremmin tulkinnutkaan itä-länsi jaotteluja, koska en ole tuntenut sitä omakseni, en ole löytänyt siitä sitä jujua. Kun taas horisontin ylä- tai alapuolelle painottumisesta olen löytänyt jotakin ideaa.




Siitä horisonttipainottumisesta sitten taas,
Tulkinnat näistä kuuluvat seuraavasti (kopsattu kirjasta "Suuri ennustuskirja")

-Jos planeettojen enemmistö kartalla on horisontin yläpuolella, yksilö on ulospäin suuntautunut. Itseilmaisu on korostunutta ja yksilö todennäköisesti päätyy valtion tai kunnan virkaan, politiikkaan tai ammattiin, joka liittyy suoraan tai riippuu toisten hyväksynnästä. Eteneminen tapahtuu yleensä vallassa olevien myötävaikutuksella ilman että apua tarvitsee edes pyytää.

-Kun planeettojen enemmistö on horisontin alapuolella, yksilö on paljon sisäänpäin kääntyneempi. Häneen ei ole helppo tutustua, ja häntä voi olla vielä vaikeampi ymmärtää. Hän voi olla ujo, pidättyväinen ja varovainen. Menestyäkseen hänen on ponnisteltava omin voimin, sillä hän ei helposti ota vastaan apua vaikutusvaltaisilta ihmisiltä Hän pärjää omillaan.

-Jos planeettojen enemmistö on itäisellä pallonpuoliskolla, yksilö on hyvin aloitekykyinen ja individualistinen. Hän on todennäköisesti aloitteentekijä, joka panee uusia ideoita käytäntöön. Johtajan taidot ovat ilmeiset. Sisäiset motiivit voivat kuitenkin olla itsekkään; hän saattaa jopa käyttää toisia omiin tarkoitusperiinsä.

-Planeettojen enemmistö läntisellä pallonpuoliskolla korostaa yksilön kiinnostusta ympäristöön ja elämistä sen kautta. Hän keskittää huomionsa tunteisiin, ihmissuhteisiin ja asennoitumiseen toisiin ihmisiin sekä uraan ja ympäristöön. Yhteiskunnallinen tietoisuus ja humanitaariset pyrkimykset todennäköisesti hallitsevat persoonaa.
minullahan kartta on selkeästi painottunut horisontin yläpuolelle, mutta aika moni pitää minua varmasti ujona, varovaisena ja vaikeasti lähestyttävänä. Sitä tässä onkin useaan kertaan tullut pohdittua, että ulospäin suuntautumisella ei välttämättä ole mitään tekemistä ujouden kanssa, vaikka se niin tavallisesti mielletäänkin. Jos ulospäin suuntautunut tarkoittaa henkilöä, joka puhuu paljon tms., niin se ei vielä kerro siitä, onko henkilö kiinnostunut muiden ihmisten asioista vai ei. Ulospäinsuuntautuminen kun mielestäni (näiden pohdintojen kautta) tarkoittaa sitä, että elää ulkomaailman ja toisten ihmisten kautta, löytää oivallukset elämässään ulkomaailmasta, kokee olevansa osa suurempaa kokonaisuutta, ja niin edelleen. Paljon puhuva ihminen ei siis välttämättä ole ulospäin suuntautunut. Tietenkin nämä ovat asteittaisia juttuja, eli molempia puolia jokaisessa on, ja eri tilanteissa voi suosia eri puolia itsestään.
tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #41 : 16.07.2014 11:44:24 »

Meneeko se sitten niin, etta 7. huoneessa koetaan toiset ihmiset vuorovaikutuksen kautta, 8. huoneessa kohdataan toisiin liittyvat pelot kohtaamisista ja 9. huoneessa saadaan laajempi nakemys sosiaalisesta identiteetista, joka voi tulla aiempien yhdistamisesta? Vaikka on niilla muitakin merkityksia. Mielenkiintoista.. Pakko sanoa, etta nama huoneet tuntuvat tuovan luonnollista kiinnostusta psykologiaan tai ihmisyyden tutkimiseen.

Minullakin tuo ita-lansi jaottelu on ollut vaikea hahmottaa ja pohjois-etela helpommin ymmarrettavissa. Minullakin on vahva pohjoispuoli-painotus kartallani. Ujoudesta olen paassyt hyvin eroon, hyvaksymalla itseni kokonaan ja vahentamalla muiden ihmisten sanojen/ajatusten/tunnereaktioiden vaikutusta itsetuntooni. Olen kylla sukeltanut syvalle paani sisaan, mutta ehka teen sen kuitenkin enemman ulkomaailman havaintojen kautta, kuin etta uppoutuisin taysin itseeni. Tykkaan tarkkailla miten seurani vaikuttaa muihin ihmisiin ja mita piirteita se tuo kaikissa esiin. Ja miten sekin vaikutus on muuttunut vuosien varrella.. huhhuh!
tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #42 : 16.07.2014 17:25:02 »

No minäkin yritän vielä raapustaa tähän jotain omia pohdintojani noista huone kvadranteista (en osannut taivuttaa neljännestä! idiot2).

Esimerkkejä:

Jos henkilöllä A on suurin osa planeetoista 1. ja 2. neljänneksessä (huoneissa 1,2,3;4,5,6): Tulkinta riippuu myös siitä kummassa neljänneksessä henkilöllä on enemmän planeettoja. Jos niitä on enemmän 1. neljänneksessä niin henkilöllä on todennäköisesti vahva persoonallinen identiteetti, jonka hän on saattanut omaksua jo varhaisessa elämänsä vaiheessa. Jos planeetta enemmistö löytyy 2. neljänneksestä niin henkilön persoonallinen ilmaisu, joka on myös omaksuttu omien sisäisten vaikutelmien tai varhaisten kokemusten myötä, on kenties vahvemmassa roolissa hänen olemisessaan kuin hänen identiteettinsä. Jos planeetat taas ovat tasaisesti jakautuneet neljännesten kesken niin kai tällainen henkilö varmaan kykenee paremmin tasapainoilemaan oman persoonallisen identiteettinä ja ilmaisunsa välillä?

Jos henkilöllä B on suurin osa planeetoista 1. ja 3. neljänneksessä (huoneissa 1,2,3;7,8,9): Tällaista henkilöä voisi kenties kuvailla todella vahvaksi tahtoihmiseksi, joka on elämänsä aikana saattanut pyrkiä lähinnä muokkaamaan omaa persoonallista ja sosiaalista identitettiään sekä sisältäpäin että ulkoapäin tulleiden vaikutelmien perusteella. Toisin sanoen hän ei ole varmaan paljoakaan kohdistanut energiaansa itsensä ilmaisuun niin persoonallisella kuin sosiaalisellakaan tasolla...tai ei vain planeettojen jakautumisen takia koe niitä elämänalueita, joita ilmaisun huoneet edustavat, niin tärkeiksi. Taas olisi huomioitava myös se, kummasta neljänneksestä planeetta enemmistö löytyy.

Jos henkilöllä C on suurin osa planeetoista 2. ja 4. neljänneksessä (huoneissa 4,5,6;10,11,12): Kyseinen henkilö saattaa kokea olevansa kokonainen, kun hän saa ilmaista itseään mahdollisimman vapaasti ja sitä kautta hän voi löytää myös ne puuttuvat elementit, joiden avulla hän pystyy kehittämään myös omaa identiteettiään - mikä ei kuitenkaan välttämättä näyttäydy hänelle edes ensisijaisena tehtävänä vaan hän saattaa kokea olevansa täysin tyytyväinen tilanteeseensa pelkästään ilmaisunsa kautta.

Jos henkilöllä D on suurin osa planeetoista 1. ja 4. neljänneksessä (huoneissa 1,2,3;10,11,12): Henkilön käyttäytymistä ohjaavat todennäköisesti varhain omaksuttu vahva identiteetti sekä ulkoapäin omaksuttu ilmaisu tai ilmaisu, jota hän tuo vain esiin lähinnä sosiaalisissa ympyröissä. Toisaalta taas, jos planeetta enemmistö löytyy vaikka 4.neljänneksestä niin silloin henkilö on varmaan keskittynyt olemisessaan enemmän sosiaaliseen ilmaisuunsa kuin varhaisessa vaiheessa rakennettuun identiteettiinsä.

Jos henkilöllä E on suurin osa planeetoista 2. ja 3. neljänneksessä (huoneissa 4,5,6;7,8,9): Henkilö reagoi kenties vahvasti vasta sitten, kun hän on saanut jonkinlaisen ärsykkeen ulkoapäin. Varhain omaksuttu ilmaisu yhdistettynä sosiaalisesti rakentuneeseen identitettiin. Henkilö saattaa hakea muista tukea, jotta hän kykenisi kasvattamaan omaa sosiaalista identiteettiään, mutta hän silti ilmaisee itseään persoonallisella tavalla.

Jos henkilöllä F on suurin osa planeetoista 3. ja 4. neljänneksessä (huoneissa 7,8,9;10,11,12): Jo varhaisesta ikäkaudesta lähtien tällaista henkilöä on esim. saatettu kannustaa osallistumaan mukaan ns. sosiaalisen elämänulottuvuuden piiriin. Riippuen taas painotuksista henkilö saattaa joko korostaa enemmän sosiaalista identiteettiään taikka sosiaalista ilmaisuaan tai sitten ne ovat kutakuinkin tasapainossa keskenään. Voisi myös kuvitella, että tällainen henkilö hakeutuu mukaan jonkinlaisiin laajempiin sosiaalisiin kokonaisuuksiin, esim. yhteisöihin tai organisaatioihin.

Kuulostaako mielestänne ollenkaan järkevältä? :Smiley

Tasainen jakauma kyllä vielä unohtui, mutta jokainen voi varmaan arvailla mitä se voisi tarkoittaa.

Ai niin ja tajusin vasta nyt, että aika harvalla todellisuudessa löytyy "kaikki" planeetat joidenkin kahden neljänneksen sisältä. Pikemminkin pitäisi puhua "suurimmasta osasta" planeetoista, joten tein pienen korjauksen. Embarrassed




« Viimeksi muokattu: 16.07.2014 22:58:22 kirjoittanut ghede » tallennettu
Ritsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 715



Profiili
« Vastaus #43 : 16.07.2014 18:36:59 »

Minulla on melko selkeä B henkilön tilanne, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ilmaisussa on ollut haastetta, mutta sitä tukee muutkin seikat kartalla. Olen sillä tavalla aina asiat hahmottanut, että kun rakennan oman identiteettini ja perustan tarpeeksi vahvaksi, niin ilmaisu ja muu on siitä seurausta automaattisesti ja luonnollisesti. En silti sano, ettei tuo toisinpäin toimisi yhtä hyvin. Se on vaan minulle helpompi tapa toimia ja tästä voi päätellä, että näissä neljänneksissä on jotain perää - ylläri! Ja jotenkin on tuntunut, että muut hoitavat ilmaisun taikka luovuuden paljon luonnollisemmin. Vaikka ei sitä tiedä mitä vielä löytää itsestään...

Mutta tuntuu omalla kohdallani, että kartan alapuolen harvat planeettani ovat olleet tähän asti melko ylikuormittuneita minuudessani. Onneksi Jupiterilla on mahtava laajenemisen ja uskon potentiaali (tervetuloa Leijona! Hurrrrjaa!) ja Khiron hoitaa loput, kun antaa sille mahdollisuuden ilmentyä.

Hienosti koottu nuo tulkinnat neljänneksistä ghede, kiitoksia.
« Viimeksi muokattu: 16.07.2014 18:38:58 kirjoittanut Ritsa » tallennettu
ghede
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 314


Profiili
« Vastaus #44 : 16.07.2014 22:36:32 »

Olet todellakin oikeassa siinä, että ei kannata katsoa pelkästään tätä huonejaottelua, jos mietitään astrologisesti henkilön identiteettiä ja ilmaisua. Itseltäni suurin osa planeetoista löytyy kartan alapuolelta ja oikealta puolelta. Eli karkeasti ilmaistuna olen kai introvertti, joka kaipaa ulkoapäin tulevaa ärsykettä osakseen, jotta saisi edes joskus nostettua takapuolensa ylös tuolista. :Smiley

Tiedän muutaman henkilön, joilla on myös tuo B:n kaltainen tilanne. Mielestäni jotkut heistä ovat vaikuttaneet johtajatyypeiltä, jotka pitävät tarvittaessa ohjakset käsissä, jos kukaan muu ei enää hallitse tilannetta. Pieni ärähdys heiltä usein riittää, jotta asiat saatetaan taas päiväjärjestykseen. Toisaalta käsittäisin B:n tilanteen myös niin, että häntä ei välttämättä niin hirveästi edes kiinnosta toisten ihmisten tai asioiden ohjaileminen vaan pikemminkin oman itsensä tai itseään kiinnostavan jutun löytäminen, mutta siinä sivussa hän kuitenkin saattaa väistämättä joutuakin ohjailemaan muitakin ihmisiä tai asioita. Mielestäni B:n kaltainen tilanne on jossain määrin korostunut esim. joidenkin tiedemiesten kohdalla, mutta mitään yleistystä ei varmaankaan voida mennä tekemään, vrt. esim. Henri Poincare, Louis Pasteur ja James D. Watson:

http://www.astro.com/astro-databank/Poincare,_J.Henri

http://www.astro.com/astro-databank/Pasteur,_Louis

http://www.astro.com/astro-databank/Watson,_James_D.

Jostain syystä tuo Watsonin linkki ei toiminut itselläni, mutta kartan pitäisi kyllä löytyä sieltä, kun kirjoitatte hänen nimensä sinne "search" -kenttään.


« Viimeksi muokattu: 16.07.2014 22:41:20 kirjoittanut ghede » tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: