Kaaos on mun toinen luonto, mutta tätä en ymmärrä, siis tätä johtamiskysymystä, vai heijasteleeko se sun omaa marsia, ja sitä mitä se halajaa
siis kaikella kunnioituksella edelleen.
Nikki:
alkaa jo pakkomielteeltä vaikuttaa tää homma,
kuka johtaa ja ketä.
Minä kun perustin tämän ketjun juuri siksi, että tässä on yksi rajattu alue, jossa ne väittelyt hoitaa, jotta muut alueet säilyisivät väittelyvapaina! eli mielellään olin luomassa tänne rauhaa ja järjestystä, koska muissa ketjuissa ei sitten olisi mun ja jonkun välistä väittelyä aiheen yli.
tämä ketju pysyy rauhallisesti tässä, se ei avaudu itsestään kenenkään koneilla, ellei sitä itse haeta.
vähän sama idea kun mulla se, että esimerkiksi niille jotka haluaa maailmassa sotia uskonnoista, pitäisi järjestää kansainvälisen yhteistyön avulla sellainen sotakenttä, jossa he voisivat rauhassa pommittaa toisiaan, jotta muut ihmiset voisivat elää rauhassa muualla
paitsi tän ketjun tarkoitus ei edes oli sotiminen, eli toisen osapuolien tuhoaminen, vaan antaa tilaa kehittävälle, rakentavalle ja avartavalle väittelylle.
Minä luin pk-seudun metro lehdestä eilen, että joku urheiluheppu, nyt en muista kuka, sanoi, että kouluissa pitäisi väittely ja debatointi ottaa oppiaineeksi, ja olen samaa mieltä.
mielestäni nykymaailmaan etenkin tarvitaan erimieltä olon taitoa, ja niistä erimielisyyksistä keskustelun taitoa, sekä väittelyn taitoa.
minä en koe väittelyä ja erimieltä olemista IRL elämässä enkä täällä ILKEYTENÄ....
fundamentalistikristitystä taustastaniko johtuen, koen suurimpana julmuutena ja ilkeytenä pakotteen ryhmässä kaikkien olla samaa mieltä. sairastakin se on. äitinikin, sanoi, että se oli yksi hänen lapsuutensa kurjimpia puolia (sukutaustassani on myös PALJON hyvää!).
sitten toinen, sitä en ymmärrä, että jos sanoo YHDEN poikkipuolisen sanan jostain aiheesta, kuten äsken vaikka sanoin omasta sukutaustastani, niin se ei tarkoita että sanojan mielestä KOKO aihe olisi TÄYSIN huono :
se on taas tulkitsijan omaa taipumusta mustavalkoiseen ajatteluun.
ei mikään asia ole täysin hyvä tai täysin huono, aina löytyy hiottavaa