Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: aloe vera  (Luettu 34952 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Aion
Vieras
« Vastaus #15 : 30.03.2007 10:23:40 »

Kertoisiko joku kokenut Aloe vera-tietäjä,
miksi jonkin aikaa tuotetta käytettyäni
minulle tuli siihen ¨himo¨?
Nautin jo nyt ¨yliannostusta¨, eli n. 1/2 dl 2 (-3)x päivässä.
Silti haluaisin isomman annoksen
tuota tyyristä tuotetta. Huh

Mieluusti ottaisin vaikka 1 dl kerralla
ja useaan otteeseen.
Kertooko se elimistöni hivenainepuutoksesta
johon haen täydennystä?
Tai suoliston korjaustyöstä?
Tai jostakin muusta?

Minulla on menossa toinen pullollinen vasta.
Ensin tuli lievää ihottumaa muistona nuoruusvuosista
mutta nyt se on jo kadonnut.

Makuna on persikka
ja toisin kuin Asterixille,
minulle aloe maistuu
ihan mieliteoksi asti.
 :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 30.03.2007 13:32:43 »

Miten Sasha levää käytetään.. alkoi kiinnostamaan  Smiley

No vaikka syömällä Sushia, etenkin Maki-rolleja runsaasti. Smiley
Lisäksi monissa itämaisissa keitoissa
käytetään levää runsaasti. Smiley

Itse syön lähes joka päivä Sushia normaali ruokana.
Vaihtelen paistettujen nuudeleiden kanssa ja tofu-keittojen kanssa.
Sitten kun on aihetta juhlia, syön jotain raskasta länsimaalaista,
mutta joka päivä ei ole juhlapäivä. Wink

Tälläisessä ruokavaliossa on myöskin tofua, soijaa, tuoretta kalaa, kasviksia ja muuta terveellistä. Smiley

Olen 164 cm ja painan 47 kg ilman urheilua tuolla ruokavaliolla.
Se on myös erittäin hyvää iholle, hiuksille ja kynsille. Smiley
Se erittäin täyttävää ruokaa. Wink

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/makirolls.jpg)

(http://i47.photobucket.com/albums/f178/Alextheangel/sushi.jpg)
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #17 : 30.03.2007 13:40:09 »

Kertoisiko joku kokenut Aloe vera-tietäjä,
miksi jonkin aikaa tuotetta käytettyäni
minulle tuli siihen ¨himo¨?
Nautin jo nyt ¨yliannostusta¨, eli n. 1/2 dl 2 (-3)x päivässä.
Silti haluaisin isomman annoksen
tuota tyyristä tuotetta. Huh

Mieluusti ottaisin vaikka 1 dl kerralla
ja useaan otteeseen.
Kertooko se elimistöni hivenainepuutoksesta
johon haen täydennystä?
Tai suoliston korjaustyöstä?
Tai jostakin muusta?

Minulla on menossa toinen pullollinen vasta.
Ensin tuli lievää ihottumaa muistona nuoruusvuosista
mutta nyt se on jo kadonnut.

Makuna on persikka
ja toisin kuin Asterixille,
minulle aloe maistuu
ihan mieliteoksi asti.
 :Smiley

Hmmm.. käytän itse täysin ehtaa ainetta ilman lisä-aineita
tai lisättyjä makuja. Wink
Litku on 99,8 % ja hintaa sillä on 5.30 EUR/330 ml pullo,
joten ei erityisen kallista pitäisi olla.
Tosin Suomessa kauppiaat ovat ahneempia. Wink

(Suhtaudun muutenkin epäluuloisesti luontaistuotteisiin,
joihin pitää lisätä jotain myrkkyä sen
parantamiseksi maulta tai ominaisuuksilta)

Kun sen sekoittaa mehuun tai maustettuun kivennäisveteen,
niin se ei maistu sieltä.

Oletkohan maku koukussa tuon persikan makuisen jutun juomisessa? Wink
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #18 : 30.03.2007 13:56:39 »

Oooooh, noita Sashan sushikuvia katsellessa tuli ihan kuola suuhun  Tongue, sushi on parasta mitä tiedän, myös misokeitto jota silloin tällöin teen itsekin (liian harvoin nykyään, epäonnekseni meillä on soijalle hyvin allerginen lapsi joten soijaa ei juurikaan tule ostettua kotiin...). Wakame-levää ja monia muita merileviä tulee ropsautettua keittoihin ja joskus harvemmin salaattiin ja sitten tietysti tuota noria voisi syödä nori-makeina vaikka kuinka...

[Muokkaus: Jostain syystä en ole lainkaan innostunut tuoreesta tonnikalasta, mielestäni se maistuu lähinnä hevosenlihalta! Siksi sashimilautaselle tai sushiini ei sitä tule  buck2 ]

Aloeta maistoin kerran ja siitä tuli lievästi huono olo, taidan puhdistella elimistöäni vähän kotimaisemmin mustikalla ja raakaraasteilla... Halvemmaksikin tulee  :Smiley
« Viimeksi muokattu: 30.03.2007 13:59:17 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Sula
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 90



Profiili
« Vastaus #19 : 30.03.2007 20:05:00 »

Nyt tuli kova nälkä noista herkullisista kuvista   Smiley täytyypä kokeilla levää joskus.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #20 : 30.03.2007 20:40:47 »

Minäkin mieheni kanssa olen käyttänyt pari isoa purkkia aloemehua, niveliin ja vatsakatariin. Koimme sen hyväksi.
Minulla on myös kova vatsa, eikä aloe sitä kummemmaksi tehnyt, mutta en ollut ainakaan kipeä.

Kun taas työtoverini, jolla on liian herkkä vatsa, siis enemmän löysä, kertoi, että hänellä tuli vatsa kauhean kipeäksi ja oli aivan sekaisin. Hänelle se ei sopinut. Ainakin itse sanoi, että aloe sen aiheutti.

Mutta varmaan tuo kuuriluontoisuus olisi sopiva. Minäkin ihmettelen, miten se MAREVAN -lääkityksen kanssa yhteen sopii. Luin jostakin, että ainakaan neidonhiuspuuaineita ei pitäisi silloin käyttää.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #21 : 30.03.2007 20:41:20 »

Oooooh, noita Sashan sushikuvia katsellessa tuli ihan kuola suuhun  Tongue, sushi on parasta mitä tiedän, myös misokeitto jota silloin tällöin teen itsekin (liian harvoin nykyään, epäonnekseni meillä on soijalle hyvin allerginen lapsi joten soijaa ei juurikaan tule ostettua kotiin...). Wakame-levää ja monia muita merileviä tulee ropsautettua keittoihin ja joskus harvemmin salaattiin ja sitten tietysti tuota noria voisi syödä nori-makeina vaikka kuinka...

Sama juttu! Cheesy
Olen niin koukussa Sushiin kuin olla ja voi.
Asiaa parantaa vielä se, että täällä Wienissä on sushi-ravintoloita
joka kulmalla, ennemmän kuin hampurilaispaikkoja,
joten se on erittäin helppoa ruokaa
ostaa valmiina vaikka take away:na. Smiley

Yllättävää kyllä, täällä se on myös edullisempaa
kuin syöminen McDonaldsissa. Wink


[Muokkaus: Jostain syystä en ole lainkaan innostunut tuoreesta tonnikalasta, mielestäni se maistuu lähinnä hevosenlihalta! Siksi sashimilautaselle tai sushiini ei sitä tule  buck2 ]

Sama juttu taas!  Grin Minä en tiedä mikä siinä oikein mättää,
mutta eilen maistoin kaksi sashimia tuoreella
tonnikalala pitkään aikaan,
mutta kyllä se piti maustaa reilusti ensin wasabilla ja soijalla. Grin

Otan sashimini ja sushini aina lohella ja burrerfish:lla,
en tiedä mikä se on suomeksi? idiot2


tallennettu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #22 : 30.03.2007 21:01:55 »

Oooooh, noita Sashan sushikuvia katsellessa tuli ihan kuola suuhun  Tongue, sushi on parasta mitä tiedän, myös misokeitto jota silloin tällöin teen itsekin (liian harvoin nykyään, epäonnekseni meillä on soijalle hyvin allerginen lapsi joten soijaa ei juurikaan tule ostettua kotiin...). Wakame-levää ja monia muita merileviä tulee ropsautettua keittoihin ja joskus harvemmin salaattiin ja sitten tietysti tuota noria voisi syödä nori-makeina vaikka kuinka...

[Muokkaus: Jostain syystä en ole lainkaan innostunut tuoreesta tonnikalasta, mielestäni se maistuu lähinnä hevosenlihalta! Siksi sashimilautaselle tai sushiini ei sitä tule  buck2 ]

Aloeta maistoin kerran ja siitä tuli lievästi huono olo, taidan puhdistella elimistöäni vähän kotimaisemmin mustikalla ja raakaraasteilla... Halvemmaksikin tulee  :Smiley

Hei Pallaskissa - tai muutkin ....
 oisiko sinulla laittaa tähän hyvää ja yksinkertaista miso-keiton ohjetta - ihan peruskeiton.. olen itsekin innostunut misosta - en vain ole vielä sitä itse valmistanut...ja levät on kanssa ihanaa herkkua - varsinkin niin että ne on valmistettu rapeaksi....? . ja menikö multa jotain ohi...mutta kysyn kuitenkin että oletteko valmistaneet sushia itse.... Cheesy
tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #23 : 30.03.2007 21:18:09 »

Sorry, tämä sushiosasto menee niin off topiciksi että nolottaa... Perusmisokeittoon tulee siis tärkeimpinä ainesosina misoa (shiro-miso taitaa olla parasta), kuivattua tonnikalajauhetta eli dashia ja wakame-merilevää. Kasviksina voi käyttää mitä tahansa sesongin keittovihanneksia, yleensä kuitenkin aina porkkanaa ja purjoa. Kasvikset keitetään dashilla maustetussa vedessä, lisätään wakame-levä n. 5 min ennen keiton kypsymistä ja lopuksi miso, jonka jälkeen keittoa ei enää kiehuteta. Ruokaisempaan keittoon lisätään pieniksi paloiksi viipaloitua tofua, mutta se ei ole "pakollista". Tässä yksi resepti, googlella löytyy monta versiota Smiley Vaikka tämä: http://www.elisanet.fi/kokkaaja/paprikasalaatti.html

Sushia on yllättävän helppo tehdä itse, ohjeita löytyy netistä ja suomenkielisiä sushikirjojakin löytyy. Rohkeasti vain kokeilemaan, lopputulos on kyllä näpertämisen arvoinen  Grin
tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #24 : 30.03.2007 21:27:42 »

Tässä yksi resepti, googlella löytyy monta versiota Smiley Vaikka tämä: http://www.elisanet.fi/kokkaaja/paprikasalaatti.html

Sushia on yllättävän helppo tehdä itse, ohjeita löytyy netistä ja suomenkielisiä sushikirjojakin löytyy. Rohkeasti vain kokeilemaan, lopputulos on kyllä näpertämisen arvoinen  Grin
KIITOS   Smiley , niinpä, huomasin itsekin kirjoitettuani - että  Wink...vaan hyvässä asiassa... smitten
..hyvät ohjeet laitoit...palataan taas aloe veraan ... :Smiley
jk. klik. kuvaa   Wink näin iloiseksi teit minut   Wink olen niin tykästynyt tähän kuvaan että pakko laittaa se taas  Grin
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #25 : 30.03.2007 22:14:12 »

Nyt kysyisin, mikä ja mitä Sashan kuvassa on tuo mustareunuksinen 'leivos'. Söin vasta sellaisen kiinalaisessa ravintolassa, enkä tiennyt oikein voiko sitä mustaa reunaa syödä. Sinne se meni.

Ja...

mitä eroa on suomlaisella miedosti raakasuolatulla lohella tai siialla ja japanilaisella sushilla?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 31.03.2007 02:19:45 »

Nyt kysyisin, mikä ja mitä Sashan kuvassa on tuo mustareunuksinen 'leivos'. Söin vasta sellaisen kiinalaisessa ravintolassa, enkä tiennyt oikein voiko sitä mustaa reunaa syödä. Sinne se meni.

Se on juuri sitä kuivattua merilevää eli noria,
jota on hyvä syödä ja paljon. Smiley



Ja...

mitä eroa on suomlaisella miedosti raakasuolatulla lohella tai siialla ja japanilaisella sushilla?

Japanilaisessa sushissa lohta ei suolata, vaan mausteina
käytetään soija-kastiketta ja wasabi-tahnaa
ja maki-rollit ja nigiri-sushi kastetaan soijaan ja pistetään suukkuun. Smiley
Sushissa käytetään myös rapuja, tonnikala-fileitä ja Butterfishiä,
jonka suomalaista nimivastinetta en tiedä..? idiot2

tallennettu
Pallaskissa
Astro-nauttija
****
Viestejä: 920



Profiili
« Vastaus #27 : 31.03.2007 11:25:36 »

OT jatkuu... Esmiralda (olin ihan jo kirjoittamassa Metsätonttu!  Cheesy), sushiin käy oikeastaan minkä tahansa merikalan ja äyriäisten (mustekalaa ja jotain meduusojakin taidetaan käyttää?) lisäksi myös useat kasvikset; esim. tuorekurkku, purjo, porkkana (ohuina tikkuina), retikka ja japanilainen "munakas", johon tulee hieman sokeria. Lapsille voi tehdä vaikka nakki- tai kalapuikkosushia, jos nirsottaa  Cheesy (...Onneksi ainakaan tuo Härkä-tyttömme ei nirsoa, vaan rakastaa kalaa!) Kylmäsavulohesta tulee muuten oikein hyvää sushia, vaikkei se ihan "ortodoksista" olekaan!

Sasha , uteliaisuuttani (kissa kun olen  :Smiley) yritin selvittää googletellen mikä tuo "butterfish" on ja se oli ihan voikalaksi suomennettu, vähän sellainen kampelan näköinen lätkäle Smiley

Niin, ja kun käytettävä kala on raakaa (tai kevyesti suolattua), niin sen on todellakin oltava tuoretta ja merestä.
« Viimeksi muokattu: 31.03.2007 11:27:09 kirjoittanut Pallaskissa » tallennettu

aurinko vaaka
kuu kalat
askendentti rapu
Rakkaudenliekki
Vieras
« Vastaus #28 : 31.03.2007 11:44:50 »

OT jatkuu... Esmiralda (olin ihan jo kirjoittamassa Metsätonttu!  Cheesy), sushiin käy oikeastaan minkä tahansa merikalan ja äyriäisten (mustekalaa ja jotain meduusojakin taidetaan käyttää?) lisäksi myös useat kasvikset; esim. tuorekurkku, purjo, porkkana (ohuina tikkuina), retikka ja japanilainen "munakas", johon tulee hieman sokeria. Lapsille voi tehdä vaikka nakki- tai kalapuikkosushia, jos nirsottaa  Cheesy (...Onneksi ainakaan tuo Härkä-tyttömme ei nirsoa, vaan rakastaa kalaa!) Kylmäsavulohesta tulee muuten oikein hyvää sushia, vaikkei se ihan "ortodoksista" olekaan!

Sasha , uteliaisuuttani (kissa kun olen  :Smiley) yritin selvittää googletellen mikä tuo "butterfish" on ja se oli ihan voikalaksi suomennettu, vähän sellainen kampelan näköinen lätkäle Smiley

Niin, ja kun käytettävä kala on raakaa (tai kevyesti suolattua), niin sen on todellakin oltava tuoretta ja merestä.

....kiittää  Kiss  Kiss  Kiss   KOHTAHAN tänne voidaan "avata oma keitokirja.." ei yhtään paha...vieläkun sen saisi jotenkin aakkostettua.... Cheesy  Kiss  Kiss
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #29 : 31.03.2007 12:10:28 »

Voi kiitosta kovasti!

Ja Pallaskissa, kyllähän se metsätonttu aina tuolla taustalla luuraa, yhtä uteliaana  Grin.

Olen merielävien ystävä ja tunnettu vanha yrttimummo. Maistuu yhtälailla simpukat kuin kalat ja muut, no osteria joskus maistoin YHDEN. Nyt voisi maistua enemmänkin.

Sushi ja suomalainen tuorekala. Niinhän he amerikkalaiset ovat aina nauraneet meille, että kun suomalainen syö raakaa kalaa. Mukava on ollut katsella kuinka epäröiden he pistävät sitä suuhunsa, kuin suurenkin uhrauksen tehneenä.

Mutta, eikö soijakasteike nimenomaan sisällä suolaa. Siis suolalla maustettua kalaahan sekin sitten on.

Merilevään haluan tutustua enemmän.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 [2] 3 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: