Äänestys
Kysymys: Mikä on suosikkini ja miten selittäisin vaalituloksen  (Äänestys päättynyt: 18.04.2007 20:08:25)
STP - 3 (12%)
Kepu - 2 (8%)
SDP - 3 (12%)
Vasemmisto - 3 (12%)
Vihreät - 14 (56%)
Senioripuolue - 0 (0%)
RKP - 0 (0%)
Kristilliset - 0 (0%)
Liberaalit - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 19

Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokoomus voitti - mikä tähtitaivaalla selittää sen?  (Luettu 19590 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
monikakson
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 259


Look thru' the light


Profiili
« Vastaus #30 : 21.03.2007 14:25:43 »

Tuolta alkupuolelta luin, etta joku muukin oli kategorisoitunut vaalikoneessa kommariksi, vaikkei niin tunnekaan. Mutta toisaalta erot kaikkiin oli niin vahaisia, ettei pida huolestua, heh.

Toisaalta oon vahan surullinen kokoomuksen voitosta, mutta toisaalta valtakunnan pakka tarvitsi hieman sekoittamista. Luin vaan joskus puol vuotta takaperin kokoosnuorista ja artikkeli selvasti huokui, etta "heiksi te tahdotte, heita teidan tulee aanestaa!" Olin niin takoa paatani seinaan ja aavistin silloin jo vaalien tuloksen.

Itse en paassyt aanestamaan (koska olen ulkomailla enka jostain syysta saanut tanne aanestyslipukettani!!?), mutta henkilo jota olisin aanestanyt paasi joka tapauksessa eduskuntaan.

Ajatuksena hyva aanestaa tiettya henkiloa, mutta kun kansanedustajaksi saattaa paatya saman puolueen edustaja, jonka vaalilupaukset eivat valttamatta tasmaa oman suosikin kanssa.

Katotaan nyt mita ne porvarit saa aikaan, sanoo maalainen!
tallennettu

Feel the life in you and you want to live
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #31 : 21.03.2007 14:35:50 »

Aamunkoitto: henkisyys ja sivistys ovat kaksi eri asiaa. Eivät henkisistä asioista kiinnostuneet sen älykkäämpiä ole kuin muutkaan. Jokainen meistä tietää kyllä paljon, mutta eri asioista. Grin

Juu, en sitä todellakaan tarkoittanut, heittoni oli sarkasmia.

tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #32 : 21.03.2007 16:29:35 »

Juu, en sitä todellakaan tarkoittanut, heittoni oli sarkasmia.

Ah, sarkasmi - tuo niin usein väärinymmärretty viestintätyyli. Wink
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Asterix
Vieras
« Vastaus #33 : 21.03.2007 17:10:23 »

Kyseenalaistan hiukan tuon suomalaisten maanviljelijöiden
kyvyn tuoda kenenkään pöytään leipää muuta kuin omaansa,
kun se tehdään tukirahoilla.



En ole muuten vielä koskaan elämäni aikana törmännyt sellaiseen maanviljelyn arvostelijaan, joka oikeasti tietäisi jotain siitä todellisuudesta, missä maalla eletään. Wink

Tz, tz, tz...!

Huomautan, että perheelläni on omistuksessaan
Suomessa 2 maatilaa + pellot ja metsät,
itselläni yksi + pellot ja metsät 
ja tiedän tasan tarkkaan, kuinka homma pyörii
ja minulla se tulee menemään niin, että myyn omani
ja osuuteni muista tiloista ja sijoitan tulon johonkin
muuhun toimintaan.

Olen myös ainoa Kokoomuksen kannattaja perheessäni,
silläkin uhalla, että perheestäni (adoptio) äitini, sekä pari setääni
on mukana Keskustan politiikassa. Grin

Tosin (adoptio) äitini entinen miesystävä on
Kokoomuksen riveistä eräs tunnettukin poliittinen vaikuttaja,
joten yhteistyötä on ollut jo aikaisemminkin. Grin 2funny

Tosin itse en ole mukana missään Suomea koskevassa
politikoinnissa, muutakuin näissä mielipide keskusteluissa,
koska asun Itävallassa. Smiley

PS. Perheestäni kaikki työskentelevät joissain muissa viroissa,
kuin tilalla, vaikka kovaa hommaa se on silti Suomessa
omistaa sellainen, koska niiden hoito vaatii omat järjestelynsä.
« Viimeksi muokattu: 21.03.2007 17:32:58 kirjoittanut Asterix » tallennettu
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #34 : 21.03.2007 17:26:08 »

Kyseenalaistan hiukan tuon suomalaisten maanviljelijöiden
kyvyn tuoda kenenkään pöytään leipää muuta kuin omaansa,
kun se tehdään tukirahoilla.

En ole muuten vielä koskaan elämäni aikana törmännyt sellaiseen maanviljelyn arvostelijaan, joka oikeasti tietäisi jotain siitä todellisuudesta, missä maalla eletään. Wink

Minä olen (yllättävää kyllä!) tässä asiassa samoilla kannoilla Asterixin kanssa kyllä, varsinkin siinä mitä hän puhui tuolla ensimmäisellä sivulla - kannattaisi panostaa siihen missä ollaan vahvimmilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö maaseutuelämän vaikeutta ymmärrettäisi tai että sitä väheksyttäisiin, vaaan puhutaan vain siitä, että mikä olisi näin globaalisti parasta "hyötyajattelua"....

Tavallaan, että onko viisasta, että Saharassa alettaisiin viljellä lunta ja sitten Sahara saisi kamalat tuet vaikka YK:lta, että saisi viljeltyä sitä rakasta luntaan, vaikka me täällä Suomessa voisimme paljon paremmin sitä lunta viljellä, kun sitä kerran luonnostaan on täällä. Wink En tiedä ymmärrätkö mitä haen, mutta siis että kannattaako sinne tunturin huipulle Lappiin väen vängällä tungettava niitä peltoja, jos yksinkertaisesti niiden ylläpitämiseen menee enemmän rahaa kuin mitä ne ikinä tuottavat. Että jos ne samat rahat käytettäisiin johonkin muuhun  - esim. luotaisiin toisenlaisia työpaikkoja ja ostettaisiin sitten niitä vaikeasti kasvatettavia juttuja ulkomailta, voi olla että säästyisi rahaa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, ettäkö halveksuisin maanviljelijöitä tai että en ymmärtäisi miten vaikeaa työtä se on. Smiley

Ja näin lisänä PAKKO lisätä, että kansanedustajat eivät kyllä saa 30 000e/kk vaan n. 4000e. Jos tekee töitä 9-18 pelkästään eduskunnassa ja sen lisäksi hoitaa valiokuntien asioita ja erilaisia yhdistysasioita, hoitaa perhe-elämäänsä ja lisäksi menettää yksityisyyden suojansa, niin minusta se ei ole kovin paljon kuukaudessa.
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 21.03.2007 17:49:20 »

[
Minä olen (yllättävää kyllä!) tässä asiassa samoilla kannoilla Asterixin kanssa kyllä, varsinkin siinä mitä hän puhui tuolla ensimmäisellä sivulla - kannattaisi panostaa siihen missä ollaan vahvimmilla. Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö maaseutuelämän vaikeutta ymmärrettäisi tai että sitä väheksyttäisiin, vaaan puhutaan vain siitä, että mikä olisi näin globaalisti parasta "hyötyajattelua"....

Tavallaan, että onko viisasta, että Saharassa alettaisiin viljellä lunta ja sitten Sahara saisi kamalat tuet vaikka YK:lta, että saisi viljeltyä sitä rakasta luntaan, vaikka me täällä Suomessa voisimme paljon paremmin sitä lunta viljellä, kun sitä kerran luonnostaan on täällä. Wink En tiedä ymmärrätkö mitä haen, mutta siis että kannattaako sinne tunturin huipulle Lappiin väen vängällä tungettava niitä peltoja, jos yksinkertaisesti niiden ylläpitämiseen menee enemmän rahaa kuin mitä ne ikinä tuottavat. Että jos ne samat rahat käytettäisiin johonkin muuhun  - esim. luotaisiin toisenlaisia työpaikkoja ja ostettaisiin sitten niitä vaikeasti kasvatettavia juttuja ulkomailta, voi olla että säästyisi rahaa.

Se ei kuitenkaan tarkoita, ettäkö halveksuisin maanviljelijöitä tai että en ymmärtäisi miten vaikeaa työtä se on. Smiley


Amen! Tässäpä pointti tulikin esiin. Smiley

Jos ihan rehellisesti ajattelee, niin kuka ostaa
kaupasta esim. suomalaisen apulannoilla ja kasvihuoneessa
kasvatetun kitukasvuisen
tomaatin 4-5 kertaa kalliimmalla hinnalla kun etelämmässä
auringossa ja ravinteikkaassa maassa kasvanut
makea täysikasvuinen tomaatti maksaa vähemmän?

Ja-ja-jaa..
Maan ja ilman puhtaudesta voidaan puhua rehellisesti,
kun ensin mietitään Suomessa apulannoin ja myrkyin tehostettua
maata, joilla yritetty viljely tehostaa samalle tasolle
kuin etelä -ja keski Euroopassa.

Se ei ole tehnyt mitään muuta kokonaisuudessa
kuin suomalaisen ruuan kalliimmaksi,
kun sen viljelyyn pitää uhrata niin paljon apulantoja
ja sun muita, jolla se kasvu saadaan niin pohjoisessa
edes mahdolliseksi.

Tarkoitus ei ole mollata suomalaista maanviljelyä,
mutta sen kannattavuutta voi miettiä sekä taloudelliselta,
että ympäristöystävälliseltä puolilta,
koska keino-olosuhteet ja keinolannoittaminen ei oikein
pidemmän päälle aja asiaa kumpaankaan suuntaan kannattavasti. Wink

tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #36 : 21.03.2007 21:40:59 »

Ketju ei varsinaisesti ole maatalous-aiheinen enkä tällä hetkellä ehdi pitemmästi vastaamaan, mutta pikaisesti pieni kommentti. En tarkoittanut todellisuuden tuntemisella tilanomistusta tai tietämystä, vaan kokemusta siitä mitä on asua ja kasvaa maatilalla. Ette taida Asterix ja Ebenia olla maalta "kotoisin" samalla tavalla kuin minä, perspektiivi ajattelussanne on eri. Ymmärrän kuitenkin tuonkin kannan aivan täysin, eikä tietenkään ole järkeä viljellä mitään "väkisin". Mutta ei tässä maassa kuitenkaan olisi edes asutusta, jos pellot eivät olisi jo silloin ammoisina aikoina jotain tuottaneet, joten Sahara-vertaus on ehkä hiukan kaukaa haettu. Smiley

En minäkään kannata väkinäisiä keino-olosuhteita, mutta kannatan sitä, ettei entisestään hankaloiteta niiden ihmisten elämää, jotka haluavat asua maalla ja viljellä sitä ihan henkensä pitimiksi kuten sukunsa on tehnyt satoja vuosia. Niiden, jotka haluavat pitää maaseudun elossa, että kaupunkilaiset voisivat kesäisin käydä ihailemassa "idylliä". Wink En myöskään usko joko-tai-ajatteluun, että joko maaseutu tai teknologian kehitys - tai että maaseudun elossa pitäminen olisi joltain jotenkin pois.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #37 : 28.03.2007 20:15:21 »

Kertokaas kaikki miksi kannatatte vihreitä.  angel 50%
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Pokaga
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94


Profiili
« Vastaus #38 : 02.04.2007 23:51:45 »

Minulla vaalikoneissa oli Vasemmistoliitto ja SKP kärjessä, Vihreät siinä tuntumassa. Äänestin SKP:ta. Vasemmistoliitossa kun on aineksia, joita en halua tukea ja minun vaalipiirissäni oli riski, että eräs vasuri, jota en eduskuntaan halua, olisi ollut pääsemässä. Onneksi ei päässyt, vaan eräs toinen hänen sijastaan. SKP:n ehdokkaat olivat yleisesti ottaen lähimpänä mielipiteiltään itseäni, siksi äänestin kyseistä puoluetta. Olen äänestänyt toki aiemminkin. Mahdoton ajatus ei ole, että mahdollisesti tulevaisuudessa voisin äänestää myös Vasemmistoliittoa.
tallennettu

Aurinko Vesimies
Askendentti Leijona
Kuu Kauris
Sininen rytminen käsi
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: