Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 77
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivien tarinoita!  (Luettu 743761 kertaa)
0 jäsentä ja 5 vierasta katselee tätä aihetta.
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #75 : 10.02.2006 18:40:25 »

Mäkin haluaisin oman kivikortin jos vielä jaksat  Mi-Olea. Suurena kivien ystävänä kävi heti kutkuttamaan että pitäisiköhän hankkia omakin korttipakka..

Kiitos! smitten smitten
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
Karoliina
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 57



Profiili
« Vastaus #76 : 10.02.2006 19:23:00 »

Oi, en huomannut ensin tätä. Voisitko myös tälläisen kivitulkinnan minulle tehdä? Mä oon kanssa sellainen "kivihullu", mistä olet hankkinut tälläiset kortit? Ai, tuolla olikin jo tähän vastaus, kun luin tarkemmin. Ostan heti, jos jostain löydän.

T: Karoliina  Smiley
« Viimeksi muokattu: 10.02.2006 19:35:43 kirjoittanut Karoliina » tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #77 : 10.02.2006 20:03:18 »

Hei Mi-Olea !
Jos voisit, niin katsoisitko minulle myös kortin ? Olen miettinyt eräänlaista "stressi"-kiven hankkimista, mitä voisi hiplata taskussaan, kun alkaa jännittää joku oikein kovasti.

Sinulle myös "CARMELIAN" (Karneoli)
Siitä on 'tarinaa' tuolla s4,  Vastaus #59 .
Tiedä sitten onko "stressi-kiveksi", mutta sellainen kortti nousi.  Smiley Jospa muuten osuu kohdalleen, voipi vaikuttaa kokonaisuuteen...
tallennettu
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #78 : 11.02.2006 09:42:28 »

Moi ja kiitos Mi-Olea !

Taidanpa käydä kivikaupassa !


 Wink
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
mystery62
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 93



Profiili
« Vastaus #79 : 11.02.2006 11:15:32 »

Kiitos kun katsoit Mi-Olea  Smiley
Kävin heti Jalokivigalleriassa, mut safiiri oli sinne kait liian kallis kivi...
Pitänee ostaa joskus korukaupasta!!  Wink
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #80 : 11.02.2006 11:25:46 »

Kiitos kun katsoit Mi-Olea  Smiley
Kävin heti Jalokivigalleriassa, mut safiiri oli sinne kait liian kallis kivi...
Pitänee ostaa joskus korukaupasta!!  Wink

Niimpä ne safiirit on hiukan kalliimpia ja harvoin 'raaka-versiona' kai mistään saa.
Koruissa sitä on paljon ihan kultasepänliikkeissä.
Eikä mitään ihan kauhean kallistakaan.

Itselläni on aikanaan hankittu sellainen pienen pieni risti, missä on pienen pieniä timantteja ja keskellä pienen pieni rubiini.  Wink
Sitä olen kantanut kaulassani vuosia, ja tuskin koskaan ollut pois.
tallennettu
Holly Fruit Cake
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 138


Profiili
« Vastaus #81 : 11.02.2006 11:31:41 »

Kivet ovat ihania!
Minkälaisen kiven mahtaisit nostaa minulle? Ja mistä tuollaisia kortteja saa???

terveisin Joonku
tallennettu

Nouseva Vaaka
Aurinko Neitsyessä
Kuu Kauriissa
Merkurius Vaa'assa
Venus Neitsyessä
Mars Leijonassa
Keltainen resonoiva tähti
Tuli-hevonen
Oliivipuu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #82 : 11.02.2006 11:35:14 »

Kun katsot ketjua taaksepäin, sieltä löytyy tietoa näistä korteista. Boboo jo löysikin tuolta Jalokivigallerian sivujen valikoimista nämä kyseiset kortit!
 smitten
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #83 : 11.02.2006 12:11:40 »

Hei Mi-Olea! Oletpa jaksanut nähdä paljon vaivaa tämän ketjun suhteen! Nostan hattua!  Smiley Nostaisitko sinä minulle puolestasi kortin? Olen vannoutunut kivifani, joka suorastaan rakastaa kivien kauneutta ja viisautta. Vaikka minulle tulee kyllä taatusti hiilenpala timantin sijaan.  Wink

Sinulle "RHODOCHROSITE"  (Page of Cups)
Rodokrosiitti on sydän- ja juurichakran kivi, se kuvaa rakkauden parantavaa voimaa ja yhteyttä maaäidin sydämeen.
(http://www.yourgemologist.com/rhodochrositecrystals.jpeg)(http://www.faden.it/pagine_associaz_minerali/immaginiass5/091_rhodochrosite%20and%20quartz%20per%F9.JPG)

-Sydänchakra
-tehostaa ajattelua
-astmaan ja muihin hengityselinsairauksiin
-vahvistaa henkisiä voimia

 aspect_tri Kivi on saanut nimensä voimakkaan punaisesta väristään (kreik. rhodokhrous = ruusunvärinen). Rodokrosiitti on pehmeää ja sen käyttö korukivenä on vähäistä.

 aspect_tri Kiveä saadaan Kolumbian ja Perun alueelta sekä Argentiinasta inkojen hylkäämästä hopeakaivoksesta. Kiveä kutsutaan myös inkaruusuksi, sillä Andien intiaanien uskomuksen mukaan ensimmäisen hallitsijan veri muuttui punaiseksi kiveksi. Intiaanit käyttivät kiveä suojana vihollista vastaan.

 aspect_tri Rodokrosiitti on sydämen kivi, joka puhdistaa ja avaa tunnekeskusta. Se on ruusukvartsin korkeampi oktaavi. Ruusukvartsi opettaa meitä rakastamaan ja arvostamaan omaa itseämme. Voimakkaan punainen rodokrosiitti puolestaan auttaa suuntaamaan sydämen energian ulospäin ja ilmaisemaan sydämen tunteita lähimmäisimmille.

 aspect_tri Sen uudistava voima parantaa ja elvyttää tunnekehoa. Se auttaa muuntamaan tapoja ja malleja, jotka ovat syöpyneet syvälle tunneolemuksen ja käynnistyvät automaattisesti, vaikka tiedämmekin niiden synyttävän harmia ja ristiriitaa.
Kun päätämme tehdä työtä tunneperäisten malliemme ja tottumuksiemme muuntamiseksi, elämämmekin muuttuu. Rodokrosiitti on hyvä seuralainen tällä matkalla. Se polttaa tunnekehosta vanhoja malleja, auttaa päästämään irti itsekieltäymyksestä ja välttelystä sekä ottamaan vastaan täyttymyksen ja onnen.

 aspect_tri Kivi kuvaa rakkauden parantavaa voimaa, tasapainoa ja yhteyttä Maaäidin sydämeen. (aika ihana juttu, nimenomaan otin yhteyden ensin Maaäidin sydämeen tietoisesti, ennekuin nosti kortin, niinkuin tietysti kaikkien kohdalla.  Smiley ) Se tasapainoittaa energian virtausta kehossa ja auttaa rentoutumaan. Se parantaa suhdetta omaan fyysiseen kehoon ja auttaa hyväksymään kaikki olemuspuolet itsessä.

 aspect_tri Rodokrosiitti sopii käytettäväksi yhdessä malakiitin kanssa, sillä se tasapainoittaa ja auttaa ymmärtämään ja suhtautumaan rakkaudella malakiitin esiin nostamiin tunteisiin.
Rodokrosiitti on sovelias, kun olemme halukkaita muuttamaan jo aikansa eläneitä tunne-elämän kaavoja ja ehdollistumia ja vapauttamaan itsemme niistä.
Se on voimakas kivi ja poistaa syvää kipua ja tuskaa sydämestä ja kutsuu meidät uudistumaan. Se on syvä rakkaus, joka avaa sydämen ja tuo mukanaan ilon ja uuden näkemyksen.
tallennettu
May
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1469



Profiili WWW
« Vastaus #84 : 11.02.2006 23:13:45 »

Lainaus käyttäjältä: Mi-Olea link=topic=3413.msg32871#msg32871

Sinulle "RHODOCHROSITE"  (Page of Cups)
Rodokrosiitti on sydän- ja juurichakran kivi, se kuvaa rakkauden parantavaa voimaa ja yhteyttä maaäidin sydämeen.
-Sydänchakra
-tehostaa ajattelua
-astmaan ja muihin hengityselinsairauksiin
-vahvistaa henkisiä voimia

Kaunis kiitos vaivannäöstäsi Mi-Olea! Tunnistan Rodokrosiitin sopivan tämänhetkiselle minälleni monestakin eri syystä. Sydänchakran kehittäminen kun ei ole koskaan pahaksi ja eritoten nyt, kun monenlaisia mielipahoja ja sotkuja on vieläkin meneillään. Toisekseen kortti osuu myös siten, että kärsin juuri parhaillaan flunssasta - ties monennenko kerran tänä talvena ja apua hengityselinsairauksiin nyt todellakin tarvittaisiin. Pitääpä pistäytyä ensi viikolla Jalokivigalleriassa ostamassa oma Rodokrosiitti.

Lämpöisiä ajatuksia sinulle Mi-Olea, joka olet jaksanut nähdä valtavasti vaivaa muiden foorumilaisten eteen ja tuonut meille jokaiselle paljon uutta tietoutta kivistä.  smitten
tallennettu

Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2755



Profiili
« Vastaus #85 : 12.02.2006 09:05:53 »

Sinustapa Mi-Olea on tulossa kovaa vauhtia Astronisti,, smitten

      smitten  smitten  smitten
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #86 : 12.02.2006 12:08:32 »

Sinustapa Mi-Olea on tulossa kovaa vauhtia Astronisti,, smitten
 smitten  smitten  smitten

Juu, siis ...  Embarrassed ...olen jo miettinyt olisiko parasta jo  Lips Sealed . Aika  Cry :sta olla 'holisti'. Vaikka vain astro-sellainen.
Noh, luulenpa, että kevät tullessaan vie minut muuttolinnun lailla muualle... coolsmiley  smitten
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2755



Profiili
« Vastaus #87 : 12.02.2006 12:38:28 »

Eikä ku hyvä asia se vaan,, näissä puitteissa. Grin

Ja tosiaan,monet olet iloiseksi tehnyt noilla viesteilläsi. angel
Jospa sulla vielä riimu-kortit löytyisi,ovat alkaneet kiinnostaa.?

Ilmeisesti seuraava hankinta,kun pääsen sopivaan liikkeeseen.

Etkä voi  Lips Sealed,kun ei vertaistukiryhmää mistään koolle saisi.Kovaa vauhtia kaikki perässä tullaan. smitten
tallennettu

Mirjam
Vieras
« Vastaus #88 : 12.02.2006 12:55:39 »

Heippa Mi-Olea Wink
voisitko katso minullekin mikä jalokivikortti nousee Cheesy  Tämä kuulostaa todella mielenkiintoiselta :Smiley
Innokkaasti odotellen  smitten

Sinulle "FIRE OPAL"     (Ace of Wands)
(http://www.loscabosguide.com/mexicanfireopals/pics/fire-opal_r2.jpg)(http://www.mymagicshop.com/crystalsstones/stones/fire_opal%20copy.gif)

-Peruschakra
-auttaa uudistamaan ajatusmaailmaa
-vaikuttaa psyykeeseen positiivisesti
-poistaa taikauskoa

 aspect_tri Opaali oli vaaleahiuksisen naisten suosikki, sillä piipitoisen kiven tiedettiin säilyttävän kutrien kauneuden. Keskiajan perimätieto pitää opaalia varkaiden suojelijana, sillä se saattoi kantajansa näkymättömäksi. ("näkymättömyydellä" tarkoitetaan liikkumista astraalikehossa. Psyykkisenä kivenä opaali saatta aktivoida astraalivaelluksia).

 aspect_tri Opaali auttaa rikkomaan rajoja ja se voi nostaa tietoisuuteen aikaisempia inkarnaatioita. Kivi tuo esiin sisimmät tunteet, mutta vapauttaa myös tunteiden pelosta. Kiveä jatkuvasti käyttävän on huolehdittava ajatustensa ja tunteidensa puhtaudesta, sillä opaali voimistaa niin myönteiset kuin kielteisetkin  tunteet. Masentuneena tai surullisena on syytä jättää opaali rauhaan. Avoin, tasapainoinen ja selkeä ihminen saa kivestä hyvän ystävän.

 aspect_tri TULIOPAALIn oranssi hehku antaa voimaa ja dynaamisuutta. Sen liekehtivä energia sytyttää ja magnetisoi auran ja voimistaa ihmisen säteilyvoimaa. Tuliopaali on karisman ja henkilökohtaisen voiman kivi. Sillä on kuitenkin arvaamattomia opaalin ominaisuuksia ja se voi nostaa esiin ei-toivottuja tunteita.
Esoteerisesti kivi edustaa uhritulta, puhdistavaa liekkiä, joka polttaa ja jalostaa intohimot ja sielun alemmat ominaisuudet. Tuliopaalilla on voimakas värähtely ja parhaimmillan se inspiroi etsimään sisäistä valaistumista ja auttaa rakentamaan tietoisen yhteyden tunnekehon ja hengen välille.

 aspect_tri Opaalin nimi on lähtöisin Sanskriitin sanasta 'upala' tai Latinankielisestä sanasta 'opalus' jotka tarkoittavat jaloa kiveä. Jalo-opaalin erikoisominaisuutena on sen kyky heijastaa 'valon eri aallonpituuksia' eli opalisoiminen.

 aspect_tri Roomalainen luonnontieteilijä Pliny kertoi opaalin ikään kuin omineen itselleen useimpien jalokivien hyvät väriominaisuudet: rubiinin jalon tulenloisteen, ametistin syvän purppuran sekä smaragdin merenvihreän säihkeen ja sekoittanut ne toisiinsa aikaansaaden jalo-opaalin uskomattoman värileikin. Roomalaisille opaali oli toivon ja rakkauden kivi. He pitivät sitä toivon kivenä koska uskoivat värileikin johtuvan sateenkaaresta joka oli jäänyt vangiksi kiven sisään.

 aspect_tri Intialaisen legendan mukaan opaali syntyi seuraavasti: kolme jumalaa Brahma, Shiva ja Vishnu kilpailivat mustasukkaisesti erään kauniin 'kuolevaisen' naisen rakkaudesta. Tästä suuttuneena ikuisuuden jumala Eternal päätti muuttaa naisen usvaksi. Näin kävikin ja tunnistaakseen rakastumisensa kohteen Brahma, Shiva ja Vishnu lahjoittivat kukin oman värinsä usvalle. Brahmalta nainen sai taivaan sinisen värin. Shiva lainasi hänelle liekehtivän punaisen värisävyn. Vishnu rikastutti usvaa kauniilla kullankimalteella.

Kaikki tämä oli kuitenkin turhaa sillä usva hajosi taivaan tuuliin ja jumalat olivat pettyneitä ja suruissaan koska olivat menettäneet rakkautensa kohteen ikuisiksi ajoiksi. Lopulta Eternalin kävi sääliksi naista ja hän muutti hänet opaaliksi joka välkehtii kaikissa sateenkaaren väreissä.

 aspect_tri Australian alkuasukkaat pitävät taas opaalia pahana kivenä. Opaali on paholainen; puoliksi käärme, puoliksi ihminen joka väijyy maakolossaan valmiina houkuttelemaan miehen tuhoon välkynnällään tai noituudellaan. Opaalin uskotaan kuvaavan toivoa, viattomuutta sekä puhtautta. Keskiajalla nuoret vaaleahiuksiset tytöt käyttivät opaaleja hiuksissaan estääkseen hiuksiensa tummumisen. Keskiaikaiset kirjailijat kirjoittivat opaalin antavan käyttäjälleen tarvittaessa näkymättömyyden. Sen uskotaan myös vaikuttavan suotuisasti näkökykyyn ja karkoittavan pahoja henkiä. Kuuluisa ranskalainen näyttelijätär Sarah Bernhardt kertoi lehdistölle tuntevansa itsensä 'vajaapukeiseksi' jos asustukseen ei kuulunut jotain opaalista valmistettua korua.
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #89 : 12.02.2006 12:59:21 »

Eikä ku hyvä asia se vaan,, näissä puitteissa. Grin
Jospa sulla vielä riimu-kortit löytyisi,ovat alkaneet kiinnostaa.?

Grin Noh, jos riimu-kortit on yhtään samaa kuin I Ching-kortit, niin sellaiset minulta kyllä löytyy... Cheesy (ei taida olla.. idiot2 )
 smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 77
  Tulostusversio  
 
Siirry: