Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 77
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivien tarinoita!  (Luettu 749323 kertaa)
0 jäsentä ja 3 vierasta katselee tätä aihetta.
aava1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194



Profiili
« Vastaus #330 : 07.10.2008 12:47:58 »

Hei,

En ole ennen kuullutkaa tämmöisestä Smiley
Viitsisitkö minullekin katsoa?

Terkuin
aava1
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #331 : 07.10.2008 15:25:40 »

Nyt minäkin vasta huomasin koko ketjun!  Tongue

Jalokivet ovat olleet minulle aina rakkaita! Meillä on varmaan muutamia satoja jalokiviä kotona sillä äiti on keräillyt niitä jo melko kauan... Itse pidän mielelläni aina jotain "tunnelmaan" sopivaa kiveä taskussa, käsilaukussa, kaulassa, korvissa.. Nykyään minulla on melkein aina ametisti-nappikorvikset korvissani...

En voisi myöskään jotenkin olla ilman kristallejani, niitä roikkuu asunnossani ihan joka puolella.  Grin

Rakkaimpia kiviä minulle ovat ruusukvartsi, ametisti, lumihiutaleobsidiaani ja fluoriitti.

Olen haaveillut atsuriitista, mutta mietin voiko se olla liian voimakas??  idiot2
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #332 : 07.10.2008 18:30:06 »

Kirjastossa käydessäni osui käteeni kirja, jota en ole ennen huomannut! Vanha mutta kiehtova:

Kivien Magiaa, Kevin Sullivan

Onko tuttu?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #333 : 07.10.2008 18:48:59 »


Kirjastossa käydessäni osui käteeni kirja, jota en ole ennen huomannut! Vanha mutta kiehtova:

Kivien Magiaa, Kevin Sullivan

Onko tuttu?

Mulla tuo, mutten ole avannut vuosiin.... pitääkin taas vilkaista.
Tykkään myös Anne Hietasen "Valon voimaa" Kirja on sekä kivistä, että väreistä.

Kaikilla "kiviguruilla" on hiukan eri painotuksia suhteessa kiviin, luulisin johtuvan ainakin osittain omista kokemuksista. Useimmilla perusasiat kuitenkin samoja.

Tai?

Nuo molemmat kirjat jo aika vanhoja ja jotenkin luulen ihmisten ja vallitsevien energioiden muuttumisen muuttavan myös aikakausittain sitä mitä kivien energioista saadaan. Perusenergiat kivissä säilyvät silti, maailma ja sen olennot muuttuvat.

Tämmöisenä ajattelen nuo poikkeavuudet.  Smiley

 
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
pilkkis
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 11


Profiili
« Vastaus #334 : 08.10.2008 21:53:32 »

Minäkin löysin tämän vasta (johtuisiko siitä että on etusivulla??) ja voisinko myös saada kortin? Josko minullekkin selviäisi mikä on minun kiveni  Smiley

Olen jalokivi-ihminen (ainakin luulen näin) ja olisikin kiva tietää että mikä mahtaa olla ominta minääni.
On kovin kiinnostava aihe, jokatapauksessa  smitten
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #335 : 09.10.2008 14:47:03 »

Jatkan sen verran noista kivikirjoista, että minunkin hyllyltä löytyy tällainen liittyen chakroihin:
Parantavat kivet, Liz Simpson

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
aava1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194



Profiili
« Vastaus #336 : 10.10.2008 08:02:22 »

huomenta,

itse en hirveästi ole tutustunut kivikirjoihin.
Ametistikivi on 10v ollut sellainen joka kerta pysäyttää.

10v sitten olin muuttamassa yhteen asuntoon jossa asui vasta eronnut mies.
Hän jätti mulle ison ametisti kiven ja sen jälkeen kivi on ollut voimakkaasti mun elämässä mukana.
kaulassani riippu myöskin ametisti.
Toinen mikä on tiikerinsilmä...
toki on muitakin mut nämä kaksi niissä on sitä jotakin.
En tiedä mitä?

Luonnossa kerään kiviä jotka jollain lailla pysäyttää tai säväyttää.
Nyt kivi into on myös siirtynyt 6 vuotiaalle pojalleni..niin luonnonkivet kuten kiviliikkeessä käydessä...  smitten

aava1
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #337 : 12.10.2008 17:57:00 »

Aava1 -vihdoin taas pääsen keskittymään tähän... kiitos, kun jaksoit odottaa  smitten
Ametisti on klassinen kivi monessa suhteessa... aikoinaan sen uskottiin olevan alkoholin vaikutusten (negatiivisten) estäjä  Cheesy no, loppujen lopuksi tämä uskomus taisi syntyä siitä, kun toisinaan isännän maljat olivat ametistista tai koristeltu vahvasti ametisteilla  Wink ...kaadappa vettä ametisti maljaan...  :Smiley kuin viiniä joisi...
Jostakin syystä minulla on tunne, että sinulle jäänyt ametisti olisi Luostolta? Osaatko sanoa olenko oikeassa? Nämä ametistit ovat mitä suuressa määrin elämän tienviittojen valottajia  smitten

Kortin jonka sinulle sain, oli hankala... sinun poikasi pyöri mielessäni koko ajan vaikka sinuun yritin keskittyä...  idiot2
Ametriini (sitriinin ja ametistiin sekoitus -kumpanenkin selvästi toisistaan erottuvina alueina samassa kivessä!) Upea kivi  smitten Tässä yhdistyy ametistin ajatusta ja näkemystä selkeyttävä vaikutus, unohtamatta sen kykyä myös aktivoida toimintaa siellä missä sitä kaivataa. Sitriini taas tuo samankaltaista voimaa kehoon ja mieleen, kuin C-vitamiini  Cheesy Tällä yhdistelmällä saadaan looginen, rationaalinen mieli kohtaamaan ja vielä yhdistymään intuitiiviseen tunteeseen.
Tarottina tämä edustaa tuomiota. Eli todellista jalat maassa ajattelua, jotta elämä ja sen prioriteetit saavat oikeat raamit ja ajat. Tämä ei sulje pois kuitenkaan kiven lailla sitä tunnemaailmaa, joka on oikean päämäärän saavuttamiseksi todella arvokas muistaa ottaa mukaan, jopa vaikeita päätöksiä tehdessä. Niin kuin hyvä tuomari osaa katsoa kaikki näkökulmat ja kuulla kaikki sivulauseetkin, ennen tuomioita... kehoittaa tämä sinua toimimaan myös näin  police smitten
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #338 : 12.10.2008 18:08:46 »

Tigris -ametisti varmasti tuo siinulle jotakin jota kaipaat ja koska kannat niitä korvissasi, saattaa olla kruunushacrasi kaipaavan jotakin teitoa. Korvissa kannetut korvakorut stimuloivat kykyä kuulla ja ymmärtää kuulemaansa. Ametisti on hyväksi mm. oikeudenmukaiselle toiminnalle  smitten
Kristalit taas huonetilassa avaavat varmasti energia virtoja huonetilassa, kuin kunnon tuuletus ja siivous  Cheesy

Jos sinulle on tuttu ja turvallinen kiviystävyys syntynyt lumiobsidiaanin kanssa, ei atsuriitti varmasti kaada ketoon  :Smiley Mutta älä ihan ensimäisenä ota sitä unikaveriksi  coolsmiley vaikka se aktivoi kolmatta silmää tehokkaasti, voi uni maailmasi kokea tramaattista vipinää, jos et totuttele. Aamusta pinei hetki alkuun atsuriitin kanssa voisi olla hyvä aloitus tapa  Wink
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #339 : 12.10.2008 18:13:07 »

Esmiralda - ei ole tuttu "kivien magia" -kevin Sullivan. Täytyypi kaivella käsiin ja lukaista. KIITOS  smitten

Pilkkis -tahtoisin tietää hieman koska olet syntynyt, jos tahdot kysyä mikä on sinun kivesi. Toki voin nostaa sinulle kortin, mutta se on hyvin lyhyen ajan juttu. Ei varsinaisesti sinun kivesi, siis. Muotoilisitko siis uudemman kerran kysymyksen, jotta osaan antaa sinulle oikeaa infoa  smitten

Evea -Hei vain "kivihullu"  smitten kirjoittelee toinen samanlainen  Cheesy Eipä tuokaan kirja ollut tuttu juttu, samalla reissulla täytyy kirjastossa käydessä katsastaa kumpanenkin  Wink
tallennettu
aava1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194



Profiili
« Vastaus #340 : 13.10.2008 07:56:46 »

Huomenta Kide,

Muistaakseni ametisti "möhkäle" on espanjan rannikolta...sellainen muistikuva,et mies olisi sanonut.
Voin kyllä muistaa väärinkin, koska siitä on kauana aikaa, kun sen olen saanut.

Sanoit että poika pyöri mielessäsi...missä mielessä? Olen nimittäin nähtänyt aika omituisia unia pojastani Embarrassed

Nostit minulle Ametriini kortin.Minulla on ametriini sormus sormessani jonka on meidän suvun sormus smitten

OIkein mukavaa viikonalkua sinulle  angel


aava1
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #341 : 13.10.2008 13:42:36 »

Evea -kyllä kvarsi kivet jaetaan kolmeen ryhmään; kiteisin, piilokiteisin sekä amorfisiin piioksidi kiviin (opaalit).
Piilokiteisiä ovat lähinnä aventurinit, jaspikset, onyx, kalsedonit, karneolit, sardit, krysopraasi, heliotrooppi. Tiikerinsilmä ja haukansilmä ovat kuituisia kvartsikiviä, joiden rakeen on muodostunut aikoinaan kun piioksidi on korvannut alkuperäisen mineraalin ja säilyttänyt sen muodon, Samoin on kivettyneen puun laita, joka on myös kvartsi kiveä. Sitten tulee nämä tavallisemmat; vuorikide, savukvartsi, ametisti, ametistikvartsi ja ametriinikin, sitriini, prasioliitti, ruusukvartsi, sinikvartsi.
Akaatit ovat piilokiteisiä, vaikka geodejen sisällä on myös kiteitä. Kun kuori on muotoutunut kovassa paineessa ja kuumuuudessa. Sisälle on jäänyt jostakin syystä "lillua" joka on rauhassa muhinut kiteiseksi. Joskus niiden sisään on jäänyt myös nestettä ja näitä kiviä on pidetty pyhinä. Itse en lähtisi moista loiskuva geodia myöskään rikkomaan, vaan nauttisen ominaisuuksista sellaisenaan  smitten

Aava1 -jos/kun ametisti on seiltä suunnalta on se harvinaisempi ja siitä syystä mielenkiintoisempi. Toki aina ihmiset ovat kuljettaneet kiviä ja ne voivat olla löytöpaikassaan hyvin kaukana siitä missä ovat kiteytyneet. Eli sinun kivellä voi olla vaiheikas ja pitkä matkatakana.
Kun kivi kulkee, se saa matkalla "viboja" paikoista, ihmisistä yms. Toisinaan kohtaa kiven, joka melkein huutaa päästä juuri sinun matkaan, silloin se on sieltä poimittava  smitten Hyvä on tietty muistaa, että joka miehen oikeus ei koske kiviä ja nyt jos laki muuttuu, tämä oikeus poistuu vallan... ei ole enään hyvä kulkeakaan ihan missä vaan...  Shocked no, offtopic...
Erikoista, tuo yhteensattuma... kivikortti ja suvun sormus  angel Niin, keskityin sinuun ja annoin käden vaeltaa sekoitetun ja levitetyn pakan yllä. Tykkään, että keskittyminen on hyvä minulla... mutta nyt aina mieleen nousi tekstisi, jossa kerroit 6v. poikasi innostuneen kivistä myös. Hyvässä mielessä kuitenkin, lämmittää tälläistä kivisydäntä tieto, että nuoria nousee  smitten
Nyt kun kirjoitan tätä, tahtoisin sinulle sanoa, jotta jos oisin sinä...  teettäisin /ostaisin pojalle suvun kiven myös... jospa se on juurikivi teillä?  smitten
Iso lämmin halaus teille molemmille  smitten
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #342 : 13.10.2008 19:37:41 »

Jos saan jatkaa hiukan, vari Ametistissa kertoo paljon alkupaikasta-hyvin tumman lilan variset kivet ovat yleensa tulleet Siperiasta-mutta sielta melkein kaikki kaivokset ovat suljettu ja samoin Afrikasta(Zambia) on ehka kulkeutunut Espaniaan-koska melkein kaikki Ametistiloydot ovat Etela-Amerikasta-mutta ainahan on pienia loytoja joka paikassa.
Esim. olkoon Smaragad=Emerald-Espanian etelakarjessahan on ensimmaiset Smaragad loydot-josta kivi on saanut nimensa-nykyisin on hiukan loytoja Pohjois-ja Etela-Amerikoissa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #343 : 14.10.2008 15:44:55 »

Hei!

Luen vuorikiteestä juttua just ja olen ihmeissäni. Kirja Jonathan Goldman, Ääni.

Siinä kerrotaan, että vuorikiteella on kyky muuntaa energioita. (siksi näitä piisiruja käytetään tietokoneessa). Jos kahta vuorikidettä hieroo pimeässä yhteen, niistä syttyy valo ja ehkä joskus käytettykin valaisimina.  Vuorikiteet toimivat siten miten uskot, vahvistavat ajatusmuotoja. Riippuu ihmisen itsensä värähtelystä eli tasosta, miten hän voi vuorikidettä käyttää tukenaan.

Eli vuorikiteet olisivat eläviä olentoja, joilla on tietoisuus!!!

Mitä tähän sanotte?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #344 : 14.10.2008 17:05:23 »

Kiitos Diamond, toki aina saat  smitten Nuo löytöpaikat yms., varsinkin ihan jalokivine osalta ovat minulle harmaa alue ja silti tiedostan, kuinka paljon sillä on merkitystä mistä kivi on tullut, missä syntynyt ja varsinkin m itä kanavia pitkin tullut käteeni  angel

Esmiralda -uskon vuorikiteellä olevan jotakin mitä ihmiset eivät ole hoksanneet... itse en kyennyt muutamia vuosia sitten oman pahan oloni vuoksi kunnolla edes käsittelemään vuorikidettä. Nykyisin nukun kaksi kärkisen vuorikiteen päällä  Cheesy Jotenkin tuntuu, että se kanavoi ja vahvistaa sitäm itä ihmisellä juuri itsellään on...
Mutta kuka osaa heittää vaikka MUTUNA, miten suhtautua kaksi kärkiseen vuorikiteeseen, jossa on tumma ydin? Ei siis turmaliini eikä muu kide, vaan tumma "lika" sisällä.

Sain käsiini sellaisia muutamia ja niissä tuntuu olevan todella vahva potku, mutta en ole uskaltanut ottaa käyttööni kun jotensakin se "lika" häiritsee... olenko hakoteillä? Toisaalta kiusaus on ja ne tärähtävät oikein käteen voimalla, mutta pelko estää. Voiko... tai siis voi, mutta oisko negaatio kivessä konkreettista?  idiot2
tallennettu
Sivuja: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 77
  Tulostusversio  
 
Siirry: