Sivuja: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 77
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kivien tarinoita!  (Luettu 751662 kertaa)
0 jäsentä ja 4 vierasta katselee tätä aihetta.
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #855 : 14.12.2010 14:59:56 »

                               
                                Kaukaa huudan Kide sulle,              smitten
                                oi`talven kivestä kerro mulle.
                                Kiven viisautta kaipaan niin,
                                en halua mä eksyksiin.
                                En korpeen talven säissä,
                                en jokeen heikoissa jäissä.
                                
                                
                                Taivaankaaretkin vain vaikenee,
                                kun sansai niiltä kyselee.
Kaunista, kiitos. Teit vaikutuksen, kun luin tämä Itsenäisyyspäivänä  smitten
Akvamariini, tuo kertakaikkiaan upea jalokivi!
Tämä suojelee matkalaisia ja lisää mielen malttia sosiaalisiin tilanteisiin. Se on mitä parhain kivi, kun puhutaan eteerikehon hoidosta ja sen ongelmista, jotka kertautuvat fyysiseen kehoon. Tämä kiven todellinen lahja on mahdollisuus nähdä maailma lasten tavoin ja löytää joka päivästä suuri seikkailu ja kokemusten aarreaitta. Sitä kautta alkavat ihmisestä loistaa se aito ja oikea valo ja rakkaus!
Tarottina tämä edustaa hirtettyä miestä, eli nurjasta nimestä huolimatta tässä piilee mahdollisuus huomata kolikon kummatkin puolet. Odottamisen, kärsimisen ja mahdollisen pettymisen päässä on uusi tie ja sen mahdollisuudet. Joskus on vaan pakko laahata läpi jonkun vaiheen yli ja pyrkiä näkemään elämää lapsen tasolta, jotta toivo ja onni säilyy seurana. Älä kasaa liikaa velvoitteita, nauti ja pyri yksinkertaisuuteen. Unohda kaikki joka vaatii sinua repeämään tai sietämään jotakin, mikä ei ole sinua varten tai sinua palveleva.
Yksinkertaisuus on asia, joka auttaa monissa asioissa ja tilanteissa eniten. Vaikka meidän aikuisten maailma ei ole yksinkertainen ja sellaista pidetään naiivina, kehoitan sinua hieman siihen.
 angel

Kiitos Kide! Kivi sopii minulle.Taitaa sen vaikutus olla käynnissä.Opettelen katsomaan maailmaa lapsen silmin,jolloin se on aivan erilainen,kuin aikuisten.Lapsen usko on vahvinta mitä tiedän.Toiveetkin toteutuu hokkus pokkus,aina ei ehdi toivoakkaan.Aina aukeaa uusi tie,silloinkin,kun laahaa vaikeaa matkaa,tietää uuden polun tulevan,se on siellä,vaikkei  näy puiden takaa........jään miettimään kiveä.          Iloista Joulun odotusta sulle Kide    smitten
tallennettu
glenda
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38



Profiili
« Vastaus #856 : 14.12.2010 15:26:27 »

Hei Kide  Smiley

Mitähän minulle nousisi?  Viimeiset puoli vuotta on ollut tosi raskasta (pettäminen, jättäminen, avioero).  Onko kenties helpotusta ja ehkäpä jopa uutta ihmissuhdetta näköpiirissä?
tallennettu
tähtisiipi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 134



Profiili
« Vastaus #857 : 14.12.2010 17:28:21 »

Tähtisiipi 
Matkaseuraksi sait Chrysocollan, ts.Chryso-opaalin... tuo piioksidoitunut krysoliitti 
Tämä vahvistaa luustoa, hiuksia ja pigmettiä. Se herkistää kehoa vastaanottamaan ja itse ottamaan ravinnosta hivenaineet ja vitamiinit tehokkaasti.
Chrysocolla on äiti-lapsi kivi, se tasapainottaa tunteiden vuoristorataa ja ymmärretyksi tulemista, koska se toimii kurkkushacralla aukaisten kanaa sanomattomille sanoille. Se antaa sydämen antaa anteeksi itselle ja muille helpommin. Kiitos, täytyy varmaan hankkia Chrysocolla kun yllättäen se olikin hävinnyt.... anteeksi antaminen on nyt kyllä todella pinnassa ja toivottavasti kiven energia tukee minua.
Tarottina tämä edustaa maljojen kuningatarta, eli empaattista naista. Viisautta ja avuliaisuutta. Ymmärrystä ja rakkautta herkkyden luomana taitona. Älä kuitenkaan hajoita herkkyyttäsi liikaa, vaan jaa se viisaasti. Liika hajoittaminen ja hiljentymisen puute johtaa kaaokseen. Ei kiva 
  Koetan pitäytyä kohtuudessa tämänkin kanssa. Olemme tänään juuri lähdössä matkalle joten jospa ottaisin rennosti enkä höösäisi niin.

Mukavaa joulun aikaa Kide ja kiitos smitten

tähtisiipi smitten
tallennettu
Twirl
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 3


Profiili
« Vastaus #858 : 19.12.2010 16:04:41 »

Hei Mirjam!

Olipa kiva, kun otit keskustelunaiheeksi kivet! Rakastan kiviä smitten ja tunnen muutenkin hyvin voimakkaan yhteyden luontoon ja erityisesti kuusiin. Meitä "kivihulluja" lienee suuri joukko täällä Suomenmaassa, mutta harva paljastaa työpaikallaan kantavansa voimakiviä taskussa tai keholla! Olen opettaja ja minulla on aika usein mukana töissä mm. ruusukvartsia (rakkauden kivi, joka auttaa suhtautumaan suopeammin muihin), pyriittiä (positiivisen energian lähde, parantaa kommunikaatiotaitoja), akvamariinia (parantaa itseilmaisua, rauhoittaa, selkeyttää käsityskykyä) ja keltaista sitriiniä (tuo iloista energiaa ja rohkeutta). Joskus mietin huomaavatko oppilaat taskujeni pullottavan kivistä ja mitäs sitten selitän, jos rintaliiveistä ropisee lattialle ruusukvartsi ja malakiitti (hoitaa kehoa ja mieltä) kesken oppitunnin. No onneksi teippi on keksitty! Joskus taas otan mukaan hematiittia vahvistusta antamaan. Itselläni on todellakin tapana teipata terapiakiviä eri chakrojen kohdille, ja kuljeskelen kivi pään päällä kotosalla, jos siltä tuntuu. 

Itse olen kerännyt kiviä jo lapsena, mutta vasta nyt aikuisena löysin varsinaiset terapiakivet. Onko teille muille käynyt niin, että olette luonnossa liikkuessanne löytäneet ikään kuin sattumalta upean kiven, ja teistä on tuntunut ikään kuin se kivi oli tarkoitettu juuri teille löydettäväksi? Olin kerran luontoretkellä, ja katson aina ympäristössäni olevia kiviä, pieniä ja suuria. Sitten katseeni kiinnittyi ilman erityistä syytä metsätiellä edessäni olevaan hiukan maan alta pilkottavaan kiveen ja rupesin samantien kaivamaan sitä ylös. Maasta paljastui täydellisen soikea, sileä kämmenenkokoinen graniitti ja kun kaivoin uudestaan sen kohdan vierestä mitään erityistä ajattelematta, paljastui sieltä saman kiven pikkuveli. Olin ihan ihmeissäni löydöstäni, sillä miten ihmeessä olisin voinut osua sattumalta niiden kivien kohdalle, kun koko tie oli täynnä maan alta pilkottavia kiviä. Sittemmin olen lukenut, että jos löydät sinulle merkityksekkään kiven, se on lahja luonnonhengiltä. (elementaalihengistä ynm. saa tietoa mm. kirjasta Andrews, Elä maagisesti.)

Meidän kaikkien tulisi tietoisesti pyrkiä enemmän yhteyteen luonnon kanssa, olemmehan osa tätä valtavan kaunista palapeliä. Arvostakaa ja huomioikaa luonto ympärillänne ja ennen kaikkea näkekää sydämellänne!

Mirjam, olisin iloinen, jos nostat minullekin kivikortin. Kiitos!

Terkuin, Twirl
tallennettu
aava1
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194



Profiili
« Vastaus #859 : 01.01.2011 02:09:14 »

Hei Kide,

miltä minun alkava vuosi näyttää  Cheesy

Hyvää uutta vuotta 2011  angel

aava1
tallennettu
juhish
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #860 : 06.01.2011 22:53:53 »

Heippa,
voisitko katsoa mitä minullekin nousee.

Lämmin kiitos  Smiley
tallennettu
neoo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 39



Profiili WWW
« Vastaus #861 : 06.01.2011 23:36:48 »

Heippa!  Smiley Tahtoisitko katsoa mitä minulle nousee?
tallennettu
Metsänkeiju
Astro-nauttija
****
Viestejä: 904



Profiili
« Vastaus #862 : 10.01.2011 14:08:07 »

Katsoisitko tämän vuoden kiven mulle? Tai mitä nyt nousoo.. Smiley

Kiitos
~ angel ~
tallennettu

"It is you're mind that creates this world" -The Buddha-

askendentti jousimies aurinko merkurius kalat kuu vaaka venus vesimies mars harka  ~Kiinalainen jänöjussi~
Vedenhelmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 167



Profiili
« Vastaus #863 : 10.01.2011 14:25:30 »

Minulle saa myös katsoa smitten
Kiitos smitten
tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #864 : 11.01.2011 14:50:38 »

Hei ! Katsoisitko minullekin kunhan vaan ehdit  smitten Kiitos etukäteen (:
tallennettu
Rihanna
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #865 : 14.01.2011 20:19:26 »

Katsoisitko minullekkin...on suhde alussa ja mies on sellainen että en osaa todellakaan lukea häntä mitä mielessä liikkuu...onko edes tosissaan suhteeni:))
tallennettu
tähtisiipi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 134



Profiili
« Vastaus #866 : 25.01.2011 10:55:46 »



Hyvää uutta vuotta kide!

Nostaisitko minullekin mitä vuosi tuo tuollessaan? Olen pyrkinyt opiskelemaan mitekäs se sujuu?

Kiittäen  smitten

tähtisiipi smitten

tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #867 : 27.01.2011 10:37:46 »

Glenda  smitten
Olen pahoillani, että olet joutunt odottamaan näin kauan!
Samoin pahoillani kokemuksesi karuudesta. Ei ole helppoa tulla petetyksi  Cry Muisto jää, mutta toivottavasti saat sen käsiteltyä kivuttomaksi...

Osuvaa.. sinulle nousi helmi, jonka suurin opetus on jalostuminen usein kipuakin tuottavien kokemusten kautta. Helmet helpottavat kyynelten virtausta, niin kauan kuin se on tarpeen. Helmet kaulalla hoitavat rintakehän aluetta, jolloin tunteet pääsevät virtaamaan ja kykenet myös ne tuomaan selkeästi esiin. Jokapäiväinen asuste ei helmikoru ole, se saattaa saada kantajansa irralliseksi lopulta tästä hetkestä. Sillä helmissä asuu myös toiveet, unelmat ja haaveet...
Tarottina tämä edustaa miekkojan 5., eli kertoo edelleen ehkä jatkuvasta sydämen parantelusta ja elämän uudelleen rakentelusta...? Kuitenkin on hyvä muistaa, että tuo työstäminen aikaan saa lopulta kauneutta, vahvuutta ja helmen kaltaista  hohtoa sinuun... varmuuutta. Tämä lupailee kivun jälkeen syntyvää hyvää kehitystä.
...kuin helmi: roska joka  joutuu simpukan sisään. Jotta se ei simpukkaa satuttaisi se päällystää se helmiäisellä. Muista hyvät ja kauniit asiat! Mutta älä unohda mistä helmi sai alkunsa -roskasta, joka joutui väärään paikkaan...
 angel

« Viimeksi muokattu: 27.01.2011 10:56:15 kirjoittanut *Kide* » tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #868 : 27.01.2011 10:55:59 »

Twirl - ensinnäkin, en ole Mirjam. Jatkoin vain hänen ketjuaan muiden luvalla.
Kivihullu... hmm... en tiedä olenko, se on aika karkea määritelmä. Kivet ovat aina kuuluneet elämääni ja ovat minulle arvokkaita asioita. Silti en kanna niitä mukanani, kivinä. Koruina kylläkin, mutta vähemmän. Omat kiveni ovat suurelta osin pihalla  Wink Ja olen kanssasi samaa mieltä, että meidän tulisi olla enemmän yhtä luonnon kanssa!

Tuo kokemuksesi löytökivestä ja sen pikkuveljestä, on todellakin "lahja". Tarkoitettu sinun löydettäväksi. Graniitti on Suomen peruskalliota, siksi suomalaisuuden ydintä. Se sisältää riippuen lähtöpaikastaan; (savu- tai maito-)kvartsia, kiillettä (biotiini, muskoviitti, ym.) ja (kali- tai plagioklaasi)maasälpää. Kali on punaista ja plagiklaasi usein vaaleaa tai valkoista. Lisäksi itse kiveä "lukiessani" ottaisin huomioon raekoon, eli onko graniitti tiivistä ja pieni kuvioista (apliitti), vai iso rakeista ja jopa reikäistä (pegmatiitti)... joissa voi olla kvartsikiteitä. Epäilen kiviesi olleen apliittia, koska ovat hiotuneet...?

Nostin sinulle topaasin, josta voit valita värin intuitiosi mukaan. Jokaisella on omat ominaisuudet, mutta pääsääntöisesti topaaseilla on tarkoitus vahvistaa fysiikkaa ja olla mukana helpottamassa tilanteita uuden ja erillaisen kohdatessa. Tämä kivi on kuuhullu  Grin eli ei ehkä täydenkuun aikaan, muuta kuin ikkunalle nököttämään ja pois käytöstä!
Tarottina tämä edustaa sauvojen kuningatarta, eli elämäniloa ja menestystä. Jos vain pystyt pitämään kateuden kaukana ja ongelmat ruodussa. Kun jokin ongelma pyrkii valtaamaan alaa, älä sulje silmiä vaan hoida se pois heti. Roikkumaan jääneet asiat kasaantuvat yllättävästi ja kertautuvat ikävästi. Sinulla on rakkautta ilmassa, mutta se ei ole syy liimata vaaleanpunaiset lasit päähän pysyvästi. Nauti elämästä ja sen tarjoamista iloisista hetkistä, hukkaamatta todellisuutta... siinä on sinun valoisan ja pidetyn persoonan taika
 angel
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #869 : 27.01.2011 11:09:47 »

Aava1  smitten
Kiitos, samoin... hyvää alkanutta vuotta  Cheesy

Nostin sinulle ametistin... henkinen opettaja, joka saapuu kun oppilas on valmis.
Olet siis valmis  Smiley
Ametistin rakenne paljostaa, että kiteenhuipun alku on pohjassa. Samoin monen muun asian elämässä; tyvestä puuhunkin kiivetään. Tämä kivi suojaa negaatioilta ja joidenkin mukaan jopa sähkökentän haittavaikutuksilta. Siksi usein ametisti löytyy näyttöpäätteen vierestä. Ametistin väri ja intesiviteetti mahdollistaa ajan ja paikan tajun illusiomaisuuden huomaamista. Ametisti onkin mietiskely- ja meditaatiokivi.
Tarottina tämä edustaa kuolemaa, elinimestään huolimatta hyvää! Muutosta ilmassa, vaikka ei ehkä aivan konkreettista... voi puhua ehkä sisäisestä muutoksesta. Tämä muutos saattaa liittyä myös fyysiseen tilaan, eli pidä hyvää huolta terveydestäsi. Asioilla joilla ei ole enään paikkaa tai tarvetta saattavat aiheuttaa ongelmia tilassa tai ihmisessä, siksi kehoitan myös antamaan asioiden tai mielipiteiden muuttua, jos ovat ollakseen. Kiinnipitäminen nyt on vain vaikeuttamista. Se mikä pysyy, on tarkoitus pysyä... mikä menee, sen on aika mennä. Älä sure meneviä... Niihin yhteys on aina olemassa sinussa, joten pyri katsomaan luottavaisesti tulevaan ja huomaat sen valoisuuden!
 angel
tallennettu
Sivuja: 1 ... 56 57 [58] 59 60 ... 77
  Tulostusversio  
 
Siirry: