Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Mihin kasviin rinnastat itsesi ja miksi?  (Luettu 71910 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
tuulispää
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 272



Profiili
« Vastaus #120 : 13.02.2006 23:33:49 »

Ensimmäiseksi minulla tuli mieleen eräs amerikkalainen kukkaismaalari. Hän teki pienestä kukasta sellaisia metri kertaaa toista metriä suuria töitä ja kallankukkaa hän maalasi paljon myös. Nimi: Georgia O'Keeffe.

  Kalla-nimitys tulee kreikankielestä (Linnén antama) joka tarkoittaa KAUNIS. Sinun tyttärelläsi on varmaan oiva ja puhdas tyylitaju.

Ja sypressissä taitaa olla vähän samaa juttua, kuin vartiosotilas, tyylikäs. Tyttärelläsi on varma, yksinkertaisen puhdas linja. Kunhan ei vain käyttäisi sisustuksessa liikaa valkoista.  knuppel2 Ainakin sypressin vihreää tulee olla! Ja jotain metallia ja kristallia, eikä se räväkkä punainen tyynäkään ole sohvalla pahitteeksi!


Kiitos upeasta tulkinnastasi,et arvaakaan kuinka hyvin se paikkansa pitää! Tyttäreni on itse opiskellut maalaaja/piirtäjä. Tekee upeita töitä,eläimet lähinnä sydäntä myös maalauksissa,savannin leijonat ja muut kissaeläimet.Nyt myös enkelit angel
Tyylitaju myös täsmää,jossain vaiheessa olis pitänyt saada huoneeseen punainen seinä Cheesy
tallennettu

Aurinko Leijona
Nouseva Jousimies
Kuu Neitsyt
Merkurius Leijona
Venus Rapu
Mars Neitsyt
Keltainen Galaktinen Ihminen
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #121 : 16.02.2006 15:18:17 »

Hmmm... Mielenkiintoinen kysymys. Lempikukkiani ovat ruusu ja kielo. Ehkä voisin olla juuri kielo tai sitten suolaheinä.

Suolaheinästä muistankin erään laulun joka kuvaa mielestäni jotain minusta: Olet kuin suolaheinä luodolla, se taipuu tuulessa muttei katkea, hiljainen, väkevä, kaunis katsella. (Omasta kauneudestani en kyllä ole niinkään varma...  Grin Olen kuitenkin ihan tyytyväinen juuri tällaisena kuin olen.)
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #122 : 16.02.2006 16:01:49 »

(http://www.phnet.fi/public/makkonen/kesa/kesa3.htm)[/img]

(http://www.luontokuvat.fi/kuvatiedot.php?n=0&q=&aihe=kaikki&x=40&id=146-121)[/img]

Rakkauden enkelille! (Yritän samalla saada noita kuvia toteutumaan.)

Kainosta, kaipaavasta kielosta olen edellä kertonutkin. Mutta suolaheinä on tervetullut joukkoon!

Suolaheinä on kaikkien herkkua, kaikki sitä rouskuttelee ja etsii siitä energiaa talven kalvakkuudelle. Minäkin suorastaan ahmin. Keväisin pikkutyttönä elin melkein sillä. Ja kun juo maitoa, kestää vatsakin paremmin sen oksaalihapon (olikohan se oikea nimi). Nyt olen jopa istuttanut sellaisen hyödynnetynkin aivan tuohon ulkoporraspuun viereen, josta näykkäsen aina ohi mennen.

Mutta tuleepa mieleen siitä sinun avuliaisuutesi ja avoimuutesi ympäristölle. Onkohan sinulla ainainen tarve auttaa ja tukea toisia? Muistatko välillä että sinäkin tarvitset heitä? Kannattaa miettiä välillä että vastannottamisen ja annin välillä on tasapaino. Muistathan itsesi arvon! Me täällä astrofoorumilla ainakin olemme huomanneet sinun arvosi.  smitten

Saatan puhua täysin palturia, mutta tällain asennoidun rakkaitten kasvieni pariin.  :Smiley
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #123 : 16.02.2006 16:33:56 »

Olen kai vähän molempia, sekä kielo että suolaheinä...

Lainaus
Enkeli näki neidon surun ja päätti tehdä jotakin. Hän kylvi pieniä siemeniä vereen joka virtasi tien varrella kuin pieni puro. Siihen kasvoi kieloja. Veren mukana vierivät siemenet alas laaksoon ja kielo löysi sieltä paikkansa. Kielon kukka muistuttaa kauniista, kainosta ja uskollisesta rakkaudesta. Ja vihan ja omistamisen veri myrkytti kukan marjan punaiseksi.


Oi kiitos metsätonttu!  smitten Tämä kohta kielosta jotenkin "kolahti" minuun. Tällä kuvauksella on TODELLA tärkeä ja syvällinen merkitys minulle erääseen entiseen elämään liittyen (symbolisesti)...  Cry  smitten

Lainaus
Mutta tuleepa mieleen siitä sinun avuliaisuutesi ja avoimuutesi ympäristölle. Onkohan sinulla ainainen tarve auttaa ja tukea toisia? Muistatko välillä että sinäkin tarvitset heitä? Kannattaa miettiä välillä että vastannottamisen ja annin välillä on tasapaino. Muistathan itsesi arvon! Me täällä astrofoorumilla ainakin olemme huomanneet sinun arvosi. 


Kiitos.  smitten Osuit kyllä tässäkin asian ytimeen, sillä minulla todellakin on ainainen tarve auttaa ja tukea toisia... Tasapainoilua, sitähän se on...

KIITOS METSÄTONTTU!  smitten angel
« Viimeksi muokattu: 16.02.2006 16:37:53 kirjoittanut Rakkauden enkeli » tallennettu
Liljah
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #124 : 16.02.2006 18:09:48 »

Tervehdys Metsätonttu!
Aivan uskomaton tieto sinulla onkaan! Itse olen jonkin verran perehtynyt teen saloihin ja kuivatellut taannoin erilaisia kasveja teen juontiin lääkintä mielessä! Tosin on myöskin käynyt niin, että ylipainoinen tätini muisteli minun teelehtien sekoituksen saaneen toden teolla nesteet virtaamaan!=)
Metsä on paikka minne lähden kävelylle ja jossa rauhoitun ja saan ajatukeni pois milloin mistäkin ongelmasta! Ja missä saan myös vastauksia millon mihinkin ongelmaan! Oli ne sitten muitten tai omiani!
Kärsimyskukka tuli mieleen ja orkideat, erityisesti Venuksenkenkä.
Metsätähtiä keräilen vieläkin. smitten
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #125 : 16.02.2006 20:22:41 »

Tervehdys Metsätonttu!
Aivan uskomaton tieto sinulla onkaan! Itse olen jonkin verran perehtynyt teen saloihin ja kuivatellut taannoin erilaisia kasveja teen juontiin lääkintä mielessä! Tosin on myöskin käynyt niin, että ylipainoinen tätini muisteli minun teelehtien sekoituksen saaneen toden teolla nesteet virtaamaan!=)
Metsä on paikka minne lähden kävelylle ja jossa rauhoitun ja saan ajatukeni pois milloin mistäkin ongelmasta! Ja missä saan myös vastauksia millon mihinkin ongelmaan! Oli ne sitten muitten tai omiani!
Kärsimyskukka tuli mieleen ja orkideat, erityisesti Venuksenkenkä.
Metsätähtiä keräilen vieläkin. smitten



Kiitos kehuista, mutta taisitpa laittaa minua testiin!  idiot2

En minä niin kauheasti tiedä! Seikkailen vain ja nautiskelen ja minulla on paljon kirjoja.  Grin Toki jotakin muistissanikin. uglystupid2

Mutta jos sallit.  coolsmiley

Sinulla on itsetutkiskelun vikaa, joskus menee vähän ylikin. Varo, siitä voi masentua. Ehkä mieluummin vähättelet itseäsi, jopa marttyyri vilahti mielessäni, kun sinussa on aimo annos iloa ja metsätähden loistoa. Oletko helposti laidasta laitaan liikkuva? Ei se mitään kunhan et ota toistenkin taakkoja kantaaksesi.

Espanjan konkvistadorit löysivät ensimmäisen kerran 'kärsimyskukan' ja symboloivat sen oitis omaan uskontoonsa. Sittemmin sen symboliikka on tutkittu ja siitä on tehty kirjakin.  Mutta eiköhän siinä ole inkojen pyramidi ja siihen liittyviä asioita? Sehän voi olla kaukana kärsimyksestä.  :Smiley Kukkien kielessä tämä kukka edustaa yhtä paljon uskoa kuin taikauskoakin. Kasvi itsesään on kuitenkin köynnöskasvi eli toisia hyväksi käyttäväkin. Ota huomioon tämäkin näkökulma! Kaikki ei aina ole sitä miltä ne ensisilmäyksellä näyttävät.

Orkidea on sitten sitä toista laitaa, vaudauden ja rikkauden symboli. Venuksen kenkä kait tulee samasta aiheesta, joksi välimeren kansa (niillä on aivan oma rotunsa, olen kerran saanut tutustua: pieniä, hentoja, sinisenmustahiuksisia, mutta vaaleita iholtaan) nimitti sitä 'maailman sandaaliksi'. Myös orkideoiden uskotaan omaavan sukupuoliviettiä kiihdyttävän vaikutuksen (huomaa juurten ulkomuoto).

Se että nykyään on kukkakaupat pullollaan orkiedoita, katsoisin antavan leimaa tähän aikaan myös henkistävänä voimavarana. Ylevöitetty kukka ylevöityvyyteen! (kamalaa kieltä). Joten osta pöydällesi ja katsele sitä syvään ja syvälle! Kyllä siitä suu vetäytyy hymyyn ja selkäranka suoristuu. Niin ylväs se on!
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #126 : 09.04.2006 21:49:58 »

Hei kaikille!

Tässä kevättä odotellessa rupesin lukemaan näitä tarinoita kasveista.

Vielä on aikaa ennen kuin kasvit heräävät eloon luonnossa.

Niistä haaveillessamme voisimme miettiä omaa lempikasviamme.

Kuinka monella kasvaa Jalokärhö pihalla?
Täytyy kertoa omasta kärhöstäni viime kesältä.
Oli jo juhannusviikko, eikä ollut vielä alkuakaan maanpinnan yläpuolella.
Kyselin jo kukkakaupasta uutta tainta.
Kerroin kuitenkin kärhöstäni, ettei ole vielä kasvanut.
Minulle sanottiin, katso vielä ainakin viikko. Kuinka ollakaan parin päivän kuluttua näkyi ensimmäinen 'piikki'.
Voi miten upeasti se kukkikaan loppukesällä ja olin jo kaivamassa sitä pois.
Sellainen kasvun ihme tapahtui.

Kevättä odotellessa, mikä onkaan sinun lempikukkasi tai kasvisi.

 smitten    maarita              smitten
tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #127 : 09.04.2006 22:11:30 »

Kevättä odotellessa, mikä onkaan sinun lempikukkasi tai kasvisi.


Hei "maarita"

Aloita tästä aiheesta oma keskustelu. 
Tänne se häviää muiden joukkoon.


(http://www.ylitalot.net/photos/photos/2005Koti/4690_0.jpg)

Lisäys:

Täältä löytyy kukka-aiheinen Maaritan aloittama sivusto.


http://www.astro.fi/index.php?option=com_smf&Itemid=27&topic=5881.msg46991#msg46991

 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 12.04.2006 23:19:42 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Ozzette
Vieras
« Vastaus #128 : 09.04.2006 22:17:35 »

Tällä hetkellä ehkäpä tulppaaniin... Eivätkös ne ole juuri tämän ajan kukkia. Todella kauniita. Tulips from Amsterdam.  smitten
« Viimeksi muokattu: 09.04.2006 22:23:24 kirjoittanut Gigianne » tallennettu
Jinx
Vieras
« Vastaus #129 : 10.04.2006 10:22:58 »

Vastasin tuolla johonkin keskusteluun että kielo...
Kai sen voin mieltä sitten tähänkin...

Kaunis, valkoinen kukka...
Tuoksuu ihanalle...

Kun poimitsen se pysyy virkeänä jonkin aikaa ennenkuin nuupahtaa
(aivan niinkuin seurustelu suhteenikin... kestää niin kauan ennen kuin kyllästyn)
Kaunis mutta myrkyllinen...
(Niinpä niin... kun suutun suusta pääseekin sitten kunnon teksitä...
Tosin lepynkin jo sitten 10 min. päästä unohtaen aiheen mistä olinkaan suuttunut...)

Mutta kyllä se kielo on...  smitten smitten
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #130 : 10.04.2006 12:35:39 »

Nyt kun osaan tuon kuvien laittamisen, niin tässä "kasvini" vielä kuvina:

KIELO

(http://www.killinkoski.fi/images/kielo.jpg)

SUOLAHEINÄ

(http://www.luontokuvat.fi/tallennehakemisto/s/1/4/146-121.jpg)
tallennettu
Cleome
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 31



Profiili
« Vastaus #131 : 10.04.2006 13:13:00 »

minä en ole liion ruusu tai orkidea, enkä edes kielo. orvokki on toinen nimeni ja sillä nimellä minua joskus kutsutaan. minulle se sopii onhan se pieni, suloinen, vaatimaton  mutta kuitenkin sitkeä ja taipuisa ja jotenkin iloisen oloinen kukka. druidien puuhoroskoopissa olisin sypressi, mutta mieluummin olisin puuna supisuomalainen nuori haapa, kun en kovin vanha vielä ja paljon on varaa kasvaa ja taivaita tavoitella jalat silti tukevasti maassa  Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #132 : 12.04.2006 22:55:47 »

Tällä hetkellä ehkäpä tulppaaniin... Eivätkös ne ole juuri tämän ajan kukkia. Todella kauniita. Tulips from Amsterdam.  smitten

Hei! Taisi Maarita herättää eloon vanhoja kukkaismuistelmia taas, kun matti myöhäisetkin innostuivat mukaan.

Enkä minäkään voi olla innostumatta tulppaanista. Näin keväällä minun tuvan pöydällä niitä pitää olla ehdottomasti. Olen ennemmin vaikka syömättä kuin tulppaanitta. Niin paljon sydäniloa ne antavat.

Mutta katsonpa mitä tulppaani sinulle ilmentää. Näin intuitiivisesti minulla tulee tulppaanista mieleen heti värit muutoksineen ja tulkintoineen. Olet varmaan väri-ihminen ja tarkka niiden kanssa, mutta et jäykästi, vaan pystyt muuntumaan ja muuttamaan ympäristöäsi. Miten?
Tulppaania on väririkkaimpia kukkia, jopa musta sellainen kerran ristetytetty. Oletko lukenut Dumasin 'Musta tulppaani'?

Ja tonginpa kaapista tuon kauniin kukkakirjan 'Kukkien kieli', jossa kerrotaan tulppanista seuraavaa. Se on Persiasta kotoisin (nythän siellä käsitellään uraania, uh) ja kerrotaan, että tulppaani on syntynyt rakkaudesta pettyneen ja itsemurhan tehneen nuorukaisen verestä.  Cry
Euroopassa viljeltiin ensimmäiset tulppaanit 1550-luvulla Wienissä. Samainen mies piti niistä luennon Amsterdamissa ja sinne levisikin oikea tulppaanikuume. Persiassa tulppaani oli rakkauden symboli, Hollannissa epävakauden symboli. Kaipa se oli vähän oikukas alussa kasvamaan.

Mutta mikä voisi olla oikullisempaa kuin rakkaus!  Grin
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #133 : 12.04.2006 23:06:43 »

hepskukkuu!!
Kukista tuli mieleeni jotta olisinpa unikko.Mä rakastan unikon hehkuvia värejä,"rupsahtaneenakin"se vaan jaksaa hehkua ja hehkua,kukan varsi kiemurtelee kiehtovasti,ja se on vaan niin "ihku"

Unikko on jotenkin yhtä voimallinen kuin tulppaani, vaikka ei viihdykään maljakossa.
Unikko on pihamaan kukka. Siperian unikot kukkivat kesäkuussa, idän tulinen unikko heinäkuussa ja yksivuotiset silkkiunikot usein elokuussa. Siis koko kesän!

Sinä olet varmaan ikinuori ja iätön jos tähän kukkaan itsesi samaistat. Energinen olet, jo sanoinesi! Mutta katsonpa itsekin uteliaisuuttani tuota 'Kukkien kieli' kirjaa unikkojen kohdalta.

Tuleekohan unikko-nimi ooppiumista, unettavasta huumeesta. Sen kukan latinalainen nimi tähän: Papaver somniferum!

Eräs silkkiunikkolaji kasvaa villinä Aasiassa ja Etelä-Euroopassa. Sitä ennen kerättiin kaatuneiden sotilaiden haudoille. Se symbolisoi myös puhtautta ja kauneutta yksinkertaisuudessaan. Unikon syvin merkitys sen lohdullisuudessa. Se luo lohtua suruun ja murheisiin.

Kukapa ei unikkoja tarvitisi! Positiiviisia ihmisiä yhtä lailla tarvitsemme!
tallennettu
metsätonttu
Vieras
« Vastaus #134 : 12.04.2006 23:11:22 »

Lopuksi... Cheesy

kiitän kaikkia kukkaisihmisiä, jotka tällä areenalla kulkivat! Kiss

Teidän kauttanne ja innoittamana minä nimittäin sain kauhean vimman maalata kukkia. Löysin 20 vuotta vanhat valokuvani, jotka olin ottanut kukkien sydämistä lähikuvina ja ne suurennin liitupastelleina kartongille.

Juuri tänään vein ne kehystettäväksi. Näyttelytilan olen varannut toukokuun lopulla! Ei koskaan ennen ole tullut mieleenikään että pitäisin oman näyttelyn. Höh!

Näin te kukkaisystäväni saitte luovan voiman virtaamaan pienen tontun sielussa.  smitten
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: