Äänestys
Kysymys: Missä huoneessa plutosi on?
I - 52 (10.8%)
II - 37 (7.7%)
III - 41 (8.5%)
IV - 45 (9.4%)
V - 36 (7.5%)
VI - 48 (10%)
VII - 32 (6.7%)
VIII - 38 (7.9%)
VIIII - 30 (6.2%)
X - 44 (9.1%)
XI - 32 (6.7%)
XII - 46 (9.6%)
Äänestäjiä yhteensä: 423

Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miten Pluto käyttäytyy eri huoneissa? Missä huoneessa plutosi on?  (Luettu 114696 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Turquoise
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 13


Profiili
« Vastaus #135 : 25.09.2006 08:09:18 »

Pluto Vaa'assa ja 1. huoneessa.

Eikä hajuakaan mitä mahtaa moinen tarkoittaa  Smiley

Osaisiko joku viisaampi tulkita?
tallennettu
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #136 : 25.09.2006 18:33:52 »

Pluto vaa´assa ja ykkösessä vaikuttaa..
Ei ole helppoa ei  Angry
Suosittelen Ullan kirjaa lämpimästi, löysin sieltä itseni.
Allekirjoitan täysin pluton vaikutuksen kyseisessä asemassa, että tarvitsee oikeanlaisia purkautumiskeinoja tunteilleen, muuten säilöö niitä sisälleen ja monta monituista masennuskautta on käyty läpi juuri tämän takia. Edelleenkään en ole oikeata tapaa löytänyt mutta helpottamaan alkaa.

Mustissa kuljen, suht vakava ihminen kaksoseksi ja ainainen ahdinko idiot2
Onneksi myös nousevallani sijaitseva Jupiter pikkasen höllää tilannetta välillä ja saatan nauraa tirskahtaakin satunnaisesti Wink
tallennettu
Hannari
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 76


Gingerbread.


Profiili
« Vastaus #137 : 08.08.2009 13:42:05 »

Jousimiehessä ja 6.huoneessa.

 buck2
tallennettu

askendentti rapu
aurinko kalat 10.huone
kuu vesimies 9.huone
merkurius kalat 10.huone
venus kauris 8.huone
mars kalat 11.huone
Norna
Vieras
« Vastaus #138 : 08.08.2009 16:08:18 »

 2. huoneessa, tuoden mukanaan oman oppiläksynsä materiaan ja resursseihin liittyen. Yhtenä tarkoituksena kai täällä (Vaa-assa) tasapainottaa materian ja epämaterialististen arvojen eroa. Rääsyistä rikkauksiin ja yhtälaisesti rikkauksista sillan alle -teemoja taitaa olla tämän huonesijainnin yhteydessä.
tallennettu
Anni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 25



Profiili
« Vastaus #139 : 08.08.2009 18:15:04 »

itselläni on pluto skorpionissa ja ekassa huoneessa. en osaa sanoa miten se muhun vaikuttaa, mutta kai sillä on aika voimakas paikka kartalla sen olen ymmärtänyt
tallennettu

Aurinko Kaksonen
Nouseva Skorpioni
Kuu Neitsyt
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #140 : 09.08.2009 08:49:12 »

1 huone ja  vaaka, mitä tuosta aiemmin luin niin pitänee hyvin paikkaansa.

Pluto in 1st House: Pluto in the first house exerts a powerful influence over the personality, particularly so if it is conjunct the Ascendant. Even when not in conjunction with the Ascendant, Pluto here confers extreme emotional energy, a possible cruel streak, and need to be busy at all times.


Mulla Pluto samassa huoneessa ja Vaa'assa Smiley

Aspektit Plutolle:

 pluto aspect_opp aurinko
 pluto aspect_opp merkurius
 pluto aspect_opp venus
 pluto aspect_sex saturnus
 pluto aspect_ssx uranus
 pluto aspect_sex neptunus
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #141 : 09.08.2009 10:10:13 »

T-H
Miten koet nuo  pluto aspect_opp merkurius ja  pluto aspect_opp venus ?
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #142 : 09.08.2009 10:32:23 »

Hyvä kysymys eppana! En tiiä, tahtoisin kyllä teitää. Osaatko sinä sanoa?

Varmaan jotain vahvaa, pahuutta tjn? :Smiley

Kävin katsomassa Sepon tulkinnan noista aspekteistä ja ne ovat:

Pluto
Kun elämän ja kuoleman planeetta Pluto tekee aspektia karttasi persoonallisille tekijöille, on aina kysymyksessä jonkinlainen jatkuva muutosprosessi, johon olet sisimmässäsi sitoutunut. Pluto vaatii sinulta ehdottomuutta oman totuutesi kuuntelemisessa ja noudattamisessa. Vaihtoehtoja ei juurikaan ole käytettävissä ja saat varautua sitä suurempiin ongelmiin, mitä enemmän yrität seurailla toisten odotuksia tai vaatimuksia sillä elämänalueella, johon Pluton aspekti osuu. Parhaimmillaan plutoninen energia purkautuu parantavana ja pahimmillaan tuhoavana voimana.

- Perkele! Just menee kyllä noin. Ilmankos onkin välillä niin raskasta Embarrassed

Oppositio
Kun kaksi planeettaa ovat kartan vastakkaisilla puolilla, ne ovat oppositiossa keskenään. Oppositio kuvaa ihmisen kahta vastakkaista olemuspuolta, jotka heijastuvat useimmiten ihmissuhteiden välityksellä. Tiedostamattomana oppositio tulee esille vakavina ongelmina kanssakäymisessä muiden ihmisten kanssa. Yleensä opposition ymmärtäminen omassa elämässä edellyttää vahvaa itsetietoisuutta ja kykyä itsekeskeiseen ajatteluun. Sisäinen vastakkainasettelu ei voi ratketa niin kauan kun jompaa kumpaa tekijää vastaa elämässä toinen ihminen.

- Joo, ei ole ollut aina helppoa, taikka kariutuneet ihmissuhteet tai "välit poikki-" karikko... Hyvin itsetietonen olen ja siksi hyvinkin ehdoton toisen ihmiseten suhteen. Olen siis oppinut analysoimaan itseäni, pystyn siis itsekeskeiseen ajatteluun.

Merkurius
Merkuriukselle tulevat aspektit kuvaavat kommunikaatioomme liittyviä haasteita ja mahdollisuuksia, jotka muuntavat ja suuntaavat merkkikohtaisia taipumuksiamme joskus hyvin voimakkaasti. Tietoisuus näistä kommunikaatiosi erityispiirteistä avaa parhaimmillaan kokonaan uuden väylän kosmiseen ja kollektiiviseen tietopankkiin, jolloin sopeutumiskykysi paranee moninkertaiseksi aikaisempaan verrattuna. Tuollaista tilaa voi hyvällä syyllä luonnehtia jopa ajatusten lukemiseksi tai paremminkin luontaiseksi telepatiaksi. 
 
« Viimeksi muokattu: 09.08.2009 10:41:35 kirjoittanut Tuuli-Hiuksissa » tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #143 : 09.08.2009 10:45:36 »

T-H
 pluto aspect_opp venus ?

Koen näin (Sepon tulkinta):

- Venukselle tulevat aspektit valottavat alitajuisia pelkojamme rakkauden kokemista kohtaan ja toisaalta myös selvimpiä valmiuksiamme luoda iloa ja rakkautta ympärillemme. Näiden aspektien ymmärtäminen auttaa sinua oivaltamaan ja tunnistamaan oman rakkauselämäsi erityispiirteitä ja sisäiseen arvomaailmaasi kuuluvia ehdottomia palasia, joita et missään nimessä saa uhrata menettämisen pelolle. Venukselle tulevat aspektit nostavat usein esille myös taiteeseen, muotiin ja esteettisyyteen liittyviä kykyjäsi.

-Onhan mulla ollut tunne-elämän kanssa kamppailua ja juuri siinä rakkaudessa. Kun alitajunta kertoo ja kuvaa unissa sen kaiken ihmeellisen rakkaudesta, niin pelko, kaipuu, kohtaaminen ja toteutuminen onkin melkoisen myrkyisää...
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #144 : 09.08.2009 11:11:28 »

No nyt tulee sekavaa tekstiä... Cheesy

Mutuna: kun noi kummatkin ( merkurius venus) on mulla 4 huoneessa ja  oinas:ssa , pistää se jotenkin tonkimaan asiat pintaa syvemmältä. On tavallaan "mahdotonta" esim. ihastua johonkin asiaan vain vähän ja pitää se siinä. Koen myös vaikeaksi puhua kauan vain niitä-näitä-yleistä-mössöä ja saankin paljon palautetta liian syvistä vesistä  Tongue , joihin uppoan huomaamattani.

Olen saanut kokea useita tilanteita sekä tunteissa, että kommunikoinnissa kun  pluto pääsee niskan päälle-ääh tosi vaikea selittää  Tongue- on kuin verho otettaisiin pois sen asian edestä ja yht´äkkiä näkee vaan selvemmin mitä asia on itselle, mutta yleensä vasta kun vene on jo keikkunut. Lähinnä kai koskien omaa turvallisuuden tunnetta.
Jotenkin tuntuu myös siltä, ettei koskaan "valmistu", niin että vois sanoa jonkun asian olevan tästä eteenpäin juuri näin..

Nikulan sivulta 4huone:Persoonan kasvu ja kehitys kohti aitoa omaa yksilöllisyyttä ja pysyvää luonnetta, joka juurtuu vakaaksi minäkuvaksi. Vanhempien, ympäristön ja perinteiden tuoma pohja psyykelle. Kyky itsetarkkailuun ja psykologiseen itseymmärrykseen. Koti, suhde vanhempiin tai vanhempaan, joka ruokii lasta psyykkisellä tasolla enemmän olipa hän sitten äiti tai isä; asuminen, elämän päätösvaihe, vetäytyminen omaan itseen.

Tässä huoneessa kysymys kuuluu: Millaisen elämänmuodon vakiinnutan itsellesi, läheisilleni ja miten löydän itseni Lapsen ja Vanhemman roolissa?

 pluto:n kanssa on myös  kuu samassa huoneessa (10) ja tekee samat aspektit, joten en osaa sanoa pelkästä plutosta mitään. Viisaammat varmasti osaa  smitten
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
Tanita79
Vieras
« Vastaus #145 : 09.08.2009 11:52:24 »


 pluto Vaa'assa,  aspect_ssx uranus  ja 4.huoneessa






Tämähän voisi viitata hyvin intensiivisiin ja kontrolloiviin suhteisiin kotioloissa, Uranukseen liitetään niin ikään jatkuva muuttaminen tai muuten vain erikoiset vanhemmat.

No, lapsuuteni olen kuitenkin viettänyt 21-vuotiaaksi asti yhdessä ja samassa paikassa ja kuvailisin vanhempiani suvaitsevaisiksi lähes välinpitämättömyyteen asti. Minulla on ollut hyvät ja turvalliset rajat, mutta tunne-ilmasto on muuten ollut kotona melkoisen köyhä ja kylmäkin. Uranus ja Pluto ovat neliössä Aurinkoon ja jos astrologisia tulkintaoppaita olisi uskominen, tämä viittaisi vaikeaan ja traumaattiseen suhteeseen isän kanssa. Olen kuitenkin ollut aina enemmän isin kuin äidin tyttö, ja äitiin minulla on todellakin ollut traumaattinen suhde. Äitisuhteen selvittely tullee olemaan elämänpituinen projekti ja vaikka napanuora häneen onkin jo katkaistu, paljon on vielä tekemistä. Jos tavoitteena on lämmin ja jännitteetön suhde omaan vanhempaan, niin paljon on vielä työtä tehtävänä.

Mulla on oma äidin läsnäolo ollut puutteellinen jo heti syntymästä eteenpäin ja isä oli poissaoleva ja välinpitämätön. Elämässä on ollut paljon muutoksia ja muuttoja.

Itselläni myös  uranus tekee neliötä aurinkoon joka 7.huoneessa.

Ainakin suhde isään on ollut vaikea ja traumaattinen. Äitiä en ikävuoden 6 jälkeen enää nähnyt, kuin vasta aikuisena kerran.

Ja kontroloivan ja väkivaltaisen äitipuolen läsnäolo ikävuoteen 12.

Kuten sanottu, paljon vielä työtä tehtävänä..

tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #146 : 09.08.2009 11:59:53 »

Sen jälkeen kun olen kotoa lähtenyt, olenkin muuttanut parin vuoden välein ja miellän itseni lähes kodittomaksi. Minulla on aina vain kämppä, jossa majailen siihen asti, kun vaihdan taas kämppää.

Tutkin eilen vähän Nikulan "Astrologian ihmiskuva"-teosta. Tämä kappale sopii ainakin minuun hyvin:

Pluto 4. huoneessa: Tämä ihmistyyppi voi olla hyvin vankka ja vakaa edustaessaan kerran sisäistämiään arvoja ja asenteita. Hänen persoonansa eheys voi kestää paljon ja hänen psykologinen silmänsä voi olla läpitunkevan tarkka. Oman kehityksen seuraaminen voi johtaa syvälliseen ihmistuntemukseen. Joskus on kyseessä henkilö, joka luottaa vain itseensä ja kerää voimansa omasta keskuksestaan, joka on lujasti ankkuroitunut kollektiiviseen menneisyyteen ja alitajuntaan.

Nikula mainitsee myös tämän lapsuuden kotihelvetin mahdollisuuden, mutta myös omiin lapsiinsa voi suhtautua alistavasti tai hallitsevasti tällä Pluton asemalla. Sitten edelleen mainitaan vaikuttaminen paikallisissa kunnallisissa elimissä. Yhteiskunnalliset muutokset ja kriisit kuten työttömyys ja talouselämän laskut ja nousut voivat niin ikään vaikuttaa ihmisen asuinpaikan valintaan, kun Pluto sijaitsee huoneessa 4.


Itse myös muutellut ympäriinsä parin vuoden välein sen jälkeen kun muutin kotoa. Monessa eri kaupungissa ja kahdessa eri maassa.
Ja tuo Nikulan kirjoitus osuu aika hyvin naulan kantaan myös itselläni..
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #147 : 09.08.2009 12:53:34 »

"Pluto 4.huoneessa synnyttää voimakkaita kokemuksia koti- ja perheasioissa. Usein emootiot ja tuskat voivat olla erittäin voimakkaita. Lapsuuden kokemukset voivat olla  todellisuudessa myös sen kaltaisia että on syytäkin kokea suurta turvattomuutta. Henkilö voi myöhemmin kertoessaan saada ne kuulostamaan kauheammilta kuin ne todellisuudessa ovat olleet. Toinen vanhemmista on erittäin hallitseva tai sellainen joka kylvää pelkoa ympäristöönsä.Hylkäämisen uhka on ilmassa, toinen vanhemmista on voinut hylätä lapsen tai kuollut aikaisin. Henkilön kiintymys aikuisena kulkee käsi kädessä hylästyksi tulemisen pelon kanssa. Mitä enemmän rakastaa sen enemmän pelkää henkilön menettämistä. Hakee turvallisuutta suhteistaan. Joten partnerista voi tulla isä tai äiti huomaamattaan. Vallanhalua esiintyy ja hlö voi olla jonkinlainen kotityranni ja manipuloiva toista kohtaan. Perheskandaalit liittyvät myös tähän pluton asemaan. Parhaiten kuvaa positiivisesti että hlöllä on kyky salaisten asioitten tutkimiseen, esim suvun salaisuudet, esihistoria, myös arkeologia ja vanhat rakennustyylit (miksei myös astrologia). Tämä tuo uusia ulottuvuuksia vaikkapa kodin sisustamiseen. Monilla luolien tutkijoilla on tämä pluton asema. Myös syvää yhteyttä luontoon ilmenee. Planeetta asema tuo mieleen Poseidonin." (kokeile muuten myös tasahuone (equal) meneekö silti 4.huoneeseen.


Laitoin ton selvityksen kun niin monella se tuntuu olevan...kommentteja, kiitos.



Kiitos Suski7!

No tää meni syvälle ja lujaa!

( pluto Vaa'assa  aspect_ssx uranus( skorpioni) 4.huoneessa )

Noh, tarina meni siis näin..

Isä ja äiti erosivat kun olin vuoden vanha ja jäin isälleni, joka ei antanut mua äidin mukaan. Kuvioihin pari vuotta myöhemmin tuli äitipuoli joka oli kontrolloiva ja väkivaltainen, ..Viikonlopputapaamiset omaan äitiin päättyivät kun olin 6v.
Isä ja äitipuoli erosivat kun olin 12v. ja siitä vuoden päästä muutimme isän kanssa toiseen kaupunkiin. Teini-iän olin käytännöllisesti katsoen yksin, isää ei saanut häiritä kun hänellä oli paljon töitä ja opiskelutehtäviä.
Musta tuli siis pikkuhiljaa ongelma-nuori, mutta siinä määrin että pelkäsin kuitenkin autoritääristä isääni joka hallitsi uhkailemalla ja haukkumalla, mitätöimällä..

Olin pitkään siinä luulossa että lapsuuteni oli tosi hyvä ja turvallinen, ja ajattelin että kaikki vika oli mussa. Näin faija sai mut ymmärtämään asiat..
Vuosia syytin äidin lähtöä ja äitpuolta, mutta suurin mörkö taisikin olla joku muu..

Joka teki itsestään marttyyrin ja syyllisti vuosia siitä että kun oli nuoruutensa pessyt vaippoja enkä minä kiittämätön osaa mitään arvostaa. Eikä minusta tullut mitään, kuten asian ilmaisee. VOI HELLANLETTAS! knuppel2 buck2

Ja koko tähän soppaan tuntuu liittyvän niin perhanan paljon salattua että voi elämä..tädin ja enon vihjailut..

Mutta kaikki selviää. Olen tonkinut totuuksia tästä perheestä ja sitä ei monet kestä.
Halutaan vaan pitää asiat sellaisenaan ja vaaleanpunaiset lasit silmillä. tickedoff knuppel2
Yhtä teatteria koko touhu!

Sukututkimukseen isän puoleltaolen yrittänyt osallistua omalta osalta niin paljon kuin resursseja riittää. Äidinkin puolelta löytyisi vaikka kuinka paljon pengottavaa Cheesy

« Viimeksi muokattu: 09.08.2009 12:57:17 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #148 : 09.08.2009 13:28:14 »

 pluto  aspect_opp  merkurius (8.huone) täälläkin ja olen itse kokenut sen ainakin mielen tasolla jännitteiseksi ja hankalaksi. Ehkä huonoa paineen- ja stressinsietokykyä tämä voisi myös indikoida.
 Se tuo mukanaan myös kiinnostuksen kaivaa syvemmälle asioiden pinnan alle, tiedon että siellä on jotain ja halun etsiä se. Fanaattisuudesta puhutaan joskus myös tämän aspektin yhteydessä. Itse innostun asioista paljon ja tahdon tietää kaiken siitä sinä aikana kun kiinnostusta riittää  Smiley. Omalla kohdalla siis kiinnostuksenkohteet vaihtuvat tiuhaan tahtiin ja todella siitä asiasta on pakko tietää kaikki heti (onneksi on olemassa internet!  Cheesy). Tätä kaikkea varmasti vielä korostaa oman Merkuriukseni sijainti 8. huoneessa.

 Joskus mielipiteiden kovuus ja terävyys tuo omat hankaluutensa sosiaalisiin tilanteisiin tämän aspektin myötä.

 Täällä aspekteista: http://www.cafeastrology.com/natal/planetsaspectsastrology.html
 
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #149 : 09.08.2009 18:07:49 »

Liityn harvoihin Leijona-Plutoihin!  Wink 8.huone yhtymässä Saturnukseen ja Vestaan.

Tällaista löysin:

Pluto in 8th House: An eighth house Pluto most likely confers some psychic abilities, or at the very least a deep interest in the unknown  :Smiley. Shrewd business sense and excellent research/investigation skills are also likely, together with a profound attitude towards sex.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 ... 8 9 [10] 11 12 13
  Tulostusversio  
 
Siirry: