|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #75 : 13.03.2010 22:40:07 » |
|
Oletteko Sasha keskustelleet  kanssa hänen huutamisestaan ja riitelystä, sun muista piirteistä, jotka ilmeisesti toistuvat aika usein? Siis jutelleet niistä silloin kun ette riitele ja mitä hän on silloin asiasta sanonut? Tajuaako hän itsekään miten paljon inhoat riitelyä? Ehkä jos asiasta juttelisi järkevästi ja puolin ja toisin selittäisitte mitä koette ja miksi suututte/reagoitte kuten nyt teette, niin toista olisi helpompi ymmärtää?
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #76 : 13.03.2010 22:54:31 » |
|
Oletteko Sasha keskustelleet  kanssa hänen huutamisestaan ja riitelystä, sun muista piirteistä, jotka ilmeisesti toistuvat aika usein? Siis jutelleet niistä silloin kun ette riitele ja mitä hän on silloin asiasta sanonut? Tajuaako hän itsekään miten paljon inhoat riitelyä? Ehkä jos asiasta juttelisi järkevästi ja puolin ja toisin selittäisitte mitä koette ja miksi suututte/reagoitte kuten nyt teette, niin toista olisi helpompi ymmärtää? Olen mie yrittänyt ottaa puheeksi sillloin kun asiat ovat hyvin ja silloin se suuttuu välittömästi ja mie saan kaikki syytökset, kuinka mie pilaan mahtavan tunnelman ja hetken. Hän suuttuu todella nopeasti ja on muka mielestään oikeutettu suuttumaan ja on mielestään myös hyvin oikeudenmukainen ja lyhyt vihainen. Hahahah... Miulla on vähän eri käsitys, mutta mie olenkin se, joka on aina väärässä. :  Tehokkain tapa on kirjoittaa sille e-mail tai sms, jos sen asian saa siihen mahtumaan. Ainakaan se ei pääse huutamaan ja raivoamaan ja se voi lukea sen monta kertaa -hän tykkää lukea monta kertaa, pilkun nussija-jouskari kun on, ja hän säästää kaikki e-mailini ja sms:ni.  Koska hän on  , niin hän ei ole koskaan väärässä eikä hänessä ole mitään kehitettävää -missään. Tästä esimerkkinä, kun otin puheeksi hänen kommunikointityylinsä ja tuon suuttumisen, niin hän väitti ihan kirkkain silmin, kuinka hän on kouluttautunut 8 vuoden ajan kommunikaatiosta ja vuorovaikutustaidoista ammattikouluttajalla, joka kouluttaa mm. poliitikkoja. Siis siitäkin huolimatta, että minun koulutukseni on kommunikaation -ja mediavaikuttamisen puolelta ja leipätyöni on PR -ja kommunikaatio. Hänen koulutuksensa on erikoispoliisista. Pyysin häntä näyttämään todistukset moisesta ja heti tekosyitä nippu, miksi hän ei voi tehdä moista.  MUOKS. Lisään vielä, että omasta mielestään Jouskari ei huuda tai karju, siitäkin huolimatta, että esim. ravintolassa hänelle tulee tarjoilija tai paikan manager kehoittamaan puhumaan hiljaisemmin ja ystävällisemmin, koska muut vieraat kiusaantuvat siitä. Jo useamman kerran hän on tuhahdellut huonosta palvelusta ja epäammattitaidottomista ravintolatyöntekijöistä tuolloin ja kaksi kertaa se on soittanut paikan omistajalle, kun henkilökunta on -ihan aiheesta- tullut sanomaan hänelle. Ja arvatkaa kuka viimein on syyllinen siihen? :  Tuossa on suurin syy, miksi mie lähden pois niistä tilanteista, ennen kuin kukaan tulee valittamaan siitä sen huutamisesta ja syyttelystä ja rauhoitan sen tilanteen, -ainakin sen huutamisen- siihen.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 13.03.2010 23:33:03 kirjoittanut Sasha »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
mirka222
Vieras
|
 |
« Vastaus #77 : 14.03.2010 09:22:56 » |
|
Musta tuo Sashan yllä kuvailema on juuri tyypillistä jouskaria, ehkä tuo  tekee vielä sen pikkuasioihin takertumisen, pilkun nussinnan ja asioiden vääntelemisen ja kääntelemisen, esim mun ukkoni saattaa takertua jonkin asian yksityiskohtaan ja saa sitten käännettyä asian mua vastaan ja jousimies vaikutus tekee sen että saarnataan paatoksella siitä pienestä kärpäsen paskasta vaikka hautaan saakka välittämättä siitä että totuus on hänen silmiensä edessä, kunhan saa tahtonsa läpi ja toisen alistettua omaan tahtoonsa/totuuteensa...Munkin ukkoni väittää kiven kovana, ettei hän huuda tai suutu, mutta hänen puolustus/väittelykommunikointinsa on todella aggressiivisen oloista, naama julmana, keho jännittynyt ja saattaa tönäistä jotain sohvan reunaa...Hän ei itse tiedosta tätä, vaan loukkaantuu, jos esim. säikähdän tai tokaisen, että älä viitsi olla nuin raivoissaan..Hmm tulipa tässä mieleeni, että hänellähän on  ja 1. huoneessa  Toisaalta hänellä on myös  ykkösessä, joten melko ristiriitainen heppu, tai siis monimutkainen..Onneks nuo piirteet ovat lieventyneet suhteemme vakiintuessa,  ukkoni tietää, että menen lukkoon/mökötän/häivyn, jos hän näyttää aggressiivisuuden merkkejä...Tuo  aggressiivisuus purkautuu nykyään urheiluun, penkkiurheiluun ja peleihin.. Allekirjoitan tuon  rönsyilevyyden..Joskus saatan mennä pohdinnoissani niin syvälle, että porukka on tippunut kärryiltä jo puolessa välissä matkaa + saatan saada outoja katseita tai huokauksia, kun ei jaksais enää analysoida ja pohtia esim. baari-iltana maailmankaikkeuden olemusta  Mulla  aiheuttaa vielä asioiden yksityiskohtaisen analysoinnin ja erittelyn ja yhdistettynä vielä  vuolauteen...Toisaalta ihmiset tykkää kysyä multa neuvoa tai mielipiteitä asioihin, koska osaan paneutua asioihin niin syvällisesti ja perusteellisesti.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #80 : 14.03.2010 17:00:34 » |
|
Olen miettinyt tuota  piirteitä. Tämä nyt menee off-topic, mutta itsehän minä tämän keskustelun pystyyn laitoin. Minulla on siis perheessä moninkertaisia jouskareita ja yleisesti ottaen kaikkien kartoilta tuota merkkiä löytyy ihan riittämiin, mukaanlukien minä. Myös lähipiirissäni ja kavereissani on paljon  , joten luulisin, että itsellä on aika hyvä kuva kyseisestä merkistä. Ja täytyy sanoa, että kukaan jouskari ei ole kyllä varsinaisesti tosikko. Sen kyllä myönnän, että suututaan ja toisaalta lepytään helposti. Mutta esimerkiksi se, että vähän korottaa ääntään jossain mielipidekeskusteluissa, ei tarkoita sitä, että olisi vielä vihainen, lähinnä vaan ollaan vahvasti sitä mieltä. Meidän perhe onkin aika äänekäs ja tulinen, mutta toisaalta taas olemme paljon tekemisissä, joten on ihan luonnollista, että välillä tunteet leiskuaa. Haluaisinkin nyt vähän puhdistaa  mainetta, sillä minulle kyseinen merkki on aina ollut ennen kaikkea positiivinen ja lämmin. Jousimiehet ovat suoria ja sanovat asiat suoraan, mutta jos he sanovat, että heitä ketuttaa joku piirre sinussa he yleensä tarkoittavat nimenomaan sitä piirrettä, eivät sitä, että he eivät sinusta pitäisi. Heiltä saakin sellaista hyvää rakentavaa kritiikkiä kun ensin tajuaa, että ei ota sitä liian henkilökohtaisesti. Sen ainakin olen huomannut, että  eivät ole koskaan ihmisten seurassa joista eivät oikeasti pidä, koska se, että he eivät pidä näkyy aika selvästi. Ja siksi aina luotankin, että he minusta pitävät jos seuraani eksyvät. Mutta niin ennen kaikkea  ovat ihania siksi, että he rakastavat vapautta ja innostuvat uusista asioista ja ihmisistä, ovat aina liikkeessä joko fyysisesti tai henkisesti. Heidän kanssaan ei kyllä tylsää ole. Huumoriakin löytyy ja nauravat aina sydämmellisesti. =) Että sellaisia ovat ne ihanat piirteet. =) edit. Ehkä olen itse vähän turhan tunteellinen tästä  asiasta, mutta olen ollut yllättynyt siitä, miten jouskarit tulkitaan, kun itselle se on ollut aina se helppo ja mukava merkki. =) Ehkä siinä on vain kyse siitä, mistä vinkkelistä asiaa katsoo.
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 17:19:33 kirjoittanut In »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
indiima
|
 |
« Vastaus #81 : 14.03.2010 21:01:35 » |
|
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #82 : 14.03.2010 21:16:41 » |
|
Ja täytyy sanoa, että kukaan jouskari ei ole kyllä varsinaisesti tosikko. Sen kyllä myönnän, että suututaan ja toisaalta lepytään helposti. Mutta esimerkiksi se, että vähän korottaa ääntään jossain mielipidekeskusteluissa, ei tarkoita sitä, että olisi vielä vihainen, lähinnä vaan ollaan vahvasti sitä mieltä. Meidän perhe onkin aika äänekäs ja tulinen, mutta toisaalta taas olemme paljon tekemisissä, joten on ihan luonnollista, että välillä tunteet leiskuaa.
Äh..  tämä on se Kiljusen herrasväki-tyyli.  Ääntä korotetaan vain, jos huutaa kadun toiselle puolelle, että varo autoa tai jos on oikein kovasti ja hurjasti vihainen jollekin. Äänenkorotus ei kuulu edes kovasanaiseen väittelyyn. Kyllä sen voi tehdä ihan normaalilla äänenpainollakin -itseasisassa sillä on tehokkaampi vaikutus, kun huutamisella.  Mie en kestä ihmisiä, joiden pitää keskustella huutamalla ja tekemällä ongelmia sinne tänne, että on aihetta keskustella. Jousimiehet ovat suoria ja sanovat asiat suoraan, mutta jos he sanovat, että heitä ketuttaa joku piirre sinussa he yleensä tarkoittavat nimenomaan sitä piirrettä, eivät sitä, että he eivät sinusta pitäisi. Heiltä saakin sellaista hyvää rakentavaa kritiikkiä kun ensin tajuaa, että ei ota sitä liian henkilökohtaisesti.
...ja näitä ketuttavia piirteitä ne löytää esim. kahden tunnin illallisen aikana toisesta koko sen kahden tunnin ajan, josta ne pitää monologia, ja jos yrität sanoa jotain sinne väliin, niin ne alkaa huutamaan ja karjumaan sanojesi päälle, kuinka olet juuri pilannut mahtavan romanttisen ja kivan illallisen.  Sen ainakin olen huomannut, että  eivät ole koskaan ihmisten seurassa joista eivät oikeasti pidä, koska se, että he eivät pidä näkyy aika selvästi. Ja siksi aina luotankin, että he minusta pitävät jos seuraani eksyvät. Jousimiehet ovat tunnettuja masokistisistaan ja taas toisaalta, sadistisista puolistaan. Mitä enemmän he itse kärsivät ja saa aikaan kärsimystä toisessa, niin kysymyksessä suuri rakkaus silloin. :  Suurien ongelmien teko erinäisistä sinänsä mitättömistä asioista on Jousimiehen metodi parisuhteen kliimaksiin. :  Mutta niin ennen kaikkea  ovat ihania siksi, että he rakastavat vapautta ja innostuvat uusista asioista ja ihmisistä, ovat aina liikkeessä joko fyysisesti tai henkisesti. Heidän kanssaan ei kyllä tylsää ole. Huumoriakin löytyy ja nauravat aina sydämmellisesti. =) Että sellaisia ovat ne ihanat piirteet. =) Hmm.. hänen vapautta puhua huutamalla ja jankkaamalla ja saada raivokohtauksia ihan älyttömistä asioista ja usein..? :  Muunlaista vapautta ja vapautuneisuutta mie en ole niissä vielä tavannut. ...mutta tämä onkin miun näkökantilta. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #83 : 14.03.2010 21:21:16 » |
|
Niin no, tokihan noissa on aina kyse yksilöistä, eikä sinänsä voi yleistää. Itsellä vain vastaan on sattunut mukavia  , joista on saanut hyviä ystäviä =) Mutta niin, monet piirteethän ilmenevät eri ihmisillä eri tavoilla. Niin ja, ethän sinäkään varmaan naimisiin olisi menossa, jos siinä miekkosessasi ei jokin puoleensavetäisi =)
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #84 : 14.03.2010 21:46:03 » |
|
Niin no, tokihan noissa on aina kyse yksilöistä, eikä sinänsä voi yleistää. Itsellä vain vastaan on sattunut mukavia  , joista on saanut hyviä ystäviä =) Mutta niin, monet piirteethän ilmenevät eri ihmisillä eri tavoilla. Hmmm.. totta, kyllä mie muutaman mukavan Jouskarin tunnen, mutta niillä kaikilla on  ja  mukavasti ja eikä niihin osu niin raskaita aspekteja.  Niin ja, ethän sinäkään varmaan naimisiin olisi menossa, jos siinä miekkosessasi ei jokin puoleensavetäisi =)
Mie sanon suoraan, että tässä miehessä minua kiinnostaa hyvin pitkälle vain sosiaalinen asema, raha ja nimi ja kaikki se, mitä se edustaa.  Mie otan tämän muutaman vuoden projektina, eikä minulla ole aikomustakaan olla naimisissa sen kanssa sen enempää, kuin mitä on "pakko".  On se kuitenkin perusmukava tyyppi -kun se on hyvällä tuulella, mutta se ei herätä mussa mitään suuria intohimoja. Hän on mulle hiukan kuin isukki, mutta jonka kanssa mulla on silloin tällöin seksiä ja mun pitää edustaa sen rinnalla kaikenmaailman tilaisuuksissa. Minusta tämä reilu sopimus.  Se haluaa nuoren, kauniin ja edustavan vaimon ja mie haluan korkean sosiaalisen aseman, arvostetun nimen ja ekonomiallisesti huolettomamman elämän. Enpä usko, että hänkään ole meikäläistä vihille viemässä muuta kuin egoistisita syistä. Muuten se varmaan hyväksyisi mut sellaisena kuin olen, eikä olisi valittamassa miun katolle kiipeilyistä, Gunilla Andersson-vitseistä, biletyksistä kavereiden kanssa ja valitsemassa, kenen kanssa voi kaveerata ja kenen kanssa en ja patistamassa minua manikyyriin, kampaajalle ja urheilemaan, etten vain liho ja ostamaan kauniita vaatteita ja kenkiä ja asusteita.  Mulla alkaa lääkis ja ei sitä ilman rahaa opiskella 4-5 vuodessa läpi. Jos sen aikana pitää töissä olla ja kamppailla rahan kanssa, niin opiskeluaika venähtää 2-3 vuotta lisää.  Se on reilu meininki tältä osin. Tosin mie en ole varma, miten mie kestän sen luonnetta. 
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 14.03.2010 21:47:45 kirjoittanut Sasha »
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Päivi
|
 |
« Vastaus #85 : 14.03.2010 22:15:10 » |
|
kiinnostas aihe mutta en kyä tajua mitää  sammakoita tulee solkenaan. josko joku minua viisaampi kattoo ton kartan ku mtn en siitä tajua. vaatii liikaa keskittymistä. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Jos valitset sen, mitä haluat, saat sen. Jos et valitse, elät sen kanssa, mitä saat.
|
|
|
|
Ratkaisu
|
 |
« Vastaus #86 : 14.03.2010 22:34:59 » |
|
Niin no, tokihan noissa on aina kyse yksilöistä, eikä sinänsä voi yleistää. Itsellä vain vastaan on sattunut mukavia  , joista on saanut hyviä ystäviä =) Mutta niin, monet piirteethän ilmenevät eri ihmisillä eri tavoilla. Hmmm.. totta, kyllä mie muutaman mukavan Jouskarin tunnen, mutta niillä kaikilla on  ja  mukavasti ja eikä niihin osu niin raskaita aspekteja.  Niin ja, ethän sinäkään varmaan naimisiin olisi menossa, jos siinä miekkosessasi ei jokin puoleensavetäisi =)
Mie sanon suoraan, että tässä miehessä minua kiinnostaa hyvin pitkälle vain sosiaalinen asema, raha ja nimi ja kaikki se, mitä se edustaa.  Mie otan tämän muutaman vuoden projektina, eikä minulla ole aikomustakaan olla naimisissa sen kanssa sen enempää, kuin mitä on "pakko".  On se kuitenkin perusmukava tyyppi -kun se on hyvällä tuulella, mutta se ei herätä mussa mitään suuria intohimoja. Hän on mulle hiukan kuin isukki, mutta jonka kanssa mulla on silloin tällöin seksiä ja mun pitää edustaa sen rinnalla kaikenmaailman tilaisuuksissa. Minusta tämä reilu sopimus.  Se haluaa nuoren, kauniin ja edustavan vaimon ja mie haluan korkean sosiaalisen aseman, arvostetun nimen ja ekonomiallisesti huolettomamman elämän. Enpä usko, että hänkään ole meikäläistä vihille viemässä muuta kuin egoistisita syistä. Muuten se varmaan hyväksyisi mut sellaisena kuin olen, eikä olisi valittamassa miun katolle kiipeilyistä, Gunilla Andersson-vitseistä, biletyksistä kavereiden kanssa ja valitsemassa, kenen kanssa voi kaveerata ja kenen kanssa en ja patistamassa minua manikyyriin, kampaajalle ja urheilemaan, etten vain liho ja ostamaan kauniita vaatteita ja kenkiä ja asusteita.  Mulla alkaa lääkis ja ei sitä ilman rahaa opiskella 4-5 vuodessa läpi. Jos sen aikana pitää töissä olla ja kamppailla rahan kanssa, niin opiskeluaika venähtää 2-3 vuotta lisää.  Se on reilu meininki tältä osin. Tosin mie en ole varma, miten mie kestän sen luonnetta.  Niin no, jokaisella suhteella oma funktionsa ja kunhan homma toimii siten, että ei pää leviä suhteessa niin mikäs siinä =) Eihän sitä tiedä vaikka se syvällinen yhteyskin avautuisi ajan myötä, elämä on aika ihmeellinen. Ja vaikka ei avautuisikaan niin voihan siitä suhteesta muutakin iloa repiä, vaikka sitten sen taloudellisen edun suhteen ^^ Ja ainakin opittavaa riittää kun vaikuttaa ainakin, että olette aika erilaisia ihmisiä, ainakin tuon kommunikaation suhteen. ^^ Ja toisaalta se erilaisuus kyllä kasvattaa, kun näkee sitä toista ihmistä melkein päivittäin. Ainakin itse olen oppinut erittäin paljon juuri sen kautta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #87 : 14.03.2010 22:43:43 » |
|
Niin no, jokaisella suhteella oma funktionsa ja kunhan homma toimii siten, että ei pää leviä suhteessa niin mikäs siinä =) Eihän sitä tiedä vaikka se syvällinen yhteyskin avautuisi ajan myötä, elämä on aika ihmeellinen. Ja vaikka ei avautuisikaan niin voihan siitä suhteesta muutakin iloa repiä, vaikka sitten sen taloudellisen edun suhteen ^^ Ja ainakin opittavaa riittää kun vaikuttaa ainakin, että olette aika erilaisia ihmisiä, ainakin tuon kommunikaation suhteen. ^^ Ja toisaalta se erilaisuus kyllä kasvattaa, kun näkee sitä toista ihmistä melkein päivittäin. Ainakin itse olen oppinut erittäin paljon juuri sen kautta.
Niin.. jokaisessa suhteessa on funktionsa ja ei sitä tiedä, vaikka tuo funktio muuttuu suhteen edetessä, muuttuuhan se ihan rakkaussuhteissakin, kun se rakkaus väljähtyy tai sitten vain kehittyy.  Tänään mie sain sanottua hyvin tyhjentävästi sille, kun se haluaa vain aina ja jatkuvasti riidellä ja tehdä ongelmia mitättömistä asioista ja kun sillä ei ole yhtään joustavuutta ja eikä huumorintajua ja mie olen ihan kamalan väsynyt siihen, enkä kestä sitä enään.  Se meni hiljaiseksi -oli taas aloittamassa uutta riitaa ja mie katkaisin sen ja sanoin tuon ihan ilman äänen korottamista ja lähdin pois.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Asterix
Vieras
|
 |
« Vastaus #88 : 15.03.2010 19:25:37 » |
|
Voiko joku suomentaa mulle kommunikointia Jouskari-Suomi tai jokin ymmärrettävä kieli?  Huomioidaan myös Sasha-> Jouskari-käännökset, koska ei koskaan tiedä, onko siinäkin vikaa.  Jouskari jankkasi jo kuinka monetta päivää samasta, kuinka mie käyttäydynkö kuin lapsi ja höpsötän, enkä ota mitään vakavasti ja en mie jaksanut sitä enään, kun mun mielestä kertasanominen on aivan riittävä,  joten mie sitten päätin piristää tunnelmaa ja vaihtaa puheen aihetta, joten sanoin, että "Ok, ok, yup, yup, yup, you absolutely right about everything, you are such a wise man, but can I get now a sexy time..?" :  Ja hän siitä sitten tuhahtelemaan ja hieromaan otsaansa molemmin käsin ja puhaltelemaan tuskastuneena.  Mitä mie sanoin taas väärin?  Ei tuo ole mitään normaalia.. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #89 : 15.03.2010 20:40:10 » |
|
vaikka tämä on toivotonta kun täällä paasataan taas niin.. en ole KOSKAAN kuullut että jousimies merkkinä olisi kuulu sadismista tai masokismista? luultavasti jotkut vaan vetävät tietynlaista seuraa puoleensa. vapaus, huumori, lämpö, onnekkuus, äly, matkailu, raha ja talous, luovuus, show ja sen sellainen on enemmänkin jouskaria. ja jos kommunikoinnista oli kyse, niin EI kiinnosta turha räpättäminen, jousimies voi turhautua jos viisautta ei vastapuolesta löydy. mutta siis ikuinen optimisti ja osaa löytää uusia paikkoja ja kiinnostavia kumppaneita eri asioihin. vastaavanlaiset ominaisuudet myös miehissä vetävät puoleensa. suurpiirteisyys, ehkä jopa kyky vaikuttaa politiikassa ja hallinnossa.. charmi. no mutta huii sanoisin  voisin olla NIIN ilkeä kuin pystyisin, jos siinä olisi jotain pointtia. eli että mies varmaan haluaa "jotain" vastineeksi opiskelijan rahoittamisesta?
|
|
|
|
« Viimeksi muokattu: 15.03.2010 20:43:48 kirjoittanut ^Chicomecoatl ^ »
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
|