Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Onko 1. huone sinä vai joku mielikuva sinusta?  (Luettu 75979 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #90 : 15.11.2010 05:58:28 »

Selkälokki kyseli tuolla kartanhallisijasta ja aiheeseen vastatessani tuli tämä ketju mieleeni... Täällä kun on ihmetelty 1. Huonetta huoneena. Tyhjänä tai täynnä tavaraa 1. Huonehan antaa aina kartan hallitsijan, sen millaisena toteutat itseäsi elämässäsi tai muut näkevät sinun toteuttavan itseäsi.

Huoneena sinänsä, varsinkin tyhjänä, se ei välttämättä avaudu, mutta jos katsotaan hallitsijan aspektit saadaan lisää perspektiiviä. Jos kartan hallitisija, ja 1. Huoneen hallitsija, ei aspektoi kumpaakaan Valoa (  aurinko ja  kuu ) se voi tuntua todella oudolta ja etäiseltä, kun se ei kosketa henkilökohtaisella tasolla.

Toinen pointti on että 1. Huone ja sen hallitsija alkavat näkyä ja toimia vasta 25-vuoden jälkeen, sitä ennen yleensä toteutetaan enemmän  aurinko antamia teemoja.

Kun pohditaan ja mietitään asioita kannattaa muistaa ja tarkentaa että puhutaanko Huoneesta, Huoneen hallitsijasta (taivaankappale) vai Huonetta hallitsevasta merkistä, sillä niillä on kaikilla erilaiset sisällöt.

Itse en ole itsessäni tunnistanut läheskään oman Nousuni Jousimiehen kuvauksia, mutta 1. Huoneen hallitsijan Jupiterin teemoja olen tietoisesti ja tiedostamatta toteuttanut koko elämäni. Samoin Jupiter ja sen radixin Huoneen teemat ovat selkeästi kietoutuneet toisiinsa elämässäni ja toimissani, julkisessa elämässäni, jota 1. Huonekin edustaa.

Kiitos vastauksesta Emelia! Smiley Erkki Lehtirantakin mainitsi tuosta kartan hallitsijaplaneetasta ohimennen yhdessä kirjassa, mutta siinäkään ei ollut sen tarkemmin mainittu sitten mitään muuta muuta siitä.

Mites sitten, kun se asc:n planeetta on se koko kartan hallitsijaplaneetta, niin se sijainti, sehän ei läheskään aina olekaan siellä ykkösessä. Todennäköisesti sen planeetan sijainti tuo myös jotain avaimia (sanoisko noin) persoonallisuuden toimintaan? Aukeneeko oman itsen, tai ulkoisen minän löytyminen tuosta huoneesta, jossa se mahdollisesti sijaitsee, vai onko sillä mitään merkitystä? Esim. tuo jupiter, ennen olen ajatellut, että se laajentaa nimenomaan sen huoneen vaikutuksia ja teemoja, jossa se on. Mutta jos se onkin koko kartan hallitsijaplaneetta, niin mihin merkitykseen se huone, jossa se on, nousee? Tuntuisi ainakin loogiselta, että hallitsijaplaneetan sijaintihuonekin olisi jollain lailla merkittävä...
« Viimeksi muokattu: 15.11.2010 06:07:15 kirjoittanut selkälokki » tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Amber
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 227



Profiili
« Vastaus #91 : 15.11.2010 20:43:39 »

Voiko nousuplaneetta olla myös kartan hallitsija? Esim.  askendentti jousimies aspect_con uranus? Kumpi se on;  jupiter vai  uranus?
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #92 : 15.11.2010 21:45:51 »

Voiko nousuplaneetta olla myös kartan hallitsija? Esim.  askendentti jousimies aspect_con uranus? Kumpi se on;  jupiter vai  uranus?

Nousun eli  askendentti hallitsija on kartan hallitsija, mutta Nousevataivaankappale voi olla kartalla hyvin hallitseva ja jopa syrjäyttää hallitsijan. Samoin myös taivaankappale, joka tekee eniten aspekteja kartalla voi olla myös hyvin hallitseva.

Kannattaa vertailla taivaankappaleiden luonteita ja avainsanoja saadaksesi selville kumpi on kartallasi hallitsevampi.

Unohtamatta tietenkään mahdollista taivaankappaletta  keskitaivas :llä, joka on siis  askendentti jälkeen toiseksi voimakkain Kulma...

Kuten aikaisemmin tässä ketjussa on todettu, kartta on kokonaisuus, jossa kaikki liittyvät toisiinsa.
 Wink
tallennettu

Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #93 : 15.11.2010 22:06:38 »

Mulla tuo uranus on varmaan sit aika vahva kartan hallitsija, kun oon askendentti vesimies ja uranus aspect_con keskitaivas eikä ole nousevaa planeettaa. Ja siis uranuksen aspekteja aspect_sex askendentti  aspect_ssx merkurius ja aspect_opp chiron . 1. huone on suuri, veskarista härkään, ja siellä on mars aspect_con jupiter sekä vesta ja kuunsolmu .
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #94 : 15.11.2010 22:16:01 »

Mites sitten, kun se asc:n planeetta on se koko kartan hallitsijaplaneetta, niin se sijainti, sehän ei läheskään aina olekaan siellä ykkösessä. Todennäköisesti sen planeetan sijainti tuo myös jotain avaimia (sanoisko noin) persoonallisuuden toimintaan? Aukeneeko oman itsen, tai ulkoisen minän löytyminen tuosta huoneesta, jossa se mahdollisesti sijaitsee, vai onko sillä mitään merkitystä? Esim. tuo jupiter, ennen olen ajatellut, että se laajentaa nimenomaan sen huoneen vaikutuksia ja teemoja, jossa se on. Mutta jos se onkin koko kartan hallitsijaplaneetta, niin mihin merkitykseen se huone, jossa se on, nousee? Tuntuisi ainakin loogiselta, että hallitsijaplaneetan sijaintihuonekin olisi jollain lailla merkittävä...

No, esimerkiksi minulla on  askendentti  jousimies ja sen hallitsija  jupiter siis  skorpioni radixin 9. Huoneessa. Jupiter hallitsee 9. Huonetta ja siis myös  askendentti merkkiä... Olen elämäni aikana opiskellut paljon, opiskellut myös maahanmuuttajien kanssa, ollut kiinnostunut erilaisista uskonnoista, vakaumuksista ja olen tehnyt paljon vapaaehtoistyötä, paino on ollut jonkin verran ongelma, pidän kirjallisuudesta ja minusta piti tulla kirjailija... eli olen toteuttanut Jupiteriani hyvin laajasti tähän mennessä, vaikken suoraan Jousimiestä itsestäni tunnistakaan..

Mutta en ole matkustellut kovinkaan paljon, kuten hyvä ystäväni, joka on myös  askendentti  jousimies ja jonka Nousevataivaankappale on  kuu .. Hänen Jupiterinsa on aivan  skorpioni lopussa, vain 2 asteen päässä  jousimies 11. Huoneessa, joka on toiveiden, ystävien, tuttavien,uusien ajatusten ja keksintöjen, Vesimiehen ja Uranuksen Huone. Hän on matkustellut paljon, useamman kerran vuodessa, ei kahta kertaa samaan paikkaan / kaupunkiin eli toteuttanut myös elämässään kaikkien em. tekijän teemoja; Jousimies/ Jupiter (kansainvälisyys, uusien asioiden oppiminen), Kuu (vaihtelu, lyhyet matkat), 11.Huone/Vesimies/ Uranus uudet (kokemukset, kosmopoliittisuus).

Olikohan tästä nyt yhtään apua, vai sotkinko vain....?  Grin
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #95 : 15.11.2010 22:19:49 »

Mulla tuo uranus on varmaan sit aika vahva kartan hallitsija, kun oon askendentti vesimies ja uranus aspect_con keskitaivas eikä ole nousevaa planeettaa. Ja siis uranuksen aspekteja aspect_sex askendentti  aspect_ssx merkurius ja aspect_opp chiron . 1. huone on suuri, veskarista härkään, ja siellä on mars aspect_con jupiter sekä vesta ja kuunsolmu .

Aivan varmasti  uranus on kartallasi vahva hallitsija.. Onko  uranus 10. vai 9. Huoneen puolella?
Jos 10. Huoneen puolella... uranus hallitsee sekä fyysistä ja julkista minääsi että elämäsi päämääriä.. Voit olla elämässäsi aikamoinen uranuurtaja, pioneeri ja uusien asioiden keksijä.  Wink
tallennettu

Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #96 : 15.11.2010 22:30:27 »

Mulla tuo uranus on varmaan sit aika vahva kartan hallitsija, kun oon askendentti vesimies ja uranus aspect_con keskitaivas eikä ole nousevaa planeettaa. Ja siis uranuksen aspekteja aspect_sex askendentti  aspect_ssx merkurius ja aspect_opp chiron . 1. huone on suuri, veskarista härkään, ja siellä on mars aspect_con jupiter sekä vesta ja kuunsolmu .

Aivan varmasti  uranus on kartallasi vahva hallitsija.. Onko  uranus 10. vai 9. Huoneen puolella?
Jos 10. Huoneen puolella... uranus hallitsee sekä fyysistä ja julkista minääsi että elämäsi päämääriä.. Voit olla elämässäsi aikamoinen uranuurtaja, pioneeri ja uusien asioiden keksijä.  Wink

No on juurikin 10. huoneen puolella. Mietin, että uranus taitaa tuoda mukanaan myös sellaista, että elämässä voi olla kovia nousuja mutta myös kovia laskuja. Ja kyllä kovaa vauhtia olen ainakin pyrkimässä siihen, että saan ammatikseni olla tutkimassa ja kehittämässä uutta.
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
SanctAstra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1086


Sun: Cap - Mo: Lib - AC: Leo - MC: Ari - IC: Lib


Profiili
« Vastaus #97 : 15.11.2010 23:20:45 »

Ei kamala, käyttäydynkö mä kuin leijona...  Shocked

1. huoneen sisältönä  askendentti ,  jupiter ja  leijona .

 askendentti aspect_sex kuu ,  askendentti aspect_tri venus ,  askendentti aspect_squ uranus ,  askendentti aspect_tri neptunus ja  askendentti aspect_sex pluto .  jupiter aspect_opp aurinko sekä  jupiter aspect_opp mars .  jupiter :lla oli perässään Px. Myös  chiron aspect_squ jupiter .

Eli liian iso kala pikkuruisessa lätäkössä -kö?  :Smiley

Edit:
 aurinko minulla on 6. huoneessa, joka on  kauris :n valtakuntaa, mutta Sepon mukaan  aurinko :ni on 0-asteinen  vesimiesjupiter :n hallitsija  jousimies on 5:ssä huoneessa  venus :n ja neptunus :n kanssa.

Olen kuullut antavani pelottavan ensivaikutelman, koska minulla on vahvat mielipiteet ja tuon ne kyllä esille. Mutta koska olen ujo, vetäydyn näennäisen itseluottamuksen, toisin sanoen ylpeyden taa piiloon. Minäkään en ole helposti lähestyttävä, ellei lähestymistä tee vaivihkaa huomaamattani. Olen hyvin reviiritietoinen, enkä päästä ketä tahansa lähelleni. Kun minut oppii tuntemaan, olen kyllä hyvin ystävällinen ja lämmin luonne, heikkojen puolustaja ja hoivaaja. Toisinaan asiat sanotaan kuitenkin suoraan, enkä edes tajua loukanneeni. Osaan kyllä pyytää anteeksi. Toisinaan käyn sisäistä jupinaa, kun en uskalla tuoda mielessä pyöriviä asioita ulos, kun en halua loukata.

Mutta yleensä ottaen, kaipaan haasteita ja vaihtelua sekä vastuuta. En ole "rivityöntekijä", vaan ehkä paremminkin keskiportaan johtaja-ainesta. On hankala ottaa käskyjä vastaan, varsinkaan jos en kunnioita käskijää pätkääkään.

Siinä hieman itseanalyysiä.  uglystupid2
« Viimeksi muokattu: 17.11.2010 12:23:00 kirjoittanut SanctAstra » tallennettu

May those who Love us Love us / And those that don't Love us / May God turn their hearts / And if He doesn't turn their hearts / May He turn their ankles / So we'll know them by their limping. ~ Celtic blessing ~
Soile
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 238



Profiili
« Vastaus #98 : 16.11.2010 10:11:50 »


[/quote]


Olikohan tästä nyt yhtään apua, vai sotkinko vain....?  Grin
[/quote]

Kiitos, paljonkin apua Smiley Minusta on jännä miettiä näitä...Eräällä tutullanin on  askendentti leijona ja siten tietty kartan hallitsija on  aurinko. Mutta se on jännää, että aurinko on hänellä 4. eli kodin huoneessa. Ehkä hän nousumerkkiään ilmentää kodin kautta, tai oppii itsestään kodin kautta...Selvästi koti on hänelle tärkeä, vaikka hän onkin jatkuvasti menossa  aurinko jousimies nimittäin...
tallennettu

aurinko vesimies  askendentti jousimies
kuu skorpioni  mars jousimies
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #99 : 16.11.2010 17:21:39 »

Kun ittelläkin on 1.huoneessa tuo Jupiter Jousimies ja olen  aurinko rapu, niin huomasinkin erään jutun, KIITOS SELKÄLOKIN!!

Katsos, ei maailmallakaan ole hyvä olla, jos ei jossakin ole juuria, pysyvää tai turvallista paikkaa, 'syliä' mihin tulla. Eipä silti. Kärsin nuorena, kun ei ollut kotia mihin tulla kuin 'kotiinsa', koska isällä sekä äidillä oli oma perhe. Tuo Jupiter Jousimies oli varmaan pelastukseni mahdollisuuksillaan. Tunsin itseni puoliorvoksi ja opettelin olemaan 'kova' ja selviytyjä, vaikka välillä itkettikin.

Mutta...mihin ikinä maailmankolkkaaan tulin, muokkasin siitä 'pesän', jossa muutkin viihtyivät. Tein sen vaikka ihan puhtaasta hengestä, jos ei muuten. Ehkä siinä toimi tuo Oinaan energia ja Mars. Työskentelin joskus kovastikin, että tuntui kaikille hyvältä. Ja ehkä tein väärinkin siinä, että kun toisella/toisilla oli hyvä, niin minusta tuntui, että olen taas valmis taivaan tuuliin. Olin jollakin lailla toisen näkökulmasta petturi ja kevyesti menijänä.

Näin ollen jos ajatellaan 1. huoneen henkeä, miten toiset sinut näkevät, niin tuossa voi olla sitä jotakin.  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #100 : 17.11.2010 11:57:29 »

Olen siis  askendentti kauris . Mulla valtavaan 1. huoneeseen sijoittuu Lilith,  junomars , jotka on Kauriissa, sekä  vesta vesimies .

 askendentti :n hallitsija  saturnus skorpioni 8. huoneessa.

Ja kyllä, Skorpionin teemat ovat vahvasti elämässäni, yhdistettynä vakavaan, vastuuntuntoiseen Kauriiseen sekä hömppään Jousimies-stelliumiin. Aikamoinen soppa siis Grin

Joitakin aspekteja:

 askendentti aspect_con Lilith
 askendentti aspect_con juno
 mars aspect_sex jupiter
 mars aspect_squ saturnus
 mars aspect_squ pluto

En noita asteroidien aspekteja osaa tulkita Huh

Skorpioniseksi tunnen itseni, johtuen Pluton vaikutuksesta Marsiin sekä kartan hallitsijan Skorpioni-sijainnista. Tunnen ja koen asiat voimakkaasti, liiankin voimakkaasti, tunnereaktiot saattavat olla äärimmäisiä ja mussa on vähän semmoista "älä mulle ala" -asennetta ja taipumusta dominoida muita (johtuu myös 1. huoneen Marsista) Embarrassed  Panostan kaikessa tekemässäni äärimmäisyyksiin ja voimavarojen huippuun, johtuen juuri  skorpioni ja  kauris -painotuksesta.Ja jos mua loukkaa verisesti, anteeksi on turha enää sen jälkeen pyydellä... knuppel2

Kaurisnoususta: Muhun on ehkä hiukan hankala tutustua, koska päästän ihmisiä melko huonosti lähelle. Olen kuitenkin enemmän työ- kuin ihmisorientoitunut. Tunnustukset ja tavoitteen saavuttaminen ovat tärkeitä mulle ja jaksan painaa työtä vaikka yökaudet ja panostaa vain parhaaseen lopputulokseen. Kaikki, mitä teenkin, teen huolella - ja yritän tehdä paremmin kuin muut Wink

Kun vahvoina vaikutteina on kuitenkin melko erilaiset merkit, Skorpioni ja Kauris, on efekti 1. huoneen Marsille se, että välillä painetaan talla pohjassa vaikka seinästä läpi sen kummempia miettimättä ja välillä jarrut pohjassa harkitaan, edetään rauhassa, harkitaan uudelleen... Smiley
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #101 : 18.11.2010 23:24:58 »

Huh MC82! Tuli ihan hiki kun sua luki!  Cheesy
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
downtempo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 194


Profiili
« Vastaus #102 : 28.11.2019 11:24:12 »

Niin en tiiä tosta kuvan saamisesta, et miten ihmiset näkee ittensä, et onks se  keskitaivas vai joku muu akseli. mä oon ainakin isoissa porukoissa, tai jossain semmosiassa selkeesti  kaksoset ( keskitaivas )
Mut sit ihan yksilö tasolla (face to face) niin selkee  askendentti neitsyt
Tää pitäis jotenkin palastella...
vai miten sellasen yleiskuvan pystyis muodostaan, jokainen elementti näkyy eriasioissa, esim töissä oon selkeesti  harka mars vaikka se onkin 8. huoneessa, niin löydän töistä kuin töistä aina jotain deepimpää. tongin. syvältä. Mua on joskus luultu  aurinko skorpioni ton takia.


Toisaalta DC kin on jollain tavalla näkyvissä meissä, onks se sit sellanen puoli mitä ei ite tuo esille, vaan paistaa läpi ns. "varjona". vai aktivoituuko sekin vasta myöhemmän tutustumisen jälkeen?
Mulla tosin on  askendentti  neitsyt mut 1. huone on kooltaan sellanen et  vaaka on myös iso osa mun 1. huonetta. Mut se on mulla komerona. Progekartalla mulla on nyt  askendentti vaaka Oon kiinnittäny enemmän huomioo mun ulkonäkööni materiaalisessa mielessä. hmmmmm

vai onks se synastria? et aktivoituuko eri ihmisten seurassa tietyt planeetat akselit ym? hmmm
mulla aktivoituu toi  venus keskitaivas kaksoset mun äidin seurassa. meillä on  venus  aspect_con  venus ja sen  aurinko on  myös yhtymässä niihin. Me ollaan ihan hulivilejä ja sit järkytyn itessäni sitä puolta koska mulla on  keskitaivas aspect_squ askendentti niin  neitsyt alkaa hätääntyy sellaseta melskeestä.
« Viimeksi muokattu: 28.11.2019 11:34:33 kirjoittanut downtempo » tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5930



Profiili
« Vastaus #103 : 28.11.2019 22:24:10 »

Jaa-a.
Mitä kulloinkin kellekin, ja itsekin harvemmin tiedän.
Siellä on  jousimies askendentti, johon  jupiter ja  uranus tekevät yhtymää niukkanaukka 12 huoneen puolelta. Sitten on  neptunus, ja  kauris komerossa, jota hallitsee  pallas

Sanotaan paljonkin. Runotyttö, etäinen, eksentrinen, keiju, monikerroksinen, tyyppi jolla on piin kova järki, ja ei ole paljon, mitä en olisi kuullut  Cheesy
Erittäin usein myös sanotaan jonkun näköiseksi, monia eri julkkiksia, eri sukupuoltakin.  Onko se sitten minussa, katsojan silmässä, vai molemmissa?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6578


Profiili WWW
« Vastaus #104 : 01.12.2019 13:12:24 »

En oo koskaan allekirjoittanut väittämää, että nousumerkki alkaa näkyä vasta myöhemmin.
Ehkä se johtuu siitä, että   skorpioniaurinko :ni on horisontin yläpuolella 8 asteen päässä nousulta  askendentti jousimies.
Lähdin kävelemään 9 kuukauden iässä, opin lukemaan ennen koulun alkua,
olin liikunnallinen jo lapsena, urheilin, pelasin jalkapalloa,
pitkät kintut, upeat sääret  angel (exän mielipde)
tykännyt aina olla liikkeellä, pyöräillyt aina.
Oman tiensä kulkija, joo.
Puhun mielelläni eri kieliä. Englanti vois olla toinen kotimainen.
Mutta joo,
1 huone on tyhjä, ulottuu  kauris :seen, nousun tukiakseli Antivertex  kauris tekee minusta ehkä vähemmän joviaalin,
jäyhemmän, velvollisuuden tuntoisemman. Työt ensin, sitten matkaan..

Ja
ihme synkronia taas toimii,
muistelin, että mulla on 55 Pandora nousulla,many gifted woman, sitäkin,
mutta että Pandoran löytökartalla Pandora on rx 12  oinas
ja se on saabisesti An Unexploded Bomb Reveals An Unsuccessful Protest
ja enkös taas viime yönä nähnyt unta räjähtämättömästä pommista,
ja että tuo Pandoran symboliikka voisi muistuttaa nykyään niistä potentiaaleista, joita en ehkä käytä.
Kuin myös siitä, etten tee niin kuin käsketään..musta limusiini tulee hakemaan.. :Smiley
Toisaalta
 askendentti ja 1 huonehan kasvaa ja kehittyy, muuttuu iän myötä eli progekarttaakin kantsii tutkia.
Ja siellähän mulla on tr pluto aurinko askendentti, aikamoinen "pommi",
eikä mua saada hengiltä sitten millään.. coolsmiley

https://www.leahwhitehorse.com/2014/08/07/asteroid-pandora/
tallennettu
Sivuja: 1 ... 5 6 [7]
  Tulostusversio  
 
Siirry: