Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kaksoset ja niin erilaiset!  (Luettu 11621 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« : 16.12.2009 18:49:15 »

Tää juttu nakertaa astrologian uskottavuutta ainakin mun silmissä. Tunnen kaksoset, jotka eivät voisi erilaisempia olla! Ihan kuin eivät olisi sukuakaan. Yritin oikein miettiä, että mikä heitä voisi yhdistää, mutta en löydä mitään! Ajatuksia?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Ebenia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1497



Profiili WWW
« Vastaus #1 : 16.12.2009 19:39:49 »

Mielestäni tämä ei todellakaan ole mikään astrologiaa "nakertava" asia, vaan kertoo vain siitä voimasta, mikä meillä on yksilöinä muokata omaa elämäämme.

Astrologiahan ei ole todellakaan mitään sellaista, että "asia on näin ja piste ja asia on näin ikuisuuteen asti" -tiedettä, vaan astrologia on intuitiivista, näkevää ja syihin pureutumista enemmän kuin mitään totuuksien latelemista. Tässä on se ero, mikä näkyy pidempään astrologiaan tutustuneiden ja noviisien katsontakannoissa.

Jokaisen kartalla on monenlaisia mahdollisuuksia kehittyä ihmisinä monenlaisiin eri suuntiin. Monille ihmisille esimerkiksi sopii monenlainen ura tai monenlainen parisuhde, eikä ole mitään yhtä ainoaa sopivaa pakettia, joka sopii tietyn kartan perusteella juuri sille ihmiselle sataprosenttisen täydellisesti. Esimerkiksi minä haaveilin joskus poliitikon urasta ja aivan hyvin se karttani perusteella minulle sopikin. Kuitenkin päädyin myöhemmin lukemaan psykologiaa ja tämä ala sopii minulle aivan mainiosti. Voisikin ajatella, että kaukaa katsottuna nämä alat ovat todella kaukana toisistaan, mutta oikeastaan syyt niiden takana ovat samat - auttaminen, muutos, halu vaikuttaa, ymmärrys. Ja tämä teema näkyy kartaltani. Olen vain valinnut sen toteuttamiseen nyt tämän keinon ja se sopii hyvin.

Eli vaikka nämä kaksoset vaikuttaisivat hyvin erilaisilta ja vaikka heidän karttansa olisivat hyvin samanlaiset, se ei silti tarkoita mitään astrologian kannalta. Heidän motiivinsa voivat olla hyvin lähekkäisiä, vaikka ulkoapäin heidän käytöksensä voisi olla erilaista tai heidän valintansa erilaisia. Kaksosten suhteen erityisesti korostuu se astrologian hieno voima, että siinä ei ole kyse mistään pienistä valinnoista tai pienistä pikkuasioista, vaan niistä suurista, isoista voimista, jotka ohjaavat meitä tiellämme, mikä se tie ikinä onkaan (oman valintamme mukaan). Tällainen ymmärrys vaatii pitkää astrologian kanssa työskentelyä, jotta pystyy irrottautumaan näennäisesti astrologian "määritteleväisyydestä", koska sitä se ei oikeasti lainkaan ole, vaan juuri siksi astrologia minusta onkin mielenkiintoista; se näyttää sen tärkeimmän, eli sydämen, mutta antaa mahdollisuudet toteuttaa sitä sydäntä jokaisen haluamalla tavalla. 
tallennettu

Aurinko, Merkurius, Neptunus - Kauris
Nousu - Härkä
Kuu - Rapu
Mars, Pluto - Skorpioni
Venus - Vesimies
Jupiter - Oinas
Saturnus, Uranus - Jousimies

http://www.youtube.com/Ebenia
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #2 : 16.12.2009 20:20:23 »

Mä ymmärrän kyllä mitä sä tarkotat, niin kauan oon kuitenkin astrologiaa opiskellu. Mulle on täysin selvää, ettei astrologia ole mitään totuuksien latelemista jne. Mut en mä tota juttua "osta" siinä mielessä, että kärjistäen voisi sen perusteella todeta, että kartat on jokseenkin yhdentekeviä, mitä esim. luonneanalyyseihin tulee.

Tottakai esim. urakehitys voi olla täysin erilainen äkkiseltään katsottuna, mutta jotkin vaikuttimet taustalla samoja. Mutta jos nyt puhutaan ihmisen persoonan syvemmästä olemuksesta, niin mun mielestä tämä seikka nakertaa astrologian uskottavuutta ainakin jollain tasolla. Ja kun miettii millaista astrologiaa meille myydään...

Pitää mietiskellä...voishan tietty ajatella, että juttu menee niin, että meillä on valmiudet määrättyihin asioihin, mutta me voidaan silti olla ihan millasia tahansa. Eihän se hullumpi ajatus ole, mutta kyllä tätä täytyy vielä pohtia.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Sanani
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 154



Profiili
« Vastaus #3 : 16.12.2009 21:48:01 »

Täytyy itsekin ottaa kantaa tähän aiheeseen, koska olen itse kaksonen niin astrologisesti kuin myös fyysisesti. Veljeni on minua viisi minuuttia vanhempi.

Minun ja veljeni elämää ei voi millään tavalla verrata toisiimme persoonallisuuksiemme puolesta, mutta samat teemat ovat kylläkin toistuneet elämissämme.  Sinänsä on erikoista, että nämä asiat ovat tulleet ilmi vasta aikuisiällä, kun olemme asioista keskustelleet. Olemme tavallaan eläneet elämämme vaiheita toisilta tietämättä. Jotenkin uskon siihen, koska kasvaminen yhdessä on niin tiivistä, että jossain vaiheessa tulee elämäntilanne, missä ei ole tarpeellista jakaa kaikkia asioita yhdessä. Eikä se ole tarpeellistakaan. Se on sitä kasvua.

tallennettu
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #4 : 16.12.2009 23:17:52 »

Kiitos tosi mielenkiintosista vastauksista!
En yhtään ihmettele, Kastehelmi, että asia sinua mietityttää kun se mietityttää minuakin; mulla on kaksossisko; olen viisi minuuttia vanhempi  :Smiley mutta ulkonäöllisesti ei todellakaan olla identtisiä ja luonteeltamme, hmmm...  :Smiley  Voisiko, Kastehelmi, olla että et vaan sitten tunne noita kaksosia ihan POHJIMMALTAAN  Wink jos elämä on muokannut heitä sen verran, että ulkopuolisten silmissä vaikuttavat täysin erilaisilta.
En varmastikaan tunne ihan läpikotaisin ja pohjimmiltaan, se on selvä. Mutta aika hyvin kuitenkin! Enkä ole ainoa, joka on heidän erilaisuuttaan ihmetellyt, se on niin silmiinpistävää! En tunne toista sisarusparia, joiden erilaisuus olisi sellaista, niin siksi tuntuu vielä oudommalta se, että kaksosia ovat.
Kartathan systerillä ja mulla on aivan identtisiä...Kun mietin astrologin antamaa analyysiä kartastani ja mietin siskoani niin kyllä yhteistä löytyy eli voisi olla sama tulkinta kummallekkin eli perusluonne on meillä kummallakin samanlainen mutta toisaalta ollaan me kaksosetkin omia eri persoonia (ärsyttävintä oli kun nuorempana ihmiset puhui kaksosista eikä käyttäneet omia nimiämme ihan kuin olisimme yksi ja sama hlö idiot2 ja eihän se niin ole)
Eipä tietenkään ja mun tulikin tässä mieleeni, että kaksoset varmaan usein tarvetta olla erilainen kuin se toinen ainakin jossain vaiheessa.
Minun ja veljeni elämää ei voi millään tavalla verrata toisiimme persoonallisuuksiemme puolesta, mutta samat teemat ovat kylläkin toistuneet elämissämme.  Sinänsä on erikoista, että nämä asiat ovat tulleet ilmi vasta aikuisiällä, kun olemme asioista keskustelleet. Olemme tavallaan eläneet elämämme vaiheita toisilta tietämättä. Jotenkin uskon siihen, koska kasvaminen yhdessä on niin tiivistä, että jossain vaiheessa tulee elämäntilanne, missä ei ole tarpeellista jakaa kaikkia asioita yhdessä. Eikä se ole tarpeellistakaan. Se on sitä kasvua.
Aivan...tosi mielenkiintosta! Eli sä koet, että oot tosi erilaisilla valmiuksilla varustettu persoona veljeesi verrattuna? Lapsesta saakka?
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #5 : 17.12.2009 08:35:55 »

Tunnen itsekin erilaisia kaksosia. En ole asiaa juuri ihmetellyt sillä tiedän että jokainen voi ilmentää karttansa ominaisuuksia omalla tavallaan.
tallennettu
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #6 : 29.12.2009 13:04:17 »

Kartta kokonaisuudessaanhan on melko monimutkainen, aurinkomerkillä voi olla vain pieni vaikutus. Minunkin aurinkomerkkini on neitsyt, joka on mielestäni kaikista huonoiten minuun sopiva. Kartallani on vain niin paljon kaikkea muuta, mikä tulee paremmin esiin, esimerkiksi nouseva vaaka.

Minulla on pari ystävää, jotka ovat syntyneet tismalleen samana päivänä samassa sairaalassa, eivätkä hekään kauhean samanlaisia ole. Toinen syntyi aamuyöllä, toinen illalla. Yhdistäviä tekijöitä heissä on, että kummatkin ovat (ainakin ulkoisesti) poikatyttöjä, kummatkin ovat lahjakkaita tietokoneiden ja muiden vempeleiden kanssa, ja se, että kummallakin on samalla tavalla omituinen huumorintaju. Eroja tosin löytyy sitäkin enemmän: toinen on vahvatahtoinen, toinen ei osaa pitää puoliaan, toinen on hyvin syvällinen pohtija, toinen on kiinnostunut tekemisestä pohtimisen sijaan, toinen on seksihullu romantikko, toista ei seksi juuri kiinnosta... Ehkä oleellisin ero oli nousumerkeissä - toisella se on  neitsyt, toisella  leijona.
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #7 : 29.12.2009 14:38:00 »

"Ehkä oleellisin ero oli nousumerkeissä"

Niinpä. Horos cope - tarkkaile tuntia, sitä milloin olet syntynyt.
Minuutit ainakin muuttuvat jos ei ihan aste siinä nousulla.
Samoin se muuttaa  vertex akselia.
Ja onnenpistettä.
Ja Eqt.ascendenttia.
Ja ehkä nousulle tulevaa kiintotähteä..
tallennettu
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #8 : 29.12.2009 14:57:58 »

Pitää muistaa myöskin se asia, että kartta ei kerro vain luonnetta, vaan käsittelee paljon myös olosuhteita, joihin synnymme ja joissa elämme. Omalla miehelläni on kaksoissisko, jonka kanssa he ovat kertoman mukaan suurin piirtein kuin kissa ja koira (en ole mieheni kaksoissisarta tavannut). He ovat kuitenkin erityisesti ennen aikuistumistaan kokeneet samoina ikäkausina samoja asioita, jotka ovat väistämättä muokanneet heidän persoonaansa ja tavoitteitaan omalla tavallaan.

Kumpikin on siis  aurinko askendentti pluto uranus neitsytkuu kauris.  Ikäeroa on 15 minuuttia ja planeetat sijoittuvat enimmäkseen samoihin huoneisiin, tosin IC-MC -akseli osuu eri merkkeihin.

Lyhyesti sanottuna kyseessä on hyvin varakkaan, akateemisen perheen vesoja, jotka kuitenkin esipuberteetti-iässä ovat kokeneet liikaa menetyksiä ja suoranaista heitteillejättöä ja jonkin asteen talousrikollisuuttakin (isänsä taholta). Toisesta kaksosesta on tullut täydellinen kontrollifriikki ja perfektionisti, toisesta enemmänkin levoton hulmuaja, jossa kuitenkin Neitsyen perfektionismi näkyy hieman eri tavoin kuin kaksoissiskossa.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #9 : 29.12.2009 16:04:23 »

Näillä kaksosilla siis nousukin sama, mutta minuutit tietysti muuttuvat niinkuin nikki mainitsikin. Olen tuntenut heidät lapsesta saakka, enkä ole ainoa, joka heidän erilaisuuttaan on ihmetellyt. Tietysti heitä on kaksosina herkemmin verrattu toisiinsa, joilloin se erilaisuus on korostunut muiden silmissä.
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Violette
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 295


Lips!


Profiili
« Vastaus #10 : 29.12.2009 20:39:49 »

Nyt vasta tajusin, että kyseessä oli oikeat kaksoset, eikä aurinkomerkkikaksoset  Grin
tallennettu

aurinko neitsyt
 askendentti vaaka
 kuu rapu
 merkurius vaaka
 mars oinas
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #11 : 29.12.2009 22:12:46 »

 Grin Toi mun otsikko on vähän harhaanjohtava, mutten parempaakaan keksinyt!
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
Asteria
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 50


Aalloillakin on kasvot


Profiili
« Vastaus #12 : 30.12.2009 00:50:36 »

Tuli mieleeni, kun veljeni ovat kaksoset (siis syntyneet samana päivänä) ja aivan erilaiset luonteeltaan ja ulkonäöltäänkin. Toinen on kuin tulta - ärtsyyntyy jopa alle sekunnin - ja toinen uskomaton rauhan satama, joka ei hermostu oikeastaan koskaan.
"Tulipallo" syntyi 15 minuuttia ennen "rauhan satamaa" ja näitä eroja pääsee tulkitsemaan numerologian avulla.
Hans Decozilta löytyy tee-se-itse-numerologinen-tutkimus täältä:
http://www.decoz.com/DoReading_numerology.htm
Samalta sivustolta löytyy myös ilmainen versio numerologiaohjelmasta, joka kertoo perusasiat nimen ja syntymäajan perusteella.
Oliskos tästä apua?
 Smiley
tallennettu

Mitä enemmän tutkin fysiikkaa, sitä enemmän tunnen vetoa metafysiikkaan. -Albert Einstein.
- Kastehelmi -
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 342



Profiili
« Vastaus #13 : 30.12.2009 03:00:48 »

Kiitos Asteria! Mielenkiintoista! Smiley
tallennettu

aurinkovenusuranusmerkuriusskorpioni
kuujousimies
marsleijona
askendenttivaaka
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #14 : 30.12.2009 12:38:15 »

Pitää muistaa myöskin se asia, että kartta ei kerro vain luonnetta, vaan käsittelee paljon myös olosuhteita, joihin synnymme ja joissa elämme.


^Peesiä.


Hyvällä Ystävälläni on kaksoset. Tyttö ja poika. Ikäerona minuutti, joten ei kovin olennaisesti kartat poikkea toisistaan.
Tosin poijalla  aurinko 29 astetta 48' 36  harka ja  askendentti 0 astetta 15 vaaka, joten toisinaan minuutitkin voivat ratkaista...
Tyttö ja poika ovat keskenään melko erilaisia, eloisia  kuu kaksoset molemmat.

En koe mitenkään ristiriidaksi tuota että lapset ovat erilaisia, vaikka kartat identtisiä.
Samat eväät on maailmaan saatu ja kumpainenkin toteuttaa tuota karttaansa oman visionsa mukaisesti.
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: