joo sekin koettuna, olohuoneessa ämpäri keskellä lattiaa ettei vaan parketti mene huonoksi. älytöntä.
hyvä että remppaavat Domo, kosteusvauriot ei oo leikin asia. mua viehättää vanhojen talojen henki, silti kun aloin etsiä asuntoa minulle ja pojalle viime keväänä, yritin löytää mahdollisimman uuden rakennuksen. ihan vain siksi että mitä vanhempi talo, sitä suuremmalla todennäköisyydellä siellä on ollut jossain vaiheessa kosteusvaurio. en ole herkistynyt niin että olisi oireita, mutta haistan usein jos joku asuu vanhassa talossa. siis jopa heistä joilla on työvaatteet päällä, kai se haju pinttyy hiuksiin
oon myös asunut mökissä jonka eteisen seinä homehtui tuona aikana kun siinä majailin. asia vain saatiin käännettyä niin että minä olin "homehduttanut" eteisen pitämällä siellä märkiä vaatteita ja kenkiä

sateinen syksy ja silleen.
No ei kuulosta toi eteisen homehduttaminen ihan täyspäiseltä hommalta

Tässä kun on -86-88 rempattu + laajennettu, niin silloin sit säästetty ja jätetty aluskate laittamatta. Peltikattohan hikoilee kivasti, joten puuosat välikatossa on sitämyöten sit osin homeessa jne. Et periaatteessa tän pitäs olla 1 päivässä tehty remppa, mutta hiukan huolestuttaa kyllä et kuinka paljon siellä sitä kosteutta ja hometta yms onkaan = meneekö sittenkin useampi päivä kun joudutaan puuosia korjaamaan...