Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: H1N1  (Luettu 91359 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #15 : 26.10.2009 09:50:04 »


Ongelma lienee myös siinä, että kaikki ei edes pese käsiään vessankäynnin jälkeenkään  crazy2 joten tuo käsi-desi on siinä lievä pelastus, toki liika on aina liikaa. Olisi mielenkiintoisaa tietää vähentyyköhän saikut kun ihmiset niitä säännöllisesti käyttää  Huh

Liika on aina liikaa, tottakai.
Suomessa tappaa kylmäkin hyvin pöpöjä, mutta täällä on lämpimämpää suurimman osan vuotta
ja aivan stnan paljon sellaista... hmmm... pakolais -ja ulkomaalaisainesta  Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
joille alkeellinenkin hygienian käsitys on aika kammotava plus tietenkin miljoonat turistit.
Wienissä asuu 2 milj. ihmistä jo omastakin takaa ja pienellä alueella.

Täällä on aika äkkiä kipeä, jos niitä käsiä ei pese, kun on liikkunut esim.
metrolla tai ratikalla jne.
Nopean laihdutuskuurin saa päivässä, parissa ripuli-oksulla ja lievällä kuumeella,
kun käy kapungilla ja kosketelee normaaleja pintoja, eikä ennen syömistä pese käsiään.

Tai käy syömässä falafelia tai kebabia turkkilaisten paikoissa.  Grin

Pelkästään Wienissä asuu yli puoli miljoonaa ulkomaalaista,
joista suurin osa on turkkilaisia tai muita mehmettejä, Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed
joiden perushygienia-käsitys on varsin eksoottinen. Tongue

Täällä se käsi -ja toiletti-desifiointiaine on tarpeen. Wink


Ainoa paikka josta olen saanut vatsataudin on Wien  Grin Siis niin kaunis ja puhdas kaupunki mutta sain sieltä kesäkuumalla vatsataudin. Luulen sen olleen kylläkin ruokamyrkytys.
Yllättävää, sillä olen matkannut epähygieenisissä maissa ja sieltä ei ole koskaan tullut mitään.
Ollessani itävallassa oli 30 asteen helle ja se varmaan vaikutti ruokamyrkytykseen.

Mutta siis muuten se on kyllä puhtaan oloinen kaupunki todellakin.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #16 : 26.10.2009 19:58:02 »


Ainoa paikka josta olen saanut vatsataudin on Wien  Grin Siis niin kaunis ja puhdas kaupunki mutta sain sieltä kesäkuumalla vatsataudin. Luulen sen olleen kylläkin ruokamyrkytys.
Yllättävää, sillä olen matkannut epähygieenisissä maissa ja sieltä ei ole koskaan tullut mitään.
Ollessani itävallassa oli 30 asteen helle ja se varmaan vaikutti ruokamyrkytykseen.

Mutta siis muuten se on kyllä puhtaan oloinen kaupunki todellakin.

No niinpä!
Jos lapsuuden aikaisia koulussa (Suomessa) kiertäviä vatsatauti-epidemioita
ei laske mukaan, niin eniten ruikulilla täällä justiinsa kun se kuumin kesä alkaa.
Olen jo oppinut, että silloin ei kannata mennä syömään mihinkään
epä-eurooppalaiseen paikkaan, jos ei nyt muutenkaan. Lips Sealed Lips Sealed Lips Sealed

Täällä on niin paljon tuota turkkilaista ja teltta-beduiini taustaista sakkia, Lips Sealed Lips Sealed
joille tuo käsihygienia on aivan ylivoimainen käsite, saati sitten kokonaishygienia.
Vähänkään tummempi tyyppi (ellei se ole italialainen), niin se haisee niin saakelin pahalle. buck2

En ole rasisti mielestäni vielä, mutta tuohon hygienia tasoon on tullut kiinnitettyä huomiota
-ihan terveydenhuollon ohjeistuksenkin mukaan, joka on myöskin huomioinut tuon (ongelman)
ja tiedottaa siitä.

Täällä nuo mainitsemani maahanmuuttaja ryhmät myös sairastaa eniten
ja selkeä yhteyshän tuolla hygienisyystasolla on.
Heidän mielestään Itävallassa pitää peseytyä liikaa ja he sairastuu sen vuoksi,
mutta jos ne ei tee sitä, niin eurooppalaiset rodut sairastuu siitä bakteerikannasta.

Tämä on nähtävissä täällä esim. turkkilaisten ravintoloissa, joissa ne käsin koskettelee
niitä ruoka-aineksia ja niillä ei ole samanlaista käsitystä käsihygieniasta
ruokaa käsitellessä kuin euroopplaisella ja siksi euroopplainen
yleensä sairastuu siitä ruoasta ja turkkilainen ei.


tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #17 : 27.10.2009 10:25:03 »

useissa maissa, Lontoossa Nykissä ja Wienissäkin, jätesäkit lojuu pitkin maata pitkiä aikoja ennen keruuta. markkinoiden jälkeen kamala sotku ja kuormaajat raivaavat roinaa. Suomessa (taitaa olla Pohjoismaissa yleensä) on sentäs se hyvä, että jätteet kerätään astioihin.

olen miettinyt erästä matkarokotusta joka ei pakollinen, mutten vielä ole ottanut..
« Viimeksi muokattu: 27.10.2009 10:38:45 kirjoittanut ^Nohochacyum^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #18 : 27.10.2009 18:24:54 »

useissa maissa, Lontoossa Nykissä ja Wienissäkin, jätesäkit lojuu pitkin maata pitkiä aikoja ennen keruuta. markkinoiden jälkeen kamala sotku ja kuormaajat raivaavat roinaa. Suomessa (taitaa olla Pohjoismaissa yleensä) on sentäs se hyvä, että jätteet kerätään astioihin.

olen miettinyt erästä matkarokotusta joka ei pakollinen, mutten vielä ole ottanut..

Ei pidä paikkaansa ainakaan Wienissä, et ole tainut käydä täällä, kun tuollaista väität.
Siistimpää kaupunkia saa hakea (jos ei oteta huomioon turkkilaisten asuinalueita,
mutta niitä ei turisti juurikaan näe, kun ne on niin kaukana kaupungin laidoilla),
Roskat ovat pötöissään ja ne tyhjennetään joka aamu 05-09 aikoihin.

Ongelma on lähinnä henkilökohtaisen hygienian puutteellisuus turkkilaisväestön parissa.
Roskiksen käytöstä heikäläiset ei ymmärrä mitään ja se näkyy niiden asuinalueilla.

Ja se on iso ongelma, kun ajattelee, että niitä on tässä kaupungissa
pelkästään 600 000 ja se väestö lisääntyy koko ajan laittoman maahanmuuton
ja hallitsemattoman sikiämisen kautta.
Yhdessä perheessä voi olla 9 lasta ja lisää on tulossa.

Ihan pienestä ongelmaryhmästä ei ole kysymys. Asiaa pahentaa se, ettei ne mitään
töitä suurimmaksi osaksi halua tehdä ja on suurin järjestyshäiriöiden aiheuttajat
ja rikosten tekijät.
Saksa ja Ranska on ihan tukehtumassa niihin.

Kaikki sanoo, että jos Hitler eläisi ja olisi vallassa nyt,
niin Juutalaiset eivät olisi hänelle mikään ongelma.
Tuskin hänen aikanaan kukaan olisi kyennyt edes kuvittelemaan,
että jotkin ihmiset alkavat tulla Eurooppaan vain käyttämään sosiaalisysteemiä hyväkseen,
eikä halua tehdä töitä.

Pahinta tässä on se, että nuo muslimitaustaiset ovat ottaneet Hitlerin esikuvakseen,
koska muslimit ja Juutalaiset eivät tule toimeen keskenään,
mutta ne ei tajua, että ne olisivat itsekin olleet kuopan reunalla tai kaasutettavana.

tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #19 : 28.10.2009 08:53:29 »

olen käynyt siellä enemmän kuin kerran ja siellä ne jätteet lojui, sori, ei ehkä kaupungin aivan top1 paikassa, oopperassa tai ratsastuskoulussa, mutta 1 metropysäkki siitä vieressä. Wienissä on toki hienoja paikkoja, mutta markkinoiden sotkuisuus, siivoussessio oli aikamoista katsottavaa.. maailmalla tuntuu jakaantuvan alueet rajummin kuin Pohjolassa-
« Viimeksi muokattu: 28.10.2009 09:00:45 kirjoittanut ^Nohochacyum^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #20 : 28.10.2009 10:58:42 »

olen käynyt siellä enemmän kuin kerran ja siellä ne jätteet lojui, sori, ei ehkä kaupungin aivan top1 paikassa, oopperassa tai ratsastuskoulussa, mutta 1 metropysäkki siitä vieressä. Wienissä on toki hienoja paikkoja, mutta markkinoiden sotkuisuus, siivoussessio oli aikamoista katsottavaa.. maailmalla tuntuu jakaantuvan alueet rajummin kuin Pohjolassa-

Taitanee olla jokin turkkilais-ghetto. Smiley
Niihin pääsee Wienin monilla metro-linjoilla, joita on ympäri kaupunkia.

Itse asun Oopperasta 2-3 min päässä ja Espanjalaisesta Ratsastukoulusta 5 min päässä,  
joten ymmärrät varmaan,
etten ole nähnyt kotikaupungissani samaa kuin sinä vierailuillasi. Smiley
« Viimeksi muokattu: 28.10.2009 11:01:27 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #21 : 28.10.2009 12:44:56 »

Olen kyllä Sashan kanssa samoilla linjoilla. Wien oli erittäin siistin oloinen kaupunki ja turvallinen myös. Olen kävellyt suurkaupunkien katuja yöllä ja pelännyt mutta Wienissä ei kyllä juurikaan tuntunut uhkaavalta.

Ja onhan tuo Wien katukuvaltaan siistimpi kuin esim. Helsinki
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 28.10.2009 21:16:47 »

No kyllä pitäisikin, koska Wien on rankattu yhtenä Euroopan siistimpänä kaupunkina
ja wieniläiset on tosi ylpeitä siitä. Smiley

Tuo katuturvallisuus on ihan sitä, että isoveli valvoo tehokkaasti.
Poliisia on paljon katukuvassa. Smiley

Pakkokin, koska täällä on niin paljon turisteja ja sitten maahanmuuttajia,
jotka pakenee sotaa omista maistaan ja mutta jatkavat sitä täällä,
EU:n maaperällä, kun molemmat riitapukarit pakenevat.

Turkkilaiset ovat isoin ongelma, ei vain tuon puuttellisen hygienan, koulutuksen
ja kielitaidon vuoksi, vaan myös koska ne ei tule toimeen muiden arabien,
juutalaisten, kurdien, mustien, aasialaisten ja eurooppalaisten kanssa,
toisin sanoen ei oikein kenenkään kanssa.
Ongelma on iso koko EU:n alueella ja eilen puhuin Skypessa Jenkkeihin
ja serkkuni sanoi, että USA ja Kanada on ihan samoissa ongelmissa
heidän turkkilaisväestönsä kanssa, mutta se ei ole niin isoa siellä,
koska niihin maihin on vaikeampi päästä kuin EU:n alueelle.

Turkkilaiset alkavat olla isompi pakolaisryhmä kuin Juutalaiset ovat
koskaan olleet koko historiansa aikana, kun Egyptistä pakenivat.


Juutalaisista ei pidetty sen vuoksi, että ne aikoinaan harrastivat sitä,
mitä nykyään kutsutaan positiiviseksi syrjinnäksi.
Ne olivat pankkien, yritysten ja yliopistojen hallinnoissa ja suosivat
Juutalaisia valtaväestön kustannuksella ja ymmärrän, että tuo infakstuuri piti hajottaa,
vaikka se meni yli, mutta ymmärrän sen ylimenemisenkin,
kun tuollainen on pitkään jatkunut.
Kyllä minullakin  angstit kasvaisi, jos en pääsisi paremmalla pääsykoen tuloksella
yliopistoon opiskelemaan ja joku pääsee sillä on Juutalainen tai en saisi
joustavaa lainaa siksi, etten ole Juutalainen ja minua ei valittaisi johonkin virkaan,
koska en ole Juutalainen.

Uskon vakaasti, että vastaavanlainen lynkkaus tulee vielä tapahtumaan
jollekin maahanmuuttajaryhmälle, mutta eri syistä  ja eri tavalla ja se lynkkaus pystytään
perustelemaan eri syillä, esim. että ne loisii sosiaalirahaa ja tekee rikoksia,
eivätkä sopeudu kulttuuriin ja yhteiskuntaan ja EU ei kestä sitä.
Toki kuitenkin paremmalla jargonilla.
Näistähän ne sodat ovat aina alkaneet. Wink

En ole rasisti, mutta minussa elää tietty ärtymys, itsekin maahanmuuttajana,
siitä kuinka törkeitä jotkin ihmiset vain voivat olla maassa, jossa itse ovat vieraana
ja sitten tulevat huutamaan ja rähisemään, kuinka muut ovat rasisteja,
jos he eivät saa rauhassa olla törkeitä.

Sorry off topic.. Lips Sealed Ajatus lensi. Tongue
tallennettu
tripla
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Triplaleijona


Profiili
« Vastaus #23 : 29.10.2009 01:56:56 »

Mielenkiintoisia juttuja tuolla Sashalla, mutta back to topiciin:

Viime sikainfluenssaepidemian aikana 1976 rokotteet tappoivat paljon enemmän kuin itse epidemia. Käsittääkseni kukaan ei tätä faktaa kiistä. Tähän kellonaikaan en viitsi etsiä tarkkaa viitettä, mutta Ron Paul (yksi USA:n viime vaalien presidenttiehdokkaista), joka on myös lääkäri kertoo asiasta lyhyesti:

http://www.youtube.com/watch?v=QJiTStZtrlE&feature=related

Lisäksi on selvää, että talvella tulee aina flunssa- ja erilaisia influenssaepidemioita, jonka aikana heikon yleiskunnon omaavat sairastuvat tai jopa kuolevat. Näyttäisi myös selvältä, että tänä vuonna epidemiat eivät ole olleet sen pahempia kuin ennenkään vaikka mediahysteriasta voisi muuta päätellä.

Syynä liioitteluun ja hysterian tahalliseen levittämiseen on, että se tuo lisää valtaa ja rahaa lääketeollisuudelle, valtiolle ja tietysti medialle. Kauhutarinat myyvät jopa paremmin kuin Nykäsen tempaukset!  Smiley   Samalla ihmiset uskovat lääketeollisuuden mainontaan kuin uskontoon ja ihmiset luovuttavat vapaaehtoisesti perusvapautensa.

Tuskinpa on sattuma, että näillä säännöllisin väliajoin kehitetyillä massahysterioilla (SARS, sika-, lintu- ja sikainfluenssa) on yhteistä epäselvät oireet, jotka ovat samantapaiset kuin flunssaoireet. Diagnoosia löysentämällä saa helposti epidemian aikaiseksi.

Tärkeintä on nostaa omaa peruskuntoaan ja varmistaa veritestillä, ettei ole puutostiloja. Käytännössä kaikilla suomalaisilla niitä on. Talvella pahimpana tietysti D-vitamiinin puutostila. Siksi se flunssa iskee.

Suosittelen ainakin 5 vahvaa Vitamin-D Minisun tablettia (800IU/kpl) päivässä. Ne ovat hyvin pieniä, joten ne on helppo niellä parissa erässä. (Pienellä koolla kierretään suomalaisia eli maailman tiukimpia annossäännöksiä.)

Perustelu löytyy täältä:

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/10/10/Vitamin-D-Experts-Reveal-the-Truth.aspx

Tosin Minisuniakin parempi vaihtoehto on oikea Sun eli etelänmatka muutama kerta talvessa on se ehdottomasti paras vaihtoehto. :-)
tallennettu

leijona askendentti = aurinko, kuu venus
rapu merkurius = mars
neitsyt jupiter pluto uranus
skorpioni neptunus
oinas chiron = keskitaivas, saturnus
aurinko = mars / venus
kuu = mars / pluto
venus = aurinko / kuu, merkurius / jupiter
Asterix
Vieras
« Vastaus #24 : 29.10.2009 03:58:16 »

Minä kanssa olen antanut itseni ymmärtää, että ei tuo rokote kovin idea ole
ja miksi sitä tyrkytetään, suorastaan pakotetaan ottamaan niin
uskomattomalla mediamylläkällä? Huh

Ihmisiä kuolee enemmän muihin influensseihin joka vuosi.

Tuosta off topicista, historinhan kirjoittaa aina se voittaja-osapuoli
ja häviäjän syyt ja näkemykset yleensä jää huomiotta.

Korostan, että en ole mikään natsien ja heidän tekojensa puolustaja,
vaan olen yrittänyt katsoa asiaa heidän näkövinkkelistään.

Jos Juutalaisissa ei olisi ollut mitään vikaa, niin tuskin puoli Eurooppaa
olisi noussut sotaan heitä vastaan.
Kuitenkin natsien puolelle meni kymmeniä miljoonia ihmisiä.
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #25 : 29.10.2009 10:22:52 »

ei se ollut edes ghetto vaan ihan normaalin näköinen paikka, ruokapaikkoja ja markkinat, sinänsä valtavat ja paljon tavaraa.. no se Wienistä.. ei se minusta sen turvallisemmalta tuntunut kuin Lontoo tms, aina saa isoissa paikoissa varoa..

kun Baltiaan menee, en osaa pelätä tauteja; tai etelään. eilen taisin itsekin ärsyyntyä yhteen turkkilaiseen.. toinen pyytänyt minulta töitä! outoa
« Viimeksi muokattu: 29.10.2009 10:27:59 kirjoittanut ^Nohochacyum^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 29.10.2009 11:40:39 »

ei se ollut edes ghetto vaan ihan normaalin näköinen paikka, ruokapaikkoja ja markkinat, sinänsä valtavat ja paljon tavaraa.. no se Wienistä.. ei se minusta sen turvallisemmalta tuntunut kuin Lontoo tms, aina saa isoissa paikoissa varoa..


Jos todella olet täällä käynyt, niin heitäpä bezirk ja kadun nimeä
tai vaikka jokin paikallinen nähtävyys/maamerkki kehiin, niin sillähän se selviää. Smiley
Olen oikeastikin kiinnostunut, missä kertomaasi olet täällä kokenut
ja nähnyt, mitä minä en ole jokapäiväisessä elämässäni
vuosien asumisen aikana kokenyt ja nähnyt.
 
« Viimeksi muokattu: 29.10.2009 11:47:40 kirjoittanut Sasha » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #27 : 29.10.2009 15:03:37 »

no en. uskon että asut hyvällä kohdalla ja haluaisin tutustua ratsastuskouluun ym paremmalla ajalla. tein yhden tuttavuudenkin matkalla, siis hra joka samalla alalla kuin itse ja suomalainen tyttöystävä.. kyllähän  vaaka Wienissä tuntuu kuten Copenhagenissa, jos pysyy hyvissä pisteissä. toisaalta Frankfurt ja Lissabon pitäisi katsoa tarkemmin.

äiti Maa messuilla muuten on noista terveysjutuista. mikä tämä H1N1 yleensä on?? sikaflu? Grin olenkohan jo sillä värähtelytasolla että kohta ei mikään tartu.  angel
« Viimeksi muokattu: 29.10.2009 15:11:04 kirjoittanut ^Nohochacyum^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #28 : 30.10.2009 10:30:25 »

sashan kommentista voitaneen ymmärtää miksi en jaksa enää koskaan lähteä "keskustelemaan" hänen kanssaan  Grin .. ihmeen paikkariippuvainen olet, jos ei Wienistä saa yhtä rumaa sanaa sanoa, omituista. ei minun tarvitse sinulta todellakaan kysyä, missä olen matkannut ja tulen matkaamaan, crazy !  no ilmoitin moderaattoreille typerän valehteluväitteesi.  idiot2

> aihe käsitelty, taudit kiertävät itseni kaukaa.

No suhteellisen riippuvainen, asun täällä, satun pitämään paljon asuinkaupungistani
ja reagoin asiaan, joka ei pidä paikkaansa.
Sama kuin sanoisin, että Helsingissä vaarallista kaduilla elävien Jääkarhujen
ja turhautuneiden entisen Neuvostoliiton sotilaiden vuoksi. Smiley
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #29 : 30.10.2009 13:12:04 »

Sveitsi ei anna raskaana oleville H1N1-rokotetta

Geneve

Julkaistu: 30.10. klo: 11:39
Päivitetty: 30.10. klo: 12:04
Sveitsi rajoittaa sikainfluenssarokotteen käyttöä. Rajoitukset koskevat Pandemrix-rokotetta, joka on käytössä myös muun muassa Suomessa. Sveitsin viranomaisten mukaan rokotetta ei anneta raskaana oleville, alle 18-vuotiaille eikä yli 60-vuotiaille.

Sveitsin lääketieteenlaitos Swissmedic on rajoittanut influenssarokotteen käyttöä, koska sen vaikutuksista raskaana oleviin naisiin ja lapsiin ei ole tarpeeksi tietoa.

Suomeen Pandemrix-rokote valittiin, koska muuta ei olisi saatu ajoissa tämän syksyn rokotuksiin. Suomalaisviranomaisten mukaan mahdolliset sivuvaikutukset ovat yleensä pieni harmi verrattuna rokotteen hyötyyn.

tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 14
  Tulostusversio  
 
Siirry: