Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: H1N1  (Luettu 91361 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« Vastaus #45 : 05.11.2009 16:08:36 »

 Näyttää pahasti siltä että rokote kulkee kilpajuoksussa pandemian kanssa eikä taida juurikaan ehtiä ehkäisemään isomman aallon syntyä. Ukrainakin on ymmärtääkseni kai aika pississä kun siellä on useampi kymmenen tuhatta nyt sairastunut.
 Itse sairastin viime vuonna influenssan eikä se todella ollut kauhean mukavaa ja mielelläni olisin ilman sitä vielä jos saa kaupan päälle ripulit ja oksutaudit ja muut  Undecided. Vaikea kyllä nyt tehdä mitään päätöksiä, en ole sanonut vahvasti ei tai kyllä millekään, tarkkailen. Vielä jos koko perhe on influenssassa niin miten siinä kykenee huolehtimaan pienistäkään jos on ite ihan kanttuvei... Vaikea kysymys.
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #46 : 05.11.2009 19:37:57 »

En osaa panikoida tästä, vaikka kaiketi kohta räjähtää...

Koulut ja päiväkodit ovat oikeita nasurysiä, eikä niiltä meillä voi välttyä.
Olin ajatellut olla hissunkissun asiasta ja päättänyt olla rokottamatta itseäni tai lapsiani, sillä kukaan meistä ei kuulu varsinaiseen riskiryhmään.

No, topakka  aurinko kauris ja askendentti :neitsyt:tyttäreni on kyllä muutamaanotteeseen tehnyt selväksi että rokotetta kehiin, koulusta ei ole varaa olla pois viikkotolkulla.... Shocked

Ikääkin on jo peräti 6 v. buck2

Ikävää sinänsä kun lapsia ei voi suojella loputtomasti tältä hysterialta. Kuulevat kauhisteluja ja juoruja jokapaikassa. knuppel2

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Asterix
Vieras
« Vastaus #47 : 05.11.2009 20:23:19 »

Hui..! Tänään kuulin työkaverilta, että täällä on tullut uutisointia,
että pitäisi välttää tiettyihin maihin matkustamista ja niistä matkustavia ihmisiä
ja Suomi oli siinä mukana yhtenä rajuimmista, koska kuulema lapissa on paha influenssa-laatu,
joka on tullut Norjasta. Shocked

Tosin en ole vielä löytänyt ko. uutista, mutta työkaverit kyselivät,
että niin...? Mutta ei hätää, ellei se 4 vuotta sitten tarttunut sieltä matkaani. Tongue

Taitaa jäädä joulu Suomessa väliin. Undecided
Ei siksi, että uskoisin sen olevan siellä pahempaa kuin täällä,
vaan se, että vuosien aikana kehoni on tottunut toisenlaiseen vastustuskykyyn täällä
ja Suomessa se ei välttämättä toimi samalla tavalla. Undecided
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #48 : 05.11.2009 21:02:55 »

Emme ota rokotetta, johan sitä saisi itseään piikittää koko ajan, kun kanta muuntuu koko ajan  crazy2 ja mitä siitä sitten seuraisi  buck2 buck2 buck2 buck2 crazy2

tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #49 : 05.11.2009 21:14:49 »

Itse sain sellaista tietoa, jotta rokote antaisi suojan myös jatkossa. Aivan samalla tapaa kuin itse sairastaminen... eli vaikka sairastaisi, kanta muuttuu ja sitä mukaa immuunikin laahaa perässä. Pieni suoja vois löytyy, riippuen millaisen reaktion rokote aikaan saa ja sitä kautta suojan.
Lisäksi hyväkuntoiset (kuulemma?!?!?) saisivat rajummat rokotus oireet ja sitä kautta pääteltynä, ehkä paremman suojan  :Smiley
Uusinta rokotetta en ole edes ajatellut, kun näyttää karusti siltä että sairastaan joutuu... jos vain kohdalle osuu. Lapset jos nyt edes ehtisivät saamaan rokotteen...

Itseäni hieman pelottaa tuo vatsapuoli taudissa... on hieman "heikko lenkki" tuo suolisto  Undecided Kuumetta ja kipua kyllä kestää, mutta kuvotus ja ne "liemet" kummastakin suunnasta  buck2
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #50 : 06.11.2009 07:38:07 »

Jännä juttu tuo rokotteiden saanti eri maissa. Huh
Miksi täällä puhutaan, että rokotteita on jopa yli tarpeen, rokotteen saa koska vain
ja sitten on maita, jotka joutuu jonottamaan rokotusta, "koska sitä ei saada maahan". Huh

Mikä juttu tuo on nyt laittaa roketteita pakettina koneisiin,
koska niitä pystytään valmistamaan satojatuhansia, jopa miljoonia päivässä?

Täällä ko. rokotteen saa ilmaiseksi, jos sen nyt haluaa.
Olen kuullut, että muualla siitä pitää maksaa.

Ok, Itävallassa ja Saksassa on EU:n merkittävimmät lääketehtaat,
mutta miksi meillä ei ole samanlaista hysteriaa ko. influenssasta tai ylipäätään
sitä, että kemiallisia lääkkeitä pitäisi lykätä joka lääkärikäynnillä muutaman reseptin verran,
vaan lääkärit määrää homeopaattisia ja luontaislääkkeitä?

Miksi Suomessa sama lääke, joka valmistettu esim. USA:ssa,
maksaa täällä muutaman euron verran sairausvakuutuksella,
mutta Suomessa sairausvakuutuksen kera yli kymmenkertaisen hinnan?

Myyntihinta ja tuonnin hinnat eivät voi olla syy.

Miksi Suomessa määrätään yksinoikeudella vain kemiallisia lääkkeitä
ja luontaislääkkeitä ja homeopaattisia tuotteita saa tuoda maahan ja myydä vain,
jos ne ovat hyvin mietoja?

Miksi Suomessa ruoassa on niin paljon lisäaineita ja säilöntäaineita
ja ne ovat luvallisia?

Haiskahtaa lääke -ja kemianteollisuuden monopolille, sanon minä. Tongue
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #51 : 06.11.2009 08:26:52 »

Täällä Suomessa puhutaan epidemiasta, mutta en henk.koht tunne ketään joka kyseisen taudin olisi sairastanut. Ehkä se tulee tänne etelä-suomeen myöhemmin..

Meillä töissä on toimistolla parisen sataa ihmistä ja poissaoloja ei juurikaan ole huomannut ainakaan.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #52 : 06.11.2009 10:25:18 »

Lääke- ja kemianteollisuusmonopoli todellakin... ihan takuu varmana. Täällä on muitakin teollisuuden vanhoja "mammutteja", jotka ovat jäänteitä jostakin historian sivuilta  Angry Noilla on sormensa niin syvällä politiikassa, että tämänlainen rivihlö. ei edes osaa arvailla.

Tässä 100km Hki.n alueella on tapauksia joitakin ja tiedän henkilöitä, joiden ystäväpiiriin kuuluu nyt kotihoidossa olevia ihmisiä. Kaikki lieviä tapauksia  Huh ...määrittele lievä kyseiseen tautiin ja suhteuta vasta sitten...

Paljon puhuttaa nyt väestön keskuudessa kulkeva todella sitkeä yskä, joka erittää limaa pienen liimatehtaan tarpeisiin. Joku saa kuumeella joko taas ei. Itse aloitin 3vk. sitten korkealla kuumeella ja sitä kesti 3pv., mukana oli aivan tajuttomat lihaskivut ja päänsärky  buck2 Sen jälkeen ollaan kärvistelty vaihtelevalla kurkkukivun ja yskän kanssa... vasta-ainetesteihin ei pääse yleisen terevydenhuollon kautta... vaikka oireet viitasiavat selvästi influenssaan  idiot2
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #53 : 06.11.2009 10:35:15 »

No ettet kide vaan olisi jo sairastanut H1N1:n? Kuume ja lihaskivut kuuluu tautiin.
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #54 : 06.11.2009 10:44:50 »

Niinpä, tuota ollaan pähkäilty ja tänään aloitan kyselyn yksityisiltä vasta-ainetesteihin. Jos vaikka ois niin, niin ei tarvitsisi rokottaa lapsiakaan. Tauti kiersi koko porukan, vaikka minä olin ainoa todella kipeä kuumeen takia. Lapsista yksi on nyt kotona, kun yskä ei meinaa hellittää ollenkaan ja häiritsee nukkumista. Mitä koulussa olemisesta tulisi väsyneenä, saati toipumisesta noin yleisesti?
 idiot2
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #55 : 06.11.2009 11:19:17 »

Se olisi kyllä hyvä jos teidän perhe sen olisi jo sairastanut, siinä mielessä ettei rokotusta tarttisi ja olisitte saaneet vastustuskyvyn ainakin tähän ekaan aaltoon, mahdollisesti tokaankin.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #56 : 06.11.2009 12:54:45 »

...

Paljon puhuttaa nyt väestön keskuudessa kulkeva todella sitkeä yskä, joka erittää limaa pienen liimatehtaan tarpeisiin. Joku saa kuumeella joko taas ei. ...

Mulla oli tuollainen limalenssu jo Syyskuussa ja erityisesti siinä minua ihmetytti se valtava keuhkosärky  buck2 ja sitten kun limaa rupesi irtoamaan  Shocked niin voin vain lohduttautua sillä, että olipa oikea keuhkojen syväPUHDISTUS  crazy2
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Norna
Vieras
« Vastaus #57 : 06.11.2009 15:16:11 »

 Mulla on juuri meneillään limaköhätauti, ilman kuumetta, varmaan samaa tautia on vaikken suomessa asukaan. Nyt kun tuli kylmemmät ilmat ryömi esiin kaikki mahdolliset pöpöt...
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #58 : 06.11.2009 18:21:36 »

Minäkään en aio ottaa rokotetta itselleni enkä lapsilleni. Koko touhu tuntuu "haisevan". Intuitioni johdattamana kieltäydyn.  knuppel2
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #59 : 06.11.2009 19:02:34 »

Tuttavapiirissä kaksi varmistunutta tapausta ja epäilyjä/korkeaa kuumetta ja hengitystieoireita 4 tapausta.
pojan päiväkodissa 2 varmistunutta tapausta.
Eteläsuomessa siis.

Kyllä tauti on kaatanut jonkunverran.

Kouluissa ja päiväkodeissa lähes poikkeuksetta joku tartunnan saanut.
Saisi tulla meillekin. Ilman rokotuksia. buck2
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 14
  Tulostusversio  
 
Siirry: