Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: H1N1  (Luettu 91310 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #165 : 03.12.2009 15:55:50 »

Lainaus:

Kuume pukkaa tavaraa ihon pintaa ja onhan kyseessä suhteellisen kova tauti... auta armias, jos ei olisi Tamifluta... olis hautajaisia...
 


Kuulostaa hieman lääkeyhtiön sloganilta Wink

Itse olen possolenssuillut jo reilun viikon verran. Ei kuumetta, veto vaan pois ja viime viikolla poskiontelot ja keuhkot hieman oireilivat. Ei ole kyllä käynyt mielessä Tamiflu saatikka rokote, vaikka työni puolesta olisin saanut sen jo apaut kuukausi sitten tai jotain.

Sitäpaitsi sikainfluenssaahan ei enää laboratoriokokein testata, vaan lääkäri päättää diagnoosista. Eli kuka tietää, kenellä on sikaflunssa ja kenellä ei...
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Norna
Vieras
« Vastaus #166 : 03.12.2009 16:24:09 »

 Minullakin oli tuo hajujuttu olettamassani possuflunssassa, tosin nielurauhaset usein keräävät bakteereja ja muita ihania mömmöjä kun sairastaa ja tulee sellaista namikatetta suuhun  Smiley. Haju on tuttu myös angiinassa...
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #167 : 03.12.2009 18:15:04 »

Lainaus:

Kuume pukkaa tavaraa ihon pintaa ja onhan kyseessä suhteellisen kova tauti... auta armias, jos ei olisi Tamifluta... olis hautajaisia...
 


Kuulostaa hieman lääkeyhtiön sloganilta Wink
...
Sitäpaitsi sikainfluenssaahan ei enää laboratoriokokein testata, vaan lääkäri päättää diagnoosista. Eli kuka tietää, kenellä on sikaflunssa ja kenellä ei...

Muokkaampa sitä hieman, jotta ei mene mainostamiseksi... olet oikeassa, Trikki  Smiley
Totuushan on, etteivät kaikki eivät todellakaan tarvitse lääkettä toipuakseen. Mutta moni myös tarvitsee... paitsi jos korostamme luonnon valintaa tässä kohtaa ja ajatusta, että kärsimys jalostaa.
Läheisteni alle 3v. tyttö tajuttomana sairaalaan, toipui nopeasti viruslääkkeellä... 10v.poika rokotettu ja silti kävi hämärän rajamailla, vaikka sai viruslääkkeetkin kuumeen alkaessa... yms.
Itse 3pv kuume, 6vk. jälkitilassa ja keuhkokuumeeseen penisiliinit. Loppu perhe vain vähän ryki 5-6vk.a ja kaikki oltiin ja edelleen ollaan TODELLA väsyneitä  Undecided
Katson influenssan, kuin influenssan olevan "suhteellisen kova tauti"  :Smiley jonka vältän mielelläni...

Viruslääke voidaan määrätä ilman, että tehdään laboratorio koe mikä virus on kyseessä. Eli oireiden mukaan  Tongue  Ja onhan noita hautajaisia ihan perus influenssakaudenkin jälkeen normia enemmän...  Sad

Hienoa, että sinäkin olet päässyt "vähällä"  angel parempi vastustuskyky olettettavasti siinä syntyy... KAI?!? Mokomat kun muuntuvat tehokkaasti...

DolceVita -tuleeko angiinassa tuoksu kehon läpi vai hengityksen mukana (niin kuin ajattelin kirjoituksestasi) Eli se suolavedellä kurlaus tehoais... Kuinkahan muutoin ihan suolapiippu? Siinähän hengityksen mukana vedetään hieman pidemmälle, kuin kurlatessa  Cheesy
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #168 : 03.12.2009 19:19:03 »


DolceVita -tuleeko angiinassa tuoksu kehon läpi vai hengityksen mukana (niin kuin ajattelin kirjoituksestasi) Eli se suolavedellä kurlaus tehoais... Kuinkahan muutoin ihan suolapiippu? Siinähän hengityksen mukana vedetään hieman pidemmälle, kuin kurlatessa  Cheesy

 Suustahan ne hajut angiinassa tulee kun nielurisat on täynnä pöpöjä, en tiedä auttaako suolavesi tai sitten saa olla kurlaamassa koko ajan. Varsinkin kun se pahin haju on aamulla kun herää kun yön ajan hengitellyt makkariin niitä tuoksuja. Ja tosiaan ei välttämäti itse huomaa tuota hajun laatua mutta jos joku nukkuu samassa huoneessa niin harvemmin jää huomiomatta  Grin.
 Angiinassa ei keuhkot ole kohteena, ehkä se suolapiippu voisi tehota Possunuhan oireisiin.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #169 : 03.12.2009 19:37:21 »

Mulla oli sellainen yhden illan ... flunssa, muutama viikko sitten, jossa oloni oli aivan kamala ja peiton alla itkua väänsin kun joka paikkaa särki ja keuhkoihin koski  Cry  Taisin kuitenkin nukahtaa hetkeksi ja herättyäni olin hiestä likomärkä ja todella, ihmettelin sitä HAJUA  buck2
Sen pituinen se, ainakin sillä kertaa alkoi paraneminen siitä, tiedä sitten mitä se oli  Huh
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Asterix
Vieras
« Vastaus #170 : 04.12.2009 02:16:38 »

Tuosta hajusta... ....mitähän possutautia mullakin on... :Smiley
Mä olen haissut tänään hyvin eksoottiselle... angel
-siis en minä, vaan mun tuotokset ja päästökset.. buck2

Meille duuniin on hommattu uusi iso liisattu kaffi-automaatti,
josta saa monenlaista kaffettea ja prskles, kun en tiedä, olisiko siinä syy, idiot2
että duunipäivä ja koulupäivä tuli tehtyä vessassa läppäri sylissä ja kännykät vieressä.  Grin

Pomoni oli valtavan onnellinen, ettei meillä ollut palavereita ja tapaamisia,
koska porukan olisi pitänyt tulla sinne toilettiin meikäläisen seuraksi.  :Smiley

Lisäksi luojan lykky oli sekin, että on Joulun aika ja meillä oli ihan mukavasti
tuoksukynttilöitä toimistolla. Kiss

Mutta hyvin kyllä sain työrauhaa! Cheesy angel Sen verran heviä rupsua kyllä pääsi,
että ne jäi sillälailla hassusti seisomaan ilmaan, että pari työkaveria väitti törmänneensä seinään
ja yksi laittoi justiinsa tekstaria, että toivoo,
että sen kulmakarvat vielä kasvaa takaisin. Grin 2funny
 
tallennettu
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #171 : 04.12.2009 12:08:39 »

 2funny
Vaihtelua toimistokulttuuriin... wc.n puolelle. Uusi trendi, nyt kun meillä vangit pääsevät pikkuhiljaa pois ämpäriselleistä oikeisin wc.selleihin (jokaisella rauha ja intimiteetti toimittaa asiansa).

Mutta siis... juotko lattea tai muuta maidolla höystettyä automaatista? Ukkoni on kiertänyt oman työnäs puolesta muutamia paikkoja, joissa noita ja mm. pehmiskoneita huolletaan.
Sanoi vain, että parampi kun menet ja ostat kahvilasta kaffes... etkä kysele mitä niistä löytyy...  crazy2

 2funny
...Off topic...
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #172 : 06.12.2009 21:50:50 »

Olemme asettuneet neljänteen ulottuvuuteen ja tulleet paremmaksi uusissa tavoissa yhdistyä henkeen ja ilmentää asioita. Olemme tehneet työtä vanhojen sairaus- ja vaiva-ajatusten "repimiseksi" kehostamme, ja silloin kun sairautta ilmenee, yritämme nyt muistaa sen olevan merkki siitä, että meidän on puhdistettava jotain tunnepuolelta. Jos annamme anteeksi tilanteen, ihmisen jne., niin sairaus menee pois. Niillä jotka ovat tunnistaneet, että heillä on uusi keho ja että he ovat valinneet uuden sielupolun, sairaus ja vaivat siirtyvät pois heidän kokemuksestaan.

**hei, jännä teoria. jos ihmisillä on jotain tunnetukoksia, niin taudit tarttuvat heihin.
tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #173 : 07.12.2009 04:09:28 »

2funny

Mutta siis... juotko lattea tai muuta maidolla höystettyä automaatista? Ukkoni on kiertänyt oman työnäs puolesta muutamia paikkoja, joissa noita ja mm. pehmiskoneita huolletaan.
Sanoi vain, että parampi kun menet ja ostat kahvilasta kaffes... etkä kysele mitä niistä löytyy...  crazy2

 2funny
...Off topic...

 Grin No ensin ja, mutta sitten kun masua alkoi kuplittaa, aloin ottamaan ilman maitoa,
kun ajattelin sen johtuvat siitä maidosta, mutta..  :Smiley
...sama tulos ilman maitoa, joten kait siellä jokin hiiriperhe ja torakkalauma
käyttää sitä vesitankkia uima-altanaan ja kahvi ja maitojauhetta ruokavarastonaan
tai se on muuten vain täynnä eksoottisia bakteereja.  Tongue

Kyllä mie ainaskin siirryn takaisin normaaliin räkäisy-expressoon
suoraan keittimestä.  Tongue

Se räkäisy tulee siitä ällöttävästä äänestä,
kun se suoltaa ne ikivihreät.. ei kun kaffeten kuppiin.  Grin 2funny
tallennettu
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #174 : 07.12.2009 10:26:07 »

Itselleni ei kahviautomaattien tuotokset sovi. Heti maha kipeänä ja närästää. Niissä on pakko olla jotain outoa..
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #175 : 07.12.2009 11:05:46 »

Terppa Kide!

Ymmärrän hyvin suhtautumisesi tähän influenssahässäkkään, varsinkin kun se koskee osaltasi niin montaa ihmistä ympärilläsi. Minun kohdallani tilanne on toinen, kun olen elämässäni tällä hetkellä vastuussa vain itsestäni, ja kokemukseni tästä sikainfluenssaepisodista ovat täysin toisenlaiset kuin sinulla. Jos läheiset sairastavat tai on itse ärhäkän taudin kourissa, ymmärrettävästi sitä haluaa hoitaa koko konkkaronkan mahdollisimman nopeasti kuntoon.

Kuitenkin epäilen vahvasti, että H1N1:n takana on kaikenlaista kähmintää, kuka tietää minkälaista... Lääkeyhtiöt nettosivat testaamattomalla rokotteella 400 miljardia dollaria, ja esimerkiksi Suomen medioissa synnytettiin sellainen hysteria, että... Ajatelkaas, jos normaalista kausi-influenssasta uutisoitaisiin vuosittain samalla tavalla kuin possulenssusta...

Paljon iloa ja valoa toivottelen kaikille kaamoksen synkkyyteen ja haastavien aikojen pyörteisiin!

-Ikuinen Trikki-

Ainiin, itse aikoinani kun viel kaffetta lipittelin, niin sain automaattikahvin maidonkorvikkeesta sellaisen syyhyn ja ihottuman, ettei paremmasta väliä. Se kun ei ole maitoa ollenkaan, vaan kasviöljystä valmistettua lisätarvikemössöä.



« Viimeksi muokattu: 07.12.2009 13:06:12 kirjoittanut Ikuinen Trikki » tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #176 : 07.12.2009 11:15:30 »

Possulunssaa vai ei, en tiedä.
Kuumetta 38 astetta ja rapiat sekä horkka poikineen.
Ei asiaa töihin, vaikka joulunalus olisi tuikitärkeä olla kunnossa ja töissä. crazy2

Lapset rokotettu ja nyt terveitä kun pukit.

Virtaa riittää, vaan mamma ei jaksa...

Kellari täynnä onneksi omatekoisia marjamehuja.

Mikään keinotekoinen ei voi olla ihmiselle hyväksi, kuulostaa tuo maito-vanilja-esanssimössö karsealle...

tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
*Kide*
Astroholisti
*****
Viestejä: 2401


oinas, asc jousimies


Profiili
« Vastaus #177 : 07.12.2009 11:31:56 »

Sangviinikko -toipumista  angel

Ikuinen trikki - yökkis, nyt en ainakaan koske automaatti kaffeihi, vaikka en ole kyllä koskenutkaan  Grin
Lisäaineallergiani tuskin tykkäis...

Media on kyllä sellainen instanssi, että toivoisin kovasti tuosta hysterian lietsomisesta keskusteltavan yhtä suurella äänellä, kuin itse influenssasta  Angry mutta sitä tuskin näkee... kuka nyt itse itseään mediassa alkais soimaamaan? Valtivalta tai jokin muu kyllä vois esittää "pientä" kritiikkiä uutiosoinnista, koska lapsetkin kuulevat niitä ja silloin on todella vaikea selittää ettei media ole aina tulvillaan koko totuutta asiasta. Fakta ovat sentään aivan eri juttu, kuin kärjistetty sivulause pääotsikkona  tickedoff Fakta ei ehkä ole niin raflaavaa ja myyvää... ja mistä sen tietää vaikka olisivat maksun saaneet lääketehtaiden keppihevosena olosta...  Lips Sealed

Meillä lapsukaisista yksi on vielä rokottamatta ja itse sain kausi-influenssa rokotteen. Ei oireita moisesta kenellekkään, vähän käsi kipeä loppupäivän ajan... siinä kaikki, *kiitos!*
Toivottavasti sitten tehoaa kanssa.
Meillä episodi jatkuu vaan... mies on ilmeisesti saamassa jälkitilan, koska yskä on muuttunut ja kuulostaa samanlaiselta kuin itselläni hieman ennen keuhkokuumetta  Sad
Itselläni kuiva "arpi"yskä (jos noin voi sanoa?) jatkuu edelleen... otollista maaperää kaikille muille pöpöille  tickedoff
Lapset yskähtelevät satunnaisesti kirkasta limaa ulos, mahtavatko keuhkot uusiutua vai mitä lienee?

Ei mitenkään riemullista, mutta kuuluu kai elämään...  angel
tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8221


Profiili
« Vastaus #178 : 08.12.2009 01:39:49 »

öh, miksi ei olisi? tervehdin jumaluutta sinussa,


Közsönöm vaan, että monikohan tämän palstan lukijakunnasta
osaa, well, lukea devanaagarii -tekstii...?

 :Smiley

Rco akSare parame vyoman
yasmin devaa adhi vishve niSeduH
*yastanna veda kim Rcaa kariSyati*
ya it tad vidus ta ime samaasate!

 Shocked
tallennettu
sangviinikko
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 682



Profiili
« Vastaus #179 : 08.12.2009 09:06:51 »

Sangviinikko -toipumista  angel



Kiitoksia Kide.

marjamehuilla mennää.
Mistä ihmeestä näitä tietää mitä tautia sairastaa kun liikkeellä on vaikka mitä!

Toistaiseksi en tiedettävästi -ainakaan vielä- haise...
tallennettu

"Det finns en särskild plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra"
Sivuja: 1 ... 10 11 [12] 13 14
  Tulostusversio  
 
Siirry: