Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: tärkeät rasvahapot huom. kasvissyöjät!!!!  (Luettu 7874 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
selkälokki
Vieras
« : 31.01.2006 10:27:11 »

Heissan ystäväiset!
Olen nyt talvella syönyt noita E EPA kapseleita.
Niissähän on puhtaita kalaöljyjä.
Mutta minua inhottaa niin älyttömästi se maku, joka niistä tulee kun röyhtäisee.
Tai nuo kapselit siis röyhtäyttävät.
Ihan voisin kuvitella hirmu läjän hapanneita kaloja.  buck2
Siis, kun suomalaisia kehotetaan syömään rasvaista kalaa ainakin kahdesti viikossa tai jos ei pysty, niin sitten pitäisi noita puristeita syödä.

Mie kun en oikein kalaakaan syö, ainakaan tarpeeksi usein.
Kysyisinkin siis teiltä kasvissyöjät, mistä te hankitte tarpeelliset rasvahapponne?
Omega 3 ja 6 ja mitä niitä nyt onkaan... Ja D-vitamiini.
Saako niitä mistään kasvikunnan tuotteesta tarpeeksi???
Kun suorastaan etoo nuo epat.
Ja mielessä alkaa vilistä, mitkä määrät kaloja onkaan listitty, että nuo puristeet on saatu tehtyä.  buck2
tallennettu
hopeatähti
Vieras
« Vastaus #1 : 31.01.2006 10:37:32 »

Moikka  Smiley

Itselläni on kotona kylmäpuristettua vehnäalkioöljyä jossa on omega 3 ja omega 6, rasvahappoja, lesitiiniä ja E-vitamiinia.
tallennettu
K-NRJ
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 2620


PUNAINEN PAHOLAINEN - RED DRAGON


Profiili
« Vastaus #2 : 31.01.2006 10:51:25 »

Minä käytän sellaista kun OMEGA-3 KALAÖLJYÄ josta löytyy myös vitamiinit, kivennäisaineet ja antioksidantit. Enkä ole juuri sairastellut sen koommin.
tallennettu

Au Kauris, AC Rapu, Kuu Rapu
MC & Merkurius & Venus Vesimies
Punainen Galaktinen Lohikäärme
Synapsi
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 473



Profiili
« Vastaus #3 : 31.01.2006 11:17:17 »

Hei selkälokki!

Linolihapot, josta elimistö valmistaa GLA:ta, saa esim. pellavan- ja auringonkukansiemenöljyistä. Ja vehnäalkio kanssa hyvä.
Mutta linoleenihappoja, joista EPA ja DHA rakentuu, ei tietääkseni löydy kun kalasta.

Muistan itsekin tyon röyhtäysällötyksen, kun jotain kapseleita joskus käytin. Nyttemmin olen luopunut tiukasta kasvislinjasta ja syön paljon kalaa. Eikö kala menisi missään muodossa?
Makrilli ja sardiini sisältää lisäksi vielä ubikinonia, joka on hyvä antioksidantti.

Tuosta D-vitamiinista, suppilovahveroissa on sitä aika hyvin ja kanttarellessakin vähän.

Ruoka olkoon lääkkeemme  Smiley
tallennettu

aurinko oinas    askendentti skorpioni    kuu kaksoset    merkurius kalat    venus harka     mars vaaka
mammamma
Vieras
« Vastaus #4 : 31.01.2006 11:18:11 »

Mulla Möllerin Omega-3 -kapseleita, kyllähän sitä muutama kalanmakuinen röyhtäisy aina nousee, muttei nyt kuitenkaan tuossa sinun kuvailemassasi mittakaavassa... Otan aamulla yhden ja illalla toisen, eli vähän kerrallaan.
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #5 : 31.01.2006 11:24:19 »

Hei synapsi!!

Kuhafileisiin olen varsin tykästynyt, niitä saa täältä kaupoista ja vielä ihan "meidän järvistä". Ovat vaan tosi kalliita.
Mutta kuhassa ei taida hirveästi niitä rasvahappoja olla.
Makrillit ja sardiinit taas.... buck2
Lohikin menee tai sitten ei....
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #6 : 31.01.2006 11:35:53 »

Taitaa tulla kaupunkireissu...Käyn etsimässä tuota vehnänalkioöljyä.Ja tuo pellavansiemenkin vois olla...
tallennettu
maarita
Astroholisti
*****
Viestejä: 1080



Profiili
« Vastaus #7 : 31.01.2006 12:35:48 »

Heips!

Minä olen löytänyt tallaisen- VITAMAR- ADE sitruunanmakuinen farmaseuttinen
kalaöljy. Siinä on Omega-3 rasvahappoja EPA:ta ja DHA:ta sekä
A-, D- ja E-vitamiineja.Sitruunanmaku vie kalanmakua kivasti pois eikä ainakaan
minua röyhtäyttele. Tätä saa Luontaiskaupoista.
Vaikka en olekaan tällä hetkellä kasvissyöjä haluan pitää huolen rasvahapoistani.
Lisäksi käytän pellavansiemenöljyä.Pahaa sinällään mutta sekoitan sen koneella
maitorahkaan.Se auttaa kuulema siinä olevien tärkeiden aineiden imeytymistä.
2rkl öljyä-1 prk maitorahkaa.Mainion makuista marjojen tai hillon kanssa.

Hyvää päivänjatkoa kaikille!
« Viimeksi muokattu: 31.01.2006 12:51:51 kirjoittanut maarita » tallennettu

*Aurinko, Venus ja Neptunus Neitsyt
*Nouseva Vaaka
*Kuu, Saturnus ja Uranus Härkä
*Merkurius, Pluto ja Ceres Leijona
*Mars Kauris
*Jupiter Oinas
*Chiron Rapu

*Maya, Sininen Magneettinen Kotka
*Kiinalainen Jänis
selkälokki
Vieras
« Vastaus #8 : 31.01.2006 13:17:11 »

Niin, siihen siniseen keijuun on kuulemma lisätty nyt jotain, hitsi, mitähän se olikaan, calmiitti...ei, camilla....ei, en muista, mutta jotain ihme öljyä.
Mitähän se sellainen öljy on?
Entä saako sitä öljyä jostain ostettua itselle?
Ostin muuten sen uutuuden, sen suihkupullon öljylle ja olen kylmäpuristettua oliiviöljyä alkanut käyttämään leivän päällä.
Kun en välitä noista margariineista, kun kaikissa on E- aineita näköjään.
Siihenhän voisi vaihtaakin jonkin muun öljyn...
Onko tuossa kylmäpuristetussa oliiviöljyssä sitten mitään hyödyllistä?
tallennettu
Elektra
Astroholisti
*****
Viestejä: 1558



Profiili
« Vastaus #9 : 31.01.2006 14:51:08 »

Olen käyttänyt jo kotvan aikaa MorEpa -kalaöljykapseleita, niissä on riittävästi DHAa ja EPAa, ja jopa hyvässä suhteessa toisiinsa. Ne on maustettu jollain -olikohan se sitruunaa vai appelsiinia...

No mutta joka tapauksessa, eivät ole röyhtäyttyneet samalla tavalla kuin jokin VapaaKierto huuhaakalaöljy, jota söin pari purkillista ennen näitä. Otan kapselin aamulla miltei tyhjään vatsaan, sen jälkeen kun olen juonut lasillisen huoneenlämpöistä vettä jossa on puolen sitruunan puristettu mehu.

Jos on elimistö riittävän stressitilassa, niin en usko, että tokenee ilman ravintolisiä. Valoravinnot ja muut vastaavat eivät ole aivan meidän ylipainoisten juttu. Oma vireystasoni yms. ovat kohentuneet selvästi kalaöljyn käytön aloittamisen jälkeen.

En käytä kevytlevitteitä, koska ne lehahduttavat nikkeliallergiani päälle välittömästi. Kylmäpuristettu oliiviöljy ei tietenkään ole lähiruokaa, mutta sillä on omat terveysvaikutteensa, mm. sillä on kipua lievittävää vaikutusta, ravintoarvojen lisäksi. Sekakäyttäjänä käytän kylmäp. oliivi- ja rypsiöljyä, vehnänalkio- ja helokkiöljyä ulkoisesti mutta leivän päälle voita  Wink

http://www.vegaaniliitto.fi/vegaia/2004/syksy/kala.html - yksi kannanotto
http://www.fineli.fi/component.php?compid=2097&lang=fi - täältä voit tarkistaa EPAN ja DHAN määriä eri ruoka-aineissa.
tallennettu
mammamma
Vieras
« Vastaus #10 : 31.01.2006 15:14:48 »

Niin, siihen siniseen keijuun on kuulemma lisätty nyt jotain, hitsi, mitähän se olikaan, calmiitti...ei, camilla....ei, en muista, mutta jotain ihme öljyä.
Mitähän se sellainen öljy on?

Camelinaa, tuolta näyttäisi löytyvän:
http://www.iloinenmaapallo.fi/catalog/product_info.php?products_id=411&osCsid=887872f0c489a52a68bcdafe42ebd63a
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #11 : 02.02.2006 14:08:23 »

Hyviä ja luonnollisessa muodossa olevia terveellisiä rasvoja saa erilaisista siemenistä, mateleista ja pähkinöistä. Itse olen manteleiden ja cashew-pähkinöiden suurkuluttaja aina silloin kun budjetti antaa myöten (cashew-pähkinät ovat aika kalliita.)
 Smiley

Myös avocadot ovat aivan mahtavia rasvojen ja E-vitamiinin lähteitä! Avocado on kypsä silloin kun sitä painaa sormella ja siihen tulee lommo joka palautuu. Raa-an avocadon koostumus on saippuamainen.

Levite leivälle:
-muutama avocado mössättynä
-valkosipulinkynsii puristettuna
-puolen sitruunan mehu
-tuoreita yrttejä maun mukaan (persiljaa, basilikaa, ruohosipulia)
-aromisuolaa maun mukaan


Avocado tummuu helposti, sitruuna pitää sen vaaleana. Levite säilyy parhaiten kun laittaa avocadon kiven sen sekaan, siitä erittyy jotain aineita, mitkä pitävät sen hyvänä.  angel
tallennettu
selkälokki
Vieras
« Vastaus #12 : 02.02.2006 19:42:56 »

Kiitos mielenkiintoisesta ohjeesta valonkantaja!!

Haa, ja tänään ruoka-ostoksilla löytyi myös tuota camelina-öljyä..
Sattui vielä olemaan oikein esittely tuosta keijusta, johon sitä on lisätty.
Joten camelina pullo lähti kyytiin. Otin sitä kokeeksi heti ruokalusikallisen piimän kanssa, niin ihan hyvää oli. Ei jäänyt pyörimään suuhun.
Tuossa kuulemma on vielä ne omega 3 ja omega 6 rasvahapot sopivassa suhteessa, eli noita 3:sia on paljon enemmän.
Joten sitä nyt naatiskelen vaihteeksi... angel
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: