Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: OLET HYVÄ JUURI SELLAISENA KUIN OLET  (Luettu 35860 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #30 : 25.08.2009 14:01:01 »

Hyvin kirjoitettu DV! Tästähän egosta eli jokaisen Minästä on kyse.

Joku täällä kirjoitti aiemmin että kun ei kestä egon tuomaa negatiivisuutta ja siksi pitää se ego siirtää pois idiot2 Sitähän tämä elämänä juuri ominene egoineen on. On heikkouksia ja hyvyyksiä. Pettymyksiä ja onnistumia.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Asterix
Vieras
« Vastaus #31 : 25.08.2009 14:57:16 »

Näin ulkopuolisesti seurattuna olisin kaivannut hieman tarkempaa selitystä tuolle egolle, joka ilmeisesti tarkoittaa "minä" ainakin lukijoille jolle tämä aihe ei ole niin tuttua.

Oletteko muuten huomanneet kuinka toisilla kirjoittajilla on jo luontaisesti auktoriteettinen olemus  Smiley jolloin muut lukijat helposti kokee että " nyt olen tehnyt jatkuvasti jotain väärää", "nyt minun pitää parantaa tapaani tai elämääni" (iskee heti defenssi päälle) mutta joskus uupuu lempeä lähestyminen

Minä myöskin haluaisin avata vähän syvemmän ja realistisemman topicin egon hyvistä
ja huonoista puolista ja miten se näkyy käytännön elämässä
-eikä vain, että ego on hyi, hyi, pahaa, pahaa ja parannetaan maailma täydelliseksi paikaksi
ilman sotia, rahaa ja eletään aurinko-voimalla ja syödään hedelmiä.  :Smiley Grin

Auktoriteetista..
Minua kanssa ihmetyttää, että miten voi olla mahdollista ottaa herne nenään henk.koht. tasolla
asiasta, jota ei ole kirjoitettu kenellekään yhdelle yksilölle erityisesti
(vaikuttaako tässäkin ego, että mulle kaikki..?).
Myöskin mun mielestä lukija kykenee osoittamaan aivan uskomatonta lahjakkuutta,
jos ottaa itseensä jonkin sellaisen kirjoituksen, joka kertoo tekstin kirjoittajasta itsestään. crazy2

Toinen topic, jonka olen ajatellut aloitettavaksi, että
kirjoitatko, kuten tarkoitat ja ymmärrätkö, mitä luet?

Esim. olen huomannut, että moni kirjoittaja puhuu sieltä täältä ympäri
ja ymmärtää myös pläkki suoran tekstin myös sieltä täältä ympäri
ja omaa "sokeita kohtia" teksissä, ja saattavat vängätä asiasta,
joka on selvästi ja selkeästi sanottu jo aikaisemmin. idiot2 Shocked


Hyvin kirjoitettu DV! Tästähän egosta eli jokaisen Minästä on kyse.

Joku täällä kirjoitti aiemmin että kun ei kestä egon tuomaa negatiivisuutta ja siksi pitää se ego siirtää pois idiot2 Sitähän tämä elämänä juuri ominene egoineen on. On heikkouksia ja hyvyyksiä. Pettymyksiä ja onnistumia.

Afro
tallennettu
Lemmikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 137



Profiili
« Vastaus #32 : 25.08.2009 15:02:09 »

Tätä kirjoitusrimssua hiukan seuranneena tulee vain mieleen, että kommunikointi on vaikea taitolaji.... Cool
tallennettu

Aurinko vesimiehessä/1. huoneessa
Nouseva jousimies, Deskendentti Kaksoset
Keskitaivas Skorpioni, Keskiyö Härkä
Kuu Jousimies/1. huone
Merkurius Kauriissa/1. huoneessa
Mars Oinaassa/3. huoneessa
Venus Kauriissa/1. huoneessa
Chiron Vesimiehessä
Noususolmu Skorpionissa, Laskusolmu Härässä
eppana
Astroholisti
*****
Viestejä: 1258



Profiili
« Vastaus #33 : 25.08.2009 15:05:17 »

Mäkin haluun "tunkea lusikan soppaan" kertomalla, että musta kaikki on ihan yhtä oikeessa  smitten smitten coolsmiley
tallennettu

"Optimisti pärjää helvetissäkin, pessimisti ei taivaassakaan"- vanha sanalasku.
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #34 : 25.08.2009 15:08:16 »

hei, lopettakaa kaikki sanat ja lauseet, olkaa hiljaa ja täydellisiä ja tehkää jotain hyödyllistä  Cheesy , ei se siitä miksikään muutu vaikka 100 uutta väittelyä syntyisi. dont wori be happy.  angel
« Viimeksi muokattu: 25.08.2009 15:10:05 kirjoittanut ^VERÐANDI^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Asterix
Vieras
« Vastaus #35 : 25.08.2009 16:18:29 »

Grin Cheesy

Tehdään "täydellinen" maailma;

Aletaan syömään hedelmiä ja liitetään tietokoneisiimme aurinkopaneeli,
jotta voimme toivottaa toisillemme vain valoa ja rakkautta, kunhan vain muistat,
että liikojen sydämien käyttö ja rakkauksien lähettely saattaa muuttua egoismin esittelyksi. police

Jos myöskin syöt tänään suomalaisen omenan  ja huomenna brasilialaisen banaanin ,
hey..! mitä sä oikein kuvittelet itsestäsi..??! tickedoff
Eikö omenat kelpaa häh..? coolsmiley Pitääkö sitä oikein brasilialaista hedelmää syödä..? tickedoff
Kyllä oikeasti henkinen ja egonsa kuolettanut ihminen söisi vain perunanvarsia putsaamatta!  tickedoff

Mitä, kasvatat omaa omenapuuta..?! No johan on markkinat ja egoismin huippu! Shocked
Kunnon oikea henkinen ihminen olisi ilman minkäänlaista ruokaa
ja vain meditoisisi hiljaa -älä edes kuvittele auttavasi omenoiden jakelussa, mokoma egoisti! Angry

 Tongue 


Futuristista ja tietenkin, kivikautista sarkasmia vain siksi, että ego on aina ollut ja tulee olemaan. Wink
Minkä kukakin kokee egoismina omasta egonsa suuruudesta, vaihtelee.  Wink

Ego on se, millä me turvataan oma menestys ja hyvinvointi. Smiley

Mistä luulette olevan kysymys eläimillä, jotka puolustavat reviiriään, pentujaan ja naaraitaan..?
Jos niillä ei olisi egoa, niin ne sanois, että bon apetit, syö pentuni, nai naarastani ja tapa minut
ja sotke koko geeniperimä ja/tai tuhoa lajimme.

Myös egosta on kysymys kun toinen elukka hyökkää toisen kimppuun haluten sen reviirin,
syödä sen pennut , varastaa ruoat jne  -eli ajaa oma etua ja menestystä. Wink

Sorry egoismini, mutta minun pitää jatkaa töitä nyt, eikä kirjoitella täällä. Tongue
tallennettu
Ave^^
Vieras
« Vastaus #36 : 25.08.2009 17:37:49 »

Psykologinen Ego eli ID on varmaan aika lähellä tätä egoa josta täälläkin puhutaan. Siis meissä oleva viettipuoli, lapsi, joka tuottaa erilaisia haluja Minäminä-tyyliin. Puhutaan siis päivätajunnasta joka olet sinä tässä, sitten on ID, eli Ego joka on se viettipuolen edustaja ja sitten on yliminä, tai ns Superego joka on meissä oleva vanhempi, aikuinen. Ehkä sen voisi yhdistää jotenkin henkeen meissä tai jotain. Päivätajunta pyörii tässä näiden kahden välillä.
 Jotenkin näin se psykologiassa menee, joku viisaampi voi valistaa enemmän.

Jos nyt viilataan pilkkua, kun puhutaan psykoanalyysista, ne mielen kolme tasoa ovat ID, ego ja superego. Freudin ajatusten mukaan ego on se, joka yrittää tasapainotella viettimaailman, eli IDin, ja ulkoapäin opittujen moraalien, eli superegon, välillä. Eli siis ego on se, joka meistä näkyy ulospäin. Freudilla oli mielestäni vähän turhan yksipuolinen kuva ihmisestä. En siksi tajua miksi se on yhä näin valtavan suosittu..

No joo, mutta muuten tämä keskustelu on ihan mielenkiintoinen. Kunhan pysytään kohtuun rajoissa, ei kärkevätkään mielipiteet pahaksi ole. Niissä on aina jokin jännä näkökulma.  Smiley
tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #37 : 25.08.2009 17:54:14 »

 En mä usko että Freudin tai psykologian egomääritelmä on ihan se jota tässä egokeskustelussa haetaan takaa kun siitä puhutaan, mutta tuo oli vaan jotain mitä mä muistelin joskus jollain psykologian tunnilla kuulleeni ja sekin näemmä meni väärin.
 Ei se alkuperäinen kai kauhean suosittu ole, siitä tehdyt sovellukset sitten taas ovat suosittuja henkisessä kirjallisuudessa ym joissa puhutaan egosta (ja usein se voittamisesta) Smiley.
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #38 : 25.08.2009 18:32:36 »

“What proposition is there respecting human nature which is absolutely and universally true?”

“We know of only one . . . that men always act from self-interest.”


Linkki, josta moinen viisaus löytyy;
http://www.iep.utm.edu/egoism/

Paitsi, että sieltä voi lukea egoismin eri lajeista, niin se laittaa pohtimaan,
voiko ihminen selvitä ilman egoaan ja olisiko se edes olemassa enään ilman egoa.

Sana ego on latinaa ja tarkoittaa "minä".
Vrt. "Minä olen..." ~ egoni on...

...ja anna meille anteeksi NIIN KUIN  mekin anteeksi annamme niille,
jotka ovat meitä vastaan rikkoneet...

~...ja anna egolleni anteeksi SAMALLA TAVALLA kuin egonikin anteeksi antaa niille,
jotka ovat egoani loukanneet...  Cheesy Haahaa..! Cheesy
Tuleepa vähän realistisempaa syvyyttä tähän rukoukseen.. Wink :Smiley Tongue

Jospa se vastaus egon pulmaan löytyisi siitä, että ei anna muiden egoilun häiritä itseään..? :Smiley
« Viimeksi muokattu: 25.08.2009 18:35:42 kirjoittanut Sasha » tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti
*****
Viestejä: 10595


au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ


Profiili
« Vastaus #39 : 25.08.2009 19:07:15 »

ostin juuri brasilialaista ruokaa tänään.. mutta hei, älkää kiehuko aiheesta turhaan.. jos on sopivasti muita ajatteleva, saa ajatella itseäänkin eikä tarvitse mutkistaa asioita. ihmisessä on sekä henki että persoona, siis jos tästä egosta pitää puhua. se on se persoona yhdelle elämälle, toinen toiselle.

Itsensä rakastaminen
 
Matkamme rakkauteen tekee monia mutkia ja käännöksiä, kun etsimme rakkautta maailmasta, mikä usein vaikuttaa ei-rakastavalta, kyvyttömältä antamaan meille rakkautta tai palauttamaan auliisti antamaamme rakkautta. Kaipauksemme yhdistyä Kodin rakkauteen, tuohon ehdottomaan rakkauteen mistä tulemme ja mihin palamme, voi olla tuskallista tai vaivatonta riippuen siitä, mistä aloitamme tuon matkan - keskitymmekö aineelliseen vai henkiseen tasoon, etsimmekö sisä- vai ulkopuolelta ja kykenemmekö muistamaan, kuka olemme - jumalainen henkiolento jolla on väliaikainen maakokemus.
 
Teemme matkamme rakkauteen vaikeaksi unohtamalla sen, että henkilö jota meidän on ennen kaikkea opittava rakastamaan, on oma itsemme. Mutta itsellä on kaksi osaa. Toinen osa on itse, fyysinen keho ja maakokemus, mikä on tämän elämän keskipiste. Samalla kun tuo itse on se, mistä olemme eniten tietoinen, se on vain pieni osa siitä, kuka olemme, ja sen oppimisen, parantumisen ja transformaation ilmaisumuoto, mihin olemme sopineet tässä elämässä keskittyvämme. Tämä on itse, mitä voimme halveksia, mitä voimme syyttää, mistä voimme löytää vikoja tai minkä voimme nähdä epätäydellisenä.
 
Toinen osamme on sielumme, korkeampi itsemme tai henkiosamme, mikä on matkamme todellinen keskipiste. Silloin kun sovimme tulevamme johonkin elämään, tämä itse pyrkii oikaisemaan niitä energiatasapainottomuuksia, joita olemme luoneet edellisissä elämissä, muistuttamaan meitä pysyvästä Lähdeyhteydestämme ja luomaan tasapainon henkisen ja aineellisen osamme välille. Tämä on täydellisyyskohtamme, missä meillä on saumaton ja rajaton yhteys Lähteeseen ja missä olemme tiukasti maadoittuneet siihen rakkauteen, mikä on syntymäoikeutemme.
 
Kummalta itseltä etsit rakkautta? Maalliselta, fyysiseltä itseltä joka on oppituntiesi peili vai itseltä, joka on muistutus täydellisyydestäsi ja joka sisältää jumaluutesi ja ilmaisee vaivattomasti sitä rakkautta, mitä olet? Näiden kahden puolesi - henkisen ja aineellisen - yhdistelmä johtaa sinut rakkauteen, parantumismatkasi loppuun ja se vie sinut takaisin alkuun, Lähteeseen, siihen paikkaan mistä aloitit ja mihin palaat. Päätä rakastaa kaikkia puoliasi, jotta voit astua täysin siihen vaivattomaan ja iloiseen rakkauteen, mitä olet.
« Viimeksi muokattu: 25.08.2009 19:32:42 kirjoittanut ^VERÐANDI^ » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #40 : 25.08.2009 20:44:20 »

Tätä egonkuoletushommelia kokeilin, monta vuotta itseäni vastaan taistelin. Ja siitä ei kyllä hyvää herunut, yhä vain vähemmän itseäni rakastin. Ja kun egoasi vastaan kamppailet, ei se siitä häviä, ei kuole, vaan yhä vahvistuu ja pitää suurempaa meteliä itsestään. Joko luulee itsestään liikoja, tai vähättelee, surkuttelee.

Niinpä.  Wink Vastaus ja tie egon "kuolettamiseen" (huom. lainausmerkit) onkin se, että rakastaa.  smitten Todella hyvin kirjoitit muutenkin.  coolsmiley
tallennettu
Ikuinen Trikki
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 147


aur vaaka, kuu kauris, asc leijona


Profiili
« Vastaus #41 : 26.08.2009 11:09:28 »

Kiitos Rakkauden valo  smitten

Nii-in! Kun sitä hyväksyy itsensä ja maailman, nykyhetken sellaisena kuin se on, loppuu vastustus, ja tuhansille eilisille ja huomisille elävä ego, jolle nykyhetki on mahdottomuus, "kuolee". Se on se ainoa kuolema, jonka koskaan saamme kokea, kun egon mitätön karsina sortuu, ajatus ja logiikka päättyvät ja vapaus ja rakkaus vain ovat.

Rakkaus ei tunne eilistä, ei huomista. Se ei astele mitään tiettyä polkua, ei tottele mitään aatesuuntaa eikä uskontoa. Rakkaus ei löydy minkään tien päästä, vaan se on aina läsnä Nyt. Kuinka voisimme koskaan sitä löytää, jos se ei koskaan ole ollut kadoksissa?

Erittäin yksinkertaista tämä kaikki on kenties, mutta meille tradition ja kulttuurin ja uskontojen painolastilla raskautetuille ihmisille kaikkein yksinkertaisin voi olla kaikkein vaikeinta: Itsensä hyväksyminen sellaisena kuin on.
tallennettu

"Totuus on poluton maa." -J.Krishnamurti
Ametistitar
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38


Profiili
« Vastaus #42 : 28.08.2009 08:16:54 »

Ikuinen trikki, kirjoitat upeasti!   smitten smitten smitten

Sashalla on kirjoitustensa perusteella todella huono itsetunto vaikka yrittää päinvastaista vakuutella, ja peiliin voisi välillä vilkaista muiden arvostelun ohessa  2funny Mutta tärkeä rooli tällaisessa keskustelussa, saa muut pohtimaan mitä se egoilu TODELLA aiheuttaa. Ylpeys/ylimielisyys - huono itsetunto, aina käsi kädessä  Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #43 : 28.08.2009 13:54:46 »


Sashalla on kirjoitustensa perusteella todella huono itsetunto vaikka yrittää päinvastaista vakuutella, ja peiliin voisi välillä vilkaista muiden arvostelun ohessa  2funny Mutta tärkeä rooli tällaisessa keskustelussa, saa muut pohtimaan mitä se egoilu TODELLA aiheuttaa. Ylpeys/ylimielisyys - huono itsetunto, aina käsi kädessä  Wink

Ajoittain vähän kaikkea kuule! Cheesy  Grin 2funny
Olen sentään kuitenkin aika suhteellisen normaali ihminen normaalinen elämän tarpeineni ja
en ole muuttunut vielä täydelliseksi henkisyyden mestariksi, enkä oikein "vaatimattomaksi" suomalaiseksikaan
-enkä oikeastaan kyllä haluakaan, jos aivan totta puhutaan.

Olen nimittäin aikas tyytyväinen itseeni ja ihan hyvä tälläisenä kuin olen, nielepä sitä. Tongue



tallennettu
Veskari-83
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 289


Inner peace is found through passion


Profiili
« Vastaus #44 : 04.09.2009 21:40:28 »

Niin, vaikka se miten egoistiselta kuulostaakin, niin omia oppejani mä vaan ilmennän ja kokemuksen kautta kaikki tieto on kuitenkin tullut joten tuskinpa ne nyt ihan vääriäkään voi olla.
tallennettu

aurinko vesimies (4. huone)
nousu vaaka
venus vesimies (5.huone)
kuu oinas (8.huone)
Kuunsolmu rapu (10.huone)

"Esiinnyt naismaailmassa itsevarmana ja haluttuna miehenä, jota ei kuka tahansa nappaa mukaansa ja etsit koko ajan naista, joka mitään kyselemättä vain ottaisi sinut.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5
  Tulostusversio  
 
Siirry: