Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: ammatinvalinta-apua?  (Luettu 3049 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
saapasjalka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« : 29.10.2009 17:01:16 »

hei

olen 26 v nainen eikä minulla vielä ole ammattia eikä mitään selkeitä suunnitelmia sen suhteen. Olisin kiitollinen josjoku voisi vähän kurkata karttaani, jos sieltä jotain pientä vinkkiä löytyisi ammatinvalintaan. Tietysti muutkin kommentit ovat tervetulleita.

synt 19.07.83 klo 8:00 oulu OYS
tallennettu
Morpho Helena
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 63



Profiili
« Vastaus #1 : 31.10.2009 22:39:15 »

Kiinnostaako hoitoala? Nimenomaan konkreettinen tekeminen? Ehkä hieronta tai luontaishoidot => Härkä keskitaivaalla, Neitsyt nousumerkkinä, aurinko ja Mars ravussa? Ja kuu Skorpionissa auttaa näkemään syvälle?

Tuostahan voisi lähteä vaikka SPR:n kenttäsairaalaan, jos sitten perinteinen terveydenhuolto kiinnostaa => Jupiter oivasti omassa merkissään Jousimiehessä 4. huoneessa, konjunktiossa Uranukseen. Tuosta tulee mieleen, että "maailma on kotini" ja hyvä kyky toimia kriisitilanteissa.

Nousumerkki, keskitaivas, aurinko ja kuu kyllä luovat minulle kuvan, että jonkinlainen hoitotyö voisi olla omiaan. Hoivaa, analyyttisyytta, ihmisten sisimpään näkemistä ja konkreettista tekemistä on mielestäni kovastikin tällä kartalla. Älyä ei puutu, mutta ehkä enempi iloa tulee konkreettisen tekemisen kautta. Ehkä myös työ, jota voi tehdä kotoa käsin (4. huoneessa kuu, Jupiter, Uranus ja Neptunus), mutta tämänkin pitäisi varmaan palvella laajemmin maailmaa kuin vain omaa kotia. Ja kyky toimia äkkinäisissä tilanteissa vaikuttaisi hyvältä.

Miltä vaikuttaa, onko minkäänlaista kiinnostusta tähän suuntaan?
tallennettu

aurinko vesimies
 kuu jousimies
 askendentti rapu
saapasjalka
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 2


Profiili
« Vastaus #2 : 01.11.2009 16:12:27 »


 Kiitos paljon vastauksestasi, Morpho Helena! Jännää kuulla, että hoitoala näkyy mielestäsi selvästi kartallani.

 Kyllähän minä pidän huolta ihmisistä ja tykkään opastaa ja neuvoa. Ihmisten auttaminen antaa tyydytystä ja konkreettinen tekeminen. En luultavasti ole ainakaan menossa yliopistoon, liian älyllistä minulle. Kun nyt mietin, että miksi EN lähtiisi hoitoalalle, en keksi mitään kelpaavaa syytä.

 Tuo "maailma on kotini" kuulostaa hyvältä, minussa on annos seikkailijaa. Kriisitilanteet ovat hieno haaste laittaa henkilökohtaiset tunteet ja tulkinnat syrjään ja keskittyä toimintaan. Itse asiassa nautin yhtäkkisistä tilanteista.

 Etätyö sopisi varmaan minulle, en kaipaa rutiineja, mutta mitä se sitten olisi...

 Näkyykö tuo liite ensimmäisessä viestissäni muuten muille? Siis syntymäkarttani?
 

tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: