Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Solar Arc - elämän merkkivuosien kartoittaja  (Luettu 144667 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #30 : 26.03.2010 18:53:11 »

Hitaat planeetat kun kulkevat samaa tahtia.
Ts. jos syntymäkartalla on  saturnus  aspect_opp  neptunus tarkkana - se on tarkka oppositio myös koko elämän ajan SA -kartoilla.

Vieläpä Pluto ja Uranus ovat omalta osaltaan hitaita, joten kun itselläni on ollut SA  saturnus   aspect_opp  neptunus tarkassa neliössä radix Plutoon ja sitten radix Uranukseen -> tämähän on tapahtunut myös kaikilla itseni ikäisillä.  Shocked

Voiko siis kaikki saman ikäluokan ihmiset kokea mm. sairauksia kuten
http://www.cosmobiology.se/fi/cosmobiology/cosmobiology2.php
-sivustoillakin voidaan katsoa  saturnus /  neptunus -  pluto ja  uranus kommentoidaan?

...ite voin kommentoida, että kroppa on pistänyt hanttiin erityisesti  pluto -vuonna, ja miksei nyt taas viime vuosina kun tuo  uranus neliöittää...
VAIKKA kyllä nyt pelkkä lepokin tekee jo IHMEITÄ.  Wink

Tuntuu silti vähän oudolta että koko ikäryhmä menisi petiin samaan aikaan...  buck2
Liekö enemmän kyse siitä miten Saturnus ja Neptunus on omassa kartassa.
Ts. joku kärsii enemmän Saturnuksen neliöistä ja toiset Neptunuksen?
« Viimeksi muokattu: 26.03.2010 19:16:14 kirjoittanut helinä » tallennettu
helinä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 142


Aur Rapu, Kuu Vesmies, Ac Pluto (huone12)


Profiili
« Vastaus #31 : 25.09.2010 11:53:52 »

Löysin tämän mielenkiintoisen ketjun. Aloin käydä läpi noita omia menneitä vuosia tällä menetelmällä, mutta voisiko joku valaista minulle vielä lisää tätä asiaa?

Kun tuolta Astro.com:ista katselen noita taulukoita, niin teenkö taulukon esim. joka kuukaudelle erikseen, jotta saan kaikki kyseisenä vuonna olleet tarkat neliöt, oppositiot ym.? Vai saako jostain jonkun listauksen suoraan kaikista yhtenä vuonna olleista "tapahtumista"?

Kiitos Sinulle joka viitsit valaista tietämätöntä Smiley

En osaisi tehdä asiaa sinua paremmin.

Joskus kyllä pelkkä kuvan tuijottaminen nostaa tärkeät aspektit esille. Vieläpä jos miettii samalla myös tulkintaa, niin toisiaan tukevia kuvioita alkaa helposti pomppaamaan esille. Yleensä yksi aspekti ei ole riittävä, vaan koko kartta (myös progressio/solar arc/radix) kertoo samaa tarinaa...
tallennettu
nousukuu
Astro-nauttija
****
Viestejä: 841


Profiili
« Vastaus #32 : 25.09.2010 13:11:01 »

menneitä vuosia -- teenkö taulukon esim. joka kuukaudelle erikseen

Ei tarvitse. Tilanne muuttuu hyvin hitaasti. Tee SA-kartta vaikka 10 vuoden välein. Vuoden kuluttua kartan hetkestä SA-kartan kaikki pisteet ovat siirtyneet melko lailla tasan 1° eteenpäin, joten siitä voi jo hyvin arvioida milloin joku neliö tms. tulee tarkaksi. Sitten kun löytyy joku kiinnostava aspekti jota haluaa syynätä tarkemmin, niin voi tehdä taas kartan sille arvioidulle ajalle, sitten näkeekin jo hyvin minä vuonna ja mihin vuodenaikaan se oli.

Tämä siis minun tapa, voi olla muitakin. Ehkä niitä listauksiakin saa jostain, en tiedä.
tallennettu
Code
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 5


Profiili
« Vastaus #33 : 26.09.2010 06:34:23 »

Astro.comissa on special charts-osiossa Ebertin's life diagram solar arc-taulukko josta näkee 30 vuoden solar arc-aspektit syntymäkartalle. Ja vuosilukua muuttamalla saa mentyä ajassa taaksepäin. Oma haasteensa onkin sitten tajuta jotain tuosta taulukosta  Smiley
tallennettu
Tanita79
Vieras
« Vastaus #34 : 29.03.2011 13:15:43 »

Aika kiva,..Poikani syntymäpäivänä kyseisen sijainnin mukaan jupiter on tarkasti AC:n päällä. Punaiseksi merkatun AC:n päällä..(sol-AC??? Yhdistelmän yhteinen? crazy2) siis astro.comin yhdistelmäkartassa. Enhän mä siitä pdf-taulukosta ottanu selvää. vaatii totuttelua.
progen venus konjuktoi natalin onnenpistettä 6.huoneessa...
tallennettu
Laksmi
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 136



Profiili
« Vastaus #35 : 12.09.2011 14:27:04 »

tämä on kyllä ihan hepreaa minulle vaikka on tullut opiskeltua ihan oikeasti kieliä ja matikkaa ja harrastuksena transiitteja ja progressioita. Luotanko siis astrolabeen, ja tulkitsen asian niin että yhtä monta astetta kuin auringon progressio lisätään jokaisen planeetan sijainnille eteenpäin syntymästä?

Tein astro.comissa progressive +solar arc kartta onks se oikein?

Lueskelen myös muita foorumeja ja jotkut sekoittavat auttamattomasti midpointit ja solar arcit keskenään. Ihan tosi. Vähemmästäkin menee sekasin...
 Pitää turvautua nyt näihin tekniikkoihin ku ei enää transiitit pelitä, ku ei niitä ole enää (siis niitä joita on täällä omassa astrossa punaisina, eihän ne muut hetkauta  aurinko aspect_con saturnus  harka suuntaan tai toiseen

mielenkiintoista, kun tapasin erään tyypin minulla oli SA  kuu  aspect_tri hänen nataali  aurinko Ja proge aurinko yhtymä oma  juno Vaikka naimisiin en ole päässyt  Huh
Kun suhde tauon jälkeen lähti uudestaan käyntiin minun SA jupiter oli  aspect_con hänen  venus
Ja nyt on ollut hieman kriisiä  buck2 n. puolen vuoden sisällä on SA  mars conj  hänen mars
 sitten minun SA ask on yhtymä hänen merk kans. En tiedä tarkoittaa ko tää kaikki loppua vai uutta alkua... jos ollaan vielä nelisen vuoden kuluttua yhdessä niin sitten on minun SA  merkurius venus opp hänen  aurinko ja minun prog  aurinko aspect_opp hänen  venus

Minulla taitaa olla "merkkivuosi" nyt ku SA  mars on yhtymä oma IC. Tai tasan oli viime vuoden lopussa itse asiassa oli aika huono jakso.

Muuten mun kartta on sellainen että nopeat planeetat hiihtivät ohi DC:n jo teininä ja nyt saa sitten odotella vanhuutta että  aurinko merkurius venus pääsisivät MC:lle tai mars DC:lle , tai  kuu DC:lle  crazy2

Että ei kai paista läpi että en usko enää näihin juttuihin....?

Mutta joo, uranus oli yhtymä oma ask kun menin ostamaan talon, ja se on varmasti suurin asia ja ihmeellisin mitä olen koskaan tehnyt. Ja tuli varmasti monelle sellaisena yllärinä "nyt se on lopullisesti pimahtanut ostanut jumalan selän takaa jonkun tönön".  Ei tuu sit asendentille tän elämän aikana ketään muuta. Tai pluto tulee ja tappaa. Burnoutista ja sitä aiheuttaneesta tyäpaikasta pääsin eroon noihin aikoihin kuin SA mars oli IC:llä. Ja paha masennus eron jälkeen oli  chiron deskendentillä.
« Viimeksi muokattu: 12.09.2011 15:15:15 kirjoittanut Laksmi » tallennettu
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #36 : 12.09.2011 20:38:43 »

Katselin äsken solar arc-proge-nataali-karttasekotusta ja huomasin että SA Juno tekee tarkkaa yhtymää nataali Jupiterille. Lisäksi proge-Jupiter on yhtymässä nataali Jupiteriin Skorpionissa 4. huoneessa Shocked ??!

tallennettu
joas
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 62


Profiili
« Vastaus #37 : 14.09.2011 15:24:44 »

Voisiko joku vääntää rautalangasta tämän solar arcin?

Yritin katsoa tuolta astro.comin kartalta mutten ymmärtänyt hevon vitun helvettiä siitä.

Onko tarkoitus siis ottaa pelkästään syntymäajan auringon asteet ja verrata niitä kaikkien muiden planeettojen asteisiin? Vai voiko katsoa jokaista planeettaa erikseen? Ja voinko siis esimerkiksi ottaa syntymäajan aurinkoni eli aurinko 25 Jousimiehessä ja sitten katsoa että milloin aurinko on 25 astetta jossain toisessa merkissä VAI pitääkö katsoa milloin joku toinen planeetta on jossain muualla tuon 25 astetta vai miten tämä toimii? Ymmärsin siis sen verran että pitäisi laskea aina vuosi eteenpäin mitäkin astetta mutta en tajunnut voiko astelukua sovittaa mihin tahansa planeettaan vai pitääkö kyseessä olla sama planeetta?
tallennettu

Aurinko, nousumerkki, Merkurius ja Uranus Jousimiehessä
Kuu Vaa'assa
Venus ja Mars Vesimiehessä
Jupiter ja Neptunus Kauriissa
Saturnus ja Pluto Skorpionissa
Kuun Solmu Härässä
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #38 : 16.06.2012 16:53:03 »

Astro.comin Aurinkokaari eli Solar Arc kartta on todella sekava, joten ei ole ihmekään ettei se aukea... erotuksena progressiiviseen karttaan, jossa taivaankappaleet kulkevat eteenpäin omaan tahtiinsa, niin Aurinkokaarella KAIKKIA TAIVAANKAPPALEITA edistetään 1 aste / ikävuosi. Proge-kartan ja Aurinkokaaren Aurinko ovat siis samoissa asteissa etenemisen suhteen, mutta kaikki muu onkin sitten erilaista...

Selkein ero näiden kahden kartan välilä on, että proge-kartta näyttää missä vaiheessa ollaan menossa ja toteuttamassa syntymäkartan potentiaalia ja Solar Arc puolestaan näyttää ulkoisia olosuhteita joissa toimitaan.

Solar Arc on erityisen hyvä näyttämään ja osoittamaan merkityksellisiä ajanjaksoja, kun jokin taivaankappale (piste, Huoneenkärki, planeetta jne.) vaihtaa merkkiä. Samoin sen  askendentti kertoo paljon asioista ja ihmisistä joita kohdataan...
tallennettu

MariaS
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 74


Profiili
« Vastaus #39 : 16.06.2012 17:39:05 »

Hyvä Emelia! Laskin siis, että Soöar Arc:lla  askendentti olisi aivan Jousimiehen lopussa siirtymässä Kauriiseen. Tarkoittaanee siten sitä, että toisi Kauris ihmisiä? (tykkään  kauris smitten) Tuoko myös paljon työtä, ei kiitos Angry- Työtä tietenkin olisi hyvä olla, mutta haluaisin, että se kulkisi omalla painollaan ja saisin kokea muutta nyt vihdoinkin siis muutakin kuin työhön liittyvää. Tunnen kuin olisin vankina jossakin. Haluan ulos, haluan happea!
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #40 : 16.06.2012 18:38:02 »

Tunnen kuin olisin vankina jossakin. Haluan ulos, haluan happea!

Tuo kyllä kuullostaa todella paljon Kauriilta ja erityisesti Saturnukselta.. esteitä, rajoituksia jne.

Omalla SA -kartallani on  askendentti Vesimiehessä ja päällä on samanaikaisesti transiittina  uranus aspect_opp uranus - kaikenlaisia yllätyksiä ja jopa pettymyksiä on ilmennyt.. mutta toisaalta, myös astrologia (jota  uranus hallitsee) ovat keskeisessä osassa elämääni... Vesimiehiä on tullut ja mennyt elämässäni.. nopeita ja shokeeraavia tapahtumia..

Kun minulla on proge-kartalla  kuu kauris , niin SA -kartalla se on puolestaan  leijona - tämä selittää hyvin paljon tilannetta ihmissuhteissa, sillä proge-Kuu kohtaa "kuivuutta" ja SA -Kuu puolestaan sitten karjahtelee saadakseen asioita tapahtumaan..
Ura-Akselini on muuten sekä SA & proge-kartoilla tarkasti yhtymässä tällä hetkellä, ja SA -kartan Ihmissuhde-Akseli on proge-kartan 8. Huoneen kärjellä.. tietynlaista karmallista kokemusta tai oppiläksyä kai tässä eletään..
tallennettu

Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #41 : 11.08.2012 21:03:54 »

Hah-haa... minullapa onkin SA -Venus radixin Neptunuksella.. ilmankos on vähän sekavaa sekä parisuhteessa että taloudessa.. Wink
tallennettu

JPpaukku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 59


Profiili
« Vastaus #42 : 23.01.2013 10:50:14 »

Tein netissä astrotheme-sivustolla solar arc directions - kartan. En kyllä ymmärä siitä mitään. SYntymäkartan yhtymät, joita minulla on kolme paria olivat yhtyminä hiukan edenneinä?  Tarkoittaako, että kaikki siiretään eteenpäin progeauringon tahdissa. Solar arc directions kartalla aurinko on yhden asteen edellä astro.comin progekarttaa?


No mitäpä siinä, mars ylittänyt syntymäkartan IC.n  aurinko saturnus kolmio syntymäkartan kuu - muuten en kyllä hirveesti keksi mitään. Kaikki planeetat ihan eri asteilla ku syntymäkartan planeetat ja pointit. Tai no neptunus ja jupiter tekee kolmiota sextiiliä mc-ic:lle.pluto kolmio syntymäkartan kuu. Mikään ei ole vaihtamassa merkkiä ihan heti huomenna, nousujouskari 27 astetta seuraava.. Joopa joo, aurinko, venus ja merkkari ovat varmaan viimeisen kymmen vuoden aikana vaihtaneet merkkiä j a ilmankos sitä ollaan tyhjän päällä aivan h.moilasena
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5928



Profiili
« Vastaus #43 : 17.04.2013 10:28:58 »

No nih, minäkään en tajua tästä oikein mitään, mutta jos Solar Arc noususolmu on yhtymässä syntymäkartan vertexiin, niin voisi kai olettaa, että jotain merkittävää tapahtuu? Olemme leijonassa ja huoneessa kahdeksan.
tallennettu
piip
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 20


Profiili
« Vastaus #44 : 02.10.2013 21:55:37 »

Kuulostavat nämä erityiskartat kyllä äärimmäisen jännittäviltä.  Todella harmi, ettei sellaisia voi tilata esim täältä, en osaa tehdä taikka edes lukea sellaista itse.  Hurjan laaja kirjo mielenkiintoisia karttoja saatavilla Astro.com sivustolta.
tallennettu
Sivuja: 1 2 [3] 4
  Tulostusversio  
 
Siirry: