Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Albert Einstein  (Luettu 13475 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Viper Venus
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 88



Profiili
« : 03.07.2009 10:39:56 »

Albert Einstein, tuo kaikkien tuntema atomitieteen isä, syntyi 14. Maaliskuuta 1879 Ulmissa, Etelä-Saksassa n. klo 11:30. Karttatulkinnat kiinnostaisivat - jos joku itseäni viisaampi osaisi niitä kertoa? Smiley
tallennettu

*Aurinko Härkä
*Nousu Rapu
*Kuu Neitsyt
*Merkurius Oinas
*Venus Oinas
*Mars Oinas
Fiona
Vieras
« Vastaus #1 : 15.07.2009 05:09:45 »

Tässä hieman tietoa herrasta...tulkita en juuri nyt ehdi (enkä tiedä osaanko edes Undecided)  Wink
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 18.07.2009 00:00:55 »

aika ja avaruus,
valosähköisen ilmiön selittäminen,
oisko tuossa ketjussa jottae  mars kauris aspect_ssx jupiter vesimies aspect_ssx aurinko kalat ja sitten  pluto hännänhuippuna ?
valosähköä,suhteellisuusteoriaa  jupiter vesimies aspect_opp retro  uranus neitsyt,joka on  aspect_kvi kuunsolmu vesimies.
Kielellisen kehityksen viivästyminen ja/tai täydellisen lauseen tavoittelu,aivojen paloittelu,
 merkurius saturnus oinas,tässä on pallasmaista oivallusta myös,lapsineroutta.
Matemaattisessa ajattelussa aktivoituvat monet aivojen osat eli voisi kuvitella miten aivojen "junaraiteet" risteilevät ihan omissa maisemissaan spontaanisti,yhdistäen asioita siltikin loogisen järkevästi.
tallennettu
R1ku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 64



Profiili
« Vastaus #3 : 26.11.2009 22:05:06 »

Kun katson tuota syntymäkarttaa niin aivan ehdottomasti silmääni pistää ensimmäisenä tuo  merkurius aspect_con saturnus -aspekti.

Lainaus
Yhtymä Merkurius - Saturnus yhtymä
Yksilöllisyytesi kumpuaa syvältä ihmisyyden alkujuurilta, olet ajattelija ja tiedemies. Parhaimmillasi olet pohtiessa tieteellisiä teorioita, metodeja ja harkintoja. Voit aloittaa pitkän projektin ja antautua sille täysin sydämin niin pitkäksi aikaa, kuin on tarvis - vaikka koko iäksesi. Olet hyvä toimimaan organisaatioissa, joissa sinulla on mahdollisuus edetä tunnollisuutesi ja ahkeruutesi ansiosta. Vaikka tulet hyvin toimeen ihmisten kanssa, pidät eniten rauhallisista hetkistä muutamien hyvien ystävien seurassa.
Sinulla on selkeä ote ympäröivään maailmaan.
Eikös sovikin Einsteiniin?  laugh
tallennettu

Aurinko: Neitsyt
Kuu ja merkurius: Vaaka
Venus: Leijona
Mars: Oinas
Jupiter: Kaksoset
Saturnus ja uranus: Jousimies
Neptunus: Kauris
Pluto ja nousumerkki: Skorpioni
Artemis
Astroholisti
*****
Viestejä: 3622



Profiili
« Vastaus #4 : 27.11.2009 14:44:32 »

Miten en millään miellä tuota kala aurinkoa tieteeseen tai nerouteen. Jotenkin enemmänkin tuntemiseen ja haahuiluun, henkisempään puoleen jne.. Tietenkin kokonaisuus on tärkeä mutta kala ihmisestä on jotenkin mahdotonta kuvitella Einsteinmaista neroa.
En suinkaan tarkoita että kalat olisi tyhmiä, mutta en käsitä tätä.. Ehkä minä olen tyhmä  Grin
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6600


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 27.11.2009 16:49:24 »

Esimerkki Albert Einsteinista, joka oli onneton kasvatusjärjestelmän vaikutuksesta motivaatioonsa: "Opin, että minun oli tungettava kaikki fysiikan aines päähäni riippumatta siitä, pidinkö siitä tai en. Kaikki tähtäsi tutkintoon. Tällä pakkopänttäämisellä oli minuun sellainen vaikutus, että loppututkinnon jälkeen minun oli hyvin vaikea ainakaan vuoteen edes ajatella mitään tieteellistä ongelmaa." Einstein totesi edelleen, että on ihme, ellei pakkopänttääminen tuhoa pyhää tiedonhalua, herkkää pientä tainta, joka raunioituu ilman vapautta. Uusikylä/ Luovuus, Taito löytää, rohkeus toteuttaa

Myös tiedemies käyttää luovuutta keksiessään uusia asioita. Hänellä on kyky poimia kollektiivisesta alitajunnasta, flow-virran aikana, olennaiset rakenteet. Esim. bentseenin kaava on nähty kuvana unen aikana. Alkuaineiden jaksollinen järjestelmä syntyi keksijän nukahdettua pasianssipöydän ääreen.
Kalamaista liikettä uni-versaalissa maailmassa. Vapautta, omaehtoista, rajoista piittaamatonta mielenliikettä.
Jotta luova nerous tuottaa jotain tarvitaan myös ne raamit ja tietotaito, se pakkopänttääminenkin.
Ja eihän tuo  aurinko kalat yksin toimikaan vaan on semisekstiiliketjun osana.
tallennettu
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #6 : 18.02.2010 00:37:40 »

Esimerkki Albert Einsteinista, joka oli onneton kasvatusjärjestelmän vaikutuksesta motivaatioonsa: "Opin, että minun oli tungettava kaikki fysiikan aines päähäni riippumatta siitä, pidinkö siitä tai en. Kaikki tähtäsi tutkintoon. Tällä pakkopänttäämisellä oli minuun sellainen vaikutus, että loppututkinnon jälkeen minun oli hyvin vaikea ainakaan vuoteen edes ajatella mitään tieteellistä ongelmaa." Einstein totesi edelleen, että on ihme, ellei pakkopänttääminen tuhoa pyhää tiedonhalua, herkkää pientä tainta, joka raunioituu ilman vapautta. Uusikylä/ Luovuus, Taito löytää, rohkeus toteuttaa

Myös tiedemies käyttää luovuutta keksiessään uusia asioita. Hänellä on kyky poimia kollektiivisesta alitajunnasta, flow-virran aikana, olennaiset rakenteet. Esim. bentseenin kaava on nähty kuvana unen aikana. Alkuaineiden jaksollinen järjestelmä syntyi keksijän nukahdettua pasianssipöydän ääreen.
Kalamaista liikettä uni-versaalissa maailmassa. Vapautta, omaehtoista, rajoista piittaamatonta mielenliikettä.
Jotta luova nerous tuottaa jotain tarvitaan myös ne raamit ja tietotaito, se pakkopänttääminenkin.
Ja eihän tuo  aurinko kalat yksin toimikaan vaan on semisekstiiliketjun osana.

Olen kyllä täysin samaa mieltä siitä, että tieteet vaativat nimenomaan luovuutta ja hahmottamiskykyä. Voisi ajatella, että mitään keksintöä tai teoriaa ei ole saatu aikaan ajattelemalla perinteisen kaavan mukaan, vaan luovan ihmisen tuntomerkkien mukaan yhdistellä asioita odottamattomilla tavoilla ja löytää sieltä jotain uutta. Einsteinillahan ideologiana on käsittääkseni ollut se, että kaikki asiat täytyy ensin hajottaa mahdollisimman pieniin palasiin ja sieltä kautta lähteä miettimään ja tutkimaan. Joten tavallaan häntä voisi pitää erittäin loogisena, mutta taas toisaalta, eikö ole juuri hyvin kalamaista, että katsotaan sinne pintaa syvemmälle, vaikka sitten niihin pieniin palasiin ja osiin, mitä muiden saattaa olla vaikeaa hahmottaa. Abstarktia ajattelua sfääreissä joihin muiden on vaikea seurata =)  Itse näen Einsteinissa paljonkin kalamaisuutta.
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
Ratkaisu
Astroholisti
*****
Viestejä: 1283



Profiili
« Vastaus #7 : 18.02.2010 01:28:17 »

Hih, kv, nyt tuli sellainen ahaa elämys sinunsta kun sanoit, että olet  aurinko kalat, enpä ihmettele yhtään, en yhtään. =) Hyvällä siis vain  smitten
tallennettu

askendentti jousimies
 aurinko neitsyt
 kuu harka
 mars oinas
 venus rapu
 merkurius vaaka
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #8 : 12.02.2015 16:40:57 »

Tein Myers-Briggs- persoonatestin ja oon sen mukaan INTP introvertti-intuitiivinen-ajattelija-spontaani. Einstein kuuluu samaan persoonallisuustyyppiin ja siks aion nyt verrata meidän karttoja keskenään Smiley lisään mun kartan tänne niin muutkin voi tutkia...
« Viimeksi muokattu: 12.02.2015 16:43:20 kirjoittanut mouru » tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1343



Profiili
« Vastaus #9 : 14.02.2015 15:28:18 »

Herra kuoli 18.04.1955 klo 17.20 Princetonissa USAssa. Olen hänen merkkejään tutkinut ja kaikenlaista tieteellistä hänestä kans. Katsellaan mitä te löydätte!
tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
mouru
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 618


Profiili
« Vastaus #10 : 15.04.2015 13:50:55 »

Jaahas, Allu näyttää olevan kuunvaiheeltaan Jousimies kuten minäkin  Cheesy Johanna Karpovin kirjottaman Astrologian oppaan mukaan.
tallennettu
t.touhula
Astroholisti
*****
Viestejä: 1343



Profiili
« Vastaus #11 : 16.04.2015 13:29:06 »

Jopas onkin tämä herra mielenkiintoinen. Osuu menneen elämän isäksi. Toisen elämän kumppaniksi etc. Yhden elämän rouvaksi, jossa itse olen siis ollut mies. Ohhoh! Pitääpäs tarkastella lisää. Luulin jo kaiken hänestä penkoneeni. Luen edelleen -ties monettako kertaa- Einsteinia aloittelijoille-kirjaa. Se on kuin aapista tavaisi. Miksköhän...
« Viimeksi muokattu: 16.06.2015 14:40:36 kirjoittanut t.touhula » tallennettu

Vapaus - mikä ihana sana!
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: