Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Planeettahierarkian huomioiminen?  (Luettu 3067 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« : 18.04.2009 12:22:01 »

Hei!

Opiskelen ja opiskelen ja tutkin ja pohdin, kuten varmaan moni muukin.

Otan tähän esille ihan Sepon oman planeettahierarkiasivun. Nyt kysyisin, että kuinka paljon te otatte huomioon tätä katsoessanne transiitteja (tai aspekteja syntymäkartalta). Onko tämä pohjana teillä, kun mietitte tulkintoja tai vain perehdytte omiin kuvioihin?

Tämä siksi, että usein tuijotamme jotakin pientä kohtaa kartallamme, emmekä välttämättä huomioi sen laajuutta kokonaisuudessaan. Nyt puhun itsestänikin. Siis vaikea nähdä kokonaisempana asioita!

planeettahierarkiat
 <b>Planeettahierarkiat tulkintojen selkeyttäjänä</b>
Ajan kulku, planeettaohitukset akseleille ja planeetoille

Astrologian kursseja vetäessäni törmäsin uudelleen ja uudelleen kurssilaisten ongelmaan hahmottaa menossa olevaa aikaa kokonaisvaltaisesti. Vaikka hitaampien planeettojen merkitys voimakkaimpina elämää kuvaavina tekijöinä oli kaikille selvä asia, jäivät tulkinnat hyvin irrallisiksi ja hajanaisiksi. Sitten eräällä transiittikurssin valmistavalla luennolla piirsin vahingossa Pluton symbolin fläppitaulun yläosaan ensimmäiseksi, vaikka yleensä aloitin luennon Kuun liikkeestä. Sillä kertaa aloitin Plutosta, ja niin syntyi jo olemassa ollut planeettojen keskinäinen arvojärjestys selkeäksi taulukoksi, joka näyttää yksinkertaisuudessaan tältä:

PLANEETTA KITEYTYS SYKLI VAIKUTUSAIKA

<b>KOSMISET PLANEETAT</b>

1. Pluto sisäinen muutos 200, 250 v. n. 2-3 vuotta transformaatio

2. Neptunus alitajunta 168 v. n. 2 vuotta intuitio

3. Uranus oivallukset 84 v. n. 1 vuosi riippumattomuus

----------------------------------------------------------------------------

<b>SOSIAALISET PLANEETAT</b>

4. Saturnus resurssit, 28 30 v. n. 2 kk - 1 v voimavarat

5. Jupiter mahdollisuus 12 v. n. 1 kk - 6 kk laajentuminen

----------------------------------------------------------------------------

<b>PERSOONALLISET PLANEETAT</b>

6. Mars aloittaminen 2 v. n. 4 vrk - 2 kk

7. Venus ihastuminen 1 v. n. 3 vrk - 1 kk

8. Merkurius opetukset 1 v. n. 2 vrk - 1 kk

9. Aurinko energia 1 v. n. 2 vrk

10. Kuu reaktiot 1 kk n. 1 min - 6 h

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
LYV
Vieras
« Vastaus #1 : 18.04.2009 13:29:40 »

Joo. Katson usein vähän surumielisenä näitä kokonaisvaltaisia transiitteja, mikä vaikuttaa mihinkin minkä elämänalueen minäkin aikana. Minulla on nyt pitkään tämmönen identiteettikriisi meneillään, kun  saturnus transitoi  aspect_con mun  askendentti kanssa ja sitten on  aspect_squ mun  uranus, mistä taas en tiiä mitään.

Transitoiva  jupiter on  aspect_squ mun   saturnus ja siihenkin liittyvät huoneet ja merkitkin vielä... Elikkä, kun  jupiter ohittaa mulla nyt  vesimies 6tta huonetta ja se tekee pitkään  aspect_squ mun  saturnus joka on  skorpioni ja 4ssä huoneessa. 6 huone viittaa ilmeisesti mun terveyteen ja työympäristöön ja palveluun, mikä tarkoittaa että sillä elämänalueella tapahtuu jotain laajentumista ja lisää tietämystä. Ja kun se ohittaa mulla  vesimies niin se viittaa humanisuuteen ja asioiden tiedostamiseen. Laajentumista tapahtuu minulla siis terveyteen liittyvissä ympäristöissä (6 huone), jossa esim. palvellaan ihmisiä joilla on asiat huonommin, mikä kyllä pitää paikkansa.
Transitoiva  jupiter  vesimies 6ssa huoneessa  aspect_squ mun  saturnus skorpioni 4ssä huoneessa puhuu tästä pitkäaikaisesta prosessista, joka on haastava, esim muutto pois tästä kotiympäristöstä kestää pidempään tai se on haasteellista, tai perhesuhteiden vaikeudet ( saturnus 4 huone). Sisäinen uudistuminen ja kasvu, eristäytyminen, seksuaalisuus, mustasukkaisuus ja rakkaus ( saturnus skorpioni), laajentumista tapahtuu haasteen ja ristiriitaisuuden muodossa näillä elämäni alueilla, mikä on kyllä näkynyt ikävä kyllä ja transitoiva  pluto ei pahemmin auta mun muuttosuunnitelmissa 4 huoneessa, mutta se kyllä transitoi eri merkkiä, eli  kauris mulla, mikä joko auttaa tai pahentaa vaan mun tulevaisuuden suunnitelmia uraani. Ja se on nyt  aspect_con mun  neptunus joka on mulla  kauris, eli transformaatio tapahtuu sisäisesti ja kaikki tämä 4 huoneessa.  Cry
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 19.04.2009 22:49:19 »

Hienosti luet noita transiittejasi, Lady YV!

Mitähän Jupiter sitten lie minun elämässäni laajentaa sillä se on avautuvassa  jupiter aspect_sex jupiter , kun työ ja arki ovat ristiriidassa keskenään. Ehkä se tosiaan se koskee harrastuksiani, nehän ovat aina elämän ilo. Ja harrastusten kautta laajenee elämä usein paljon värikkäämmin kuin arkisen raadannan kautta, eikö?

Ainakin se laajentaa tuota sosiaalista elämää! Mitä muuta tämä astrologian harrastuskaan on! :Smiley

Mutta harvemmin noita transiitteja lukee laajempana kokonaisuutena, aina takertuu siihen omaan napaansa ja katselee kaikkea liian ahtaasti. Omakin napa on aina osa laajemmasta.

Kuin myös  pluto aspect_sex kuu ei koske vain omaa elämääni, vaan kaikkia siinä ympärillä. Kuu-koti voi olla paljon muutakin kuin fyysinen koti tässä, se voi olla koti siellä, missä mielikuvat tai haaveet. Eli juuri se, mistä saa uutta sykettä ja arvaamatonta vetovoimaa.

Transformaatio, johon itse on osallistumassa, tai siten että ympäristö muutoksineen muotoilee myös yksilöä.

En saa oikein ajatuksesta tai ideasta kiinni. Mutta on aavistus, että tässä on jotakin mitä pitäisi ymmärtää enemmän. Skorpionin minussa pitäisi tehdä sitä!

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #3 : 25.04.2009 12:34:32 »

Nostan sisukkaasti tämän vielä esille eräästä toisesta näkökulmasta nähden.

Tietenkin se, kun niitä lukee, ehkä kannattaa ottaa huomioon sosiaalisten ja kosmisten planeettojen laajuus, se että ne eivät ehkä koske juuri tähtikartan kantajaa vaan ovat yhteydessä paljoon muuhunkin. Esim. Jupiter koskee ymmärtääkseni myös ympäristöä missä elät ja senkin muutoksia, jotka sitten taas heijastavat yksilöön. Ja Pluton transformaatio koskee koko ihmiskuntaa.

Mutta olen oppinut, että keskenään esim. henkilökohtaisilla planeettatransiiteilla ei esim. ole ehkä suurempaa merkitystä, ehkä jotain ohimenevää, kun taas juuri silloin, transiitissa kulkee tuo kosminen planeetta jonkin syntymäkartan henkilökohtaisen planeetan kohdalla siihen vaikuttaen.

Näin olen ymmärtänyt. Nyt kysyisinkin, jos joku viitsii näitä vatvoa:

Onko sitten niin, että kun transiiteissa ovat nuo hierarkisesti korostuneemmat planeetat keskenään transiiteissa, niin ne vaikuttavat laajemmasti ympäröiviin olosuhteisiin ja elämään ja jopa niin, että tuskin koskettavat persoonaa? Esim. Pluton sekstiili Neptunukseen tai Neptunuksen neliö Uranukseen?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: