Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Missä Maa sijaitsee kartallasi?  (Luettu 30452 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Norna
Vieras
« : 14.03.2009 11:36:20 »

Tellus sijaitsee tasan vastapäätä  aurinko, Nummelan kirjassa sanotaan että Maan sijainti kertoo missä ihminen on tuottavin. Voisiko Maalle olla jotain muitakin tulkintoja, esim hedelmällisyys lisääntymismielessäkin?

Missä sinun Maasi sijaitsee ja miten koet sen?
tallennettu
rhoda
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #1 : 14.03.2009 11:57:57 »

Tuolta voi vaikka tsekata pitääkö kutinsa, huoneissa ja merkeissä

http://astrotribe.tribe.net/thread/2d75dc23-7cae-459d-a22a-49ebbe806702

Itselläni maa huoneessa 11:
Laitan usein yhteisen edun omani edelle
enkä jyrää persoonallani ryhmätilanteissa

neitsyt merkissä:
Toimin parhaiten suurten linjojen
ja kokonaisuuksien kanssa,
tajuan intuitiivisesti tilanteen
vaatimat toimintatavat.
(Eri asia sitten pääsenkö niitä toteuttamaan..)

tallennettu
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 14.03.2009 12:27:25 »

Mulla Vaa-assa, 3. huone.

3. huoneen teemaa on kommunikointi, samaa liikkeelläoloa kuin 9:ssäkin vaikka ehkä pienemmässä skaalassa. Itse asiassa olen tosi tuottelias kun olen liikkeellä, jos pysähdyn niin vaarana on että pysyn paikoillani sitten jonnin tovin enkä kohta enään edes muista miten liikkeelle lähdettiin Cheesy.

Vaaka ja tuotteliaisuus, ööh hm.
 "The Sun in Aries releases its urge to stimulate and uplift the ideas in the mind of humankind through Uranus, the esoteric ruler of Libra. When the Earth is in this position, a soul-centered individual comes into contact with those relationships, both on personal and group levels, to allow this purpose the opportunity for fulfillment. Thus the Earth in Libra provides a vehicle for the birthing of those ideas "whose time has come"."

En mä saa tästä tekstistä oikein otetta  Huh. Ideoiden syntymistäkö se nyt sitten tarkoittaa?
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #3 : 14.03.2009 21:11:56 »

Tellus sijaitsee tasan vastapäätä  aurinko, Nummelan kirjassa sanotaan että Maan sijainti kertoo missä ihminen on tuottavin. Voisiko Maalle olla jotain muitakin tulkintoja, esim hedelmällisyys lisääntymismielessäkin?

Missä sinun Maasi sijaitsee ja miten koet sen?

No jos näin on, niin minulla se on  jousimies ja 1. huoneessa ja  neptunus
ja  kuunsolmu on siinä vieressä.
Minä asun eri maissa ja matkustelen runsaasti.
Lisäksi kiusaannutan kaikkia Jousimiehiä, loistan heille kuin neonvalo yökkösille. Grin

Tuossa aloin miettiä, että matkailu-alalta voisi löytyä minulle se tuottavin
ja miellyttävin homma, jossa jaksaisi kauemminkin? Huh

Kertokaahan viisaammat.

Alla Sepon ajatuksia lainattuna neptunus/jousimies/1.huone.

Lainaus
Neptunus
Sielu ja materia pyrkivät ylöspäin kohti henkeä, joka kuitenkaan ei ole näkyvillä. Kreikkalaisessa mytologiassa Neptunusta vastaa Poseidon, meren, maanjäristysten ja hevosten jumala. Hän sai hallittavakseen meren vedettyään arpaa veljiensä Zeuksen ja Haadeksen kanssa. Poseidon kävi jatkuvasti taistelua maanpäällisten paikkojen vallasta. Poseidon hallitsi merta ja sen äärettömyyttä kolmikärjellään. Symbolien yhteys on hätkähdyttävän selvä ja astrologisessa ajattelussa Neptunus hallitsee vesielementtiä, joka ihmisen elämässä liitetään tunteisiin. Suurimpana esteenä matkallamme kohti henkistä päämääräämme ja sisäistä harmoniaa ovat juuri tunne-elämämme alueet. Hermeettisen symboliikan mukaisesti materia puhkaisee tiensä sielua edustavan puoliympyrän läpi matkalla kohti henkistä tietoisuutta. Jokaiselle on varmaan tuttu tilanne, että tietää mitä jonkun asian tai ihmissuhteen kanssa pitäisi tehdä, mutta pelko sekä omista että toisen tunnereaktioista estää päätöksen toteuttamisen käytännössä. Mieluummin haluamme haudata koko ongelman ja täyttää syntyvän tunnetyhjiön haaveilla ja kuvitelmilla. Sisäinen Soturi kertoo tarkemmin siitä, mitkä ovat sinun herkimmät alueesi ja miten niiden kanssa kannattaa menetellä. Neptunuksen edustama herkkyys on aina suuri lahja, jonka voit ottaa tehokkaammin käyttöön, kun tiedät millä alueella se ilmenee.

Jousimies
Jousimiehen aika johdattaa meidät vuodenaikojen pimeimpään kauteen, jolloin vallitsee vähintään jatkuva hämärä. Ulkoinen pimeys lisääntyy koko ajan. Luonnon kasvien ja eläinten on vain luotettava tulevaisuuteen pimeyden ja kylmyyden keskellä. Epätoivolle ei ole varaa antaa minkäänlaista jalansijaa. Niinpä Jousimiehessä vaikuttava planeettaenergiasi on optimismin värittämää, ja olet valmis tekemään paljon töitä tulevaisuudessa häämöttävien mahdollisuuksien ja menestyksesi eteen. Jokaisella Jousimiehessä olevalla planeetalla on oma vahva filosofiansa elämässäsi ja vankkumaton luottamus tulevaisuuden tuomaan menestykseen.

1 .huone
MINÄHUONE vastaa lähinnä askendenttia. 1. huoneessa sijaitsevat planeetat kertovat niistä valmiuksista, joita sinulla on käytettävissäsi silloin kun etsit sisältöä elämällesi. 1. huoneen planeetat ovat se osa sinussa, joka loistaa neonvalon lailla kaikkialla missä kuljet ja toimii siinä sivussa majakkana mahdollisille puolisoehdokkaille.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #4 : 14.03.2009 23:49:18 »

Tämä oli minulle aivan uutta!  Smiley
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Corvus Leonis
Astroholisti

Kaikkien sisällä on jokainen meistä.

Profiili
« Vastaus #5 : 15.03.2009 07:55:56 »

Härässä, 8.huoneessa ja oppositiossa Plutoon. Ironista, että myös noususolmu on samassa asemassa, kuitenkin liian kaukana ollakseen yhtymässä Maahan.
tallennettu
Lizzy
Vieras
« Vastaus #6 : 15.03.2009 12:19:21 »

Minulla Maa sijaitsee Kaksosissa 12.huoneessa

Earth in Gemini: Venus, planet of the Love which unites all of life into a higher purpose, is the esoteric ruler of the Twins. This position gives the individual the opportunity to communicate the Path of Union into the world. It is accomplished through higher learning (Sun in Sagittarius) and the Path of healing and teaching (the Second Ray quality of Gemini).

Earth in the Twelfth House: The formative qualities of the Third Ray have ample opportunity for expression when the Earth is in this position. The individual has a wide choice of possible ways to manifest his or her dharma, a factor further emphasized by the sixth house placement of the Sun. The need to align the personal will with the will of the soul is absolutely required so that the application of Active Intelligence yields precision in the expression of the urge to serve.

En tiedä, mutta minusta nämä tulkinnat kuulostivat aika kohtalonomaisilta.  Shocked Kiitos linkistä!
tallennettu
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #7 : 15.03.2009 14:27:16 »

Maa-planeetasta vähän... Pohjolan Valon kurssimateriaalista.
Maa on Esoteerinen planeetta ja hallitsee  jousimies ja taas Hierarkkisena se hallitsee  kaksoset
Maa-planeetan symboli on pyhittyvän planeetan symboli, ympyrä ympyröi ristiä eli materiaa, mutta voimat ovat ikäänkuin tasoissa. 
jousimies ja Maa-planeetan tuli ja aine yhdessä, henki ja materia yhdessä.
Maa-planeetta, kuten myös kaikki maa-merkit ilmentävät syvintä elämän mysteeriä ja vievät aina henkisen olennon tavalla tai toisella ihmiskunnan suurimman salaisuuden lähteille, miksi olemme täällä?
Jos Maa-planeetta on  jousimies on hän uuden maailman rakentaja ja sen alastuomiseen toimien Kristustietoisuuden kanavana jonka konkrettinen tarkoitus on tuoda todellinen ihmiskunta alas.  jousimies on oppilaan merkki.
Maa-planeetta on Monadinen piste, palvelun kenttä, oman  aurinko merkin vastamerkkinä, ja on korkeampaa tahtoa. Siksi kai meillä on niin paljon ongelmia, kun oma tahto vastaan korkeampi tahto auttaa oppimaan ja  kunnes ymmärretään, mikä on palvelun tarkoitus?

Itselläni se on rapu ja 5.huone, opettaa turvallisuuden löytyvän itsestä, irtipäästäminen, löytää luovia ratkaisuja millä en sido muita oman kehityksen mahdollisuudesta, eli oikeaa tapaa palvella...

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
Norna
Vieras
« Vastaus #8 : 15.03.2009 15:31:21 »

kiitos Mateve!

Mua henkilökohtaisesti ihmetyttää miksi astrologiassa Maa, joka on kuitenkin tärkeä taivaankappale varsinkin meille jotka täällä asutaan, on jotenkin kokonaan jätetty pois eikä siitä puhuta astrologisissa opuksissa samalla tavoin.  Huh
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti

Minne tie vie...

Profiili WWW
« Vastaus #9 : 15.03.2009 17:12:19 »

Onhan joskus luultu, että se on maailman keskus. Cheesy Grin
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mateve
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #10 : 15.03.2009 19:27:18 »

Kun ihmisen tietoisuus kehittyy niin annetaan tietoa lisää.
Eksoteerisessä astrologiassa ei ole käsitelty Maata kun sen merkitystä ei ole tiedetty.
Alice Baileyn kirjoissa se löytyy ja niiden suomentajat tuovat näin tietoa lisää säteistä, väreistä ja musiikin
merkitys ja tieto kasvaa myöskin.
Elämä jatkuu...

Wink  Mateve
tallennettu

mateve
julyette
Vieras
« Vastaus #11 : 15.03.2009 19:49:24 »

Veskarissa 5. huoneessa  yhtymässä Junoon.

Luin Niemi-Mattilan kirjasta tuosta Junon veskarisijainnista, että parisuhde on hyvin henkisesti vapaa ja moderni eikä muodollista perinteistä avioliittoa solmita. Ehkä tuo Maa sitten ilmenee samalla tavalla koska tuo Niemi-Mattilan kuvaus sopii kyllä minuun täydellisesti. En aio koskaan mennä naimisiin enkä myöskään hankkia lapsia, nekin kai kuuluvat vitoshuoneen asioihin.

tallennettu
Theus
Kanta-astroilija

Immortal

Profiili
« Vastaus #12 : 15.03.2009 19:53:29 »

kiitos Mateve!

Mua henkilökohtaisesti ihmetyttää miksi astrologiassa Maa, joka on kuitenkin tärkeä taivaankappale varsinkin meille jotka täällä asutaan, on jotenkin kokonaan jätetty pois eikä siitä puhuta astrologisissa opuksissa samalla tavoin.  Huh

Niin, ehkä marssilaiset käyttävät maata enemmän astrologisissa tulkinnoissaan  Grin
Mitähän se heille symboloi  Huh

Mun tellus on Kauriissa 19ast 5h.  aspect_opp kuunsolmu...
tallennettu

VAAKA-RAPU

MC harka 
AC leijona

Storia d"amore

www.myspace.com/theusmyspace
Ajatus
Astroholisti

Linnunradan liftari

Profiili
« Vastaus #13 : 15.03.2009 20:23:50 »

Niin - itse ainakin olen tulkinnut, että juuri siksi. Mehän sijaitsemme maassa, emme Marsissa. Smiley

Oma Tellukseni on neitsyt:ssä, yhtymässä vertex:iin ja siten myös Yodin kärkenä 7. huoneessa. Tuottavin? Hmm, ainakin pystyn olemaan hyvin tuottelias (hyväntahtoisessa) piikittelyssä kumppaniani kohtaan. Grin
« Viimeksi muokattu: 15.03.2009 22:39:35 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Minerwa
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #14 : 15.03.2009 21:29:01 »

Ehdin jo miettiä, että hiljaistapa loppujen lopuksi on ollut 5. huoneen rintamalla, jossa maani sijaitsee, mutta sitten poimin rhondan linkistä tämän tekstin:

Earth in the Fifth House: It is in this position that the Earth stimulates those creative activities which bring about an increase in the development of the Will of the soul, the Will-to-Good. The soul-centered individual with this placement may find that her sense of contribution to humanity (Sun in the eleventh house) is geared to all the world's children.

Minulla ei ole omia lapsia, mutta jotenkin olen tuntenut aina kutsumuksekseni työskennellä tavalla tai toisella lasten hyväksi. Tämä teksti nosti siis esiin vanhan haaveen. Ja  vesimies:n sydänhän on tunnetusti laaja ja vähäosaisten puolella. Ehkä jopa liian laaja keskittyäkseen vain omaan perheeseen? En tiedä... Mielenkiintoinen ajatus joka tapauksessa  Smiley

Sinänsähän maan merkkisijainti  leijona:ssa taas viittaisi ehkä enemmänkin sinne 5. huoneen esiintyvämpään ja taiteellisempaan puoleen. Siitäkin on kyllä kokemusta, mutten voi sanoa kovin tuottavaksi osa-alueeksi sitäkään  :Smiley

tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  

Siirry: