Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Työ, ura ja ammatti  (Luettu 11012 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Coloria
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 19


Profiili
« : 23.01.2009 23:27:59 »


Mietiskelin että mikähän kuvio kartalla voisi selittää sen että äärimmäisen työ- ja urakeskeinen ihminen ei onnistu uran luomisessa. Tarkoitan tällä sitä että kun yli 30-vuotias joka ei ole elämässään aikaa juuri muulle kuin opiskelulle ja työssäkäynnille antanut eli ne ovat olleet se lähes ainoa elämänsisältö, ei pääse kiinni oman alan töihin vaan joutuu tekemään edelleen tuntitöitä aloilla joilla opiskelijat usein työskentelevät opintojen ohessa. Samaan aikaan joku toinen on luonut uraa oman alan töissä opintojen ohessa parikymppisestä lähtien. Voiko syy olla saturnuksen neliö nousevalle merkille tai kenties jupiterin oppositio plutolle? Eli tietääkö kukaan mikä kuvaa uravalinnassa ja uranluomisessa epäonnistumista ja ammatin saamisen vaikeutta?     
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #1 : 26.01.2009 20:59:33 »

Minulle tulee kyllä ensimmäisenä mieleen  saturnus ja sen aspektit  keskitaivas:een, ja 10. ja 6. huoneen planeettoihin. 10. huonehan liittyy uraan ja elämäntehtävään, 6. huone työhön. Kieltämättä tuo  saturnus aspect_squ askendentti on melkoinen elämänläksy; on kohdattava rajansa ja kasvettava vaikeuksien kautta voittoon. Enpä väittäisi, etteikö sillä olisi vaikutuksensa uraankin...? Tulee mieleen elämäntarina, jossa mitään ei saa helpolla vaan pitkäjänteisellä yrittämisellä ja uskolla itseen ja omaan voimaan. Ja sitä voimaahan kyllä löytyy  saturnus-aspekteissa, "lopussa kiitos seisoo"! Missään nimessä  saturnus-haaste ei ole pelkästään negatiivinen vaan siihen sisältyy aina myös kasvun mahdollisuus.  saturnus:n positiivisia ominaisuuksia ovat sinnikkyys, kurinalaisuus ja pitkäjänteisyys, hyviä ominaisuuksia työelämässä kaikki tyynni  Wink

Olen itsekin pähkäillyt tätä asiaa omien vastoinkäymisteni kautta. Olen hyvin työkeskeinen:  keskitaivas kauris, vilkas 6. huone  neitsyt-kärjellä ja T-risti johtavissa merkeissä.  saturnus on IC:llä oppositiossa hallitsevaan planeettaani MC:llä, ja täytyy sanoa, että olen joutunut hakkaamaan päätä seinään työelämässä, eri tavalla tosin. Omalla kohdallani kaikella on ollut kyllä merkityksensä: vastoinkäymiset opettavat aina jotakin ja avaavat tarvittaessa silmät myös sille tosiasialle, että jossain vaiheessa elämäänsä on valinnut väärän tien. En sano, että sinun kohdallasi olisi niin, mutta kannattaa sitäkin miettiä  Wink

Minullakin on muuten tuo  jupiter aspect_opp pluto, ja 6. huoneessa tietenkin...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #2 : 27.01.2009 08:48:27 »

Ei edes "helppo"  saturnus aspect_tri keskitaivas tosiaan takaa sellaista vakaata etenemistä uralla mitä tulkinnat tuosta väittävät. :Smiley
tallennettu
julyette
Vieras
« Vastaus #3 : 27.01.2009 14:21:10 »


Minä olen myös tuskaillut tämän asian kanssa koko elämäni. Natalilla on  saturnus  kalat  (6.huoneessa, tietenkin  Sadaspect_squ  keskitaivas.  Kaikki työhön liittyvä on aina ollut hankalaa ja vaikeaa, enkä ole tähän päivään mennessä keksinyt, että mikähän se  saturnus oppiläksy oikein on.  Karmallinen joku-sellainen varmaan, koska  saturnus vielä perääntyykin natalilla.  Undecided

Onkohan se niin, että niin kauan tuo  saturnus kiusaa, kun ymmärtää sen perimmäisen opetuksen ja alkaa työstää sitä?
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #4 : 28.01.2009 21:16:15 »

Minulle tulee 6. huoneen  saturnus kalat:sta mieleen haavoittunut parantaja, joka kasvaa omien vaikeuksiensa kautta vahvaksi toisten tukijaksi ja heikompien puolesta taistelijaksi. Sinänsähän  chiron on se kartan perinteinen haavoittunut parantaja, mutta jotenkin ajattelisin, että nimenomaan henkisellä tasolla...  saturnus kalat on arjen puurtaja, pohjimmiltaan tunteellinen, mutta silti kova luu, joka pystyy oman henkisen kasvuprosessinsa läpi käyneenä pitämään tunteet kurissa hankalissakin tilanteissa. 

En tiedä, pääseekö  saturnus:n läksystä koskaan ihan kokonaan  Huh  Minulla se ainakin kulkee kivirekenä mukana, vaikka olen sitä tietoisesti ja tiedostamatta työstänyt ja oppinut mielestäni hitusen ymmärtämäänkin. Kieltämättä taakka on vuosien varrella vähän keventynyt (onneksi!). Tällä hetkellä asia on taas ajankohtainen, kun  jupiter kulkeutui T-ristilleni  aspect_opp saturnus. Huomasin vaan, ettei jupiter:kaan takaa oikotietä onneen, kun kaverina on  saturnus  Tongue  Kasvattaa, kasvattaa...
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Tanita79
Vieras
« Vastaus #5 : 29.01.2009 12:32:48 »

ei pääse kiinni oman alan töihin vaan joutuu tekemään edelleen tuntitöitä aloilla joilla opiskelijat usein työskentelevät opintojen ohessa. Samaan aikaan joku toinen on luonut uraa oman alan töissä opintojen ohessa parikymppisestä lähtien.


Sama tunne.

30v. lähestyy ja vasta viime keväänä sain ensimmäisen ammattitutkinnon suoritettua LOPPUUN!
Töissä olen ollut vähän joka paikassa, kun tuntuu ettei mikään jaksa kauaa kiinnostaa.
Tokihan 4v. lapsikin vaikuttaa tässä ja näin mutta silti tuntuu aikaa menneen hukkaan.

Joku mulle puhui siitä, että ennen 30v. ikävuotta ei edes kannata kovasti pinnistellä löytääkseen sen "oman jutun" mistä sitten lähteä "uraa luomaan".
Entisten elämien karmat joita joutuu kuulema kahlaamaan läpi sitä ennen, ja että se todellinen suunta ammatillisella tasolla voi löytyä vasta 30v. jälkeen.
TIEDÄ SITTEN.

Usein nousumerkin aktivoituminen ja yksilön henkinen herääminen tapahtuu saturnuksen paluun aikoihin tai hieman ennen ikävuosina 28-30. Tällöin on myös tullut ns. edistetyn kuun ensimmäinen kierros päätökseen, mikä viittaa usein vapautumiseen menneisyyden kahleista ja SUUNTAUTUMISESTA TULEVAISUUTEEN. (Erkki Lehtiranta)

Ja jostain olin lukevinani että kun AC "avautuu" (30v. ...) niin vasta sitten alkaa MCkin  toimimaan, kuulostaa varmaan aika sekavalta, mutta nää on vaan joitain sellaisia pätkiä joita on jäänyt matkan varrella mieleen.

Joten nämähän liittyvät toisiinsa..


 keskitaivas oinas varmasti auttaa sitä ettei asioita saa aina vietyä loppuun ja mihinkään ei jaksa keskittyä pitkäjänteisesti.
6.huone  kauris (kuitenkin) ja siellä  pallas

  keskitaivas   aspect_kvi saturnusaspect_opp plutoaspect_squ venus Huhaspect_tri kuuaspect_trijupiter , mikä näkyy vain astro.comin kartalla mutta ei muilla..)
 askendentti aspect_opp marsaspect_con aurinkoaspect_con kuuaspect_tri neptunus

Tässä sitten riittääkin tutustumista. Kumma ettei nuo kaikki näy astron syntymäkartta-ohjelmalla..??

Mistä saisi tietoa enemmän noista  askendentti- ja  keskitaivas aspekteista ?

Mun kirjoissa ei taida olla noihin mitään selityksiä..

« Viimeksi muokattu: 29.01.2009 12:43:18 kirjoittanut Tanita79 » tallennettu
Vehra
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35


Profiili
« Vastaus #6 : 09.02.2009 20:46:16 »

"Työ, ura ja ammatti" on hyvin ajankohtainen kysymys itsellenikin, mitään niistä minulla ei siis ole, samat ongelmat seurasivat vuodesta toiseen kunnes lopetin koko touhun.

kauris mc yhtymässä marssiin
ja ruuhkainen kutoshuone neitsytkärjellä. Siellä kuu, uranus, jupiter pluto ja saturnus.

Olen äärimmäisen ahkera ja monella tapaa lahjakaskin (tai siis helvetin sinnikkäästi ja kärsivällisesti taitojani kehittänyt - vihaan sanaa lahjakas) ja pidän työnteosta.Tätä käytetään hyväksi joka yhteydessä - ja auliisti annankin itseni hyväksikäytettäväksi. Mikä aiheuttaa minulle tietenkin äärimmäistä ahdistusta ja pahaa oloa, ja sorrun usein myös olemaan vihamielinen hyväksikäyttäjiäni kohtaan, jotka harvemmin ovat tehneet mitään väärinkään  (ei työnantajalta useinkaan voi edellyttää, että hän tulisi sanomaan, että lopeta tuo aherrus Smiley). Tajuan hyvin itse aiheuttavani tilanteet, mutten usein tiedosta miksi niin teen, mutta tässäpä sitä yritetään nyt oppia löytää.

Tässä ongelmaani hahmotellessa oivalsin tärkeän asian. Tavallaan olen ajatellut olevani ylimielinen, kun ajattelen "työni arvoa ei voi mitata". Mutta kyse on pikemmin siitä, että haen työllä rakkautta ja rakkauden arvoa ei voikaan mitata. Haluaisin jokaisesta tekemästäni työstä palkaksi ehdottoman rakkauden. Mitä ei tietenkään koskaan tule.

Juuret löytyvät selvääkin selvemmin lapsuudesta, mutta en siihen nyt mene.

Minun on siis tärkeä oppia erottamaan nämä kaksi ja kyetä sanomaan "rakkauteni arvoa ei voi mitata" ja "työni arvo on prikulleen tämä". On tärkeä kyetä realistisesti määrittämään oman työnsä arvo. Ja on tärkeä olla mittaamatta rakkautta samanlaisilla arvoilla.


Heijastaisikohan tuo neitsytkuu neisytkutosessa tätä? Halua täyttää tyhjää rakkaudenvatsaa työn kautta.


Jään vielä pohtimaan saturnuksen ja pluton neliötä  keskitaivas aspect_con :mars:lleni.
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #7 : 13.02.2009 21:01:38 »

Olen äärimmäisen ahkera ja monella tapaa lahjakaskin (tai siis helvetin sinnikkäästi ja kärsivällisesti taitojani kehittänyt - vihaan sanaa lahjakas) ja pidän työnteosta.Tätä käytetään hyväksi joka yhteydessä - ja auliisti annankin itseni hyväksikäytettäväksi. Mikä aiheuttaa minulle tietenkin äärimmäistä ahdistusta ja pahaa oloa, ja sorrun usein myös olemaan vihamielinen hyväksikäyttäjiäni kohtaan, jotka harvemmin ovat tehneet mitään väärinkään  (ei työnantajalta useinkaan voi edellyttää, että hän tulisi sanomaan, että lopeta tuo aherrus Smiley). Tajuan hyvin itse aiheuttavani tilanteet, mutten usein tiedosta miksi niin teen, mutta tässäpä sitä yritetään nyt oppia löytää.

Hei, juuri tuo sama ongelma on minullakin?! ... ja samat merkit 6. ja 10. huoneen kärjellä  Wink

Se on se ikuinen kierre:
1. Löydät "unelmatyösi" ja panostat siihen sata lasissa. Luontainen ahkeruus ajaa eteenpäin ja nautit siitä, että saat paljon aikaan.
2. Hyväksikäyttäjä ilmaantuu. Olet niin työn touhussa, ettet ensin edes huomaa...
3. Kunnes lopulta toteat selvittäväsi omien töidesi lisäksi muidenkin sotkut, eikä paljon motivoi enää. Lopulta kaikki alkaa ärsyttää ja työn tekemisestä menee ilo. Ja taakka sen kun kasvaa  idiot2
 
keskitaivas kauris, 6. huone  neitsyt kiittää ja kumartaa  tickedoff  Harmittaa oma kiltteys ja tunnollisuus ja toisaalta myös sen hyväksikäyttö. Eikö sitä ihminen ikinä opi...? Itse en kyllä tunnista tuota rakkaudenkaipuuta, lähinnä olen vain liian velvollisuudentuntoinen. Minulla ei tosin olekaan herkkää  kuu:ta 6. huoneessa - pelkkiä jämeriä planeettoja vain. Satunuksen ja Pluton neliöt  keskitaivas:lle eivät kieltämättä ole ihan helppoja nekään, mutta olet kyllä varsinainen energiapakkaus  keskitaivas aspect_con mars  Cheesy  Minullakin  mars nousee, mutta 12. huoneessa, ja välillä on energia ihan oikeasti "piilossa", itseltä ainakin.

Työn arvon määrittäminen on muuten vaikeaa. Minä ainakin huomaan vaativani itseltäni enemmän kuin ympäristö ehkä vaatisi; usein törmään siihen, että esimies kiittää ja itse olen tyytymätön, koska jouduin jossain kohtaa oikomaan. Tällä hetkellä onkin menossa jonkinlainen "armeliaisuuden oppitunti": keskeneräinenkin on ihan hyvä ja tekemättömänkin voi antaa anteeksi, kun oikein pinnistää  coolsmiley
« Viimeksi muokattu: 13.02.2009 21:04:13 kirjoittanut Minerwa » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #8 : 13.02.2009 21:09:20 »

Kyllä tuon  chiron voi ottaa hyvinkin mukaan tulkintaan, sillä minun kartalla on myös  saturnus  aspect_con   chiron  kalat (Chironin olessa juuri ja juuri seiskahuoneen puolella, siis asteen verran). 

Sepäs sattuikin muuten sopivasti...  Wink  Kuvio vahvistaa haavoittuneen parantajan mielikuvaa entisestään, mutta jotenkin voisin kuvitella, että myös ne omat vaikeudet ovat entistä kovempia ja kuilut entistä syvempiä. Onnea Fenix-linnun matkallesi!
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #9 : 13.02.2009 21:20:40 »

 chiron  aspect_tri aurinko, mitäköhän se tuo tullessaan. En enää usko mihinkään, sillä loistavat (?) urakehityskuviot eivät ole tuoneet kuin pettymyksiä tälle Aku ankalle tullessaan ja kylmää kättä. Aivan uskomattomia epäonnen kantamoisia on tullut koettua. Murphy on paras tuttavani tätänykyä.  Grin

Teille jotka sanoitte että olette monella tapaa lahjakkaita, ettekä ole löytäneet paikkaanne työelämässä jne. niin tuli mieleeni kun minulle Pekka Suominen joskus eläessään sanoi, että yleislahjakkailla ihmisillä on usein se sama ongelma: eli löytää SE mikä todella on se oma ammatti, koska moni asia kiinnostaa ja ihminen on monessa hyvä.
« Viimeksi muokattu: 13.02.2009 21:25:21 kirjoittanut Rohana » tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
asboo
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 461



Profiili
« Vastaus #10 : 14.02.2009 13:39:39 »

Itse olen painiskellut saman asian kanssa vuosia, olen taiteellisella alalla, jolta ei löydy töitä. Satunnaisia töitä silloin tällöin ja n.3kk vuodesta täysaikatöitä.
Mc kauriissa, mc neliössä pluto-venus yhtymälle 6.huoneessa ja jupiter-chiron yhtymälle 12.huoneessa. Plus vielä marsin oppositio mc:lle. Saturnus tässä ei näytä haittaavan. Koitin liittää karttani oheen.

Olen harkitsemassa ammatinvaihtoa, arvatkaahan mihin ammattiin?  Lips Sealed
Nyt on kaksikin mielessä, mutta toinen selvästi päällimmäisenä.

Tosin kiva viettää taas seuraavat kolme vuotta koulun penkillä rahattomana, ja lasten tekoa ei voi oikein harkita sinä aikana. Sad
« Viimeksi muokattu: 14.02.2009 13:41:10 kirjoittanut asbolos » tallennettu

Aurinko Skorpioni, nouseva härkä, kuu kaksonen
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #11 : 15.02.2009 16:12:06 »

Teille jotka sanoitte että olette monella tapaa lahjakkaita, ettekä ole löytäneet paikkaanne työelämässä jne. niin tuli mieleeni kun minulle Pekka Suominen joskus eläessään sanoi, että yleislahjakkailla ihmisillä on usein se sama ongelma: eli löytää SE mikä todella on se oma ammatti, koska moni asia kiinnostaa ja ihminen on monessa hyvä.

Tuo on muuten NIIN totta! Ja kun nousumerkkinä on sinne-tänne sinkoileva  kaksoset, olen ihan tosissani paininut kyseisen ongelman kanssa. Siitä on jopa mustaa valkoisella; jossain soveltuvuustestissä vetäisin tylsän tasaista pylväsriviä, mistä ei mikään lahjakkuuden muoto ihan erityisesti nouse esille. Kirjallisessa analyysissäkin todetaan, että minulle on ikäisekseni epätavallisen epäselvää, mitä työuraltani haluan  :Smiley ... ja silloin olin sentään vielä alle 30?!  Cheesy 

Kesti tosiaan vuosia selvittää, mitä ihan oikeasti haluaisin isona tehdä. Nyt kun sen tiedän, huomaan puskeneeni  keskitaivas kauris:n tarmolla eri suuntaan. Sinänsähän kaikki kokemus on elämälle arvokasta ja suunnan muuttaminen aina mahdollista (eläköön elinikäinen oppiminen!), mutta kieltämättä se vaatii aikuisena enemmän ponnisteluja ja käytännön järjestelyjä kuin nuorempana. Olen esim. kuluttanut suurimman osan opintotukikuukausistani...
Onnea suunnan muutokselle Asbolos  smitten  En osaa arvata, mitä suunnittelet, mutta toivon sen onnistuvan!

"Pitkäkin matka täytyy aloittaa yhdellä askeleella."
« Viimeksi muokattu: 15.02.2009 16:14:03 kirjoittanut Minerwa » tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
Corvus Leonis
Astroholisti
*****
Viestejä: 1654


Kaikkien sisällä on jokainen meistä.


Profiili
« Vastaus #12 : 16.02.2009 06:39:26 »

Voi se olla niinkin päin että huippulahjakas tyyppi haluaa sittenkin tehdä jotain tavanomaista/tylsää, kuten yksi mun tuttu, joka on mestarihakkeri ja osaa väärentää rahaa kuin paraskin ammattilainen, mutta haluaisi silti olla pahainen parittaja. :Smiley
tallennettu
Minerwa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 671



Profiili
« Vastaus #13 : 16.02.2009 20:41:01 »

Kukin omalla tavallaan...  2funny  2funny 2funny
tallennettu

"Luultavasti myrskyjä on vain siksi, että niiden jälkeen saataisiin auringonnousu."

Kuu-Mars-Asc Kaksoset, Au Vesimies, Venus-Merkurius-MC Kauris
marix
Astro-nauttija
****
Viestejä: 834



Profiili
« Vastaus #14 : 16.02.2009 22:27:57 »

mä oon kyllä jotenkin niin oikealla suunnalla mun urani kans, että en vähempää vois olla!! Cheesy mun tehtävä on laittaa ihmiset ruotuun ja päivittäin kohtaa vaan vaikeuksia.. puhkun iltasin iloa ja päättäväisyyttä; huomenna meen ja teen sitä ja tätä ja se ja se saa tehä niin ja niin! saan oikeen kunnolla virtaa siitä, että joku ei toimi niinku pitäs.. ja sitten se onnistumisen tunne, kun kaikki menee just niinku pitääkin Smiley

ah! elämä on ihanaa!
tallennettu

aurinko , jupiter , uranus ja neptunus jousimiehessä
merkurius kauriissa
kuu vesimiehessä
askendentti ja mars vaa'assa
venus , pluto ja saturnus skorpionissa
Sivuja: [1] 2
  Tulostusversio  
 
Siirry: