Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Korvatulehduksen hoito  (Luettu 15222 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« : 18.10.2008 14:08:52 »

Hei, Olisin kovasti tarvinnut neuvoa korvatulehduksen luonnonmukaiseen hoitoon. Pieni poikamme (10kk) on ruoka-aine allerginen ja olemme juuri saaneet probioottisella hoidolla sekä tarkalla ruokavaliolla ja hivenaine&rasvahappo yhdistelmällä suoliston kohtalaiseen kuntoon (antioksidanttiklinikan hoidossa). Tällä hetkellä jo 20 ruoka-ainetta sopii! Nyt kuitenkin on tämä flunssa-aika ja pikkuisella on pari nuhaa ollut ja taasen yksi tulossa. Korvanlehtiä on vedellyt jo päivän -ei vielä kauheasti itkeskellyt...

Hoitona/ennalta ehkäisynä sipulisilppua sukkahousun sisällä ja sängyn päätyn roikkumaan sekä maitohappobakteereita enemmän. Maitotuotteita ei saa lainkaan, koska on allerginen. Mahdollinen antibiootti saattaa pudottaa meidät alkutekijöihin allergioiden suhteen, joten luontaisemmat korvatulehdus/flunssa vinkit ottaisimme hyvin mielellämme vastaan. Lääkärimme on hyvin suopea vaihtoehtohoitoja kohtaan ja antoi pari vuorokautta aikaa seurailla ja hoitaa kotikonstein. Kivun rajoissa/tilaa seuraten tietenkin. Mutta on myös sitä mieltä että antibiootti otetaan mukaan vasta jos muut eivät auta..

Olisiko kenelläkään vinkkejä?

Imetys siis jatkuu tässä koko ajan (imetysdieetillä, äidin ruokavaliosta poissa maito,muna,kotimaiset viljat,soija sekä pieni lista yksittäisiä ruoka-aineita).
tallennettu
plotva
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 6


Profiili
« Vastaus #1 : 19.10.2008 12:55:26 »

Olen kuullut, että jotkut ovat saaneet apua lasten korvatulehduksiin homeopatiasta. Itsekin olen homeopatiaa käyttänyt muihin vaivoihin onnistuneesti. Itse homeopaatti osaisi parhaiten määrätä oikean lääkkeen, koska valintaan vaikuttaa niin monet tekijät. Luontaiskaupat myyvät homeopatisia lääkkeitä ja usein myyjät osaavat neuvoa valinnassa ja annostuksessa. Internetistä löysin sivuston, jossa oli tietoa homeopatiasta. Siellä korvakipuun suositeltiin Pulsatillaa, Belladonnaa tai Chamomillaa. www.kotinet.com/katjan.perttula
Pikaista paranemista! Smiley
tallennettu
Ikitosi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1503


Elämän kruunu on mahdollisuus olla tosi :angel:


Profiili
« Vastaus #2 : 19.10.2008 20:25:45 »

Niin Homeopatiaa minäkin suosittelen. Ja erityisesti klassista rakennehoitoa, kun

kyse ei ole pelkästään korvien oireilusta, vaan taustalta löytyy allergioitakin.
Voimia smitten
tallennettu
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #3 : 22.10.2008 08:55:57 »

 smitten

Kiitos vinkeistä -homeopatia on ollut monessa mukana, mutta nyt en itse sitä olisi huomannut! Homeopaattiset on hankittuna ja ainakaan vielä ei olla tarvittu antibiootteja mukaan  Smiley
tallennettu
Sister of Night
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #4 : 22.10.2008 13:41:39 »

Heippis!

Meillä on onneksi vielä korvatulehduksilta vältytty (tyttö 1 v. 2kk) mutta olen kuullut, että Frantsilan Tulikukkaöljy auttaa korvatulehdukseen. Muistaakseni Frantsilan nettisivuilla on tästä lisätietoa.
Ja samalla voimia allergioiden kanssa selviytymiseen!  Smiley Meillä on just tänään testit edessä, sillä epäilyjä on niin ruoka-aineallergioiden kuin pölynkin suhteen. 
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
kosmos
Vieras
« Vastaus #5 : 14.12.2008 03:44:30 »

Hei, Olisin kovasti tarvinnut neuvoa korvatulehduksen luonnonmukaiseen hoitoon. Pieni poikamme (10kk) on ruoka-aine allerginen ja olemme juuri saaneet probioottisella hoidolla sekä tarkalla ruokavaliolla ja hivenaine&rasvahappo yhdistelmällä suoliston kohtalaiseen kuntoon (antioksidanttiklinikan hoidossa). Tällä hetkellä jo 20 ruoka-ainetta sopii! Nyt kuitenkin on tämä flunssa-aika ja pikkuisella on pari nuhaa ollut ja taasen yksi tulossa. Korvanlehtiä on vedellyt jo päivän -ei vielä kauheasti itkeskellyt...

Hoitona/ennalta ehkäisynä sipulisilppua sukkahousun sisällä ja sängyn päätyn roikkumaan sekä maitohappobakteereita enemmän. Maitotuotteita ei saa lainkaan, koska on allerginen. Mahdollinen antibiootti saattaa pudottaa meidät alkutekijöihin allergioiden suhteen, joten luontaisemmat korvatulehdus/flunssa vinkit ottaisimme hyvin mielellämme vastaan. Lääkärimme on hyvin suopea vaihtoehtohoitoja kohtaan ja antoi pari vuorokautta aikaa seurailla ja hoitaa kotikonstein. Kivun rajoissa/tilaa seuraten tietenkin. Mutta on myös sitä mieltä että antibiootti otetaan mukaan vasta jos muut eivät auta..

Olisiko kenelläkään vinkkejä?

Imetys siis jatkuu tässä koko ajan (imetysdieetillä, äidin ruokavaliosta poissa maito,muna,kotimaiset viljat,soija sekä pieni lista yksittäisiä ruoka-aineita).




Heippa!

En tiedä, pystynkö antamaan mitään uutta keinoa korvatulehduksiin, mutta valotan asiaa omilla kokemuksilla.

Tämä ei varmaan lohduta, mutta kolme lastani välttyivät vauvana kokonaan korvatulehduksilta ja ajattelisin, että syy oli se, että hoidin heitä oman järkeni mukaisesti. Neuvolan ohjeille viittasin kintaalla. 

Vanhan kansan neuvon mukaisesti pidin koko ajan lapsen syntymästä asti ohutta, puuvillaista lakkia tämän päässä, ainakin vuoden ikäiseksi. Tietysti kylpyjen ajaksi se otettiin pois. Ja esim. kun tyttäreni vauvalle nousi alkuaikoina aina iltaisin kuume eikä nukkumisesta tullut mitään, kehoitin kokeilemaan lakin pitämistä. Tämän jälkeen ei kuumetta noussut ja vauva nukahti hyvin. Lapsenne on kuitenkin jo 11 kk vanha, mutta kannattaa silti kokeilla, jos se auttaisi myös orastavaan nuhaan. Sellaista lampaanvillasta neulottua myssyä olisi varmaan myös hyvä kokeilla.

Olette oikeilla jäljillä, kun olette oivaltaneet suoliston kunnon merkityksen. Ihminenhän on sitä mitä syö, joten itse imetin niin kauan kuin mahdollista ja siinä vaiheessa kun ryhdyin antamaan kiinteää ruokaa, pidin huolen, että se sisälsi myös tuoreita kuumentamattomia juureksia ja vihanneksia. Raastoin esim. porkkanan hienoksi ja lisäsin keitetyn perunan sekaan. Sinimailasen idätetyillä siemenillä sain ruokaan mukaan lehtivihreää.

Ehdottomasti kiellettyjen listalla olivat valkoinen sokeri ja jauhot, mutta muuten ruokin lapseni kasvis/kotimaiset marjat/ hedelmät/vilja-painotteisesti. Äidinmaidonkorviketta ryhdyin käyttämään siinä vaiheessa, kun oma maito ei enää riittänyt ja myöhemmin lehmänmaitoa, mikäli se vain sopi. Esim. pojalleni tuli ihottumaa, joten lopetin sen antamisen. Pyrin kuitenkin koko ajan siihen, että ruoka-aineet syötiin mahdollisemman tuoreina ja kuumentamatta. Esim. idätin osan viljoista, vaikka keitin ihan perinteistä puuroakin.

Olen joskus ihmetellyt, miten olenkin päässyt näin helpolla lasteni kanssa. Kenelläkään ei ollut tavallisen nuhan lisäksi muita terveysongelmia. Ensimmäiset ja ainoat korvatulehdukset käytiin läpi vasta siinä vaiheessa, kun kaksi vanhinta olivat jo koulussa. Mutta silloin ruokavalio olikin jo lähempänä ns. "tavallisten ihmisten" linjaa, karkkeineen ja valmispitsoineen. Tiukkaa linjaa pidin kuitenkin alkuaikoina siksi, että kärsin itse lapsena jatkuvista korvatulehduksista ja räkätaudeista, jotka loppuivat, kun siirryin joskus 15 vuotiaana kasvispainotteiseen valkoista sokeria/jauhoja sisältämättömään ruokaan.

Edellä kirjoitettu on siis kokemustani ja sitä voi olla vaikea soveltaa teidän tapauksessa, koska kuvassa on mukana eri ruoka-allergiat. Tieto kuitenkin lisääntyy koko ajan, joten kehottaisin lukemaan kirjan:

4 veriryhmää, 4 ruokavaliota, 4 kunto-ohjelmaa, SYÖ OIKEIN OMAN TYYPPISI MUKAAN -Peter J.D`adamo-Catherine Whitney.
Omalle veriryhmälle sopimattomat ruoka-aineet nimittäin voivat aiheuttaa nuhaa ja tulehduksia, joita ei sitten pysty parantamaan perinteisin keinoin.
Esim. B-veriryhmäläisenä olen huomannut ongelmat, joita esim. ruis aiheuttaa; kylmät kädet ja jalat, verenkierto-ongelmia muutenkin, sekä maksaa rasittavana heijastuu ensin keuhkoihin ja aiheuttaa tulehduksen, joka sitten heijastuu kurkkuun ja korviin.

Joten ajattelisin, että imettävän äidinkin kannattaa ottaa huomioon lapsen veriryhmä suhteessa omaan veriryhmään.

Te olette varmaan myös jo tietoisia maitohappo-säilöttyjen kasvisten terveysvaikutuksista suolistoon. Mielestäni myös näitä voi antaa vauvalle. Lisäksi nykyään tulee paljon tietoa terveellisestä emäksisestä ravinnosta vastaan happamat ruoka-aineet.

Ja sitten lääkeyrtit. Lukekaa kirja LUONNON OMAT LÄÄKKEET, Maria Treben. Itse käytän voikukkaa, ratamoa, nokkosta, peltokortetta, kultapiiskua, siankärsämöä ja kehäkukkaa säännöllisesti/kuureittain vuodenajasta riippuen. Varsinkin ratamo, peltokorte ja kultapiisku ovat tehokkaita silloin, kun on kuume päällä ja keuhkoissa limaa. Yrttejä voi käyttää vauvalla myös kylpyveteen haudutettuina.

Siskoni kautta olen myös omaksunut kehon pistehieronnan. Hän kertoikin, että on aina parantanut kuusi lastaa käymällä läpi hermoradat.

Toivottavasti tästä löytyi jotakin uuttakin tietoa avuksi. 
       
   
tallennettu
OonaLiinu
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 22


Profiili
« Vastaus #6 : 29.12.2008 13:39:38 »

 Smiley Suuret kiitokset vastauksista Smiley
Meillä selvittiin korvtulehduksesta ilman antibioottia -imetys (dieetin kera) jatkuu edelleen, vaikkakin vähentyen. Probiootit, eyeq ja homeopaattiset sekä sipulihöyryt luultavasti auttoivat flunssaan! Frantsilan sivuilla kävin ja nyt on kirjastosta haku päällä noiden Kosmoksen mainitsemien kirjojen suhteen!

Ruokavalion suhteen meillä on siitä "hankalahko" tilanne että kypsentämättömänä poika pystyy syömään vain omenaa, päärynää, kurkkua, banaania ja meloneita. Kaikki muu pitää kypsentää allergioiden vuoksi. Kalkki ja proteiini ovat murheen aiheena sen jälkeen kun imetys loppuu, sillä maitotuotteet, soija ja pähkinät ovat poisluettuja, samoin kun kaura. Ravitsemusterapeuttimme oli sitä mieltä että pojalle pitäisia antaa riisimaitoa, kalkkitabletteja ja lihaa 100g/pv jotta kalkkia ja proteiinia tulisi tarpeeksi -tätä en ole toteuttanut, sillä 100g lihaa pienen (1v) pojan suolistoon tukkisi sen täysin -ja liiallinen eläinproteeinin määrä ei kuulosta hyvältä... Olen sitten antanut enemmän quinoaa ja amaranttia -joissa pitäisi olla proteiinia. Ja vielä en ole sitten imetystäkään lopettanut vaan yrittänyt ylläpitää sitä imetysteen kera...

Otan mielelläni vinkkejä vastaan ruokavalioon -tai jos jollain olisi kokemusta/tietoa funktionaalisempaan suuntaan suhtautuvasta ravitsemusterapeutista -joka kenties osaisi ottaa koko tilanteemme huomioon Smiley

Kiitoksin
(-ja tsemppiä myös teille sister of night noihin allergioiden selvitelyihin!)

tallennettu
rubiinitar
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 444


Profiili
« Vastaus #7 : 01.01.2009 22:36:51 »

Hoidoista en osaa sanoa mitään, mutta kiinnostaisi tuo ravinnon mahdollinen(!?) vaikutus sairastumisherkkyyteen, eli jos jollain muulla on vastaavia kokemuksia. Mulla on ollut kolme lasta eikä heillä ole ollut korvatulehduksia, olen itse ollut lähes koko ikäni laktovege ja lapseni myös. Tosin perheessäni ei ole myöskään allergioita joten se vaikuttaa ehkä osaltaan tilanteeseen. Kyse saattaa siis olla myös perinnöllisestä taipumuksesta.

En ole koskaan edes ajatellut mitään erityisiä 'hoitoja'. Ulkona olen nukuttanut tietysti paljon vauvojani, ja eläimiä on aina ollut perheessä, oten ovat sillä tavalla siedättyneet bakteereille sun muille. Eli aika pellossa ovat eläneet.

tallennettu
sideman
Astroholisti
*****
Viestejä: 8222


Profiili
« Vastaus #8 : 02.01.2009 02:11:32 »

seurailla ja hoitaa kotikonstein. Kivun rajoissa/tilaa seuraten tietenkin. Mutta on myös sitä mieltä että antibiootti otetaan mukaan vasta jos muut eivät auta..

Olisiko kenelläkään vinkkejä?

Imetys siis jatkuu tässä koko ajan (imetysdieetillä, äidin ruokavaliosta poissa maito,muna,kotimaiset viljat,soija sekä pieni lista yksittäisiä ruoka-aineita).

Kuten monesti lienee tullut mainittua, olen hoitanut mitä erilaisimpia
vaivoja magneettinapeilla. Olen mm. huomannut, että jos korvakäytävät
ovat menemäisillään tukkoon liiallisesta vahan erittymisestä, magneettinappien
kiinnittäminen laastarilla korvakäytävän viereen saattaa estää niiden
tukkeutumisen.

Muutaman kerran on myös lievä korvasärky helpottunut m-napeilla.
Käytän nykyään enimmäkseen Clas Ohlsonilta ostamiani sentin läpimittaisia
erittäin voimakkaita neodyymimagneetteja. Vielä joitakin vuosia sitten ainakin
muutamista apteekeista sai japanilaisia Elekiban "terapiamagneetteja", mutta
jostain syystä he taisivat lopettaa niiden myynnin. Olisiko syynä ollut se,
että ne uhkasivat vähentää särkylääkkeiden menekkiä? Mene ja tiedä!

Oli miten oli, ristiselässä minulla on miltei jatkuvasti tuollainen Elekiban-magneetti.
Se tuntuu ehkäisevän lievän ristiselkävaivan ilmenemistä.

Vielä tekee mieli mainita ainakin se, että lähes heti kun tulen sisälle,
nenän limakalvot alkavat ärtyä, ja niitä tulee helposti rassattua, jolloin
ne saattavat tulehtua. En tiedä onko vanhan talon huoneilmassa sitten
ainakin pieniä määriä homeitiöitä, tai jotain. Noh, kun laittaa pari
magneettinappia päällekkäin laastarilla toisen sieraimen sivulle, tuo
ärsytys lakkaa miltei kokonaan.

En osaa sanoa, kuinka kyseenalaista magneettinappien kokeilu olisi
noin pienelle lapselle. Eivät ne sitäpaitsi luultavasti kovin paljon auta,
jos bakteerien tai virusten aiheuttama tulehdus on päässyt valloilleen,
mutta jos niitä hoksaa käyttää infektion alkuvaiheessa, ne saattavat
ehkä pysäyttää sen etenemisen, kenties jollakin tapaa immuunisysteemin
toimintaa tehostamalla.

Luultavasti magneettinappeihin pätee se, mikä useimpiin muihinkin
"terapiamuotoihin", nimittäin että ne eivät auta kaikkia, niinkuin eivät
esim. vaikkapa akupunktio tai homeopatiakaan. Yksi tapa kokeilla,
toimivatko m-napit itsellä on kiinnittää sellainen äänihuulten lähelle kaulaan.
Jos ääni tulee "kauniimmaksi" tai "puhtaammaksi", voi olettaa, että
on sellaista tyyppiä, joka voi hyötyä m-napeista. Äänihuulet taitavat
olla sikäli erinomainen kohde, että niiden värähtely puhesuorituksen
aikana mahdollisesti tehostaa m-nappien "terapiavaikutusta"...

 Shocked
tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: