Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Miksi? Miten?  (Luettu 4296 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« : 23.02.2013 09:19:23 »

Niinku.
Mietin että miksei akseleiden kanssa yhtymässä olevia planeettoja tulkita kuin stelliumia?
Miten se eroaa stelliumista?
Joku viisas?
tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #1 : 23.02.2013 13:05:59 »

Jos aattelet stelliumia, kolmen tai useamman planeetan rykelmää kuin rokkibändiä, jossa yks soittaa bassoa, yks rumpuja ja yks laulaa, niin akselille tuleva yhden planeetan yhtymä on kuin trubatuuri; siinä se istuu pallilla ja soittaa korkeintaan yhtä instrumenttia, vaikka akustista kitaraa.
Stelliumi on samassa merkissä tai huoneessa oleva keskittymä, voimallinen energiapläjäys, jossa on oinasmainen lataus.
Sen vaikutus on samanlainen kuin se olisi ykköshuoneessa, sanoo Nummela.
Esim. itelläni on neljän planeetan  skorpioni stellium ja ehkä tästä johtuen mulla on oinasmaista punatukkaisuutta hiven ja teerenpillkuja naamassa, vaikkei mulla ole Oinaassa muuta kuin IC-akseli. Eli semmostakin stellium voi aiheuttaa, oinasmaisia piirteitä.
No ehkä itellä tuo tulee myös siitä, että Skorpionin planeetta on myös  mars ja  mars leijona tekee stelliumille neliötä.
Ehkä Marsin yhtymä akselille ois kuin stelliumin rumpusoolo, antaa tahdin, alottaa.
Siis että Marsin yhtymässä vois olla pisara stelliumin vaikutusta, ei muissa niinkään.
Akselihan on yksi piste kartalla, osuu tiettyyn kohtaan merkkiä, vähän kuin  kuunsolmu tai  vertex,
mutta henkilökohtaisempi, mutta silti vain yks piste, asteluku, ei astelukujen rykelmä kuten stellium.
Että siks,
stelliumi on bändi ja yhtymä on soolo.

http://www.etymonline.com/index.php?allowed_in_frame=0&search=group&searchmode=none
tallennettu
Indium
Vieras
« Vastaus #2 : 23.02.2013 13:22:15 »

Mmmm, rokkibändi....  Cheesy mutta entäs jos siinä akselilla könnää kaks planeettaa? Huh
tallennettu
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #3 : 23.02.2013 14:09:20 »

nikin vertaus rokkibändistä stelliumissa on osuva, siinähän on monta tekijää (ne taivaankappaleet) ja niillä on kaikilla omat luonteensa, kuten bändin jäsenilläkin ja ne toimivat yhdessä omien piirteidensä mukaisesti...

Akselit ovat valtaisia energiapiikkejä, joten taivaankappaleet niiden tuntumassa saavat Akselilta voimaa ja energiaa toimia oman luonteensa mukaisesti, samoin jos taivaankappaleita on kaksi - silloin toimii niiden keskinäinen yhtymä yhdessä Akselin kanssa.. eniten energiaa antaa Askendentti, toiseksi eniten Keskitaivas ja sitten Deskendentti ja Ic.
tallennettu

Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #4 : 23.02.2013 15:53:48 »

Äng, kone kun ei toimi, yritin tähän kovin vastata jo aiemmin, mutta siis tuo rokkibändi vs. mies ja kitara ratkaisu on aivan loistava kielimielikuva nikki!

Niih  siis onnistuin olemaan epäselvä, mutta mietin juuri sellaista, että kaksi planeettaa on keskenään yhtymässä, ja ne ovat akselilla...hmmöh?

Eiks sun  skorpioni stellium ollu kasissa? Jänskää, että se tulee sieltä tuollatavalla pisamina ja punertavana tukkana päin näköä  :Smiley

Ja tuota, minä luulisin, että riittää, että se Mars on pelkästään ykkös huoneessa, ei tarvitse olla edes akselilla, että tuo oikkumaisuus tulee läpi...hyvä ystäväni ja tyttäreni, molemmat aurinkoneitsyitä ykköshuoneen Marsilla, ja niin, tulista menoa. ystävällni toki paljon leijonaa, tulinenhan se sekin on, mutta ei kyllä ihan niin nopeasti syttyvä.

Eli siis akseli ei toimi siellä rokkibändissä tahi soololaulajan kanssa mukana...onko se sitten niinkun vaikka levy-yhtiö, joka vie oman osansa ja mahdollistaa niin suurimittaisen toiminnan?  idiot2

tallennettu
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6583


Profiili WWW
« Vastaus #5 : 23.02.2013 20:01:51 »

Mun stellium  neptunus  venus rx merkurius  skorpioni 11 huone ja  aurinko skorpioni menee 12 huoneen puolelle.
Vesimiehen teemaa (11 huone) yhteisöllisyyttä korostaa  saturnus Alasolmu  vesimies 2 huone.
Että vaikka stelliumissa on oinasmaista itse-keskeisyyttä, niin nuo muut tekijät, Neptunuskin stelliumin osana pehmentävät sitä,
että paremminkin minä itte on usein hukassa tai tarvelistalla häntäpäässä. Mieluummin antava kuin ottava.
Itseriittoisuutta kyllä, itse pärjäämistä kyllä, mutta sitä kait jo yksin  skorpioni  coolsmiley.
Stelliumista Tanhua sanoi joskus, että sen enrgialle on hyvä löytää vastamerkistä, itellä  harka, purkamisväylä,
ja itellä kun siellä Härässä ei ole mitään, niin sille on ollut helppoakin löytää maanläheinen purkutie, hyvinkin fyysinen esim. lantatalikon varresta.
Ja että mitä stelliumin osaa milloinkin, Neptunuksella teosofisen seuran luennolle  harka ystävän seurassa,
tai Venuksella kangaskauppaan hiplaamaan kankaita jne.  harka:stä löytyy myös 11 huoneeseen liitetyt ystävät.
Heijastuspinta.
Jos vastamerkissä on planeetta niin sen mukaan sitten sitä stelliumin purkamista, tasapainotellen.

Ja joo, tajusin itekin nyt vasta että puhuit monikossa, että jos on pari planeetta akselilla ja sitten tuo akseli kolmantena niin eikös se tee jo stelliumia. Tavallaan, mutta siinä akselin taustalla on se kolmas planeetta, merkin hallitsija, muttei konkreettisesti planeettana.
Ja sitten sillä akselilla on aina se vastapiste olemassa, akselin toinen pää, joka vaikuttuu yhtä lailla opposition myötä.
Eli akselin stelliumin kanssa joutuu heti tasapainottelemaan, halusit tai et.
Akselin ryhmäyhtymässä vois joku planeetta olla kuin kapellimestari, joka ohjaa sinfoniaa,
 askendentti:lla kuinka ja kuka minä olen ja MC:llä mitä ja miten minä teen.
Jos sulla on  askendentti jousimies ja siinä vaikka  saturnus ja  mars niin  saturnus vois toimia kapellimestarina ja ohjais soittamaan hitaammin ja taas  mars ois kuin lähettäjä juoksukilpailussa että nyt, lupa juosta ja lujaa,
ja kaikki tämä siksi, että se "yleisö" siellä DC:llä ois tyytyväinen näkemäänsä ja kuulemaansa.
Oisko  Smiley
tallennettu
Kuuhilda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5932



Profiili
« Vastaus #6 : 25.02.2013 10:05:53 »

Ah, 11 huone. Ja  skorpioni aurinko 12 huoneessa...no niin ei oo ihme että oot astrologian kanssa tekemisissä...ja nouseva jousimieskin se oli eikö niin  :Smiley
Ja niin, mulla  kalat/ oinas stellium...itte hukassa ja minä itte tarvelistan häntäpäässä; no usein. Mutta kun mennään tarpeeksi pitkälle, niin sitten se  oinas vaikutus kyllä ilmestyy sieltä. Ja no räiskähtelenhän minä kyllä,ihan  oinas malliin. Ja jos tilanne on nopea, ettei siinä ehdi miettiä, niin toimintatapa on aina  oinas
Mutta mulla kyllä muutkin hommelit kartalla tekee antavan, ja suoraansanottuna turpiin ottavan  buck2

No niin,  neitsyt ihmisiä tulvii mun elämässä.Mm. Äitihahmo, pitkäikäinen ystävä, tytär...nimenomaan  aurinko neitsyt hahmoja, on sitten kyllä  askendentti neitsyt ihmisiäkin. Typötyhjänä neitsyt omalla kartalla.
Noh, vaakoja myös tärkeillä paikoilla...isähahmo, ja sitten kaksi lapsista on vaaka vaikutteisia, vaikkei aurinkovaakoja olekaan.

Hmmm.
 jousimies askendentti ja siinä  jupiter aspect_con uranus ...kovin hyvin hallussa ei taida olla homma kellään tuossa orkesterissa Cheesy Mutta DeeCeellä varmaan tuumataan heti kättelyssä, että ai että miten mielenkiintoista  :Smiley Tai sitten hengästyttävää ja aivan mahdotonta  :Smiley

MC:llä taasen Pluto ja Saturnus, Saturnus  skorpioni muut  vaaka...No niin, heti tätä pohtiessa tulee silmille ilmiselvä ristiriita nousuakselin energioiden kanssa, kuinka ja kuka minä olen on aika erimoinen sen kanssa että miten ja mitä minä teen...MC:n orkesteri soittaa paaaljon hitaammin ja syvemmin ja vakavammin, harkiten, vastuullisesti.  saturnus hidastaa ja rajoittaa,  pluto ehkä laittaa katsomaan syvälle, ja tämä kaikki puntaroidaan vielä hirmu tarkkaan, ja kaiken on oltava tasapainossa todella, ennenkö soitetaan yhtään mitään. Ja jos ajatellaan että vaaka on Saturnuksen ylennys ja skorpioni Pluton oma merkki, ja nämähän menee ristiin, niin en tiedä, tämä orkesteri taitaa soittaa jotain toooosi raskasta ja melankolista musiikkia, vieläpä hyvin  venus ihmissuhteita ja tunteita ymmärtäen  idiot2
Niinkaku Pluto on 29 astetta ja molemmat planeetat peruuttaa, mennääkö jo Norjalaiseen hautakivikaato metalliin?  Grin

Ja tämä kaikki puntarointi ja möyriminen purkaantuu sitten kotona IC  oinas toimintana ja energiana? Pidätetyt höyryt pihalle?


tallennettu
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: