Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Maitotuotteet  (Luettu 4429 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
kaulakoru
Vieras
« : 07.10.2009 10:09:20 »

Tässä on sivuttu monissa aiheissa kuinka toisille nuo maitotuotteet käy ja toisille ei. Olen käynyt säännöllisesti vyöhyketerapiassa että aikonaan luontaishoitajalla ja maitotuotteet ei tunnu sopivan monille koska ovat niin paljon käsitelty ja meidän suolinukka ei ole tällaiseen tottunut. Taitaa kaikki maitotuotteet jotka eivät ole käsiteltyjä olla ne parhaat ja toinen juttu on se, että maito lisää limaneritystä kehossa, kuten myös esim kaura. Olen yrittänyt korvata esim jugurtit joko luonnonjugurtteihin tai soijatuotteisiin, mutta toki nämä ovat yksilöllisiä asioita. Ja teen myös ajoittain kotitekoista margariinia puhtaasta voista ja öljystä ja tulihan se jo vihdoin ja viimein esille että käsitellyt margariinit eivät ole hyväksi (mediassa taisia olla siitä juttua)

Maitohappobakteerien käyttöä ei voi koskaan liikaa painostaa koska niitä tarvitaan aina koska monessa ruossa esim broilerissa käytetään aika paljon antibiootteja jotka kulkevat siten meidän vatsaan ja sitä kautta suolistoon, joten kun suolisto on kunnossa on myös esim immuunipuolustusjärjestelmä kunnossa.

« Viimeksi muokattu: 07.10.2009 10:11:41 kirjoittanut kaulakoru » tallennettu
talviuni
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 21


Profiili
« Vastaus #1 : 08.10.2009 05:08:41 »

Mulle ei kaupan maito sovi ollenkaan. Vatsaa alkaa särkeä ihan järkyttävästi ja muutenkin tulee huono olo. Turkkilaista jugurttia vatsa kuitenkin tuntuu kestävän, muut hapatetut tuotteet aiheuttavat samat oireet kuin maito  Undecided

Olin monesta lähteestä kuullut raakamaidon sopivan monille maito-ongelmaisille, ja kun muutenkin yritämme parhaamme mukaan syödä mahdollisimman luonnollisessa muodossa olevaa ruokaa, päätimme käydä lähitilalla kysäisemässä jos saataisi maitoa suoraan sieltä.

Ja onnistuihan se! 60cnt/litra, rasvaista, pastöroimatonta, kunnon maitoa  Smiley Ja vatsa kestää oikein hyvin. Ei kipuja, ei ilmavaivoja, ei oksettavaa oloa.
tallennettu
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #2 : 08.10.2009 09:32:07 »

Heips!

Minulle maito sopii, ihan millainen vain, karjapaimentolainen eli B-veriryhmäläinen kun olen.
En kuitenkaan halua käyttää homogenoituja maitotuotteita, sillä suhtaudun epäillen maidon
rasvojen käsittelyyn tällä tavoin.

Käytin ensin ko. Turkkilaista jugurttia, mutta sitten kun luin tarkemmin niin huomasin että se
on tehty homogenoidusta maidosta. Jostain oudosta syystä tämä ei näy suomenkielisessä
tuoteselosteessa, siinä lukee vain "pastöroidusta." Vieraskielisessä selosteessa sitten näkyy
se "homogenoitu."

Käytän hapanmaitotuotteita, sillä niitä varten maitoa ei homogenoida, sekä luomumaitoa
joka  myös on homogenoimaton. Kyllä se pastöroimatonkin kelpaisi, mutta pääkaupunkiseudulla
ei juuri ole mahdollista mennä maitotilalle ostamaan maitoa suoraan sieltä.

Eräiden sairauksien riski pastöroimattomassa maidossa on, mutta itse olen sitä koulukuntaa, että ruoka kannattaa liata ennen syömistä, jotta immuunijärjestelmä saisi vähän
harjoitusta.  Cheesy

Tuberkuloosi oli aikoinaan ehkä suurin motivaatio maidon pastörointiin, tuberkuloottisten lehmien maidosta kun tartuttaa tautia ja niitä lehmiä oli ennen ihan riittävässä määrin. Tauti on lisäksi lehmällä melko huomaamaton alkuvaiheessa, eli lehmä saattoi lypsää satoja litroja tartuttavaa maitoa ennen kuin huomattiin että se oli sairas. Nykyään ei taida lehmilläkään, ainakaan Suomessa, juuri tuberkuloosia olla.

Listerioosi sen sijaan ON ihan oikea riski pastöroimattomassa maidossa. Sinänsä se ei muuten ole ihmiselle kovin vaarallinen tauti, mutta raskaana ollessa riski on melkoinen, sillä ko. sairaus voi vammauttaa sikiön vakavasti! Raskauden ajaksi siis kannattaisi varmaan jättää pastöroimaton maito pois.

Jos olet mitään muuta veriryhmää kuin B, sinun ei kuitenkaan kannattaisi käyttää maitoa, se ei sovi muille immunotyypeille lainkaan, se vaikuttaa mm. insuliiniaineenvaihduntaan epäsuotuisasti muilla immunotyypeillä.  Siis mikäli tämmöiseen uskot.  Wink
tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #3 : 08.10.2009 11:25:03 »

Minulla on kanssa B-veriryhmä, mutta en siedä maitoa. Luomumaito käy teehen. Välillä vatsa kestää laktoosia, sitten taas vaan vähälaktoosista ja välillä ei kestä laktoosia ollenkaan. Varsinkin tyhjään mahaan kiskaistuna vähälaktoosinen tuotekin aiheuttaa kauhean vatsanväänteet ja maha menee sekaisin.

Syön paljon viiliä sitä mukaa mitä maha kestää. Harmi vaan, että yleensä hyla-tuotteet ovat vähärasvaisia tai rasvattomia, mikä ei sinänsä ole hyväksi kropalle...
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #4 : 10.10.2009 00:18:36 »

Täysmaitoa massuni sietää oikein hyvin  Kiss , mutta ei niitä homogenoituja.  knuppel2
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: