Äänestys
Kysymys: Vastaa käytännön elämäsi REHELLISYYDESTÄ! Kummasta menet/menisit ENEMMÄN yhteen rahasta vai rakkaudesta?
Ehdottomasti vain rakkaudesta! Naamataululla ja varakkudella ei ole väliä! - 19 (28.8%)
Rakkaudesta, mutta raha ei ole pahitteeksi, jos sitä löytyy. - 38 (57.6%)
Kyllä sitä tulevaisuutta ja käytännön normaali-elämää pitää myös miettiä, rakkaus kuivaa kokoon kuitenkin muutamassa vuodessa. - 9 (13.6%)
Katsastan kumppania varakkaista ympyröistä, etsiihän se mieskin kaunista naista, -kumpi siis on materialistisempi/itsekkäämpi? - 0 (0%)
Ehdottomasti rahasta yhteen, mitä rikkaampi, sen parempi! Naamataululla ja iällä ei ole väliä! - 0 (0%)
Äänestäjiä yhteensä: 56

Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rahasta yhteen, vaiko rakkaudesta?  (Luettu 81862 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #15 : 23.12.2008 16:15:13 »

Nykyinen mieheni on yritysjuristi ja pieni osa hänen duunejaan on hoidella raha-asiat
esim. erotilanteessa niin, ettei ex-vaimo ole kohta entisen miehensä yhtiön tj
ja osake-enemmistön haltija.

As I said... Wink



Niin-in.. mutta kyllä se aina merkitsee sitä, ettei nainen tyhjin käsin lähde. Wink

Siksipä minäkin olen asuntoni saanut, ja vaa'assa painoi aika paljon sekin,
että Itävallan lain mukaan ex-vaimo voi laittaa myös minulle maksuun joitain asioita,
koska olin rakastaja ja avioliiton rikkoja, mutta myös se, että tiesin Vaaka-miehen
busineksista ja elämästä jotain sellaista, mikä ei näytä hyvälle oikeudessa. Smiley

Epäilemättä myös ex-vaimo tietää. Smiley
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #16 : 23.12.2008 16:49:30 »

...

Ja sitten kun onkin sellainen MIES (eikä mikään poika), joka tuo leivän pöytään,
shampanjalasin naiselleen sinne sohvalle
ja huolehtii, että hänen naisellaan on kaikki mitä hän tarvitsee,
palkkaa siivoojan ja kokkaa, niin suomalainen nainen on ihan hukassa. Grin

Johtuuko se siitä, että suomalainen nainen on oppinut ottamaan huolehtimisellaan
auktoriteetti vallan miehistä ja pelkäävät, että menettävät sen,
jos miehellä onkin omat ohjaksensa käsissä? Huh

Ajatuksia..? Smiley

Selainen ajatus että JOS en juuri tuollaista kuvaamaasi MIESTÄ SAA, niin olen mieluummin YKSIN  knuppel2 Grin
 smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Mimosa-
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 10


~Sadetanssissa tärkeintä on ajoitus~


Profiili
« Vastaus #17 : 23.12.2008 16:50:29 »

Tällälailla opiskelijaelämää eläessä tuntuu hullulta koko ajatus siitä että raha ja rakkaus jotenkin yhdistetään samaan lauseeseenkaan.... Tietysti on mukavaa että mies on koulutettu/itse opiskellut asioita, jotta yhteistä puhuttavaa riittää...
Muttamutta.. tulipa oikein puistatuksia tuosta lauseesta:


"Ja sitten kun onkin sellainen MIES (eikä mikään poika), joka tuo leivän pöytään,
shampanjalasin naiselleen sinne sohvalle
ja huolehtii, että hänen naisellaan on kaikki mitä hän tarvitsee,
palkkaa siivoojan ja kokkaa, niin suomalainen nainen on ihan hukassa. Grin "


Itse tosiaan olisin varmaan hukassa siellä divaanilla shampanjalasin ja pukumiehen kanssa..
Tuollainen elämäntapa on minulle oikeasti mahdollisimman kaukana ihanteestani.

On kyllä ihanaa tuntea olevansa "turvassa" miehen kanssa, mutta se rahallinen turva on kyllä loppujenlopuksi vain pienenpieni osa turvallisuuden tunteesta.

Luulen että tämä köyhä opiskelijaelämä saa asiat palautumaan oikeisiin mittasuhteisiin.  Cheesy Cheesy







tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #18 : 23.12.2008 16:53:17 »

 2funny Noh ei nyt mitään _pukua_ tarvitsisi olla  Cheesy
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Eileithyia
Astroholisti
*****
Viestejä: 1233


Jebah


Profiili WWW
« Vastaus #19 : 23.12.2008 18:17:23 »



Johtuuko se siitä, että suomalainen nainen on oppinut ottamaan huolehtimisellaan
auktoriteetti vallan miehistä ja pelkäävät, että menettävät sen,
jos miehellä onkin omat ohjaksensa käsissä? Huh

Ajatuksia..? Smiley


Jotenkin se tuntuisi liian hyvältä ollakseen totta ja että pakko siinä on olla joku koira haudattuna.  Grin Ei KUKAAN kohtele toista noin pyytteettömästi ja vilpittömästä tahdosta.
tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #20 : 23.12.2008 18:19:56 »

Uskon kyllä että kohtelee, mutta ei tietenkään 24/7. Minusta siinäpähän olisi VAIN puntit tasan, JOS nuin hienon miehen saisi  Wink Itse olen varsinainen passari  Cheesy
TOKI rakkaudesta kaikki tapahtuisi  smitten
tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #21 : 23.12.2008 18:27:51 »


Nainen on ottanut miehen kuin adoptiolapsekseen,
jota ei saa kohdella millään tavoin huonosti tai käyttää hyväkseen
ja naisen tulee olla se vahva, joka nyt ainakin tuo sen leivän kotiin (ja miehelleen kaljan),
huolehtii itsestään (ja reppanasta miehestään), lapsista ja koko huushollista yksin.


Oman käsitykseni mukaan kyllä mikään ei ole niin reppana kuin mies, joka ehdoin tahdoin asettuu huonosti kohdeltavaksi ja hyväksikäytettäväksi. Jotenkin olen aina pitänyt ideaalina sellaista parisuhdetta, jossa vallitsee keskinäinen kunnioitus, jota vihkivalassakin vannotaan...
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #22 : 23.12.2008 23:17:31 »


Selainen ajatus että JOS en juuri tuollaista kuvaamaasi MIESTÄ SAA, niin olen mieluummin YKSIN  knuppel2 Grin
 smitten

No niin minäkin ajattelen. Smiley

2funny Noh ei nyt mitään _pukua_ tarvitsisi olla  Cheesy

Heheheh....! 2funny No ei todellakaan,
mutta seksikkäät miesten pikkupöksyt voisi kyllä olla,
jos nyt oikein irvaillaan muiden kustannuksella! Grin 2funny



Jotenkin se tuntuisi liian hyvältä ollakseen totta ja että pakko siinä on olla joku koira haudattuna.  Grin Ei KUKAAN kohtele toista noin pyytteettömästi ja vilpittömästä tahdosta.

Suomalainen nainen tekee tämän, mutta tarjoaa olutta
sinne sohvan ja telkkarin väille shampanjan sijasta. :Smiley
Mikäs koira siinä on haudattuna..?  coolsmiley

Kyllä se vain totta on ja mahdollista, Suomessakin, mutta ennakkoluulot, kotikasvatus
ja kulttuuriperimä taitanee kuitenkin olla vastaan.



Oman käsitykseni mukaan kyllä mikään ei ole niin reppana kuin mies, joka ehdoin tahdoin asettuu huonosti kohdeltavaksi ja hyväksikäytettäväksi. Jotenkin olen aina pitänyt ideaalina sellaista parisuhdetta, jossa vallitsee keskinäinen kunnioitus, jota vihkivalassakin vannotaan...

Vihivalassa sanotaan myös, että miehen tulee pitää vaimostaan ja perhestään huolta. coolsmiley
Itse taas näen vahvana sellaisen miehen.
Suomalaisissa miehissä minua häiritsi se tietty "avuttomuus",
joka saa ne odottamaan naiselta äidillisyyttä parisuhteessa.

Sain molemmat YV:si, eikä minulla ole asian suhteen mitään salattavaa.
Älä ota niin henk.koht. asioita, mitä kirjoitan.
Tapanani on karrikoida, koska se tuottaa paitsi keskusteluita, niin myös uusia ideoita ja ajatuksia,
niin myös viihtyvyyttä ja siksihän tämä foorumi on olemassa. Wink

Vältän puhumasta silti tiettyjä yksityiskohtia julkisesti, koska tiedän sen ärsyttävän
ja aiheuttavan turhia riitoja ja väittelyitä keskusteluihin.

Uskon kuitenkin, että ihmiset (täällä Astrossa), jotka minut oikeasti tuntee siviili elämässä,
tietää ihan varmasti, että olen heidän ystävänsä ja enkä välitä pahemmin kenekään sosiaaliluokista,
ammatista tai elämäntilanteesta, oli sitten nyttemmin oma tilanteeni varsin mukava.

Suhteeseenkin menen rakkaudesta ensisijaisesti, mutta toki minua on auttanut paljon
ns. "sosiaalisessa kiipeämisessä" oma koulutukseni ja työni PR and Communication Managerina,
niin myös tapaamani ihmiset, niin myös mieheni. Ei sitä voi kieltää.
Jo pelkästään duunini vuoksi tapaan tietynlaisia ihmisiä, mutta en sulje pois ystäväpiiristäni
ketään pelkän sosiaalisen aseman vuoksi.

Vaaka-mieheni on julkisessa asemassa täällä Wienissä ja sen sai todeta myös ystäväni Kaurisenergiaa
vieraillessaan täällä, kuin myös sen, että itse en ole kovin kiinnostunut julkisesta elämästä.

Vesimieheni on vastaavassa asemassa työnsä vuoksi, mutta taas välttelee julkisuutta siinä missä
Vaaka suorastaan tyrkyttää itseään sinne.

Täällä on muutamia kirjoittajia, jotka ovat joko tunnistaneet minut tai sitten tavanneet tämän saitin kautta
ja aivan varmasti tietävät, että lähtökohtani Suomessa oli..
-VAIKEAT, ja käsittääkseni he myös tällä hetkellä ovat varsin onnellisia puolestani
ja toivon mukaan se tuo toivoa myös muille vaikeuksien kanssa kamppaileville. Smiley

Tämä minusta, jatketaanko yleisellä keskustelutasolla? Smiley
« Viimeksi muokattu: 23.12.2008 23:47:24 kirjoittanut Sasha » tallennettu
Ippuska
Astroholisti
*****
Viestejä: 5054


4ever


Profiili
« Vastaus #23 : 24.12.2008 01:20:15 »

Sellaisen elintason tahtoisin saada, että voisin syödä ulkona useammin - tai ehkä vielä mieluummin tahtoisin kokkaavan ja rakastavan miehen jolla on samat arvot kuin minulla  Grin

Kokkaava mies on luxusta! smitten

NIIN on Afro


tallennettu

Ophiuchus

Trooppisesti:
 aurinko jousimies , kuu leijona , askendentti vesimies

Sideerisesti:
 aurinko skorpioni , kuu leijona , askendentti kauris

Maya: Sininen Kosminen Yö
Emelia
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 1798



Profiili WWW
« Vastaus #24 : 24.12.2008 21:33:51 »

Koska joulurauha on julistettu Suomen Turusta, poistin tästä ketjusta yhden viestin jonka loppu oli todella ikävä.

Rauhallista Joulua kaikille!!

Ai niin ja minä menisin naimisiin rakkaudesta, mutta eipä siitä rahastakaan haittaa olisi... (näillä palkoilla)
tallennettu

Asterix
Vieras
« Vastaus #25 : 25.12.2008 16:05:47 »

Thx Emilia. smitten



yksi juttu muuten Sasha. kun puhut eri maista tms, vaikutat ihan fiksulta, eli vähemmän sitä ulkonäkö ja seksijuttua. ainakaan itselle ei välity järkevä kuva siitä. kiitos ja danke.  [/center]

Joo, fiksua on myös valita, mihin keskusteluihin ottaa osaa tai edes lukee. Wink
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #26 : 27.12.2008 00:15:26 »

heh, luen netistä ihan mitä lystään, niinkuin sinäkin. et siis pidä fiksuna valintana lukea tekstejäsi??  2funny (muista Sasha, sielun tasolla ihmiset rakastavat toisiaan, egosi kanssa on niin hauska leikkiä, jos on)

Rehellisesti sanottuna, en pidä fiksuna sitä, että jos kirjoitus/persoona ei miellytä,
niin sitä pitää olla rienaamassa ja vetämässä sivuraitelle ja mennä henkilökohtaisuuksiin
ja henkilökohtaisiin loukkauksiin.

Asioista voi olla erimieltä ja nähdä eri puolia siitä ja tuoda ne esiin,
mutta se, mitä sinä teet, on kaukana siitä, ja ikä-ihmiselle ei vain ainoastaan lapsellista käytöstä.

Sinun kanssasi ollaan oltu todella pitkämielisiä täällä Astrossa vertaen siihen,
että työllistät modeja aika paljon asiattomilla ja loukkaavilla viesteilläsi
jotka katkaisevat kaikki asialliset ja mielenkiitoiset keskustelut.

Keskustelu jatkukoon AIHEESTA kiitos.

tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #27 : 27.12.2008 14:05:58 »

Vastasin: Rakkaudesta, mutta raha ei ole pahitteeksi, jos sitä löytyy.

Naimisiin en kuitenkaan koskaan halua!

Varmasti on sellaisia hempukka naisia, jotka menevät naimisiin miehen rahojen kanssa. Minusta sellainen EI ole rakkautta ihmista kohtaan, vaan sairaalloista palvontaa rahaa kohtaan. Ikäänkuin raha on miehen ja naisen välissä ja se pitää heidät yhdessä. Tongue
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
julyette
Vieras
« Vastaus #28 : 28.12.2008 10:14:49 »


Näissä keskusteluissa "unohdetaan" usein se käytännön tosi asia, että ihminen ei ihastu tai kiinnostu
alunperinkään toisesta ihmisestä, jos hänellä ei olisi itselle sopivia ja viehättäviä avuja


Nimenomaan näinhän se on. Jos ihastumiseen naisella riittäisi pelkästään se, että kyseessä on mies, jokainen vastaankävelevä miespuolinen kävisi siinä tapauksessa.  Cheesy  Mutta ihastummeko jokaiseen mieheen,...no emme taatusti.  Miehessä tarvitaan joku; ulkonäkö, luonne, varallisuus, henkisyys, että ihastuminen tapahtuu.

Mitä tuohon rahaan tulee...yleensä sellaiset naiset  joilla on ollut vaikea, henkisesti ja taloudellisesti turvaton lapsuus ja nuoruus, ja jotka ovat joutuneet raivaamaan elämäntietä hankalimman kautta, arvostavat miehessä tiettyä varallisuutta.  Miehen varallisuus yleensä kertoo sen, että miehessä on velvollisuudentuntoa ja kykyä huolehtia asioistaan, sekä älyäkin. Siis tietty turvallisuuden tunne elämän vakaudesta.
Toki on tietysti myös se naisryhmä, joka haluaa varakkaan miehen siksi, että ei itse viitsi tehdä elämässään mitään ja tarvitsee elättäjän, mutta ymmärsin, että Sasha haki tässä nimenomaan sitä, että itsekin hyvän elämäntason saavuttaneet naiset haluavat hyvätuloisen miehen.


Cocijo on pohtinut monissa ketjuissa tuota käsitystä henkinen mies ja jäin miettimään voiko varakas mies olla henkinen vai onko hän aina pelkästään materialistinen?  Voiko siis miehen yöpöydältä löytyä sekä "Finanssitalous" että "Dalai Laman henkinen perintö" opukset  Huh
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #29 : 28.12.2008 11:57:00 »

Tuoka raha loppujen lopuksi onnea? Onko raha rakkauden mitta?

Siinä pohdittavaa! Smiley

tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 10
  Tulostusversio  
 
Siirry: