Äänestys
Kysymys: Mikä sisäpiiriplaneettajärjestys sinulla on suuntana vastapäiväisesti kiertäen?
Aurinko, Venus, Merkurius - 5 (7.2%)
Aurinko, Merkurius, Venus - 15 (21.7%)
Venus, Merkurius, Aurinko - 16 (23.2%)
Venus, Aurinko, Merkurius - 14 (20.3%)
Merkurius, Venus, Aurinko - 6 (8.7%)
Merkurius, Aurinko, Venus - 13 (18.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 59

Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisäpiiriplaneetat  (Luettu 55659 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #60 : 05.11.2008 19:00:55 »

Ajatus, minulle on jostain syntynyt sellainen käsitys, että Nikulan mallissa planeettojen "nousujärjestys" olisi laskettu vastapäivään  alkaen nousumerkiltä, ja koko systeemi ei toimi, ellei nousu ole tiedossa. Näinhän tehdään, kun määritellään nouseva planeetta. Kun sinulla on tuo kirja, niin voisitko tarkistaa, olenko nyt vain sekoittanut asiat iloisesti keskenään, mikä tietysti on hyvin mahdollista....

Omalla kohdalla uusi tieto ei tosin mitenkään muuttaisi asioita, minä olen diktaattori, katsoi asiaa miltä kantilta tahansa. Wink
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #61 : 05.11.2008 20:12:02 »

No täytyy myöntää, että minäkin menin sekaisin koko homman kanssa, kun tuli erilaisia katsantotapoja.
Katsoinkin kirjan esimerkkejä, joiden kautta luulin näkeväni asiat oikeassa järjestyksessä ja itselläni helppo homma nähdä asetelma. Mutta ymmärsin sitten, ettei se kaikilla olekaan yhtä yksinkertaista.

Onhan tässä taas opittu jotakin kuitenkin... Wink

Obamalle varmaan sopii tuo Tutkija-pohja ja asianajajahan hän onkin. Ihan itkin aamulla, kun kuulin, että hänet valittanee. Maailma sittenkin muuttuu!  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
nikki
Astroholisti
*****
Viestejä: 6602


Profiili WWW
« Vastaus #62 : 06.11.2008 00:19:40 »

tiukka,intensiivinen tutkija,ärhäkkä kommentoija,peräytyvällä venuksella vielä menneiden arvojen puolustaja,
 :venus:rx, merkurius, aurinko skorpioni kaikki 7 asteen sisällä,
koko oinasmainen höskä neliössä  mars leijona:aan mikä lisännee toimintaa ja tuli nyt mainutuksi siksikin että nuo sisäpiirin planeetat  venus ja  merkurius tavallaan ovat auringon "lähettiläitä" ja oma sisäpiirini saa siis lisäpotkua leijonasta,jonka oma hallitsija on  aurinko

uusi merkurius syntyy kun  merkurius on alakonjuktiossa aurinkoon,
se on täysi silloin kun  merkurius on yläkonjuktiossa (auringon takana) aurinkoon,
uusi merkurius on syntynyt viimeksi 6.10. ja se on täysi 25.11.
täysi  venus on ollut  9.6.  aurinko aspect_con venus
ja uusi syntynyt 12.9.  venus aspect_con mars (tätä venuksen kiertoa en ole sisäistänyt,siis miksi uusi syntyy yhtyessään marsiin? eikä aurinkoon?)
tiedot Anne Masseyn plakaatista
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #63 : 06.11.2008 00:27:21 »

Nikki, olen oppinut ymmärtämään nuorta ja vanhaa venusta, mutta nyt menin aivan pyörälle päästäni.
-Minulla on pienet aivot, sanoi Nalle Puh.  Huh

Niin minä joskus katsoinkin, että astrologiassa tarvitaan loogis-matemaattisälyä! Puh!
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #64 : 06.11.2008 07:43:40 »

Onkohan nikki tossa uuden  venus ajankohdassa jotain outoa. Täydestä uudeksi pitäs olla kulunu n. 9kk. Venuskierrolla on ihan oma elämänsä ja melkein väittäisin, että se vasta ei aukeakaan kertakatsomalla  Smiley .

En ole katsonut Obaman karttaa, mutta alko heti kiinnostaan, että millä tavalla se tutkija eroaa esim. susta, kun laitoit noin fiksusti luonnehdintaa. Meni pieni tovi ennenku heräsin pressahuurusta ja tajusin, että puhuitkin omasta sisäpiiristäsi Smiley. Se kyllä osuu mun mielestä tosi hyvin.

Pitää kattoa omaki tollai oikeen lauseilla vielä, mutta nyt on juostava töihin.
tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #65 : 06.11.2008 10:51:23 »

Ajatus, minulle on jostain syntynyt sellainen käsitys, että Nikulan mallissa planeettojen "nousujärjestys" olisi laskettu vastapäivään  alkaen nousumerkiltä, ja koko systeemi ei toimi, ellei nousu ole tiedossa. Näinhän tehdään, kun määritellään nouseva planeetta. Kun sinulla on tuo kirja, niin voisitko tarkistaa, olenko nyt vain sekoittanut asiat iloisesti keskenään, mikä tietysti on hyvin mahdollista....

Kiitos huomiosta! Olin nimittäin jostain syystä jättänyt tuosta kommentistani kokonaan pois maininnan askendentista, vaikka itsekin päässäni olin hahmottanut kierron nimenomaan siitä lähteväksi, sehän on merkki, joka syntymän hetkellä nousee itäisessä horisontissa. Tämän siitä taas saa, kun kiireissään vastailee. Eli siinä tapauksessa tuo annaliljan tapa ei valitettavasti soveltuisi tähän, jos AC on se, mistä koko ajatus lähtee. Huh

Täytyy varmaan jo kohta varmistaa tämä asia itse herra Nikulalta. Grin
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #66 : 06.11.2008 12:46:55 »


Tutkin lisää ja löysin onneksi tämän Nikulan sivuilta:
"Sisäplaneettojen ja Auringon keskinäistä nousujärjestystä (ensin nousee se, jonka pituusaste eläinradalla on pienin) voidaan kuvailla symbolisesti ja kaavamaisesti:
1) sisäistäjä 2) käsittelijä 3) suunnannäyttäjä."

http://koti.welho.com/rnikula/innerpl.htm

Joten Oinaasta aloitetaan ja Kaloja kohti mennään  angel

*****
Kirjoittelin tänne äsken jo vastinetta tuohon  askendentti :lta alkamiseen, mutta meni niin aivot solmuun ja sekosin omaan näppäryyteeni, että kummasin höpinät pois.
« Viimeksi muokattu: 06.11.2008 13:05:14 kirjoittanut annalilja » tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #67 : 06.11.2008 13:45:41 »

Hei, kiitos annalilja tuosta nikulan kotiwelho linkistä. Smiley


Poimin sieltä itseäni kuvaavan jutun.

MERKURIUS/ VENUS/ AURINKO

Yhdistelmä lienee toiseksi harvinaisin. Myös tässä ilmaisu tulee ensin ja on helppoa ihmiselle. Hänellä on ehkä kehittynein tyylitaju kaikista vaihtoehdoista, sisäistä tajua miten asiat sanotaan, mikä on kaunein, puhuttelevin tai vaikuttavin tapa ilmaista itseä. Hänessä on herkkyyttä, levottomuutta, aistit eivät ole ulkomaailmaan suuntautuneet vaan poimivat vaikutelmia, kuvia ja ihanteellisia malleja, joista voi muodostua oman luovuuden pulppuileva lähde. Tämä tyyppi on "trendisetteri", muodikas, ajankohtaisuuteen pyrkivä, hyvä imemään ja levittämään ideoita ja suunnitelmia.

tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #68 : 06.11.2008 14:05:16 »

Kirjassa oli yksi esimerkkikin, jossa oli planeettoja sekä Kaloissa että Oinaassa, eikä Oinas-planeettaa ollut näistä laskettu ensimmäiseksi vaan viimeiseksi.

Tuo ylläoleva Ajatuksen havainto mua yhä vaivaa, vaikka löysinkin tuon Nikulan 'lähtöpisteen'.
Onko kirjassa typo vai onko tuo Ajatuksen havainto jokin säännön vahvistava poikkeus vai mikä perkhales...

Mä oon ihan sekasin  uglystupid2
tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #69 : 06.11.2008 14:11:26 »

Tuo ylläoleva Ajatuksen havainto mua yhä vaivaa, vaikka löysinkin tuon Nikulan 'lähtöpisteen'.
Onko kirjassa typo vai onko tuo Ajatuksen havainto jokin säännön vahvistava poikkeus vai mikä perkhales...

No tää muakin vaivaa, yritän tarkistaa mahd. pian, oliko kirjan kyseisessä kohdassa mitään muuta mainittu. Jäi vain mieleen just siksi, kun itsellänikin tuo Venus Oinaassa sekottaa laskujärjestystä. Toisaalta se kun on kartallani askendentista taas kauimpana, niin jotenkin tuntuu hassulta tuo ajatus siitä, että se laskettaisiin ensimmäiseksi.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3525



Profiili WWW
« Vastaus #70 : 06.11.2008 14:20:58 »

annalilja, minulla on itsellänikin tuo Nikulan kirja.

Joka keväthän Aurinko liikkuu viimeisestä Kalojen merkistä ensimmäiseen Oinaaseen ja Merkurius ja Venus Auringon mukana. Tässä suhteessa tämä Kalat-Oinas -merkkivaihdos on hieman poikkeus tähän yleiseen nyrkkisääntöön, kun Kalojen asteluku on suurin ja Oinaan pienin. Jos siis jollakulla on vaikkapa Venus Vesimiehessä, Merkurius Kaloissa ja Aurinko Oinaassa, järjestys on Venus-Merkurius-Aurinko eli Tutkija.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #71 : 06.11.2008 15:18:18 »

Lilli talks sense!!!
Poikkeus todella vahvistaa säännön.
Sitä ei aina pieni  neitsyt jaksais sulattaa vaikka tajuaa kyllä logiikan. Neitsyelle sääntö on sääntö ja säännönrikkojia tekis mieli aina kurmuuttaa  Wink

Nyt asettuu taas paikoilleen sekin tosiasia että, sisäplaneettojen maksimietäisyydet Auringosta ovat: Venus max 48° ja Merkurius max 28°. Ei sentään herranjestas kierretä koko tahkoa ympäri!

Tämä sisäpiiritutkinta on hyvä esimerkki siitä kuinka kukin lukee astrologiakirjoja omalla tavallaan ja monesti kuin piru raamattua eli täysin omista hyötylähtökohdistaan. Sehän taas johtaa välillä ihan suohon, välillä mutkan kautta maaliin. Tämmöinen veivaaminen ja vatkaaminen on mukavaa vaikka välillä olis pihalla kuin lumiukko. Tai käy kuin mondon esimerkissä, kun ottaa rautalangan avuksi kartan tulkintaan: "Oikeen näen itteni jonku vaijerin ja kolmen pallon kanssa askartelemassa ja tunnin kuluttua siinä on mukana pullonkorkit, vispilät ja sähköjohdot, eikä kukaan enää ota tolkkua, mistä on kyse...paitsi ehkä se Nikulan mainitsema "..pahempi olento, astrologi,..."   Grin  "

Ja se on tullut kyllä huomattua, mihin Ajatus viittasi, että asian toiselle kertominen on monin kerroin vaikeampaa kuin asian itselle selvittäminen. Jos ei ole aina foorumin tekstitkään, niin ei ole myöskään astrokirjallisuus selkeimmästä päästä luettavuudessa ja ymmärrettävyydessä...

tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #72 : 06.11.2008 16:01:26 »

 Grin Lohduttavaa, jos muutkin käyvät 'pihalla'!  Wink

Mutta hassua miten paljon nämä jutut tuolla päässä pyörivät, kun tulin töistä, niin mietin noita sisäpiiriplaneettoja niiden henkilökohtaisilla painotuksilla. Joten olisko kartan lukemisen painoarvo ainakin esim. lapsilla ja nuorilla katsottava ensin täältä? Ja tietenkin niiden askendentit muualle. Ja Mars mukaan!  Huh

Sillä jos ajattelen omaa lapsuuttani, niin juuri siihen tuo trendihaukkamaisuus kyllä sopii. Olin pienestä ideoimassa leikkejä, vetämässä ryhmiä, mielikuvitukseni oli loputon ja usein kylän lapset tulivat joukolla kysymään aina mitäs nyt tehdään. Mutta sitten nuo kuviot himmenee, pehmenee ja kaikki muu tulee kuvioon mukaan tehden omaa särmää.

Mutta kokeilkaapa yhdistää noita juttuja lapsuuteen!

« Viimeksi muokattu: 06.11.2008 16:05:44 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #73 : 06.11.2008 16:04:42 »

Mikäs se on tämän sisäpiiriplaneettojen eli asian oikea laita?
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #74 : 06.11.2008 16:12:08 »

Joka keväthän Aurinko liikkuu viimeisestä Kalojen merkistä ensimmäiseen Oinaaseen ja Merkurius ja Venus Auringon mukana. Tässä suhteessa tämä Kalat-Oinas -merkkivaihdos on hieman poikkeus tähän yleiseen nyrkkisääntöön, kun Kalojen asteluku on suurin ja Oinaan pienin. Jos siis jollakulla on vaikkapa Venus Vesimiehessä, Merkurius Kaloissa ja Aurinko Oinaassa, järjestys on Venus-Merkurius-Aurinko eli Tutkija.

No niin, siis Diktaattorihan tässä sitten ollaan, kuten pelkäsinkin. :Smiley Grin
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sivuja: 1 ... 3 4 [5] 6 7 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: