Äänestys
Kysymys: Mikä sisäpiiriplaneettajärjestys sinulla on suuntana vastapäiväisesti kiertäen?
Aurinko, Venus, Merkurius - 5 (7.2%)
Aurinko, Merkurius, Venus - 15 (21.7%)
Venus, Merkurius, Aurinko - 16 (23.2%)
Venus, Aurinko, Merkurius - 14 (20.3%)
Merkurius, Venus, Aurinko - 6 (8.7%)
Merkurius, Aurinko, Venus - 13 (18.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 59

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisäpiiriplaneetat  (Luettu 55676 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #45 : 29.10.2008 19:45:18 »

Venus, Merkurius, Aurinko: TUTKIJA, tarkkailija, kommentoija, havaitseva tyyppi elämän kentällä

Venus ja Merkurius Kaloissa huoneessa 9. ja Aurinko Oinaassa huoneessa 10.

tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #46 : 29.10.2008 20:03:04 »

taiskaa, me ollaan molemmat TUTKIJOITA, kuukauriita ja punasia taivaanvaeltajia!  Grin
tallennettu
taiska
Astroholisti
*****
Viestejä: 2144


Silmät ovat sielun peili :)!


Profiili
« Vastaus #47 : 29.10.2008 20:16:39 »

Uskomatonta  Grin! Kuinkas paljon muuta meillä on samaa Huh?? Mitäs vielä löydetään  Wink?
tallennettu

Trooppinen Oinas, Kuu Kauris, Asc Leijona
Sideerinen Kalat, Kuu Jousimies,Meridiaani Vesimies
Punainen sähköinen(spektrinen) taivaanvaeltaja
Kiinalainen: Metalli Rotta, egona Hevonen
Egyptiläinen: Isis
Asteekki merkki: Acatl eli Ruoko
Druidi: Pähkinäpensas
Kiinalainen: Rotta , Feng Shui 472
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #48 : 29.10.2008 20:25:55 »

Jaa-a, pitää tarkkailla mitä ilmaantuu.  Grin
tallennettu
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #49 : 30.10.2008 21:03:19 »

Hmmm.. Jos nyt oikein tajusin tuon, niin mulla Merkurius, Venus, Aurinko.

 merkurius 21o  jousimies 11. huone
 venus 20o  jousimies 11. huone
 aurinko 12o  jousimies 10. huone

Merkurius, Venus, Aurinko:TRENDIHAUKKA, kaverillinen, ajankohtainen snobbailija ja trendikäs nykytyyppi

Eli siis trendihaukka  Grin No jooooo, mikä ettei.. Niin, siis JOS tajusin tämän homman oikein..
« Viimeksi muokattu: 30.10.2008 21:07:37 kirjoittanut mc82 » tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #50 : 30.10.2008 21:59:16 »

Arvaa vaan tajuanko minäkään aina näitä koukeroita, mutta nyt tajuaisin MC82:n kartan kulun toisinpäin. Huonejärjestyskin kulkee vastapäivään.
Siis aurinko, Venus ja Merkurius. Mikäs sinä nyt olisit?  Wink
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
mc82
Astro-nauttija
****
Viestejä: 872


Lunar Leo - GROARRR!!!


Profiili
« Vastaus #51 : 03.11.2008 18:28:12 »

Arvaa vaan tajuanko minäkään aina näitä koukeroita, mutta nyt tajuaisin MC82:n kartan kulun toisinpäin. Huonejärjestyskin kulkee vastapäivään.
Siis aurinko, Venus ja Merkurius. Mikäs sinä nyt olisit?  Wink

Jaa, noinko se sittenkin meni.. Tongue

Eli tässä tapauksessa olisin

Aurinko, Venus, Merkurius : HIENOSTELIJA, henkisten perinteiden jatkaja, esikuvatyyppi, hienohelma, "apolloninen" edustaja

Mikä hiton esikuvatyyppi - varmaan vihoviimeinen tyyppi, josta kannattaa ottaa mallia.. Grin  Hienohelma.. Juu, ehkäpä.. Mitenköhän tuon "henkisten perinteiden jatkajan" voisi sitten tulkita.. idiot2
tallennettu

Aurinko 10-Merkurius 11-Venus 11-Uranus 10-Neptunus 11-Pallas 10-Ceres 11 Jousimies
Kuu 7 Leijona
Mars 1-Juno 1-Lilith 1 Kauris
Jupiter 9-Saturnus 8 Skorpioni
Pluto 8 Vaaka
Chiron 3 Härkä
Vesta 1 Vesimies
Vertex 7-PF 7 Neitsyt
Noususolmu 6 Rapu
AC Kauris (DC Rapu)
MC Jousimies (IC Kaksonen
Ave^^
Vieras
« Vastaus #52 : 03.11.2008 19:33:43 »

ISÄNTÄ. no joo. pieni tyttönenhän minä vain olen.  Grin

Muistaakseni tuossa Nikulan kirjassa lukee, että sisäpiiriplaneetat ovat syntymäkartta minikoossa. Että niissä jo periaatteessa olisi kaikki tarvittava tieto. Jaa-a. En oikein tiedä.
tallennettu
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #53 : 03.11.2008 19:56:23 »

Muistaakseni tuossa Nikulan kirjassa lukee, että sisäpiiriplaneetat ovat syntymäkartta minikoossa. Että niissä jo periaatteessa olisi kaikki tarvittava tieto. Jaa-a. En oikein tiedä.

Ehkä osittain joo, mutta ei tosiaankaan ilman merkkisijainteja tai aspektitietoja. Ja eteenkin huonesijainteja: Huoneet, jossa sisäpiiriplaneetat ovat,  kertovat valtavasti kartan haltijan suhtautumisesta maailmaan, siitä, mihin ja miten tämä energiansa ohjaa.
tallennettu
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #54 : 04.11.2008 00:08:35 »

Aurinko, Venus, Merkurius     - 1 (3%)
Aurinko, Merkurius, Venus    - 7 (21.2%)
Venus, Merkurius, Aurinko    - 8 (24.2%)
Venus, Aurinko, Merkurius    - 6 (18.2%)
Merkurius, Venus, Aurinko    - 5 (15.2%)
Merkurius, Aurinko, Venus    - 6 (18.2%)

Aurinko, Venus, Merkurius : HIENOSTELIJA, henkisten perinteiden jatkaja, esikuvatyyppi, hienohelma, "apolloninen" edustaja
Aurinko, Merkurius, Venus: ISÄNTÄ, toimeenpanija ja suoraviivainen tyyppi reaalimaailmassa
Venus, Merkurius, Aurinko: TUTKIJA, tarkkailija, kommentoija, havaitseva tyyppi elämän kentällä
Venus, Aurinko, Merkurius: KEULAKUVA, aistillinen porvarillinen tyyppi, arvojen etsintää
Merkurius, Venus, Aurinko:TRENDIHAUKKA, kaverillinen, ajankohtainen snobbailija ja trendikäs nykytyyppi
Merkurius, Aurinko, Venus: DIKTAATTORI, viileä asiatyyppi, business, hallinto, oman elämän hallinta

Aika jännä juttu, vaikka osanottajia on kovin vähän, niin prosenttiluvut eivät kauas heitä Nikulan kirjan prosenttiluvuista. Kirjassaan Nikulalla on näin:

Aurinko, Venus, Merkurius     - 6,5%
Aurinko, Merkurius, Venus    - 22%
Venus, Merkurius, Aurinko    - 21%
Venus, Aurinko, Merkurius    - 22%
Merkurius, Venus, Aurinko    - 6,0%
Merkurius, Aurinko, Venus    - 23.5%

Eli täällä on vähemmistönä nuo henkisten perinteiden jatkajat. Trendihaukkoja taas on enemmänkin, ollaanhan astrosivuilla...ja kuten näkyy tutkijoidenkin enemmistönä.  Wink
« Viimeksi muokattu: 04.11.2008 00:12:47 kirjoittanut Esmiralda » tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #55 : 05.11.2008 11:15:53 »

Marix ja muut ihmettelijät,
järjestyksen tutkiminen täytyy aloittaa Oinaasta vastapäivään kiertäen.
Jos siis jokin noista mainituista sattuu olemaan Oinaassa ja jokin Kaloissa, Oinaassa oleva on eka ja Kaloissa oleva viimeinen.

Kiitokset annalilja, olen nimittäin aiemminkin ihmetellyt, mistä "laskenta" tulisi aloittaa - en vielä omista kyseistä Nikulan kirjaa. Smiley

Selvisi siis nyt, että olenkin tässä luokituksessa tutkija enkä diktaattori, koska Venukseni on Oinaassa. Ehkä jotain piirteitä tuosta jälkimmäisestäkin löytyy, mutta tutkija sopii kyllä ehdottomasti paremmin.

Täytyypä palata vielä tähän. Satuin nimittäin juuri eilen bongaamaan tuon Nikulan kirjan (hyvin edullisesti Kirjatorilta, vihjeeksi Wink) ja nyt sitä luettuani ymmärsin kyllä, että kyse olisi nimenomaan nousujärjestyksestä ja suhteesta aurinkoon. Kirjassa oli yksi esimerkkikin, jossa oli planeettoja sekä Kaloissa että Oinaassa, eikä Oinas-planeettaa ollut näistä laskettu ensimmäiseksi vaan viimeiseksi.

Laskentajärjestys menee siis tietysti merkkien mukaan, mutta nousujärjestyksen näkee katsomalla Merkuriuksen ja Venuksen suhdetta aurinkoon. Ovatko Merkurius ja Venus "uusia" (nousevat eli sijaitsevat merkissä ja asteissa ennen aurinkoa) vai "vanhoja" (sijaitsevat auringon jälkeen).

Itselläni on  merkurius vesimies, aurinko kalat ja venus oinas. Merkurius on siis uusi, Venus vanha. Siispä korjaus: olen sittenkin Nikulan luokituksessa Diktaattori. Grin Ja kotona on toinen samanlainen. :Smiley Meillä molemmilla kaikki ko. tekijät eri merkeissä, vierekkäisissä. Ja keskenämme samoissa elementeissä.

Pistää kyllä miettimään, miksi sitten Tutkija tuntui tutummalta. Ehkä se on sitten ihanne-minä, ja todellisuudessa olen diktaattori. :Smiley
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Norna
Vieras
« Vastaus #56 : 05.11.2008 11:26:59 »

 Hmm nyt mun pitää miettiä menikö toi mulla oikein. Ajattelin itse että se menee vain sen mukaan mikä tulee ensin huonejärjestyksessä? Siis 8. huoneessa  oinas merkurius, sitten  aurinko  oinas 9. ja  venus  harka 9. Eli järjestys mun ymmärtääkseni olisi  merkurius aurinko venus = diktaattori?

 Mustakin tutkija kuullostaa paljon paremmalta kuin diktaattori  Cheesy, vaikka onkin kyllä hupaisa.
tallennettu
allyson
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 55


Profiili
« Vastaus #57 : 05.11.2008 13:06:20 »

Täytyypä palata vielä tähän. Satuin nimittäin juuri eilen bongaamaan tuon Nikulan kirjan (hyvin edullisesti Kirjatorilta, vihjeeksi Wink) ja nyt sitä luettuani ymmärsin kyllä, että kyse olisi nimenomaan nousujärjestyksestä ja suhteesta aurinkoon. Kirjassa oli yksi esimerkkikin, jossa oli planeettoja sekä Kaloissa että Oinaassa, eikä Oinas-planeettaa ollut näistä laskettu ensimmäiseksi vaan viimeiseksi.

Laskentajärjestys menee siis tietysti merkkien mukaan, mutta nousujärjestyksen näkee katsomalla Merkuriuksen ja Venuksen suhdetta aurinkoon. Ovatko Merkurius ja Venus "uusia" (nousevat eli sijaitsevat merkissä ja asteissa ennen aurinkoa) vai "vanhoja" (sijaitsevat auringon jälkeen).

Oujee Ajatus!
Mä olen tietysti vetänyt mutkat suoriksi ulkomuistista ja olen ehkä alunperinkin tutkinut vain joitain karttoja joissa sisäpiiriplaneetat asettuu niin, että tuo 'oinas eka, kalat vika'-muistisääntö on hyvä.
Voisiko muistisääntönä olla tämä: kartta asetetaan siten, että  aurinko on ikäänkuin  askendentti :lla ja siitä on helppo katsoa nouseeko planeetta ennen aurinkoa ( on  askendentti :n yläpuolella)   vai auringon jälkeen ( on  askendentti :n alapuolella)?
Toivottavasti en vain sekoita lisää, mutta koska monet sekoaa nousujärjestyksessä, tuo sääntö voisi auttaa heitä.
Moderoi Ajatus mut pihalle, jos meni taas ihan raiteiltaan   Lips Sealed

Barack Obaman sisäpiiri on muuten järjestyksessä:  venus merkurius aurinko  -> Tutkija
Venus (1° rapu ) nousee melkein maksimissaan ennen Aurinkoa (12° leijona ), mitäs se taas tarkoittikaan?! Jotain se tarkoitti. Koko sydämestäni toivon, että tämä sisäpiirinkin asetelma tukisi häntä vaikeassa tehtävässään. Uusi aika on totisesti alkanut, mutta sitähän ei voi tietää kukaan onko Obama vielä uuden ajan onnistujien joukossa - hope so!



tallennettu

'En ole varma,
että ikinä löytäisin sen mitä etsin.
Ehkä haluan etsiä ja olla epävarma.'
                           -Vivi-Ann Sjögren
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #58 : 05.11.2008 13:45:47 »

Hehee, ei kai tuo nyt raiteiltaan vielä mennyt. Cheesy Mutta juu, tämä(kin) asia astrologiassa on ehkä yksinkertaisempi oivaltaa mitä selittää muille. :Smiley (Tai sitten omakin oivallus on jäänyt puolitiehen, kuten kävi allekirjoittaneelle...)

Ajattelin myös sellaista rautalankamallia, että voi ikään kuin mielessään (tai miksei konkreettisestikin, jos karttta on paperilla) kääntää kartan niin, että aurinko on itseä kohti, alhaalla. Siitä sitten vain katsoo, että askendentista kun lähtee merkkijärjestyksessä etenemään, ovat auringosta vasemmalle sijaitsevat planeetat aurinkoa ennen, oikealle sijaitsevat sen jälkeen. Mikäli askendentti siis osuu johonkin näiden väliin, ymmärsin että 12. huoneen puolella sijaitsevat planeetat ovat järjestyksessä vihoviimeiset.

Tuo DolceVitan huoneiden järjestyksessä eteneminen on siis ihan yhtä hyvä suunta kuin merkkijärjestyskin. Smiley
« Viimeksi muokattu: 06.11.2008 10:43:32 kirjoittanut Ajatus » tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #59 : 05.11.2008 19:00:55 »

Ajatus, minulle on jostain syntynyt sellainen käsitys, että Nikulan mallissa planeettojen "nousujärjestys" olisi laskettu vastapäivään  alkaen nousumerkiltä, ja koko systeemi ei toimi, ellei nousu ole tiedossa. Näinhän tehdään, kun määritellään nouseva planeetta. Kun sinulla on tuo kirja, niin voisitko tarkistaa, olenko nyt vain sekoittanut asiat iloisesti keskenään, mikä tietysti on hyvin mahdollista....

Omalla kohdalla uusi tieto ei tosin mitenkään muuttaisi asioita, minä olen diktaattori, katsoi asiaa miltä kantilta tahansa. Wink
tallennettu
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: