Äänestys
Kysymys: Mikä sisäpiiriplaneettajärjestys sinulla on suuntana vastapäiväisesti kiertäen?
Aurinko, Venus, Merkurius - 5 (7.2%)
Aurinko, Merkurius, Venus - 15 (21.7%)
Venus, Merkurius, Aurinko - 16 (23.2%)
Venus, Aurinko, Merkurius - 14 (20.3%)
Merkurius, Venus, Aurinko - 6 (8.7%)
Merkurius, Aurinko, Venus - 13 (18.8%)
Äänestäjiä yhteensä: 59

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sisäpiiriplaneetat  (Luettu 57117 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #30 : 26.10.2008 14:44:52 »

Voisko joku valaista, et miten noi sisäpiiriplaneetat ovat mulla?

Ei jaksa lanttu nyt oikeen leikata.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
mondo
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 123



Profiili
« Vastaus #31 : 26.10.2008 15:05:01 »

  Smiley No ainakin pehmeä pää tässä ajan myötä muotoutuu. Hajota ja hallitse on kyllä aika raivostuttavakin piirre ihmisessä ja se, että on miljoona hommaa kesken. Mutta tärkeintä, ettei ota itteään liian tosissaan - ei näytä ottavan muutkaan (ja puhun nyt kaikista läheisistäni ja hyvistä ystävistä positiivisessa mielessä).

Tämä sisäpiiri on kivan suppea valikoima lähteä miettimään, mutta hirvittävän variaatiohässäkän näistä saa lopulta kuitenkin, kun ottaa mukaan etäisyydet, aspektit, transiitit ja väliin tulevat mollukat. Mulla levis soppa taas heti liian levälleen  Smiley . Oikeen näen itteni jonku vaijerin ja kolmen pallon kanssa askartelemassa ja tunnin kuluttua siinä on mukana pullonkorkit, vispilät ja sähköjohdot, eikä kukaan enää ota tolkkua, mistä on kyse...paitsi ehkä se Nikulan mainitsema "..pahempi olento, astrologi,..."  Grin

Tulossa dementia varmaan, kun näppiksiä saa korjata koko aika
« Viimeksi muokattu: 26.10.2008 15:08:40 kirjoittanut mondo » tallennettu

askendentti mars neptunus skorpioni
 kuu pluto uranus aurinko neitsyt
 merkurius leijona  Dc harka  Ic oinas  Mc venus vaaka   chiron kalat
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #32 : 26.10.2008 15:09:27 »

Hei Tuuli-Hiuksissa!

Näen ainakin tuosta alta, että Merkurius, Venus ja Aurinkosi ovat kaikki samassa merkissä, kuten minullakin. Nikula varoittaa narsistisuudesta!  Wink Sitä kait minä täälläkin höseerään, aina esillä jotenkin, en jää nurkkiin kuikailemaan, en kirjallisesti, en suullisestikaan enkä edes fyysisesti.  Grin Mutta muuten Nikula kehuu meidät mutkattomiksi, joustaviksi ja luoviksi persooniksi. Meillä (mukava puhua 'meistä') on kaipuu ykseyteen, enemmän etsimme yhteyttä, synteesiä kuin analysointia. Niinko? Perustoiminnot pelaavat kuitenkin hyvin yhteen; tieto, tahto ja tunne noiden planeettakumppanien kautta. Joten emmeköhän pysy koossa jotenkuten!

Mutta hyvät ohjeet järjestykseen löytyvät puheenvuoroista, joten en niitä viitsi tässä toistaa.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #33 : 26.10.2008 15:14:18 »

Esmiralda, kiitos.

Pikkasen välillä tuntuu, et oiskohan mussa vivahde narsistisuutta. Vihaan kyllä sellaisia ihmisiä.

Ja olethan sinäkin luova persoona, muistan kun kerroit mulle Smiley

PS. Aina kun mä nään tuon sun nikkisi, niin jotenkin se hohtaa kuin hopea. Itse Arvokkuus smitten
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Dimma
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 278



Profiili
« Vastaus #34 : 26.10.2008 19:52:59 »

Venus, Aurinko, Merkurius: KEULAKUVA, aistillinen porvarillinen tyyppi, arvojen etsintää

Jepjep, melkonen keulakuva täällä!
tallennettu

To know it is to be fearless, and to know it is to be full of love.
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #35 : 27.10.2008 18:23:10 »

Marix ja muut ihmettelijät,
järjestyksen tutkiminen täytyy aloittaa Oinaasta vastapäivään kiertäen.
Jos siis jokin noista mainituista sattuu olemaan Oinaassa ja jokin Kaloissa, Oinaassa oleva on eka ja Kaloissa oleva viimeinen.

Kiitokset annalilja, olen nimittäin aiemminkin ihmetellyt, mistä "laskenta" tulisi aloittaa - en vielä omista kyseistä Nikulan kirjaa. Smiley

Selvisi siis nyt, että olenkin tässä luokituksessa tutkija enkä diktaattori, koska Venukseni on Oinaassa. Ehkä jotain piirteitä tuosta jälkimmäisestäkin löytyy, mutta tutkija sopii kyllä ehdottomasti paremmin.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Sirpapa
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 66


Profiili
« Vastaus #36 : 27.10.2008 19:01:53 »

Tutkija
venus  leijona
merkurius leijona
aurinko  neitsyt
Kaikki kolme huoneessa 12.
tallennettu

Tuli hevonen
Valkoinen sähköinen peili
Neitsyt - Neitsyt
Kuu Jousimies
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #37 : 28.10.2008 09:07:56 »

Diktaattori Grin
 merkurius 2.huone  neitsyt
 aurinko 2. huone  vaaka
 venus 3. huone  skorpioni

 merkurius ja  aurinko :n välissä ei ole mitään, mutta  aurinko :n ja  venus : välissä  pluto / marskuunsolmu / uranus. Varmaankin sitten olen ihan superviileä. Cool
tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #38 : 28.10.2008 09:27:02 »

Merkurius, Venus, Aurinko:TRENDIHAUKKA, kaverillinen, ajankohtainen snobbailija ja trendikäs nykytyyppi

- No ei kyllä oikaan natsaan toi lause itseni kanssa yhteen. Siis, et seuraisin nykyajan trendejä niin snobisti. Wink

Kaverillinen olen sitäkin enemmän.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
La Papessa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 290


Profiili
« Vastaus #39 : 28.10.2008 12:45:57 »

- No ei kyllä oikaan natsaan toi lause itseni kanssa yhteen. Siis, et seuraisin nykyajan trendejä niin snobisti. Wink

Tämä ei välttämättä pidä paikkaansa kohdallasi, mutta tuo trendikkyys käsitetään välillä turhan pinnallisesti, "trendikäshän" voi olla myös ajatusmaailmaltaan. Nyt varmaankin trendikkyydeksi voisi lukea vaikkapa jopa korostuneen ympäristötietoisuuden, 60-luvun lopulla kiinnostuksen henkisistä arvoista jne.

Mutta siis minäkään en koe Nikulan kirjan - olen lukenut sen joskus, hämärä mielikuva näistä on - selitysmallia kovin toimivana kohdallani. Toki annan ihmisille yleensä hyvinkin merkuriaanisen  ensivaikutelman, mutta pikemminkin kyllä "trendihaukkamaisen" kuin "diktaattorimaisen". Syynä voisi olla esim.  aurinko merkkisijainti  vaaka:ssa ja aspektoituminen:  pluto  aspect_con ja  saturnus aspect_sex  aurinko vahvistavat   vaa'an venuspiirteitä. En myöskään koe  venus teemoja mitenkään "erillisinä" ja/tai "hämärinä" itselleni, ehkäpä, koska sen ja  aurinko:n välillä on katkeamaton  aspect_con sarja, ja itse  venus:lle tulee kaksi tarkkaa  aspect_con ja se on muutenkin hallitseva planeettani.

Jotenkin siis tuntuisi, ettei tuossa mallissa ainakaan tuossa yksinkertaistetussa versiossa oteta tarpeeksi  sisäplaneettojen aspektoitumista, merkki- ja huoneensijoituksia. Esim.  skorpioni / jousimieskauris diktaattori on ihan varmasti erilainen kuin vaikkapa   kaksoset / rapuleijona -diktaattori.
« Viimeksi muokattu: 28.10.2008 12:57:53 kirjoittanut La Papessa » tallennettu
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #40 : 28.10.2008 13:27:49 »

Pitää hieman perua edellistä sanomaani. Omaa työtä ajatellen tulee kyseeseen trendikkyys; Siis uudenlaisen ilmeen ja toteutustavan yhdistäminen.

Jännä mitenkä sitä heti haksahtaa siihen, että ois kyse pinnallisuudesta.
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #41 : 28.10.2008 19:36:42 »

Minäkin jo tuossa lukiessa äännähdin, että 'älähän nyt' Tuuli-Hiukselle, kun La Papessa tuli toimivasti väliin.

Minäkin kun olen sama haukka!!! Huh

Ja kuten La Papessa sanoo, trendikäs voi olla muutenkin kuin muotivaatteissa, vaikka nuorena perääni vähän kummasti katsottiinkin, siis vaatteisiin. En pelkää näyttää erilaiselta.

Mutta kyllä trendejä on muitakin, kuten olet kirjoituksissa esiin tuonutkin. Esim. tuo intiaanikulttuuriin perehtyminen tms. Eli tosiaan nähdä asiat toisella tavalla kuin on totuttu, murtaa vanhoja käsityksiä, olla ideoiden ja ilmapiiren veturina ja puuskuttaa joskus vastatuuleenkin.  tickedoff

Ja tosi sekin, että sisäpiiri esiintyy kirjassa hyvin karikatyyrimaisesti, mutta tosin voi antaa vinkkiä tutkia sitten sen myötä huoneita ja aspekteja, sekä Ap-karttaa mm. Onhan kiva lukea, kun joku on tutkiskellut tälläkin tavalla näitä asioita.

Ja HUOM! Nikula itse oli löytänyt tämän Trendihaukan yhdestä harvinaisimmista yhdisteistä. Hauska nähdä että eipä pidä kutia täällä foorumilla. Ehkä astroilu ja huuhaat kuuluvatkin osana trendihaukan matkaan...kyllähän niillä pöllyytetään paljonkin vanhoja arvoja ja käsityksiä.
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #42 : 28.10.2008 22:45:28 »

Minul on OIKEALTA VASEMMALLE (jos tajusin oikein)  venus aurinko (huone 10) chiron jupiter merkurius (huone 11)

niin ilmeisesti olisin tuo Venus, Aurinko, Merkurius: KEULAKUVA, aistillinen porvarillinen tyyppi, arvojen etsintää

... no en todellakaan oo!  Grin Porvari  Grin HA-LOO mikä ihmeen veto tuo on? Aistillinen arvojen etsijä, joo.

Tuota...kuten näen huoneistasi, jotka nekin kulkevat vastapäivään, niin silloinhan vastapäivään kulkisivat myös sinun sisäpiiriplaneetat eli Merkurius, Aurinko ja Venus. Silloin et olekaan tuo ihme-porvari, vaan muuta. Katsopa uudestaan!  Wink Osuisiko paremmin?
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
T-H
Astroholisti
*****
Viestejä: 1988



Profiili
« Vastaus #43 : 29.10.2008 08:26:58 »

Kun tätä asiaa vielä uudemman kerran pohdin, niin mun pitäis olla: Isäntä, Tutkija sekä Trendihaukka.

Enemmän menee noihin kategorioihin. Mutta kun itseni kohdalla on kuitenkin Taide, niin siihen liittyy tietty Trendikkyys.

Haluan uskaltaa sanoa, että olen sekoitus live-elämässä kaikkea noita kolmea.

Olkoon Nikula nyt mitä mieltä tahansa Smiley
tallennettu

OINAS - pässinpää

* Nousu Neitsyt
* NativeAmerican Haukka
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5772


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #44 : 29.10.2008 16:32:41 »

Hyvät hyssykät! Muistetaan toki, että kysymys on vasta kahdesta planeetasta ja niiden merkeistä...

Onneksi tuo LAAAAAJA tähtikartta, sehän on kuin universumi, jossa seilailemme, näyttää melkein mitä tahdomme nähdä.  smitten
tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 8
  Tulostusversio  
 
Siirry: