Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: pulkanlaskua, likainen koiranpentu ja T-Rex  (Luettu 3068 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« : 16.10.2008 10:36:03 »

siispä viime yön unesta jäi päälinmäisenä mieleen noi otsikon kolme sanaa...

ensin näin lapset päiväkodin tätien kanssa laskemassa pulkkamäkeä keskellä asfaltista autotietä..paikassa jossa ihan oikeastikkinlasten päiväkoti sijaitsee.. kaikilla oli hirveen hauskaa ja mie vaan kävelin ja katoin et eiks kukaan tajua kui vaarallistä tää homma on ja eihän pulkan ees pitäis ees noin hyvin luistaa asfaltilla keskellä syksyä.

seuraavaksi katseeni kiinnittyi pieneen mustaan koiranpentuun joka istui saman tien reunassa märkänä ja kuraisena sellainen ilme kasvoillaan et eiks koskaan kukaan huomaa mua...

sitten uni pätkäs niin etten ite muista siitä mitään...seuraava mitä taas unesta muistu olisi se kun jossain pienessä kylässä muutaman asukkaan kanssa piileskeltiin asuntojen sisällä T-Rexiä. sitten joku mies ääni vaan sanoi että kyllähän sä ittekin tiedät miten tuost pääsee eroon, joten mitä työ täällä teette?

tulkintaa kellään?
tallennettu

Norna
Vieras
« Vastaus #1 : 16.10.2008 11:34:26 »

 No samaa teemaa on lastentarhassa ja koiranpennussa. Ihmislapsista ei huolehdita eikä koiranpennustakaan, kummatkin ovat omalla tavallaan heitteillä ja vastuuttomuus/välinpitämättömyys on yksi yhteinen tekijä.
 Eläin- ja ihmislapsi voi kuvastaa sisäistä lasta ja lapsenomaisia tuntemuksia meissä. "Eiks koskaan kukaan huomaa mua?" -sanooko niin koira vai sinä?
 Usein nimittäin unet käyttävät heijastusta ja ulkoistamista muihin, katsotaan muiden touhuja ja ihmetellään miksei kukaan tee mitään tai miksi kukaan ei tajua kuinka vaarallista se tietty homma on. Kannattaa miettiä siltä kannalta tunnetko itse niin? Onko jotain osa-aluetta jossa olet vastuuton ja/tai kova itseäsi kohtaan?
 Lapset leikkivät, koska se on heidän luontonsa. Meidän aikuisten tehtävä on luoda turvalliset puitteet leikille. Huolehtia ja varjella. Myös vertauskuvallisesti pätee se omaan sisäiseen lapseen ja leikkimielisyyteen joka meissä on.

 T-Rex -uni muistuttaa minusta hyvin siitä että muokkaamme itse maailmaamme ja näin tapahtuu myös unissa. Kuten myös ulkomaailmassa voi tempautua draaman sekaan eikä muista enään että on ollut luomassa itsekin tapahtumia. Silloin kannattaa muistaa että voi muuttaa suunnan kun siltä tuntuu.

 Tällaisia täältä  Smiley
tallennettu
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #2 : 16.10.2008 12:26:45 »

kiitos dolce vita siulle...

tosiaan tuon pulkanlasku jutun ja koiran vois liittääm yhteen elämän juttuun...ehkä siltä kannalta ettei kukaan huomaa sitä työtä jota itteksiin tehny lasten eteen...vaan pitäis antaa laajempi tapaamisoikeus alkoholisti isälle Sad

toi T- Rex vielä mietityttää... totta mitä tuossa kirjoitit kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ehkä jonkinlainen suunnan muutos eräässä ihmissuhteessa käsillä...tiedä miks mie taas meinaan laittaa pakin päälle...
tallennettu

Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: