Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Sovitteko yhteen, eli synastrian perusteet  (Luettu 454035 kertaa)
0 jäsentä ja 2 vierasta katselee tätä aihetta.
jubilee
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 17


Profiili
« Vastaus #120 : 07.05.2012 17:32:35 »



Aurinko Neliö Aurinko 1.10 -644
Aurinko Neliö Merkurius 2.20 -244
Merkurius Yhtymä Uranus 0.32 138
Merkurius Yhtymä Neptunus 0.26 128
Venus Neliö Venus 2.48 -107
Venus Yhtymä Uranus 2.48 96
Venus Yhtymä Neptunus 2.54 87
Jupiter Trini Jupiter 2.50 42
Saturnus Yhtymä Uranus 0.33 101
Saturnus Yhtymä Neptunus 0.40 93
Neptunus Sekstiili Aurinko 1.01 72
Pluto Yhtymä Merkurius 1.60 98
Pluto Sekstiili Uranus 1.07 38
Pluto Sekstiili Neptunus

Siis mitäh?! Shocked
joo, en ole ekspertti vielä mutta haluaisiko joku valaista miten tota litaniaa pitäis tulkita?
Kyseessä siis minun ja ystäväni karttojen vertailu, itse olen
 aurinko skorpioni
 kuu rapu
 merkurius skorpioni
venus vaaka
 mars skorpioni
 jupiter vaaka
 saturnus vesimies

ja ystävälläni on

 aurinko vesimies
 kuu harka
 merkurius kauris
 venus kauris
 mars kauris
 jupiter rapu
 saturnus kauris
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #121 : 07.05.2012 21:07:09 »

Mä katson aina kokonaiskuvaa, noilla tiedoilla on oikeestaan vaikea sanoa muuta kuin,
että elementtien kautta ajateltuna ei ole sisäplaneetoissa yhteistä tekijää kun elementit
erit merkeissä mutta löytyisikö akseleista kuitenkin yhdistävä tekijä, luulisin.

Vai onko niin ettei kuumeinen mummeli löydä tihrusilmillään selitettä, mä kun katson
mieluummin karttaa kuin noita aspektinippuja mistä ei hahmotu kokonaisuus. Smiley

-M-
tallennettu
Venku
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 94



Profiili
« Vastaus #122 : 10.05.2012 13:08:13 »

En tiedä kuuluuko tähän ketjuun tämä, mutta vertailin syntymäkarttoja, tämä toinen osapuoli kolahti tosi kovaa ja tuntui heti tutulta ja hänen kanssaan luimme suorastaan toisemme ajatukset eikä kenenkään kanssa ole ennen(eikä sen jälkeen) tuntunut siltä mitä hänen kanssaan. Niin löytyi kartoista että kummallakin on mm. Chiron härässä 7.huoneessa ja Pluto vaa-assa 12.huoneessa. Niin ja 1. huoneessa hänellä ja minulla on kummallakin Uranus Skorppionissa ja hänellä lisäksi Juno Skorpparissa. Ja sitten vielä 2.huoneessa kummallakin on Neptunus Jousimiehessä. Mitäs tämmösestä sanotte?
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #123 : 10.05.2012 13:46:21 »

En tiedä kuuluuko tähän ketjuun tämä, mutta vertailin syntymäkarttoja, tämä toinen osapuoli kolahti tosi kovaa ja tuntui heti tutulta ja hänen kanssaan luimme suorastaan toisemme ajatukset eikä kenenkään kanssa ole ennen(eikä sen jälkeen) tuntunut siltä mitä hänen kanssaan. Niin löytyi kartoista että kummallakin on mm. Chiron härässä 7.huoneessa ja Pluto vaa-assa 12.huoneessa. Niin ja 1. huoneessa hänellä ja minulla on kummallakin Uranus Skorppionissa ja hänellä lisäksi Juno Skorpparissa. Ja sitten vielä 2.huoneessa kummallakin on Neptunus Jousimiehessä. Mitäs tämmösestä sanotte?

sama ikäluokka ja akselit

-M-
tallennettu
unknown
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 35



Profiili
« Vastaus #124 : 19.05.2012 02:43:42 »

Onko kenelläkään kokemusta marsin ja saturnuksen neliöstä synastriakartalla parisuhteessa? Olen lukenut, että on erittäin haastava aspekti. Niin ja voivatko muut suhteen kannalta suotuisat aspektit synastriassa ja kompositiossa kompensoida tuota siten, että se ei haittaa niin paljoa?

Lisättäköön tähän vielä se, että tuo saturnus etenee niin hitaasti että minulla tulee tuo kyseinen aspekti kaikkien tiettynä vuonna syntyneiden kanssa.
« Viimeksi muokattu: 19.05.2012 02:49:08 kirjoittanut unknown » tallennettu
Stareyes
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 580


Tuon kultaisen säteen, missä ikinä kuljenkin


Profiili
« Vastaus #125 : 05.07.2012 09:38:18 »

Tähän ketjuun tulee perusasioita karttavertailusta eli synastriasta. Kannattaa ensin lukea tuo Lunean "Rakkauden rastit kartalla", koska siinä on runsaasti informaatiota rakkausasioista, jotka on nähtävissä omalta kartalta. Ennen kuin kahta karttaa lähdetään vertailemaan keskenään, niin ensin tutkitaan kummankin kartta erikseen.

Synastriassa tärkeimmät planeetat ovat Aurinko, Kuu, Venus ja Mars sekä AC, DC ja niiden hallitsijaplaneetat. Myös Merkurius on tärkeä, koska harva suhde toimii, ellei kommunikaatio toimi. Kuun solmut, Vertex ja Lilith ovat usein näkyvästi aspektoituneet ns. kohtalokkaissa, muttei välttämättä pitkissä suhteissa, kun taas Saturnus löytyy usein voimakkaasti aspektoituneena pitkistä suhteista.

Tässä olisi mieheni ja minun synastria. Pitkäaikainen kestävä liitto sanotaan jo kompostikartallakin. Eli 20 vuotta aviossa, siitä yhdessä  25 vuotta.

Kommentit olisivat mukavia saada....
tallennettu

"Mikä haavoittaa sinua niin paljon, että tunnet olevasi pakotettu haavoittamaan minua, jotta parantuisit?"
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #126 : 28.07.2012 15:25:57 »

Tiedän jo, että sovimme toisillemme rakkaani kanssa, mutta on mielenkiintoista katsoa ja tarkastella asiaa näin astrologian kannaltakin. En tiedä näyttääkö se erilaiselta sen valossa vai vahvistaako sisäistä tuntemustani, sydämeni ääntä johon aina ensisijaisesti luotan.  :Smiley Valitettavasti en tiedä (hän ei tiedä) tarkkaa syntymäkellonaikaansa, mutta anyway hän on syntynyt 7.8.1977 ja minä 24.4.1974. Numerologisesti ajateltuna aika jännää, että hänellä on paljon seiskaa ja minulla nelosta.  :Smiley Otan mielelläni vastaan ajatuksia ja kommentteja yhteensopivuudestamme astrologisesta näkökulmasta. Minulla ei ole koskaan aikaisemmin ollut leijona miestä... smitten

Minä  

aurinko harka
askendentti neitsyt
kuu  kaksoset
merkurius  oinas
venus  kalat
mars  rapu

Hän  

aurinko  leijona
askendentti  skorpioni
kuu  harka
merkurius  neitsyt
venus  rapu
mars  kaksoset

Hmm... Härkää, neitsyttä, rapua ja kaksosta löytyy molemmilta...

Onko miehen syntymäkellonaika suurin piirtein tiedossa, kun olet merkinnyt hänet Skorpioni-nousuiseksi?
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
Lilli
Supermoderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 3526



Profiili WWW
« Vastaus #127 : 29.07.2012 12:53:13 »

RV, olen toisaalla nähnytkin kuvan uudesta rakkaastasi ja en minäkään Skorpionia ensimmäiseksi veikkaisi nousumerkiksi. Ties vaikka olisi nousu-Kalat tai joku muu "herttainen" nousu, Rapu esimerkiksi. Tai Neptunus nousulla (jolloin hän olisi nousu-Jousimies) tms.

Teillä on kuitenkin pari klassikkokuviota: Sinun Aurinkosi ja hänen Kuunsa ovat Härässä. Nämä kuviot ovat vieläpä oikeinpäin, Kuuhan kuvastaa muiden asioiden muassa vaimoa miehen kartalla. Toinen klassikkokuvio on hänen Venuksensa ja sinun Marsisi sijainti Ravussa - jos nämä planeetat ovat vielä yhtymässä, niin tästä syntyy voimakas eroottinen lataus. Sen sijaan sinun Kuusi ja hänen Marsinsa sijainti Kaksosissa voi myöhemmässä vaiheessa tuoda mukanaan kiivaitakin yhteenottoja. Tämä yhdistelmä on toisaalta hyvinkin eroottinen, mutta siinä on hieman sellaista viha-rakkaus -makua. Sama vaikutus on hänen Marsinsa ja sinun Venuksesi neliöllä ja Aurinkojenne sijainnilla neliömerkeissä. Intohimoa on, mutta jos täysin vältytte yhteenotoilta, niin olisin hieman ihmeissäni.
tallennettu

Aurinko Kaksonen, huone 12, Kuu Härkä, huone 11, AC Rapu, MC Vesimies

www.horoskooppi.com
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #128 : 30.07.2012 20:57:31 »

Mulla on aika jännä juttu mihin en ole aiemmin törmännyt.

Onnenpiste transiitti oli kesäkuun lopussa kuuni päällä kun tapasin erään miehen.

Nyt selvisi synastriasta, että mun onnenpiste on yhtymässä miehen saturnukseen ja
miehen onnenpiste mun venukseen. Alkaa vähän ihmetyttää onnenpisteen merkitys
elämässäni kun en ole ennen tätä löytänyt sitä mistään kohtaamisesta enkä
synastrioistakaan  2funny

Mites teillä tuo onnenpiste ?

Minna
tallennettu
Silmanilo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #129 : 30.07.2012 22:45:42 »

Heip,
mitäpäs meinaa vai meinaako mitään, kun minun laskusolmu ja miehen aurinko on kaloissa? Ja sitten miehen laskusolmu ja minun aurinko leijonassa.

kiitos =)
tallennettu
Silmanilo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #130 : 30.07.2012 23:02:34 »

...ai niin ja entäs se, että juno on molemmilla kaksosissa, mulla 7. huoneessa, miehellä 6. huoneessa?

 smitten
tallennettu
Silmanilo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #131 : 02.08.2012 22:18:24 »

...niin joo, ja jos eivät junot ole ihan yhtymässä, niin eivät kauas heitä.
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #132 : 03.08.2012 10:56:00 »

laskusolmu kuvaa mennyttä ja sitä turvaa mihin on helppo paeta ongelmien saapuessa kun se tuntuu tutulta ja turvalliselta eli käytännössä tuo tarkoittaa sitä, että kun alasolmu ja toisen aurinko on synastriassa keskenään niin ensi kohtaaminen on tutunomainen, helppo jutella jne.. alasolmu on se joka kasvaa ns kokee auringon vahvuuden ja saa sitä kautta itselleen sen mitä kasvuunsa tarvitsee kun alasolmuunhan ei pitäisi jäädä vaikka se onkin se tuttu ja turvallinen, yläsolmua kohti elämässsä kuitenkin pitäisi mennä ja näinollen voi ongelmana hivenen olla se, että aurinko ei halua muuttua vaan pysyä siinä tutussa ja turvallisessa mutta joka tapauksessa siteet on siis lujat tuolla aspektilla.
Aurinko sitten taas se master joka haluaa johtaa..  coolsmiley

Minna


Heip,
mitäpäs meinaa vai meinaako mitään, kun minun laskusolmu ja miehen aurinko on kaloissa? Ja sitten miehen laskusolmu ja minun aurinko leijonassa.

kiitos =)
tallennettu
minsa
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 476



Profiili
« Vastaus #133 : 03.08.2012 11:13:05 »

...ai niin ja entäs se, että juno on molemmilla kaksosissa, mulla 7. huoneessa, miehellä 6. huoneessa?

 smitten

Juno kuvaa sitoutumista, voimaa, opettamista. Kaksosissa kuvaa tietysti sitä, että kommunikoidaan joten ei pitäisi naida mitään hiljaista tyyppiä kun pitää voida jutella, jutella ja taas jutella, siinä asian ydin Juno Kaksosissa ihmiselle.

6. huone voi olla naimisissa työn kanssa ja usein löytääkin parisuhteen työpaikaltaan tai partnerin joka on hänelle se työmaa.. tasavertaisuus on tässä huoneessa tärkein seikka.

7. huone korostaa avioliiton tarvetta parisuhteessa

Näillä eväillä eli synastrian pieniä kivoja lisiä katsoa Junot mutta ei ne tärkeimmät asiat tietenkään mitä katsotaan synastriasta mutta tuossa se nähdään, että samankaltaisuudestahan se teillä kyllä kertoo..

Minna
tallennettu
Silmanilo
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 33


Profiili
« Vastaus #134 : 03.08.2012 21:31:26 »

Kiitos!!!!
Nuo mietityttivät. Täytyy taas hakea Nikulat kirjastosta ja palautella mieliin muutakin. Miehen chiron on kolmiossa minun askendenttiin, kuuhun, aurinkoon, venukseen ja merkuriukseen. Tätäkin tässä ihmettelin...
tallennettu
Sivuja: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 17
  Tulostusversio  
 
Siirry: