Mun on helpompi puhua tuhansille ihmisille ja tv-kameroille, kuin sanoa naapurille päivää, johtunee siitä, että massojen kanssa tekemisissä ollessaan psyyken introvertit osat unohtuvat jonnekin, mukaanlukien identiteetti ja "sisäinen minä". Lavahommissa niistäkin on hyötyä jos ne muistaa kutsua takaisin esiin ja projektoida valmiin kanavan kautta yleisöön.
Lavahommiin minusta ei olisi, mutta olisiko tuon

:n "syytä" tai "ansiota" sitten se, että osaa sen verran feikata, että pystyy näyttelemään coolia isonkin ihmisjoukon edessä..?

Jollain tavalla etäännyttää itsensä (tai ainakin egonsa) sen verran, ettei kuvittele että ihmiset ovat siellä
minun takiani, vaan kuuntelemassa välittämääni asiaa. Olen joskus (sarjassamme tr

MC:llä) joutunut puhumaan sellaiselle sadan hengen yleisölle, kaksi mikkiä rinnuksissa ja kamera kuvasi...ihan ok se meni, vaikken esiintymisestä koskaan ole varsinaisesti pitänytkään ja siihen asti luulin, ettei minusta koskaan olisikaan moiseen hommaan. En tiedä tosin, miten kävisi jossain TV:n suorassa lähetyksessä.

Onko Ebenialla vastaavia kokemuksia?
Minusta tuo dawnchildin mainitsema henkinen vapaus vaatisi ainakin sitä, että
tiedostaa kaikki sosiaaliset roolit sun muut, koska kun
tiedostaa asiat, voi aina valita ainakin suhtautumisensa niihin. Niin kauan kun asioita ei tiedosta, on niiden vanki.