SininenSiipi
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #15 : 03.08.2008 20:27:44 » |
|
Olin vkolopun partioleirillä ja siinä aamulla teltasta ulos kömpiessä hämmästeltiin ystäväni kanssa että jopas on syksyistä jo. Yöllä tihkutti, aamulla maa oli kostea ja taivas pilvinen. Mutta jokin siinä oli hienoa. Luonnossa oleminen silloinkin kun on vähän "kehnompi" keli eikä vain silloin kun mittari on korkeella ja aurinko paistaa. Illalla tuli valvottua työviikkoja pidempään ja huomasi, miten aikasin on alkanut tulla jo pimeä. Tänään ajelin pari tuntia tänne Helsingin kotiin. Satoi koko matkan. Nautin siitä niin että päätin olla koko matkan kuuntelematta radiota. Kuunnella vain pisaroita tuulilasissa ja pyyhkijöiden ääniä. Hetkellisesti alkoi jopa kaivata aikaa myöhemmin syksyllä. Kun jo 5-6 aikaan illalla on pimeetä kun lähtee ajelemaan. Pikkupakkasiakin oottelen. Helmikuun lapsena nautin enemmän kylmästä jaksosta kuin paahtavasta kesästä. Vaikka kyllä sitä taas kovilla pakkasilla kesääkin odottaa. On tää vuodenaikojen vaihtelu kyllä huippua! Syksyssä on ihanaa myös töiden ja harrastusten suunnittelu. Uusia asioita alkaa paljon aina syksyllä. Aloitan uudessa työpaikassa syyskuun puolessa välissä ja kansalais- ja työväenopistojen kursseja olen katsellut ja miettinyt josko jollekin osallistuisi. Astrologia-kurssikin oli tarjolla näemmä -voisi sinne mennä itseään sivistämään jos tilaa riittää. Syksy on siitä jännittävää aikaa, että silloin usein tekee valintoja jotka määrittelee sitten aika pitkälle elämänkulun seuraavaan kesälomaan saakka. Mä olen ainakin niin vaihtelunhaluinen, että nautin näistä isoista kysymysmerkeistä mitä tähän aikaan liittyy.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
*Kide*
|
 |
« Vastaus #16 : 04.08.2008 07:30:32 » |
|
Pääskyset ovat alkaneet kerääntyä yhteen  Seuraava kunnon tuuli etelään vie ne pois ja maailma hiljenee kertaheitolla 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
noname
Kohtuuastroilija

|
 |
« Vastaus #17 : 04.08.2008 09:50:40 » |
|
Pahinta on pimeys ja kylmyys. Parasta en ole tähän (keski-)ikään mennessä keksinyt, en ole syksyihmisiä 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
helen
|
 |
« Vastaus #20 : 04.08.2008 18:51:21 » |
|
Esmiralda tuolla mainitsikin ,jo astrologia kurssin. Minä odottelen astrologia messuja Helsingissä.
Ei nyt vielä aleta syksyä viettämään, vaikka ulkona mittari näyttää 14 astetta, kesää on vielä jäljellä elokuussakin.
Olen syksyisin aloittanut jonkun uuden jutun
Työ, harrastus, koulutus,,,,,, ikäviä puolia ei nyt het tule mieleen syksystä -Helen-
|
|
|
|
|
tallennettu
|
Aurinko Rapu Nousu Leijona Kuu Oinas Näillä mennään
|
|
|
|
T-H
|
 |
« Vastaus #21 : 14.08.2008 15:28:44 » |
|
Syksyssä parasta on: pimenevät illat valoineen ja varjoineen. Puiden upea, punaruskea-kelta-vihreä väritys. Etenkin vaahteranlehdet vievät muodollaan ykköspaikan lehvistössä. Ja tietysti se kun lehdet ovat pudonneet puusta täyttämään niin kadut kuin metsäpolutkin. Hei, kova asfalttikin näyttää paremmalta kun on saant osakseen "väriloiston". Vaikka ne puidenlehdet ovatkin kohtalokkaan liukkaita tiellä  Pahinta on syksyn viimat ja myskytuulet, jotka voivat raivota hyvinkin voimakkaasti. Tänään oli ainakin täällä päin suomenmaata päivällä melkoinen syksyntuntuinen myrsky. Sää oli kuin hurlumhei
|
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
|
Tiigris
|
 |
« Vastaus #22 : 14.08.2008 18:52:02 » |
|
Eilen hyvin myöhään illalla menin metsään kävelylle.. Ilma oli melko lämmin ja tuulinen, oli ihanan pimeää ja voi miten voimakkaasti metsä tuoksui syksyisen raikkaalta!  Lepakot kiitelivät ympäriinsä, mielenkiintoisia otuksia. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
Chandra
|
 |
« Vastaus #23 : 15.08.2008 06:30:37 » |
|
Eilen oli hirmuisen kova tuuli koko päivän ja ilta ja yö myrskyisää. Olen siitä omituinen,että rakastan myrskyjä,jos ei tule vettä.Eilen teki mieli kalliolle seisomaan ja antaa myrskyn oikein tuulettaa kaiken vanhan pois.  Harmikseni ei tullut tilaisuutta,kun en ollut yksin. En tiedä missä vaiheessa tuo pihakoivu on lopettanut taipuisan riehakkaan tanssinsa,mutta nyt näkyy vain löyhyttelevän helmojaan. Onneksi hänellä on vielä vihreät lehdet. 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
T-H
|
 |
« Vastaus #24 : 15.08.2008 09:35:10 » |
|
Vaatii todella kovaa luoneenlujuutta, että voi mennä raivoisan myrskyn aikaan kalliolle. Kiehtovan kuuloistaa  Hyvä huomio oli puiden valtaisa keikkuminen puolelta toiselle; naapurin upea syreenipensas on aivan kuin piiskattu pilalle. Näyttää jotenkin aivan masentavalta.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
OINAS - pässinpää
* Nousu Neitsyt * NativeAmerican Haukka
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #25 : 15.08.2008 10:51:07 » |
|
Joo myrskyt on ihania kuten kuuma aurinkokin. Lumimyrskytkin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
|
Emelia
|
 |
« Vastaus #26 : 15.08.2008 11:13:58 » |
|
Syksyssä parasta on pimenevät illat ja kuutamo.. Huominen kuunpimennys on kuin piste iin päällä.. Elokuussa syntyneenä on syksy minulle aina ihanaa aikaa, kaikki elämä alkaa uudelleen kesän "levon" jälkeen. Ja kyllä nuo myrskyt ovat myös ihania. Syksyn värit; punaisen, keltaisen ja oranssin hehku. -Minulla oli tarkoitus odottaa että villiviini olisi vaihtanut lehtiensä väriä ja vasta sitten riipiä köynnökset ikkunani edestä pois, mutta kun eilen oli aivan uskomaton pikkumyrsky, joka tuli kirkkaalta taivaalta ja pyyhälsi nopeasti ohitse, enkä sitä noilta lehdiltä kunnolla nähnyt, riivin oksat ikkunan edestä ja huomasin että tulipa huoneeseen valoa!! Pahinta syksyssä on kun se ei sitten lopukaan ja talvea ei tule. Pimeys, märkyys, kylmyys joka jatkuu loka-marraskuusta aina huhti-toukokuulle.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|
^^Queen Nefertiti^^
|
 |
« Vastaus #27 : 15.08.2008 11:15:29 » |
|
Mihin tarvitaan talvea jos ei lumilautaile?? 
|
|
|
|
|
tallennettu
|
You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
|
|
|
|
Emelia
|
 |
« Vastaus #28 : 15.08.2008 11:22:08 » |
|
Mihin tarvitaan talvea jos ei lumilautaile??  Tervetuloa pukemaan 30 lapselle kuravaatteita kaksi kertaa päivässä 8 kuukauden ajan, samoin kuin keksimään mitä tehdään kun maa ja hiekka on jäässä, eikä lunta ole.  Eikä tuo ulkoilu vesisateessa (2x2 tuntia päivässä) kauhean mielekästä ole... Ja se pimeys, Aurinko menettää puolet valostaan talvella jos ei ole lunta heijastamassa valoa takaisin.
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
SininenSiipi
Satunnainen astroilija

|
 |
« Vastaus #29 : 16.08.2008 17:58:00 » |
|
Heh, taidetaan Emelia olla samoissa hommissa.  Mulle myös hyvin tuttua tuo parinkymmenen muksun kurahousurumba pari kertaa päivässä. Ja sitten niitä ah, niin ihania kommentteja kesken ulkoilun. "Ope, mä luulen että mun kurikset on rikki.." No katos, siinäpä onkin reikä. Eiku vaatteet kuivumaan ulkoilun jälkeen. Ai, sulla ei olekaan vaihtovaatteita.. Katotaas mitä löytyis.  Ja kurahousuja joissa ei ole saappaiden alle laitettavia lenksuja ja voi sitä loskan, veden ja lumen määrää. Pian päästään taas noihin aikoihin käsiks. Hurraa!
|
|
|
|
|
tallennettu
|
|
|
|
|