Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia Steinerpäiväkodista?  (Luettu 5746 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« : 23.05.2008 16:05:16 »

En tiedä mille osiolle olisin lykännyt kysymykseni, mutta laitanpa tänne yleistä-osiolle.
Onko teillä etenkin omakohtaisia kokemuksia Steinerista? Monesta paikasta saa lukea negatiivista palautetta, tosin sellaisten kirjoittamana jotka eivät omia lapsiaan siellä ole pitäneet. Itselleni oli aivan uutta, että Steiner- sisältäisi myös ajatuksia indigoista ja muusta ns. "huuhaasta". Kiinnostuin vaan entistä enemmän. Wink
Mutta niitä kokemuksia, kitooos!  Smiley
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
katsomerta
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 38



Profiili
« Vastaus #1 : 23.05.2008 17:15:01 »


Syynä oli yhden luokalla olevan pojan uhkailut ja koulun vessassa seksuaaliset kokeilut (pakotti riisuutumaan ja kokeili tyttöjä/poikia sormilla "sinne").
Se selvisi terveydenhoitajan ihmetellessä onko koulussa hygienian puutetta kun niin paljon löytyy molluskoja alapäästä. Opettaja ja rehtori yritti painaa villasella - pahimmat lausunnot oli että koko luokan pitää tuota juippia ymmärtää ja rakastaa. Mustaanmaalaavat vanhemmat (jotka halusivat pois luokasta ja koko koulusta pois) katsottii roistoiksi - ei ne pahemmin niiden loukattujen lasten vanhempia silloin aatelleet.
En sitten miettinyt kauaa kun otin tyttöni siitä luokasta pois ettei juippi koske mun likkaani.... saman teki useat muut vanhemmat. Isukeilla oli jo tarkoitus tulla jo itse välitunteja valvomaan kun Stainerin opettajat ei näemmä siihen pystyneet. Myöhemmin kuulin että poika olisi pakotettu lastenlinnan terapeutille "täsmähoitoon" ja joutui toiseen kouluun. Kenties Stainer ymmärsi muuttaa kelkkansa suunnan vasta kun raha lähti ovesta ulos (me lukukausimaksuja maksaneet teimme kenties pienen loven kukkaroon).



Samantyylisiä kokemuksia minullakin, opettajat eivät puuttuneet ikinä koulukiusaamiseen, vetosivat "luonnon lakiin", jonka takia joitakin kiusataan ja sen takia siihen ei saa puuttua.

 Sad

 mars aspect_con pluto
tallennettu

Nouseva Skorpioni yhtymässä Plutoon, Aurinko Kauris, Kuu Vesimies.
Norna
Vieras
« Vastaus #2 : 23.05.2008 23:41:17 »

 Olin itse laittamassa lasta Steinerpäiväkotiin ja olisin vieläkin, jos päiväkoulu olisi lähempänä. Matkat olisivat tulleet turhan pitkiksi. Jos ei päästä Steinerpäiväkotiin niin peruskoulua tahtoisin kokeilla.

 Olen kuullut itse kouluista hyviä juttuja, mutta varmasti sekaan mahtuu aika monenlaista, kuten yleensä. Häirikköoppilaitakin on varmaan maan joka koulussa eikä läheskään kaikissa ole suhtauduttu oikein koulukiusaamiseen.
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #3 : 24.05.2008 14:01:01 »

 Mukava kuulla kokemuksianne, mutta mielellään siitä Steinerista päiväkotina vielä kuulisin juttua Smiley
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #4 : 24.05.2008 23:19:41 »

Mukava kuulla kokemuksianne, mutta mielellään siitä Steinerista päiväkotina vielä kuulisin juttua Smiley

Hei "Rohana"


Steiner-päiväkodista ei ole kokemusta,
mutta koulusta kylläkin

Tyttäreni kävi Steiner-koulua 7-vuotta
ja poikani 2 1/2 vuotta

Tyttäreni halusi itse muuttaa toiseen kouluun
ennen yläasteelle siirtymistään

Poikani kohdalla opettajan ja poikani
kemiat eivät osuneet yhteen
- pojallani oli lukihäiriö;
joka selvisi vasta 7-luokalla
oppi lukemaan vasta 3-luokalla

Koulua en moiti,
oikea asenne koulua kohtaan on tärkeä

- jos on ongelmia,
niitä tulee koulussa kuin koulussa


smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
*yildirim*
Astroholisti
*****
Viestejä: 1922



Profiili WWW
« Vastaus #5 : 28.05.2008 19:00:51 »

elämänilo olet oikeassa ongelmia tulee varmasti koulussa kun koulussa jos vain on  tullakseen.

itsellä ei tuosta koulusta ole muuta kokemusta kuin pieni harjoittelu kouluaikoina...riippuu varmaan todella paljon lapsesta mitä tälläinen koulu antaa...

jotenkin tuntuu itsestä kummalta että lapsi saa valita mitä tehdään yms. useasti kun varsinkin pienellä lapsella saattaa olla vaan ne hauskat jutut...tehdään sit vaan niitä ja vaikeammat tavoitteet saattavat jäädä taka-alalle.

koulussa jossa itse olin harjoittelussa eivät opettajatkaan hirveästi motivoineet lasta uuden oppimiseen ja juuri sellaisten taitojen jota oikeasti tarvitsee selvitäkseen siitä peruselämästä.

myös opintosisällöt mielestäni rakentuu niin eri tavalla verrattuna tavalliseen kouluun että olisi elämänilo vaikka sinulta sitten kiva kuulla kuinka tyttäresi koulunvaihto onnistui siis jos meni normaaliin kouluun...tuntuiko hänestä siinä vaiheessa että normaali koulu alusta asti olisi voinut antaa jotain enenmän?
tallennettu

Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #6 : 28.05.2008 22:25:01 »

...
myös opintosisällöt mielestäni rakentuu niin eri tavalla verrattuna tavalliseen kouluun että olisi elämänilo vaikka sinulta sitten kiva kuulla kuinka tyttäresi koulunvaihto onnistui siis jos meni normaaliin kouluun...tuntuiko hänestä siinä vaiheessa että normaali koulu alusta asti olisi voinut antaa jotain enenmän?

Hei "Coventina"

Tyttäreni koulun vaihto sujui ongelmitta
- samat asiat hallitsi, kuin uudet luokkatoverinsa
- monta asiaa oli myös muita edellä
- sai stipendin mm. käsityöstä

Tyttäreni ystävä vaihtoi samaan aikaan koulua
- opiskelee tällä hetkellä arkitehdiksi



smitten Elämänilo
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: [1]
  Tulostusversio  
 
Siirry: