Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Lasten oikeudet tapetilla  (Luettu 19424 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Cleo
Vieras
« Vastaus #15 : 24.10.2005 23:28:46 »

Ja joskus on todella tilanne se, että jotain radikaaliakin ulkoapuuttumisia tarvitaan lasten ja vanhempien välillä.
Mutta siinäkin olisi hyvä muistaa inhimillisyyden kunnoitus kaikkia osapuolia kohtaan!

 smitten

Tuossa olen 100% samaa mieltä, liikaa on tapauksia joissa jo valmiiksi kärsineet lapset on joutuneet hirvittävän riepottelun kohteeksi, josta on sitten aiheutunut 2 traumaa lisää- ero vanhemmista ja epäinhimillinen kohtelu valmiiksi traumatisoituneelle lapselle traumaattisessa tilanteessa. Ja vaikka niin ikävään tilanteeseen oltaisiin jouduttu, että lapset pitää ottaa vanhemmiltaan pois, niin ovat ne vanhemmatkin ihmisiä.

Antoisaa aikaa sinulle lastesi - ja muidenkin- kanssa! Smiley
tallennettu
Mirjam
Vieras
« Vastaus #16 : 24.10.2005 23:34:43 »

Lainaus

Tuossa olen 100% samaa mieltä, liikaa on tapauksia joissa jo valmiiksi kärsineet lapset on joutuneet hirvittävän riepottelun kohteeksi, josta on sitten aiheutunut 2 traumaa lisää- ero vanhemmista ja epäinhimillinen kohtelu valmiiksi traumatisoituneelle lapselle traumaattisessa tilanteessa. Ja vaikka niin ikävään tilanteeseen oltaisiin jouduttu, että lapset pitää ottaa vanhemmiltaan pois, niin ovat ne vanhemmatkin ihmisiä.

Antoisaa aikaa sinulle lastesi - ja muidenkin- kanssa! Smiley
Lainaus

Kiitos ja samoin Sinulle!   angel

Olen itse oivaltanut vasta aikuisiällä, että lapset rakastavat aina ja vilpittömästi syvimmillän vanhempiaan!
Jos tuomitset jomman kumman vanhemmista, tuomiset osan lapsesta!

 smitten
tallennettu
Cleo
Vieras
« Vastaus #17 : 24.10.2005 23:53:44 »

Lainaus
Olen itse oivaltanut vasta aikuisiällä, että lapset rakastavat aina ja vilpittömästi syvimmillän vanhempiaan!
Jos tuomitset jomman kumman vanhemmista, tuomiset osan lapsesta!

Olen itse avioerolapsi, ja se on kaikkien sukulaisteni eduksi sanottava, että he eivät koskaan arvostelleet tai sanoneet meille lapsille pahaa sanaa isästäni, vaikka syitä olisi kyllä riittänyt. Äidiltänikin sain tietää syyt eroon vasta 13-vuotiaana, kun sitä riittävän kauan tivasin- ja silloin tiesin jo syyt isäni toisen avioliiton kariutumiseen. Koskaan hän ei estänyt meitä soittamasta y.m, mutta alkuaikoina joutui kyllä joskus estämään tapaamisen, kun isä tuli aivan kaatokännissä oven taakse. Ja vaikka isäni onkin ollut joskus aivan hirviö- lapsia hän ei kylläkään koskaan pahoinpidellyt- niin oli hänessä hyvätkin puolensa. Kuitenkin ero meidän lastenkin kannalta oli ehdottomasti parempi, vaikka se todella kirpaisikin. Cry

Kunpa vanhemmat kykenisivät rakastamaan itseään ja toisiaan, niin kyllä ne lapsetkin sen rakkauden kokevat ja osakseen saavat. Ihmisarvon kunnioituksella on ratkaiseva osa... angel
tallennettu
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #18 : 25.10.2005 21:50:35 »

Kylläpä täällä on käynyt kuhina sitten viimeisen käyntini. Sehän on hyvä että tekstini sai vastakaikua, vaikka sainkin kriitikon leiman!  police
Itselläni on myös lapsia, joten ymmärrän kyllä hyvinkin, ettei aina lapsikaan voi olla se ihana-rakastettava-kullannuppu vaan voi repiä kaverilta hiuksia päästä ja potkia äitiä nilkkaan ja samalla juosta karkuun...eli pitkää pinnaa ja sympatiaa vaan kaikille äideille  Wink
Pointtini ei ollutkaan tuomita ja arvostella, mutta en suostu ymmärtämällä ymmärtämään ihmisiä jotka eivät halua apua vaan jatkavat lastensa kiusaamista ja estävät kaikin tavoin auttamasta edes heitä.
Naiivi en tunnusta olevani, vaikka aika lapsellinen olenkin  Cheesy
Enhän ole itsekään täydellinen äiti ja luoja suokoon etten koskaan luule sellainen olevanikaan  Grin
En tahdo enempää repostella esimerkkitapausteni elämällä, suotakoon se heille, sanon vain sen, että jos kertoisin yksityiskohtia, rohkenisin epäillä, että vaikka valtaosa täällä on sitä mieltä että vanhempi ei voi koskaan olla lapselleen hirviö (olen eri mieltä!) niin nämä kylmät faktat voisivat horjuttaa tätä uskoanne. Kaikki vanhemmat eivät osaa tätä, valitettavasti, vaikka kivahan se olisi uskoa että vanhemmat ovat aina lapsilleen parasta tarkoittamassa.

Kirjoituksellani ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä, lähinnä halusin purkaa omaa pahaa oloani ja tehdä edes sen minkä osaltani asiassa voin, eli muistuttaa edes jotakuta lapsen rakastamisen tärkeydestä. Osata olla aikuinen, ja antaa lapsen olla lapsi.  Sitä mieltä täällä.  Cool
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Rohana
Astro-nauttija
****
Viestejä: 790



Profiili
« Vastaus #19 : 25.10.2005 22:27:38 »

Alkuperäisessä viestissäni mietin vaikuttaisiko nyt jokin planeetta aspekti tms. erityisen voimakkaasti jotta esim. kirjoittelen tänne ko. aiheesta...
Taisin löytää vastauksen omaan kysymykseeni tämän päivän oma astrosta: "Käyt tämän transiitin aikana läpi joitakin lapsuuteesi liittyviä traumaattisia tunnetiloja, jotka nousevat esille kotiin ja perhe-elämään liittyvissä asioissa."
Jos itseään ei enää voi auttaa, (paitsi aikakoneella) niin ehkä muita, vaikka pieninkin yrityksin  :Smiley
tallennettu

-Lähden, jotta tulisin, Menen kauas, jotta lähellä olisin.-
Nils-Aslak Valkeapää
Mirjam
Vieras
« Vastaus #20 : 26.10.2005 00:01:32 »

Alkuperäisessä viestissäni mietin vaikuttaisiko nyt jokin planeetta aspekti tms. erityisen voimakkaasti jotta esim. kirjoittelen tänne ko. aiheesta...
Taisin löytää vastauksen omaan kysymykseeni tämän päivän oma astrosta: "Käyt tämän transiitin aikana läpi joitakin lapsuuteesi liittyviä traumaattisia tunnetiloja, jotka nousevat esille kotiin ja perhe-elämään liittyvissä asioissa."
Jos itseään ei enää voi auttaa, (paitsi aikakoneella) niin ehkä muita, vaikka pieninkin yrityksin  :Smiley

Jokainenhan sitä aina välillä "sortuu" näkemään "vääryyksiä" maailmassa ja eikös ne ole ihan terveitä, elävän ihmisen  tunne reagtioita?
Eriasia miten sitä sitten käsittelee.  Smiley

Kyllä itseään voi auttaa ja siihen on tosiaan ihan jokaisella semmoinen "ihka oma sisäänrakennettu aikakone" !  Wink
Kyllä se oman itsen hoitaminen on tärkeämpää ensin kuin muiden. (tietty nyt realistisesti soveltaen tilanteen mukaan)  Wink
Ja sekin jo hoitaa toisiakin, kun itseään hoitaa ja sitten on itselläkin jotain millä hoitaa, kun on jotain hoidettua itsessä!  Grin

 smitten
tallennettu
He|mi^
Astro-nauttija
****
Viestejä: 848



Profiili
« Vastaus #21 : 30.05.2008 18:55:45 »

 idiot2
tallennettu

Elämän tärkeimmät asiat näkee vain sydämellään.

http://www.namaste.fi/oivallus
Esmiralda
Astroholisti
*****
Viestejä: 5773


Minne tie vie...


Profiili WWW
« Vastaus #22 : 01.06.2008 21:15:56 »

Koska ihminen ei ole koskaan kaikkeen pystyvä ja vaipuu välillä heikkouksiin, on joskus hyvä, että lapsi siirretään vanhempien vastuulta pois. Tällöin isovanhemmat tai sijaisvanhemmat voivat olla kullan arvoisia, vaikka heilläkin on omat heikkoudet.

Lapsi tarvitsee vanhemmuutta, olkoon se sitten kuka tahansa.

Mutta totta on, ei lapsi koskaan unohda verivanhempiaan ja etsii usein heidät myöhemmin käsiinsä.

tallennettu

Nousu Skorpioni (Jousimies)
Chiron Skorpioni
Aurinko, Venus ja Merkurius Rapu
Kuu Kalat       
Pluto ja Saturnus Leijona
Jupiter Jousimies
Mars Neitsyt
Neptunus Vaaka
Uranus ja Ceres Kaksonen

Maya, Punainen Itsevallitseva Kuu
Kiinalainen Rotta
Kelttiläinen Omenapuu

OLLAAN IHMISIKS
Eklektikko
Astroholisti
*****
Viestejä: 3687


Profiili WWW
« Vastaus #23 : 07.02.2013 14:41:47 »

Minun silmissäni tämä keskustelu on samaa kuin muut jutut otsikon alla oleva ketju 'Sota naisia vastaan.'

Latinalainen Amerikka kuuluu minun näkökulmastani myös naisten-helvetti maanosiin. Näin siis Meksikossa, mutta esim. Nicaraguassa abortti on laiton ja tytöistä iso osa vahinkoraskaana ennen täysi-ikäisyyttä ja näistä useita kymmeniä prosentteja raiskauksen seurauksena. (Muistista tehty yhteenveto - tästä oli Voima lehdessä hiljattain juttu)

Pikkutyttöjen raiskaukset ovat sitä sota naisia vastaan -jatkumoa, tähän samaan kuuluu se kun brasilialaiselle raiskauksen seurauksena raskaaksi tulleelle myöskin yhdeksänvuotiaalle tytölle ei annettu aborttia. Minä siis katson tässäkin uutisessa sukupuolta painokkaampana seikkana kuin ikää, enkä sen vuoksi tämän otsikon alla kokenut tarvetta keskustella. Sitäkin enemmän siinä toisessa ketjussa.

« Viimeksi muokattu: 07.02.2013 15:09:38 kirjoittanut Eklektikko » tallennettu

DISCLAIMER: Teksteissäni ei ole tulkinnanvaraa vaan kirjoitan juuri tismalleen niinkuin tarkoitan. Rivien välien lukeminen  ja oma tulkinta on aina lukijan vastuulla ja tähän mennessä ollut 100% virheellistä. Merkurius jousimiehessä: Kuulostan saarnaajalta vaikka asia olisi täysin triviaali.
Kalevanneito
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 356


Oman tien kulkija - Etsijä


Profiili
« Vastaus #24 : 05.03.2013 00:27:19 »

Maakuntalehdessä oli sunnuntainumerossa artikkeli siitä että kun on tapahtunut viime aikoina näitä ihan kidutuksia kun vanhemmat suoraansanoen kiduttaa lapsiaan täällä armaassa Lintukoto-Suomessamme. Tämä Erikan tapaus ja sitten oli toinen viisivuotias pikkutyttö jolta vanhemmat veti hampaita ulos suusta, seisotti 10 min kylmässä suihkussa, hakkasi laudalla...No äidithän oli äitipuolia näis tapauksis, mutta isät oli omia isiä.

Tässä ketjussa alkupäässä sanottiin miten kukan vanhempi ei ole hirviö ja vanhemmat ovat ihmisiä hekin...Olen varmaan ihan epähenkinen ihminen ja saisin hävetä kun tuli heti mieleen nämä tapaukset että näissä on kyllä nuo kiduttajat hirviöitä ja en nimittäisi oikein ihmisiksi.
Joo ja sitten tietysti vedotaan että jos he ovat lapsena nämä kiduttajat kokeneet sitä ja tätä...Lehden artikkelissa sanottiin ettei se kaikkea selitä ja kaikki kurjan lapsuuden kokeneet ei toista tekojaan.

Ei voi mitään mutta minua suuresti ärsyttää tämä hymistely ja päähän silitys mitä yleensä usein henkisillä palstoilla tapahtuu pahantekijöitä kohtaan ja vedetään ne sielunsuunnitelmat sun muut esiin..

Niin ja minulla oli ihan hyvä lapsuus ja hyvät vanhemmat, piiskaa en saanut ikinä eikä henkistä väkivaltaakaan ollut joten en ole ärsyyntynyt sen takia että käsittelisin jotakin omia traumojani. Olen ärsyyntynyt koska olen IHMINEN, en wanna-be -henkinen.

 police    Juu ja antakaa tulla vaan sitten sitä tulikivenkatkuista palautetta.... 2funny
tallennettu

Joka päivä maailma syntyy uudestaan sille, joka suhtautuu siihen oikealla tavalla.
James Russell Lowell
Varjotar
Astroholisti
*****
Viestejä: 1262


Starchild


Profiili
« Vastaus #25 : 15.05.2013 15:57:43 »

Nauroin paskasesti, kun päättömästi riehuvaa ja törmäilevää lasta oli joku ojentanut kevyellä sormen napautuksella otsalle ja eikös ollut heti PAHOINPITELIJÄ, NYT SE  LAPSI TRAUMATISOITUI SYVÄSTI, HOMMAAN SUT TÄLLÄ PUNAISELLA VANKILAAN, KUINkA SÄ VOIT TEHDÄ NOIN jne. kukkahattu paikalla saarnaamassa uglystupid2 2funny
Missä oli vanhemmat?

« Viimeksi muokattu: 15.05.2013 16:00:56 kirjoittanut Varjotar » tallennettu

Kuuntele tuulta.
Sivuja: 1 [2]
  Tulostusversio  
 
Siirry: