Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Myönteinen ajattelu  (Luettu 26638 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ozzette
Vieras
« Vastaus #30 : 21.01.2006 22:06:39 »

Sama täällä,eli pessimisti ja synkistelijä olen ollut minäkin. Liekö sitten positiivisuuden opettelua minulla läpi elämän... Mutta,mutta HYVIN PALJON olen jo OPPINUT !!  smitten Cheesy Eli tässä suhteessa olen todellakin kehittynyt. Aikaisemmin pidin suuria vastoinkäymisiäni ja tuskiani elämässä pelkkinä rangaistuksina ja merkkinä siitä,että jollain tapaa olin kaiken paskan ansainnut. Olin esim. niin huono ja ilkeä ihminen,että siksi sain kärsiä. Nykyään sydämeni on TÄYNNÄ valoa ja rakkautta ja ymmärrän,että vaikka miten väärältä, julmalta yms. elämä välillä tuntuu,niin KAIKKI se vain VAHVISTAA. Minun on ollut määrä OPPIA vaikka välillä ns. kantapäänkin kautta ja seinään päätä puskien,että OLEN HYVÄ,HIENO,RAKASTAVA JA RAKASTETTU IHMINEN !!! En mikään hirviö,luuseri,mustalammas tms. RAKASTAN ELÄMÄÄ ja KAIKKEA siinä !! Ja ENNENKAIKKEA ITSEÄNI, jota en ennen tehnyt. Eihän muitakaan voi täysin rakastaa,ellei ensin itseään... Positiivisuus ja rakkaus "ruokkii" kaikkea hyvää,kun taas päinvastainen pahaa. Koko elämäni on oppimista,etsimistä,löytämistä,luopumista... Yhtä suurta ja hienoa "seikkailua" ! Tuntuu,että VASTA nyt 36-vuoden iässäni olen sinut itseni ja maailman kanssa... Kun on "pölkkypää" niin on "pölkkypää"...  2funny smitten Cheesy Grin
tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #31 : 21.01.2006 22:33:28 »

Ozzette, voi miten ihanaa lukea viestisi.  Smiley

Talleta nuo ajatukset sydämeesi ja ota ne esille sieltä aina, varsinkin silloin kun on pilvisempi päivä. Niitäkin välillä on, sille ei voi mitään, mutta ihmeellinen asia on, että niistäkin päivistä voi selvitä, päivä kerrallaan.

 smitten
tallennettu
Ozzette
Vieras
« Vastaus #32 : 21.01.2006 22:39:11 »

KYLLÄ,niin aionkin tehdä !!  smitten Hih, mikä ei tapa, se vahvistaa...  smitten Niin, enkä tälle voi mitään, että olen vain tällä hetkellä niin TOTAALISEN täynnä iloa,valoa ja rakkautta ! JIIHAA !!!  2funny smitten
« Viimeksi muokattu: 21.01.2006 22:44:28 kirjoittanut Ozzette » tallennettu
Alzbeta
Vieras
« Vastaus #33 : 31.01.2006 20:38:10 »

Hei, laajennan kysymystä/aihetta sen verran kun muistui mieleeni varsinkin draaman yhteydessä monesti mainittu katharsis eli toisin sanoen negatiivisten tunteiden ja ajatusten purkaminen auttaa vapautumaan niistä.

Vai auttaako?

Täytyy myöntää, että yksi syy minkä takia pidän "järkyttävistä" kirjoista ja elokuvista on se, että ne auttavat käsittelemään mielessä vaikeita aiheita, joista on vaikea puhua ja jopa kirjoittaa.

Mitä mieltä olette sitten tästä? Olisiko myönteisen ajattelun mukaisesti paras vain *look on the bright side* vai...? *both sides*...  :Smiley  Huh
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #34 : 31.01.2006 22:40:26 »

Menneisyyden tuskan käsittelin
kun runoja kirjoittelin
Niin syvälle sydämeeni kätketyn
päästin esiin herkkyyden
jota nuoruuteni vihasin
vahvuudeksi sen vihdoin ymmärsin
Ajan olemassaoloni rajallisen
turhaan tuhlaisin
vain itseäni vihaten

Olipa viisas, ihana ja koskettava runo.  smitten angel
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #35 : 31.01.2006 22:52:11 »

Sama täällä,eli pessimisti ja synkistelijä olen ollut minäkin. Liekö sitten positiivisuuden opettelua minulla läpi elämän... Mutta,mutta HYVIN PALJON olen jo OPPINUT !!  smitten Cheesy
 Nykyään sydämeni on TÄYNNÄ valoa ja rakkautta ja ymmärrän,että vaikka miten väärältä, julmalta yms. elämä välillä tuntuu,niin KAIKKI se vain VAHVISTAA. Minun on ollut määrä OPPIA vaikka välillä ns. kantapäänkin kautta ja seinään päätä puskien,että OLEN HYVÄ,HIENO,RAKASTAVA JA RAKASTETTU IHMINEN !!!
RAKASTAN ELÄMÄÄ ja KAIKKEA siinä !! Ja ENNENKAIKKEA ITSEÄNI, jota en ennen tehnyt. Eihän muitakaan voi täysin rakastaa,ellei ensin itseään... Positiivisuus ja rakkaus "ruokkii" kaikkea hyvää,kun taas päinvastainen pahaa. Koko elämäni on oppimista,etsimistä,löytämistä,luopumista...


Hei "Ozette"

Hienosti olet sanasi valinnut.  Onnea uuden elämäsi tielle.


http://www.nic.fi/~jvjokela/luomisen_kurssi.htm


 smitten  Elämänilo   smitten
« Viimeksi muokattu: 31.01.2006 22:54:02 kirjoittanut Elämänilo » tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Freelancer
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 82



Profiili
« Vastaus #36 : 31.01.2006 23:00:57 »

Hei, laajennan kysymystä/aihetta sen verran kun muistui mieleeni varsinkin draaman yhteydessä monesti mainittu katharsis eli toisin sanoen negatiivisten tunteiden ja ajatusten purkaminen auttaa vapautumaan niistä.

Vai auttaako?

Täytyy myöntää, että yksi syy minkä takia pidän "järkyttävistä" kirjoista ja elokuvista on se, että ne auttavat käsittelemään mielessä vaikeita aiheita, joista on vaikea puhua ja jopa kirjoittaa.

Mitä mieltä olette sitten tästä? Olisiko myönteisen ajattelun mukaisesti paras vain *look on the bright side* vai...? *both sides*...  :Smiley  Huh

Negatiivisten tunteiden purkaminen ilmaisemalla auttaa pääsemään niistä ainakin hetkellisesti eroon, mutta mä luulen että pelkästään tunteita purkamalla ei voi päästä siitä perimmäisestä siemenestä eroon josta tunteet syntyvät.

Tunteiden purkaminen ilmaisemalla on vähän paradoksaalinen tilanne, se helpottaa ja auttaa vapautumaan, MUTTA toisaalta taas ilmaiseminen myös tekee energia tasolla "todeksi" sen tunteen, jolloin se perimmäinen siemen saa itselleen jatkuvuutta eikä autakaan pääsemään siitä lopullisesti eroon.

Musta tuntuu, että tunteiden purkaminen on vain keino hetkelliseen helpotukseen, ja että siihen todelliseen parantumiseen tarvitaan lisäksi jotain muuta. Ainakin Positiivisuutta, tahtoa, uskoa, rakkautta, iloa, kärsivällisyyttä.  smitten smitten ..ehkä oikea tapa on kombinaatio kaikesta, ilmaisusta, positiivisesta ajattelusta, affirmaatioista ja tarpeen mukaan kunnon synkistelystäskin. Itkeminenkin on loisto tapa päästä eroon epäharmonisista energioista.

Lopputulema taitaa olla se että ihminen jossain vaiheessa hiffaa että tunteet ovat harhaa ja että on oma valinta elääkö ne tunteet todeksi vai luopuuko niistä tietoisesti.  ..tai jotain..  Smiley

Freelancer
tallennettu

~~~ paras mitä voi rukoilla on, että tapahtuu mikä tapahtuu - sanoo eräs Kreikkalainen tietäjä ~~~~
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #37 : 31.01.2006 23:45:07 »


Pitää muuten paikkaansa  smitten Olen viime viikkoina tehnyt "harjoituksia" ottaa vastaan omia negatiivisia tunteita niin pelottavia kuin kipeitäkin tunteita. Ja kun olen tunnustanut ne itselleni ja todennut, että mä olen TÄTÄ kaikkea niin olo on kummasti helpottunut!! Nyt olen huomannut, kun ihminen, joka on aiheuttanut minussa varsinaisen tunnekuohun..... ei enää teekään sitä? tämä tuntui itselleni todella merkilliseltä, ennen kuin  tajusin asian todellisen merkityksen  Cheesy Koen, että me todellakin olemme toistemme peilejä ja heijastamme jatkuvasti itseämme toisten kautta ja kun sen itselle myöntää kaikkineen negatiivisuuksineen => se vapauttaa  smitten


Hei "mg_Artemis"


Onhan tuossa paljonkin tolkkua.

Tuntuu jotenkin ihanalta huomata,
kuinka monet ihmiset alkavat herätä
näihin elämää rajoittaviin
ja turhaa energiaa kuluttaviin asioihin.

Antamalla anteeksi - päästät itsesi vapaaksi tunne-koukusta.
   angel

http://gamma.nic.fi/~peinio/TTY1A.htm


 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Sivuja: 1 2 [3]
  Tulostusversio  
 
Siirry: