Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Myönteinen ajattelu  (Luettu 26642 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Alzbeta
Vieras
« : 13.01.2006 20:56:09 »

No niin, olen nyt kunnolla perehtynyt viime aikoina aiheeseen ja ensimmäistä kertaa ottanut sen vakavissani. Aikaisemmin olen ollut peruspessimisti: omannut erittäin kypsän "positiivisuus on... " asenteen ja kuten myös kuvani positiivisista ihmisistä on ollut tyyppiä nami nami pusi pusi.  Tongue

Viime syksynä kun olin masentunut ensimmäistä kertaa mielessäni oli sellainen kipinä, joka kertoi, että nyt hetkinen mielessäni on jotain, joka ei kuulu sinne. Aikaisemmin masennus oli niin luonnollinen mielentila, etten sitä suoraan sanoen edes oikeen tunnistanut. Se oli luonteeni tai elämäntapa ja
asenne mutta masennusta? ehei... olen vain realisti...

Nyt vihdoin ja viimein olen saanut negatiivisuuden myrkystä tarpeekseni ja oivaltanut, että itse asiassa myönteisyys ei ole pinnallisille vaan erittäin vahvojen ihmisten tapa suhtautua elämään. Jokaisella on elämässään joskus vaikeaa, mutta kysymys onkin siitä miten siihen suhtautuu. Terve ja tasapainoinen ihminen ajattelee ongelman ilmetessä, että minä pystyn selviämään tästä, joten hän pystyy suhtautumaan siihen jos ei välttämättä yltiöpositiivisesti, mutta ainakin rauhallisesti ja itseensä luottaen. Tämä on myönteistä ajattelua ja tähän haluan itse pyrkiä.

Jos olen kerran omaksunut negatiivisenkin ajatusmaailman niin miksen sitten
voisi omaksua myönteistä.  Smiley

Kertokaa, olisi mukava kuulla mitä teillä muilla on sydämellänne aiheesta? Kokemuksia? Mielipiteitä?
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #1 : 13.01.2006 21:50:09 »

Jos olen kerran omaksunut negatiivisenkin ajatusmaailman niin miksen sitten
voisi omaksua myönteistä.  Smiley

Kertokaa, olisi mukava kuulla mitä teillä muilla on sydämellänne aiheesta? Kokemuksia? Mielipiteitä?

Hei "Alzbeta"

O n n i t t e l u n i 
   smitten

Itse olen muuttanut ajatusmalliani reilut 4-vuotta sitten.
Masennus voi tuhota ihmisen, jos sille antaa vallan.

On itse tehtävä päätös muuttaa elämäänsä, toinen ei sitä voi sinulle tehdä. 
- joskus sen eteen on tehtävä lujasti työtä




 smitten   smittenElämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Usvametsä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 188



Profiili
« Vastaus #2 : 13.01.2006 22:02:33 »

..... kuten myös kuvani positiivisista ihmisistä on ollut tyyppiä nami nami pusi pusi.  Tongue

Nyt vihdoin ja viimein olen saanut negatiivisuuden myrkystä tarpeekseni ja oivaltanut,

Hei !

Minulla on ollut varmaan ihan samanlaisia kokemuksia aikoinani. Positiivisuuden tavoittelu / opettelu on alkanut elämässäni pikkuhiljaa, tällaisten vastaavanlaisien huomioiden jälkeen.

Monasti käy niin, että kun huomaat jonkin asian elämässäsi, positiivisen tai negatiivisen, törmäät siihen asiaan yhä useammin ja useammin. 

Mielen muokkaus alkaa alitajunnassasi kuin itsestään ja jonain päivänä se vaan putkahtaa sieltä "päivätajuntaasi". Jos olet päättänyt päästä negatiivisesta asenteestasi eroon, uskon, että niin käy, kun tavoitteesi niin on.

 Smiley vaaka
tallennettu

Nousumerkki - Skorpioni , Aurinko -Vaa´assa, Kuu -Jousimiehessä, Mars Skorpion
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #3 : 13.01.2006 22:08:25 »

Hei Alzbeta  Smiley

Aivan samaa kokemusta kävin koko viime vuoden läpi.Jatkuu yhä  Grin
Ei ole helppoa yhtäkkiä opetella aivan toinen ajatusmalli kuin ennen.
Syytin aikaisemmin aina kohtaloa,huonojen tähtien alla syntymistä ja milloin mitäkin virastoa ja tahoa.Saipa siinä jossain vaiheessa Jumalakin oman osansa,kun ei minua poloista auttanut. Embarrassed

On toki paljon sellaisia vastoinkäymisiä ja suruja ollut,joita en millään ajatuksilla olisi voinut muuttaa.Vaan se,että opin jo ajattelemaan ettei mikään koskaan kuitenkaan voi minun kohdallani onnistua,veti kyllä negatiivisuutta puoleensa.

Ajatuksia muuttamalla on elämäkin kummasti muuttunut  smitten
Olen usein miettinyt,miksen ole nähnyt sitä kaikkea kaunista mikä ympärillä on.
Aivan kuin värit olisivat olleet poissa. ?
Nyt on elämässä kauneutta ja värejä yllin kyllin.
Jopa silmät suljettuina värimaailma on mahtava. smitten :smitten:Toki elämä vielä varmaan kaikenlaista eteen tuo,vaan en ota niitä enää niin henkilökohtaisena.
Uudistusta ilmassa,ajattelussa ja näköjään ihan konkreettistakin  smitten
Huomasin,että monet meistä jostain syystä vaihtaneet profiilin ulkoasua.
tallennettu

Alzbeta
Vieras
« Vastaus #4 : 13.01.2006 22:21:25 »

No hyvänen aika, ajattelin jo että olenko ihan seonnut kun silmät kiinnikin näkee värejä.  Shocked Näin ei kyllä todellakaan ollut ennen. Tuo väri juttu on todella mielenkiintoinen. Surullista, mutta ihan oikeasti ei masentuneena edes
nähnyt värejä eikä varsinkaan silmät kiinni. Kyllä aika mustalta näytti.  Undecided

Nyt on toinen ääni kellossa ja väri mielessä. Useimmiten kun laitan silmät kiinni näen sellaista tumman sinistä kuin tuossa avatteressanikin on. Niin kaunista.
Jos myönteinen ihminen näkee väritkin niin minä olen kyllä mukana. Se mustavalko filmi saa mennä unholaan.

smitten

Ei niitä ajatuksia ihan hetkessä muuteta, mutta kyllä kannattaa nähdä vähän vaivaakin sen eteen. Sen verran mukavampaa on ajatella myönteisesti.  Smiley
tallennettu
valonkantaja
Vieras
« Vastaus #5 : 13.01.2006 22:24:21 »

Minä olen todella ailahtelevainen tapaus... Olen aina tiedostanut sen että pitää pyrkiä positiivisuuteen koska silloin kaikki sujuukin helpommin... Ajatus on energiaa, me vedämme luoksemme joko hyviä tai pahoja asiota, riippuen ihan siitä mitä ajattelemme...

Olen nyt juuttunut johonkin harmaaseen epätodelliseen sumuun, joka väsyttää ja tuntuu estävän minua saamasta mitään aikaiseksi.. En ole surullinen enkä vihainen, enkä varmaan masentunutkaan, mutta tätä on ollut nyt taas pari viikkoa. On hetkiä, jolloin kaikki on valoisaa, tunnen aurani ehjäksi ja puhtaaksi ja kuljen kaupungilla lähettäen rakkauden ajatuksia jokaiselle vastaantulijalle... Mutta ne hetket katoavat aina jonnekin...

Olin sitten haikea tai iloinen, näen koko ajan maailman kauneuden ja rakkauden. Tuntuu vain siltä, että en saa mitään yhteyttä konkreettisiin asioihin, vaan unohdan tehdä koulutöitä ja siivota, vaikka motivaationi onkin korkea. Tuntuu vain että haluan pois. En vihaa elämää, päinvastoin, rakastan. Mutta tämä oravanpyörä tuntuu niin hullulta.
tallennettu
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #6 : 13.01.2006 22:56:53 »

Nyt vihdoin ja viimein olen saanut negatiivisuuden myrkystä tarpeekseni ja oivaltanut, että itse asiassa myönteisyys ei ole pinnallisille vaan erittäin vahvojen ihmisten tapa suhtautua elämään. Jokaisella on elämässään joskus vaikeaa, mutta kysymys onkin siitä miten siihen suhtautuu. Terve ja tasapainoinen ihminen ajattelee ongelman ilmetessä, että minä pystyn selviämään tästä, joten hän pystyy suhtautumaan siihen jos ei välttämättä yltiöpositiivisesti, mutta ainakin rauhallisesti ja itseensä luottaen. Tämä on myönteistä ajattelua ja tähän haluan itse pyrkiä.

Hienoa Alzbeta! Positiivisuus on kantava voima. Ja on todellakin kyse vahvuudesta.  coolsmiley Nami nami, pusi pusi.  Wink  2funny
tallennettu
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #7 : 13.01.2006 23:41:15 »

En nyt ihan tolle nami nami,pusi,pusi linjalle lähde,muille sen kyllä suon.
Näen kuitenkin niin paljon ympärillä vääryyttä ja kaikenlaista kurjuutta,että tuntuisi melko julmalta mennä tuolla asenteella niihin paikkoihin.
Se on kuitenkin työtä jota haluan tehdä,ja positiivisuutta tarjoan niissä puitteissa,kun näen sen olevan mahdollista.

Olen aloittanut työn itseni kanssa,mutta ne ikävät olotilat ovat kyllä muistissa.
Ei masentunut,vakavasti sairas tmv.oikein pysty ottamaan kaiken ryöppyävää ,ulkopuoleltaan tulevaa positiivisuutta vastaan.
Vähän kerrallaan,lapsen askelin.

Tuo mistä puhuit Valonkantaja,on myös tuttua.En koe sitä niinkään negatiivisena.Taitaa vain kuulua ajan oireiluun.

Minulle tuosta avatterestani tuli jotenkin mieleen tarotpakan ison arkanan kuu.
Olen aina pitänyt siitä.Jotain kiehtovaa,mystistä,, smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #8 : 14.01.2006 00:07:11 »

En nyt ihan tolle nami nami,pusi,pusi linjalle lähde,muille sen kyllä suon.
Se olikin tarkoitettu vitsiksi, kun tuossa ihan alussa oli siitä mainintaa...  Wink
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 14.01.2006 00:16:06 »

Hei
Muistakaa ja mina myos, etta jokainen negatiivinen ajatus on porras alaspain.Jos mielestamme asiat ei suju toivomallamme tavalla , siihenkin on syy ,jostain syysta se on omaksi hyvaksemme..
Diamond smiley6600
tallennettu
Elämänilo
Astroholisti
*****
Viestejä: 6358


Iloa, Valoa ja Rakkautta kaikille


Profiili
« Vastaus #10 : 14.01.2006 00:18:02 »

MITÄ ELÄMÄ ON  

Elämä on sitä, ketä rakastaa ja ketä loukkaa.  smitten   Cry

Sitä, kenet tekee tarkoituksella onnelliseksi tai onnettomaksi.  Kiss   Cry
Sitä, säilyttääkö vai pettääkö luottamuksen.

Se on ystävyyttä käytettynä pyhänä asiana tai välikappaleena.  angel

Sitä, mitä sanoo ja tarkoittaa, kenties loukkaavasti, kenties rohkaisevasti.   crazy2

Kysymys on huhujen aloittamisesta ja alhaisten juorujen suosimisesta.    smiley6600

Siitä, minkä tuomion langettaa ja miksi.   tickedoff

Ja kenelle arvostelunsa kertoo.    Cool

Siitä, kenet jättää huomiotta tietoisesti ja tarkoituksella.    Sad

Kysymys on kateudesta, vihasta, piittaamattomuudesta ja kostonhimosta.   :Smiley

Siitä, kantaako sisimmässään vihaa vai rakkautta,    Angry   smitten
antaen sen kasvaa ja levittäen sitä.

Ennen kaikkea kysymys on siitä,
käyttääkö elämäänsä koskettamaan vai myrkyttämään
toisten sydäntä siten ettei niin olisi muuten tapahtunut.

 smitten

Vain ihminen itse ratkaisee tavan,
miten noihin sydämiin vaikutetaan,
ja juuri niistä valinnoista elämässä on kysymys.

 smitten


www.positiivarit.fi



 smitten  Elämänilo   smitten
tallennettu

aurinko merkurius mars neptunus vaaka , askendentti vesta neitsyt , venus IC saturnus juno skorpioni , jupiter uranus pluto leijona , chiron ceres kauris , kuu pallas kuunsolmu jousimies , MC harka
Chandra
Astroholisti
*****
Viestejä: 2752



Profiili
« Vastaus #11 : 14.01.2006 00:46:52 »

Rakkauden enkeli  smitten

En siinä sinua ajatellutkaan,vaan noin yleisesti.   angel
tallennettu

valonkantaja
Vieras
« Vastaus #12 : 14.01.2006 20:07:10 »

Tänään päätin, että NYT ON HYVÄ PÄIVÄ  angel

Ja hyvä päivä tästä tulikin!

Olen saanut vihdoinkin siivottua. Kiitokset siitä noille kaikille feng shui-keskusteluille. Tajusin, ettei ole mikään ihme että elämä tuntuu tukkoiselta ja sekavalta, jos kämppä on siinä kunnossa, missä se oli ennen "taistoa villakoiria, likaisia pyykkejä ja ylimääräisiä rojuja vastaan"... Wink

Hyvä olo lähtee siitä, että ympäristö on siisti ja selkeä, niin siitä ei ainakaan tarvitse stressata. On vihdoinkin tilaa tehdä koulutöitä ja kaikkea muuta hyödyllistä!

Hyvää päivänjatkoa kaikille!   smitten smitten
tallennettu
Ajatus
Astroholisti
*****
Viestejä: 2365


Linnunradan liftari


Profiili
« Vastaus #13 : 17.01.2006 14:37:37 »

Ja ilman negatiivisuutta ei voi olla positiivisuutta, sillä omalla kohdallani olen huomannut, että ne kaikkein negatiivisemmat asiat ovat mua eniten tässä maailmassa kasvattaneet. Siitä lähti muutos omaan asenteeseen.

Aivan, täällä polariteettien maailmassa on tiedostettava molempien puolten olemassaolo, jos aikoo tavallaan "katsoa niitä kauempaa" eli nähdä asiat vähän laajemmasta näkökulmasta ja päästä eroon siitä ajatuksesta että olisi välttämättä sidoksissa kumpaankaan. Suurin juttu tässä kai onkin se oivallus, että itsellä on todellakin valta siihen, mitä ajattelee ja miten asennoituu asioihin. Se tuo aivan uudenlaista vahvuuden tunnetta. Smiley

Vaikkei kukaan pysty jatkuvasti olemaan mikään pusi-pusi-nami-nami -tyyppi, on pointti kuitenkin siinä, ettei tarvitse ollakaan - kuka sellaista vaatii? Riittää, kun tiedostaa, että ajatukset luovat sen todellisuuden, missä elämme ja lähtee siitä sitten valitsemaan ajatus ajatukselta, mitä asioita haluaa vaalia edelleen ja mitä hylätä kokonaan.

"It is your mind that creates this world", on kuulemma Buddha sanonut ja olen samaa mieltä. Smiley Jokainen teko ja saavutus on ensin ollut ajatus jonkun päässä.
tallennettu

Aur Kalat (Aur-Jup 1. huone)
Asc Kauris
Kuu Vesimies (Kuu-Mer 1. huone)
Hiisitär
Moderaattori
Astroholisti
*****
Viestejä: 5323



Profiili
« Vastaus #14 : 17.01.2006 14:45:27 »

Ah, juuri kun ajattelin, että pitäisi muistaa, ettei negatiivisia asioita saa laittaa kokonaan pannaan positiivisten asioiden tieltä, asia onkin jo otettu esille ^__^

Sillä jos tuntuu pahalle, niin sitten tuntuu pahalle. Tiedosta se, käsittele pois, mutta riimujen viisauden mukaan "varmista, ettet kärsi sen takia, että kärsit". Padottu negatiivisuus tavalla tai toisella aiheuttaa vain vahingoa, vaikka kuinka yrittäisi peittää sen positiivisuudella.
tallennettu
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: