Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Portobellon noita by Coelho  (Luettu 21342 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Ardith
Vieras
« : 20.03.2008 19:33:49 »

Hieno kirja! Suosittelen lämpimästi lukemaan Smiley
tallennettu
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #1 : 20.03.2008 20:23:42 »

Oiiihhh
Olen lukenut sen jo 3 kertaa, alkuperainen nimi on Diario de un mago
ja samaa savelta suosittelen(en kyllakaan ole lukenut sita Suomeksi)
tallennettu
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #2 : 20.03.2008 23:58:34 »

Miten sattuikin  Cheesy
Eilen aloitin tuon parissa...
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #3 : 21.03.2008 02:35:27 »

Ja minä juuri muutama päivä sitten pääsin loppuun.   Smiley
Tykkäsin minäkin.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #4 : 21.03.2008 17:40:03 »

Juu, huomattiin!! Minusta koko tarina on kertoo nimenomaan jumaluuden naiseudesta/jumaluuden naisellisesta puolesta...
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Päärynä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 105



Profiili
« Vastaus #5 : 27.03.2008 19:03:02 »

Mina olen rakastanut kaikkia lukemiani Coelhon kirjoja, paitsi etta Portobellon noita jai kesken? En muistaakseni tykannyt kirjan tunnelmasta ja en oikein samaistunut paahenkiloonkaan. No taytyy koittaa lukea se uudelleen.
tallennettu

Ihan turhaan tuotakin tuskailet
jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
Se valo, jota ulkoa löydä et,
sehän rintasi luolassa loimuu kyllä.

-Aaro Hellaakoski
Tibetan
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385



Profiili
« Vastaus #6 : 28.03.2008 01:25:52 »

Samoin minulla oli harvinaisen tahkeaa tämän lukeminen.
Loppujen lopuksi kyllä kaiketi pidin siitä  Smiley
tallennettu

Katso vettä rakkaudella ja kiitollisuudella! Vesi, jota katsot, värähtelee samalla taajuudella kaikkialla muualla olevan veden kanssa ja rakkauden viestisi tavoittaa jokaisen maailmassa olemassaolevan ihmisen sielun.
sita
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73


kontekstista irtautuminen


Profiili
« Vastaus #7 : 28.03.2008 11:02:06 »

Sain tämän kirjan joululahjaksi ja itse taas pidin tästä eniten (en kylläkään ole lukenut vielä kaikkia Coelhoja..) Itse samastuin kirjan päähenkilöön niin, että ihan ihmetytti Shocked suosittelen! Ei ehkä mitenkään mukava ja lämminhenkinen kirja, mutta hyyvin hyvin ajankohtainen ja loistava. Pidän Coelhon kirjoista erityisesti siksi, että melkein jokainen lause on suuri viisaus.  smitten
tallennettu

we are all made of stars / starseed
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #8 : 28.03.2008 18:07:53 »

Jinx, Alkemisti löytyy jo pokkarinakin; hintaakin on muistaakseni vain ~8€. Coelhon kirjoista se on eniten koskettanut minua.  smitten

Hassua - ainoa Coelhon kirja, joka minulla "tökki" on tuo Zahir. Ehkä luin sen väärällä hetkellä - toisaalta en oikein osannut samastua kirjan päähenkilöön... Luen sen kyllä vielä joskus uudelleen.

Veronika päättää kuolla on myös (todella) hieno kirja tältä kirjailijalta, samoin Piedrajoen rannalla istuin ja itkin.
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
Riitta
Astroholisti
*****
Viestejä: 2899



Profiili
« Vastaus #9 : 28.03.2008 19:45:03 »

Alkemisti on ilman muuta number 1 ja myos muut kirjat-kutan Veronica paattaa kuolla ja Piedrajoen rannalla istuin ja itkin-jannaa myoskaan en pystynyt nielemaan
Zahir'a-jatin kesken
tallennettu
miumiu
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 73



Profiili
« Vastaus #10 : 28.03.2008 20:19:33 »

Minä HALUAISIN hirveästi tykätä Coelhosta, mutta jostain syystä se ei ihan täysillä ole vielä iskenyt... Alkemisti oli minulle lievä pettymys kaiken sen saaman hehkutuksen jälkeen, ja ehkä olisin pitänyt siitä enemmän jos ennakko-odotukseni eivät olisi olleet niin korkeat. Zahirista en myöskään oikein tykännyt, päähenkilö oli minusta jotenkin todella ärsyttävä enkä voinut samaistua häneen oikein millään tasolla.  Sad Ainut syy miksi sain luettua kirjan loppuun, oli halu tietää, mikä oli vaimon kohtalo. En ole kuitenkaan vielä valmis luovuttamaan, eli ehkäpä tartun seuraavaksi vaikka juuri tuohon Portobellon noitaan...  angel
tallennettu
Lunerica
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 385


Que cambie todo pero no el amor


Profiili
« Vastaus #11 : 28.03.2008 22:33:52 »

Miumiu, siinähän se elämän suola onkin, että yks' tykkää äidistä ja toinen tyttärestä.  Smiley Ei kaikkien tartte samoista kirjoista/asioista tosiaankaan tykätä.

Ehkä Coelho ei ole "sun juttusi" vaan sua puhutteleekin joku aivan muu...  Wink Näihin mieltymyksiin varmasti paljon vaikuttaa se oma eletty elämä, omat kokemukset/ajatukset/tunteet.  smitten
tallennettu

Do what you feel in your heart to be right, for you'll be criticized anyway.
~ Anna Eleanor Roosevelt  ~
tuuli-juulia
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 56


Profiili
« Vastaus #12 : 28.03.2008 23:58:54 »

Pitääkin katsoa löytyykö Portobellon noitaa huomenna kirjastosta...tosin epäilen, että ei Sad varmaan on niin luettu kirja, ja vielä suht uusi.

Oon lukenu Coelholta yhen kirjan englanniks, Eleven minutes (millähän nimellä ois suomennettu?). Ja tykkäsin kyllä, mielessä on ollut lukea Coelhoa enemmänkin.
tallennettu

Aurinko Jousimies
Kuu Kalat
Nouseva Neitsyt
pipa64
Satunnainen astroilija
*
Viestejä: 27



Profiili
« Vastaus #13 : 29.03.2008 00:43:33 »

se on yksitoista minuuttia, suomeksi coelhon kirja... Huh
olen sen lukenut suomeksi... Embarrassed
tallennettu

life is like box of chocolates...
Päärynä
Kohtuuastroilija
**
Viestejä: 105



Profiili
« Vastaus #14 : 29.03.2008 09:24:11 »

Pitääkin katsoa löytyykö Portobellon noitaa huomenna kirjastosta...tosin epäilen, että ei Sad varmaan on niin luettu kirja, ja vielä suht uusi.

Oon lukenu Coelholta yhen kirjan englanniks, Eleven minutes (millähän nimellä ois suomennettu?). Ja tykkäsin kyllä, mielessä on ollut lukea Coelhoa enemmänkin.

Eleven minutes on suomennettu suorana kaannoksena, eli on suomeksi yksitoista minuuttia.

Itse olen tykannyt Coelhon kirjoista eniten naista> Istuin Piedrajoen rannalla ja itkin, Valkyries, Fifth mountain ja Paholainen ja neiti Prym. Myos Alkemisti, Zahir ja Pyhiinvaellus olivat hyvia. Yksitoista minuuttia ja Portobellon noita eivat lukeudu suosikkeihini, mutta toisaalta, eipa minulla ole ketaan muutakan kirjailijaa, jonka koko tuotannosta olisin tykannyt. Smiley
tallennettu

Ihan turhaan tuotakin tuskailet
jos päivä ei pilkota polkusi yllä.
Se valo, jota ulkoa löydä et,
sehän rintasi luolassa loimuu kyllä.

-Aaro Hellaakoski
Sivuja: [1] 2 3
  Tulostusversio  
 
Siirry: