Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Rasismi  (Luettu 49071 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #15 : 14.03.2008 22:37:43 »

smitten  Cheesy Eli tässäkö todella siis se oikea vastaus ja perimmäinen tarkoitus:

Siltä tuntuisi! Sinulla tuntuu ainakin rakkautta riittävän ja mitäs muuta sitä rohkeuteen tarvitaan?

Onnea vielä kumppanin johdosta! smitten
« Viimeksi muokattu: 14.03.2008 22:39:16 kirjoittanut NL » tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #16 : 14.03.2008 22:47:17 »

Kiitos kaikille vastauksista.  smitten Kiva että on herännyt keskustelua... Eniten tässä harmittaa se, että välillä kokee itsensä niin voimattomaksi ja avuttomaksi kun toinen saanut/saa välillä osakseen jos minkälaista kohtelua ja näkee kuinka se häneen sattuu.  Cry Kyllä se kuitenkin siitä, vaikka välillä tuntuukin raskaalta... Ja onneksi me osaamme myös nauraa ja vitsailla asioille. Hän on kiusoitellut olevansa minun "Maharaja" ja piilottavansa minut huntuun ja haaremiinsa ettei kukaan muu mies voisi nähdä minua ja minä puolestani olen pelleillyt että en halua olla mikään jalkavaimo vaan se "pää"vaimo nro: 1. Ai että hulluttelimme ja nauroimme mahat kippurassa kaikille niille stereotypioille hänen maasta ja sen kansalaisista.  2funny

Niin ja nyt loppujen lopuksi meni naimisiin kuukausi sitten ulkomaalaisen kanssa, saa nähdä miten paljon joudun nielemään sitä kaikkea mitä ihmiset päästää suustaan elämänkumppanistani.

Onnea ja voimia sinullekin!  smitten
tallennettu
Neela
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #17 : 14.03.2008 23:03:27 »

Hyvä kun jaksatte nauraa! Katkeroitumalla ja vihaamalla vedätte vain negatiivista energiaa elämäänne.

Ja onhan meistä suomalaisistakin ihania stereotypioita, ollaan mykkiä, juoppoja ja vaikka mitä.
Aivan loistava kirja suomesta ja suomalaisista on "Rakkaudella suomesta" kirjailijan nimeä en nyt muista tietenkään.  buck2 Se on kirjoitettu sekä suomeksi, että englanniksi. Suosittelen, saatte nauraa.  2funny
tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #18 : 14.03.2008 23:22:01 »

Ja onhan meistä suomalaisistakin ihania stereotypioita, ollaan mykkiä, juoppoja ja vaikka mitä.
Aivan loistava kirja suomesta ja suomalaisista on "Rakkaudella suomesta" kirjailijan nimeä en nyt muista tietenkään.  buck2 Se on kirjoitettu sekä suomeksi, että englanniksi. Suosittelen, saatte nauraa.  2funny

Niin ollaan.  Cheesy Kiitos vinkistä.  smitten Kyllähän ne jotkin kulttuurierot tuovat tietysti myös oman vivahteensa suhteeseen. Mutta miksi niissäkin keskitytään yleensä niihin ns. "negatiiviisiin" seikkoihin, niihin "törmäyskursseihin"? Kulttuurierotkin voi ottaa myönteisesti ja niistä tottavie löytyy niitä ihania eroavaisuuksiakin, jotka voivat toimia ikäänkuin suhteen eksoottisena "mausteena".  Cheesy Tongue Kiss  Wink
tallennettu
Chandra
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #19 : 14.03.2008 23:23:41 »

Niin Rakkauden valo. angel

Joskus vastaukset ovat niin yksinkertaisia,ettei omalla kohdalla huomaa sitä.
Minulle tuon neuvon antoi eräs toinen kanavoija.
Kysy mihin tämä pelkosi liittyy.
Ja minä! Shocked
Sitten vain kysyin sopivan hetken koittaessa ja vastaus oli hyvin yksinkertainen ja Häneltähän se tuli. smitten

Taisi puuttua nyt sinuun kommenttiisikin,ettei tule turhan monimutkaista. Wink smitten
tallennettu

Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #20 : 14.03.2008 23:29:28 »

Niin Rakkauden valo. angel

Joskus vastaukset ovat niin yksinkertaisia,ettei omalla kohdalla huomaa sitä.
Minulle tuon neuvon antoi eräs toinen kanavoija.
Kysy mihin tämä pelkosi liittyy.
Ja minä! Shocked
Sitten vain kysyin sopivan hetken koittaessa ja vastaus oli hyvin yksinkertainen ja Häneltähän se tuli. smitten

Taisi puuttua nyt sinuun kommenttiisikin,ettei tule turhan monimutkaista. Wink smitten

smitten Totuus on usein yllättävän yksinkertainen.   angel
tallennettu
Riitta
Astroholisti

Profiili
« Vastaus #21 : 15.03.2008 00:59:59 »

Niin Rakkaudenvalo, elama on yksinkertaista, ymparistolla on se vaikutus tehda siita monimutkainen, mutta mita sisimmasi tunnet-saat vastauksen
tallennettu
^^Queen Nefertiti^^
Astroholisti

au, kuu jousimies / asc vaaka नमस्ते ‏الله‎ ॐ

Profiili
« Vastaus #22 : 15.03.2008 07:38:17 »

Asutteko nyt Suomessa? Tunnen naisia jolla on tummaihoisia miehiä ja he ovat aikanaan osoittaneet minullekin kiinnostusta, mutta ei ole sielukumppania ollut kovin kaukaisista maista.

Ulkomailla on niin paljon erivärisiä että teitä kumpaakaan ei pantaisi merkille.. saisitte olla.

Olen itse tekemisissä nyt vain parin ulkomaisen kanssa, joiden kanssa on ollut tai tulee kenties olemaan jtn romanttista niin että pidän ulkomaata melkein samana kuin tätä. Samat jutut ne on ihmisillä kaikkialla hyvässä ja pahassa, parin etsiminen, työnsaanti, huvitukset, henkiset kasvun paikat, jos siis aikoo kasvaa. Samat asiat, kun olin sitten taas suomalaisten kanssa. Jos suhteenne todellakin on vahva, se kestää ainakin jotain.. minulla on tosin ystävätär Italiassa italiaanon kanssa, jonka mielestä rakkaus ei kestä-- ja eräs toinen ystävätär kokenut espanjalaisen kanssa rasismia hieman täällä, muttei siellä.. ja ihmisiähän kiinnostaa erilainen, eli blondatkaa itsenne ja menkää latinomaihin.. joissa taas ei voi erota, jos katolinen mies, kuulin serkulta, ja siellä on rakastajatarmeininki.. pitäiskö olla rakastajatar tms?? No samaa ollaan kaikki, melkein.

Tosin eri asia kiehtooko heidän kulttuurinsa minua enää, itä tai länsi, onko siinä mitään merkitystä etteivät ole täältä, voisivat yhtä hyvin olla, no he eivät ole kovin kaukana Skandinavisesta kulttuurista.

Itse en tiedä mikä on asian "merkitys" paitsi että sielukumppanit voi syntyä minne vain, varmaan seuraavakin. En muista oliko rasismia silloin 90-luvulla. Jos mies ei osaa suomea, sitten on vaan työnsaanti vaikeempaa. Jotkut taas todella tulee iskemään naisia tänne, siitäkin voi syntyä ennakkoluuloja (muistan yhden tummaihoisten bändin eräässä osoitteessa, kyllä naisia lappasi, minua ei kiinnost. mennä heidän kämpilleen).. yksi mustaihoinen puhui kenties jotain tästä siis rasismista ja oli kiinnostunut, ja silloin oli toinen ulkomainen mustasukkainen, on siitä aikaa..

https://www.astro.fi/foorumi/index.php?topic=20188.0
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 07:43:50 kirjoittanut ***Wild Star*** » tallennettu

You become GRATITUDE for ALL that THE UNIVERSE provides. It becomes obvious to You that ALL OF THE UNIVERSE GIVES AND CONTINUES TO GIVE IN LOVING PERFECTION exactly what you ask for, because THE UNIVERSE LOVINGLY PROVIDES FOR YOU ALWAYS! BECOME LOVE!
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #23 : 15.03.2008 15:48:15 »

Niin Rakkaudenvalo, elama on yksinkertaista, ymparistolla on se vaikutus tehda siita monimutkainen, mutta mita sisimmasi tunnet-saat vastauksen

Aivan.  smitten

Asutteko nyt Suomessa?

Asumme. Ainakin toistaiseksi...

Lainaus
Ulkomailla on niin paljon erivärisiä että teitä kumpaakaan ei pantaisi merkille.. saisitte olla.

Totta ja itseasiassa molempia kiehtoisi asua mahdollisesti vuosi tai pari jossain muualla, ehkäpä Kanadassa.  :Smiley Mutta aika näyttää ja minä olen tässä kuussa hakemassa jälleen opiskelemaan täällä kotosuomessa... Kerron myöhemmin mikä minusta isona tulee, jos onnistaa ja minut valitaan opiskelemaan.  Wink  angel

Lainaus
Samat jutut ne on ihmisillä kaikkialla hyvässä ja pahassa, parin etsiminen, työnsaanti, huvitukset, henkiset kasvun paikat, jos siis aikoo kasvaa. Samat asiat, kun olin sitten taas suomalaisten kanssa. Jos suhteenne todellakin on vahva, se kestää ainakin jotain..

Aivan.  smitten

Rasismi on mielestäni äärimuoto ennakkoluuloisuudesta ja tietämättömyydestä, kenties myös siitä että ihminen tukeutuu mieluummiin valmiisiin käsityksiin jostakin asiasta kuin että ns. ajattelisi omilla aivoillaan ja määrittelisi itse oman tapansa suhtautua asioihin..Useimmitenhan rasismi ilmenee juuri jonkin ryhmän (ja sitä kautta sen jäsenten) asenteissa ja toimintatavoissa..

Totta.

Lainaus
Itselleni on aivan sama minkä verran kullakin on melaniinia dna:ssaan tai missä kulttuurissa kukakin on syntynyt ja kasvanut, yritän ottaa kunkin ihmisen omana yksilönään noista seikoista pahemmin piittaamatta..

Itselläni on myös samoin, vaikkakin kyllä mm. tummat (mieluiten mustat) hiukset ja ruskeat silmät ovat siinä vastapuolessa olleet aina ns. ulkonäkö ihanteena Wink

Lainaus
Mutta pakko tunnustaa; on minullakin ennakkoluuloja tiettyjä ryhmiä kohtaan

Eiköhän meillä kaikilla ole jossain vaiheessa elämää, joistain asioista tai ihmisistä jotain ennakkoluuloja...

tallennettu
kengururotta
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #24 : 15.03.2008 15:53:58 »

Oikeesti aika yllättävää miten paljon rasistisia ihmisiä on,oon itsekin sen joutunut huomaamaan kun olen tutustunut Sudanilais mieheen. Olen kuullut jos jonkinlaista "haukkumista" ja syrjintää. Jopa oma äitini sanoi mulle yks päivä kun sanoin että lähden taas käymään ks.miehen luona,että "no ei sun senkaa kannata mitään alkaa seurustelemaan"  idiot2 Sanoin sille että mikä ihmeen rasisti SIITÄKIN on tullut! Muut ei sitä päätä kenenkanssa haluan viettää aikaa,eikä mistään seurustelusta ole vielä ainakaan kysymys.
On niin raivostuttavaa kun jotkut ihmiset tuomitsee ihmisiä vaan värin tai jonkun muun seikan takia,sen takia jos se ei nyt satu olemaan Suomalainen. tickedoff Kaverinikin oli aluksi silleen että onkohan tossa nyt mitään järkeä,sehän voi olla joku raiskaaja yms yms...
Myönnän,että oon itsekin ennen ollut vähän rasisti,mutta se johtui vaan siitä etten edes halunnut ottaa selvää muista kulttuureista ja ajattelin kuten kaverini ja muut että ulkomaalaisiin ei voi luottaa ja ne tekee paljon rikoksia yms..
Mutta nyt,kun olen tutustunut tähän ks.mieheen,on mieleni avartunut. smitten
Ihmisiähän tässä kaikki vaan ollaan,jokainen oma persoonansa,tuli sitten mistä maasta tahansa,eikä ketään pitäisi suoralta kädeltä tuomita ilman parempaa syventymistä asiaan/ihmiseen.
Oikeastaan käy sääliksi ihmisiä jotka on niin rasistisia,aika lapsellisia suoraan sanottuna. Cheesy Ei edes suostu keskustelemaan omista näkemyksistään ja pitävät vaan omat pinttyneet mielipiteensä!
Siskoni poikakaverikaan ei meinannut tulla edes meille sisälle kun tämä Sudanilais mies oli käymässä,ja sanoi mulle että niiden luokse en ainakaan senkaa saa mennä.No ihan ku olisin menossakaan. knuppel2
Rasismi saa nykyään kyllä nuppini niin kiehumaan. Olen itse saanut kokea sen miltä se tuntuisi,kavereiden ja perheenjäsenten käytöksen vuoksi.
Mutta,toivon että joskus nekin ymmärtäisi että ei ihmisiä voi eikä kannata lokeroida.
Lähdenkin tästä kohta katsomaan leffaa kyseiselle miehelle ja viettämään aikaa. angel
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
Rakkauden enkeli
Vieras
« Vastaus #25 : 15.03.2008 15:59:34 »

Niinpä Kengururotta ja onnea teillekin!  smitten Annetaan piutpaut kaikenmaailman rasistisille letkautuksille.  knuppel2 Yritetään me sitävastoin ymmärtää ymmärtämätöntä ja suvaita suvaitsematonta.  angel All we need is love.  smitten
« Viimeksi muokattu: 15.03.2008 16:01:10 kirjoittanut Rakkauden valo » tallennettu
kengururotta
Astro-nauttija

Profiili
« Vastaus #26 : 15.03.2008 16:01:58 »

kiitos  smitten ja kyllä,ei muiden puheet enää edes hetkauta,pistää nauramaan aina välillä. Cheesy
nyt täytyy mennä..
kaikkea hyvää sinullekin miehesi kanssa!! angel
tallennettu

Nouseva Leijona
Aurinko Neitsyt
Kuu Kalat
Merkurius Neitsyt
Venus Leijona
Mars Kaksoset
Lit Hoath
Satunnainen astroilija
*

In Nomine Dei Nostri Satanas, Luciferi Excelsi.

Profiili
« Vastaus #27 : 27.03.2008 22:06:44 »

Jokainen saalistaja tietää, että verellä on väliä
tallennettu

Nousumerkki Neitsyessä
Aurinko Kaksosissa
Kuu Vaa'assa
Merkurius Kaksosissa    
Venus Ravussa
Mars Ravussa

"Pimeys on sisäpuoli ulospäin kääntynyttä valoa" -Beelzebub
Sister of Night
Kanta-astroilija

Profiili
« Vastaus #28 : 28.03.2008 11:33:59 »

...ja meissä ihan joka ikisessä tuo veri virtaa ihan saman värisenä.  Wink
tallennettu

- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Mitä?
- Muistuta mua, että mä etsisin valoa.
- Okei.
  Tauko
- Muista etsiä valoa.
- Ei vielä, tollo.
- Millos sitten?
- Sitten kun mä olen unohtanut sen.
- Okei.
katsomerta
Satunnainen astroilija
*

Profiili
« Vastaus #29 : 28.03.2008 12:20:33 »

...ja meissä ihan joka ikisessä tuo veri virtaa ihan saman värisenä.  Wink

Kuten myös esim. kaloissa ja hevosissa on saman väristä verta  angel
tallennettu

Nouseva Skorpioni yhtymässä Plutoon, Aurinko Kauris, Kuu Vesimies.
Sivuja: 1 [2] 3 4 ... 6
  Tulostusversio  

Siirry: