Sivuja: 1 ... 812 813 [814] 815 816 ... 1167
  Tulostusversio  
Kirjoittaja Aihe: Tule kahvi ja teetupaan!  (Luettu 5604055 kertaa)
0 jäsentä ja 6 vierasta katselee tätä aihetta.
Asterix
Vieras
« Vastaus #12195 : 16.08.2010 21:06:25 »

^ Usko pois, ei se kulutus itseasiassa nouse -jos viinaa oikein kovasti haluaa,
niin kyllä sen hakee yhtälailla kauempaakin edelleen ja harvoin sitä nyt niin paljon haluaa. uglystupid2
Ruokakaupassa se vain saman matkan takana -ja suppeammalla valikoimalla.
Tosi laatuviint pitää hakea edelleen erikoisviinikaupasta, joka toki myy yö klo 2-4 asti- Wink
tallennettu
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #12196 : 16.08.2010 22:59:46 »

Kyllä sitä viinaa saa täälläkin melkein kellon ympäri ja kotiin tuotuna, jopa velaksi!  Ne jotka haluaa pään sekaisin kellosta välittämättä, tietävät kyllä kenelle soittaa.  Mitään vuosikertaviinejä ei kyllä taida olla valikoimissa...
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Asterix
Vieras
« Vastaus #12197 : 16.08.2010 23:51:58 »

Kyllä sitä viinaa saa täälläkin melkein kellon ympäri ja kotiin tuotuna, jopa velaksi!  Ne jotka haluaa pään sekaisin kellosta välittämättä, tietävät kyllä kenelle soittaa.  Mitään vuosikertaviinejä ei kyllä taida olla valikoimissa...

 Grin 2funny

Tajusin just, että multahan voisi ostaa kellon ympäri; tuossahan on monta pulloa
viinitelineessä käypää alkoholia kerättynä, punaista, valkoista, rosea, shampanjaa, sektiä,
seccoa ja proseccoa.. -ja vieläpä pullot Remy Martinia ja ruotsalaista Absolutia.. Shocked
mutta kyllä hullulle tuntuisi, jos joku ihan oikeasti soittaisi, että voinko tuoda pullon pari
maksua vastaan. crazy2 uglystupid2
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #12198 : 17.08.2010 05:14:08 »

^ Suomessa kaikki asunnot ja asumuspaikat on suhteellisen uusia, joten niihin ei ole ehtinyt
kertyä historiaa vielä, joten suomalaisilla ei ole niin paljoa arkielämän hankaluuksia
menneestä historiasta, joten silloin siihen kait suhtautuukin hiukan vinossa hymyin?  Wink

Tämä on Roomalaisten perustama kaupunki ja kyllähän näihin vuosisatoihin on
paljon jo ehtinyt.
Tämä vanhan asuntoni taloyhtiö on ainakin 1000 vuotta vanha,
kukaan ei tiedä tarkkaa rakennusvuotta.
Kellarista lähtee monimutkaiset käytävät ja katakombit kaupungin alle.
Sinne on eksynyt ja kadonnut paljon ihmisiä vielä näinäkin päivinä
-uhkarohkeita kun löytyy aina ja niin, rikollisia. Smiley

Uusi taloyhtiö sijaitsee Wienin vanhimman kirkon pihalla, joten hautuumaan päällä
tulen asumaan. Talokin on suhteellisen uusi, vain 500 vuotta vanha. Grin 2funny
Katakombeja aivan varmasti kaivettu sinne hautuumaan alle, onhan se mäen päällä
keskellä kaupunkia.  Smiley
__________________________________________________________________________________

Minulla on tuntuma,että esi-isien henget olivat joka päiväistä asiaa suomessa,esi-isien henkiä palvottiin,usein olivat kotihaltijoiden roolissa.Heille vietiin ruoka uhreja ym.Taisi olla ristin uskon tulon  myötä tullut hidas muutos,joka hävitti suomesta vanhat tavat,ja perinteet,kaiken joka oli papiston mielestä pakanuutta.Heillehän sielun paikka oli kiirastulessa,jota opettivat kansalle raskaalla kädellä,myös valtiovalta suosi tuota oppia.
Kirkon oppien mukaan henkiä ei ollut,kuin kiirastulessa odottamassa viimeistä päivää.Papisto pääsi tietysti suoraan Jeesuksen jalkojen juureen taivaaseen,kuten usein moni muukin nykyään.Papithan mainitsevatkin usein siunaus puheessaan,että vainaja on nyt jumalan luona,mutta samantien,että Jeesus herättää viimeisenä päivänä,niin otappa siitäkin selvä.
Isäni vanha sukutalo on samalla paikalla,välillä rakennettuna uudelleen.1500luvulla eräs esi-isäni on ollut noituudesta syytettynä,tuon talon isäntänä ollessaan.Papin taholta tulleita syytöksiä useamman kerran.Käräjä kirjat ovat hauskoja lukea näin satojen vuosien kuluttua.Esi-isä oli lopulta häipynyt paikkakunnalta,koska kyläläiset olivat aikoneet ottaa papilta nirrin pois.Toinen esi-isä oli viimeinen suomessa poltettu noita..,joka oli seurustellut henkien kanssa,ja tehnyt voimallisia tekoja.Joten ihmisten on ollut viisasta vaieta kaikesta mitä kirkko ei sallinut,oli paljon asioita jotka tulkittiin noituudeksi.
Esi-isät kuleksivat kuitenkin kotinsa pirtissä nykyään,rompsottelevat edestakaisin hyvällä tuulella.Talon väki on huolissaan jos ei rompsotus kuulu,se ei hyvää tiedä,sanovat.
Mehukkaita tarinoita tarinoita olen kuullut käydessäni siellä,aina sanon päivää myös Äijälle ja Ukolle.
Kun olin viimeksi yökylässä ja menin vinttikammariin nukkumaan,tuli askeleet perässä,tunnistin Ukoksi,kysyin,että mihin Äijä jäi,niin valot sammui,siitä päättelin,että on nukkuma aika Äijällä.Ukolle sanoin hyvää yötä ja nukahdin.  smitten

_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Silti siellä on mahtava meininki, oikein kevyet ja onnelliset energiat. Smiley
Onnellisia vainajahenkiä luulisin. Smiley

Kun sain avaimet ensimmäistä kertaa käteeni, menin asuntoon
ja sanoin kaikille taloyhtiössä ja etenkin uudessa asunnossani asuville hengille
kuka olen ja kuinka olen nyt uusi lihallinen omistaja ja tulen asumaan tässä asunnossa
teidän kanssanne.
Koin olevani hyvin lämpimästi tervetullut.  Smiley

Eilen olin ystävieni kanssa siellä tervehtimässä taloa ja sen henkiä,
ennen kuin tavarani saapuvat, ettei henget kokisi tavaroiden tuomista tunkeiluna heidän tilaansa,
ja ystäväni totesivat myöskin, että valoisa ja rakkaudellinen ja keveä tunnelma siellä on. Smiley

Täällä suhtaudutaan varovaisuudella ja kunnioituksella henkimaailman asioihin.
Lähes kaikki täällä uskoo henkien olemassa oloon. Grin

Maailmaa nähneenä olen todennut, että mitä nuorempi kulttuuri, sen huolettomammin
ja vinossa hymyin henkiin suhtaudutaan -myöskin pelätään eniten, kun siihen
henkimaailman jatkuvaan läsnäoloon ei olla totuttu.

Täällä se on niin arkipäivää, ettei sitä enään pidä oikein eriskummallisena asiana,
muuta kuin silloin kun se on oikein näkyvää ja tuntuvaa.
On aivan normaalia, että kotiin ja toimistolle kutsutaan esim. pappeja ja oikeita kanavoijia
rauhoitelemaan pahimpia kummituksia.
On niissäkin omia persoonallisuuksiaan. Niitten kanssa on vain sovittava elämään. Smiley

« Viimeksi muokattu: 17.08.2010 07:46:20 kirjoittanut sansai » tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #12199 : 17.08.2010 05:28:26 »

OHO!  Nyt meni Sashan kanssa viestit sikinsokin,kun tarkoitus oli lainata Sashaa,mutta kun tarkemmin ajattelen,niin ihan oikein ne ovatkin,ehkä Äijällä oli sormensa pelissä,ja viesteilee Sashalle omalla laillaan olemassa olostaan,että täällä ollaan ja henkiä ei tarvitse pelätä todellakaan,tilaa on kaikille.
                                                                                                                   angel
tallennettu
indiima
Astroholisti
*****
Viestejä: 1647



Profiili
« Vastaus #12200 : 17.08.2010 07:42:52 »

Oltiin reissussa tuolla halpojen alkoholien maissa ja eipä siellä tullut nähtyä -Espanja, Ranska, Saksa- jengiä yhtään niin lärveissä kuin Suomessa. Ensimmäinen asia, jota todistettiin kun käveltiin rinkat selässä noin puoli kympin aikaan illalla Siwaan Suomessa matkalla laivalta kotiin. Känninen pariskunta yritti pölliä sidukkaa ja kaljaa kaupasta. Voi että se oli huoh.
tallennettu

askendentti leijona   aurinko jupiter neptunus kauris  kuu mars kalat  merkurius uranus jousimies   venus vesimies  saturnus pluto skorpioni  chiron kaksoset MC  kuunsolmu  harka
meimi
Astroholisti
*****
Viestejä: 1019


Astrotumpelo


Profiili
« Vastaus #12201 : 17.08.2010 09:50:48 »


Terveisiä Anonyymien Perfektionistien kokouksesta  :Smiley


 2funny
Tämä heitto pitää muistaa, kun joku nipottaa töissä!
 Grin
tallennettu

aurinko jousimies  kuu vaaka  askendentti kauris  merkurius jousimies  venus skorpioni  mars jousimies  keskitaivas jousimies

Punainen Resonoiva Taivaanvaeltaja
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #12202 : 17.08.2010 22:36:28 »


Iltaa tupaan!  smitten
On yömyssyn aika.

Täällä myös yksi "anonyymi perfekstionisti", joka onneksi iän kertyessä antaa iselleen yhä enemmän luvan " otteen lipsua liaanista".

Sashalle  Grin (uusi nimi liian pitkä) Onnea uuteen kotiin! ja uusien kummitusten kanssa.
Ja Tigrulle vauvaonnea, on ehkä maailman ihaninta lukea sinun iloa! Nauti hormoonien, ilon ja epätoivon hyrskeestä nyt!  smitten

Myssy otettu ja nyt nukkumaan. Rauhaisia unia kaikille!

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Neela
Astroholisti
*****
Viestejä: 1096



Profiili
« Vastaus #12203 : 17.08.2010 23:17:03 »

Tääl ilmoittautuu yks juoppo. Muutama rommikola ja naks, yöunet meni  Grin

*hih*

Yx vielä ja meet sänkyyn, sieltä se nukkumatti hiipii kylään.  smitten

Varsinainen juoppo tosiaan.  Wink

tallennettu

Hyvin menee, mutta menköön Afro
Titania.
Kanta-astroilija
***
Viestejä: 399


haahuilija


Profiili
« Vastaus #12204 : 18.08.2010 15:36:51 »

Huoh, kunpa uniongelmat väistyisivät jo pikkuhiljaa. Viimeiset kolme yötä taas olen pyörinyt ja tuskaillut nukahtamisen kanssa ja sitten heräillyt pitkin yötä vihdoin nukahdettuani buck2 Olen aivan poikki, ja tiedän olevani väsymyksen myötä aika ärtynyt ja itkuinen... Nyt lähden kauppaan ja teen miehelle hyvää ruokaa hyvittely mielessä viime päivien aallokosta :Smiley
tallennettu

aurinko, MC jousimies
askendentti, kuu vesimies
Miksi pitää olla muiden kaltainen, kun heitä on jo niin paljon? - Anonyymi
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12205 : 19.08.2010 11:36:53 »

Kiitos Neela..

Toivotaan vaan, että tää mun onni ei paljastu miksikään tuulimunaksi...... Undecided
Kävin eilen ultrassa koska aloin vuotaa verensekaista valkovuotoa, ruskuaispussi näkyi mutta sikiötä ei - se voi kyllä näillä viikoilla olla niin pieni ettei erota.. Sitten lääkäri oli myös näkevinään yhdessä nurkassa pientä värinää, mikä saattoi olla syke, tai sitten ei....
Viikon, parin päästä uudestaan ultraan. Maksoi muuten 74 euroa käydä yksityisellä (kelakorvaus laskettu pois) mutta ehkä se oli sen väärti... Ainakin raskaus on kohdunsisäinen.

Toivon niiin paljon, että siellä on elämää!

Skorpparikin piti eilen pekkaspäivän kun se oli niin hermona.

Vuoto voi olla ihan harmitontakin, mutta niin, ei sitä nyt oikeen voi veikkailla. Se gyne ei kyllä nähnyt mun sisällä mitään vuotokohtaa tai hyytymiä. Jotenkin outoa tämä on... Haluisin uskoa että kaikki on hyvin, mutta jokin tunne mun sisällä sanoo, että älä nyt toivo liikoja.

Kävi miten kävi tällä kertaa, niin en aio masentua...
tallennettu
Tiigris
Astroholisti
*****
Viestejä: 3615



Profiili
« Vastaus #12206 : 19.08.2010 16:16:12 »

Mutta kyllä mä silti uskon että siellä on elämää.. Luulis nyt että äiti sen tietää.
Alle vuosi niin pitelen jo sitä tuhisevaa nyyttiä sylissä.. Ai että  smitten
tallennettu
sansai
Astro-nauttija
****
Viestejä: 813


Profiili
« Vastaus #12207 : 19.08.2010 20:11:15 »

Niinpä näkyy olevan  :Smiley
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12208 : 19.08.2010 22:04:17 »

Ihanaa, että viikonloppu on tulossa! smitten
Tuskin maltan odottaa, että pääsen toimistolta touhuamaan! Cheesy

Mie aion toteuttaa maskuliinista puoltani ja maalaan pari huonetta
uudessa asunnossani, poraan verhotangot ikkunoihin, kokoan vaatekaapin
ja asennan kattolamput. angel

Olen ostanut mageen uuden porakoneen ja ruuvimeisselisarjan! Afro

Veskari ihmetteli hiukan, että miksi en pyydä ketään miestä apuun
-niin siis mihin..? Huh
tallennettu
Asterix
Vieras
« Vastaus #12209 : 19.08.2010 22:25:46 »

Miekii oon nyt sit ihan virallisesti kihloissa  smitten

Voi onnea paljon! Cheesy smitten
Mikä tuli kihlapäiväksi?
tallennettu
Sivuja: 1 ... 812 813 [814] 815 816 ... 1167
  Tulostusversio  
 
Siirry: