Vaikeat lahjat voidaan ratkaista "katoavilla" lahjuksilla

Metsämies yleensä arvostaa myös hyvää ruokaa, eikä vain metsästämistä -viiniä, itse tehtyä leipää, juustoja, suklaata tai muuta em.itse tehtyä...
Ikä ihminen, jolla on jo kaikkea -sama resepti, mutta eri syystä... hänellä on jo kaikkea, mutta tämä lahja katoaa... siis siihen voidaan lisätä hillot ja hillokkeet, hedelmä- tai Joulukorit :

Ei ole vaikeaa lahjaa tai ihmistä, jolle hankkia. On liian vähän aikaa miettiä... mielestäni

^^^mila szatár^^^ olet aivan oikeassa, Joulussa nöyryys ja heikommassa asemassa olevien muistaminen on arvokkaita lahjoista, joita voi antaa muille ja itselleen. Sitähän tarkoitit, eikö?
Kaikilla ei mennyt Joulu varmastikaan yhtä pulleasti ja rauhaisasti, kuin em. monilla meistä. Ajatus heille ei silti tässä kohtaa paljoa auta. Auttaminen on tehty jo koko vuoden mitalla, kuin myös toivottavasti se joskus kantaa myös itse hedelmää... eikä aina odota valmista ratkaisua ahdinkoon

Yksi todella vanhempi ihminen kertoi, kuinka hänelle nuorempi mutta minun näkökulmasta vanha ihminen oli sähissyt, kun oli kertonut tälle elämän ahdistavan toisinaan ja yksinäisyyden vaivaavan. Sanallisesti:" hanki elämä", oli viesti tälle vanhukselle

Mitäköhän vaan mahtoi oikeasti tuolla tarkoittaa tämä keski-iän paremmalla puolella oleva naishenkilö sanoessaan itseään reilusti vanhemmalle näin... Kuinka yksin kertaista olisi ollut vain kuunnella ja vaikka sitten ehdottaa jotakin harrastusta yms.
Lahjaa en tälle henkilölle ostanut, vaan annan aikaa... aikaa oikeasti istua hänen luonaan ja jutella niitä näitä. Koskettaa ja halata, kun tulee ja aikanaan menee.
Oikeat lahjat jaetaan jokaisena vuoden päivänä, ei Jouluna

Sitähän tarkoitit, eikö?