koska pitää säästää helmikuista Dubain matkaa varten

Onko kukaan teistä muuten käynyt Dubaissa? Mistä kannattaa varata matkat? Mitä Dubain kohteita suosittelette? Ebookersista löytyi halvalla matkoja, täytyisi kyllä värjötellä ensin 10 tuntia Riikassa ennen varsinaista Dubain

lentoa
Hei vain N222, Dubaissa ehkä tavataan! Olen nimittäin menossa sinne 7.-16.2. Dubai Marinaan miesystäväni sekä yhden toisen pariskunnan kanssa ja sitä paikkaa rakastan. Ja muustakin syystä kuin vain siitä, että tyttäreni asuu siellä perheineen jo kolmatta vuotta ja on tullut siellä käytyäkin jo muutaman kerran.
Me olemme ostaneet jo syyskuussa lentoliput suoraan Finnairilta, joka lentää sinne suorana talviajan. Kämpän otimme HomeAwayn kautta, koska tahdoimme elää omalla tavallamme tämän pariskunnan seurana ja tapailla sitten tätä tyttäreni perhettä eli lapsenlapsiani aina, kun kerkiävät kouluistaan.
Majoitumme Dubai Marinaan Al Fattan Toweriin, josta maksamme todella niin vähän, ettei sillä saisi matkatoimistosta edes viikon matkaa, jos lasken siihen lennotkin mukaan. Ja asuntomme on sellainen 160 neliön kolmio, jossa molemmilla omat makuuhuoneet ensuite bathroomeilla. Ja siihen kuuluu tietenkin suuri olohuone ja ruokailutila sekä täydellisesti varustettu keittiö + ylimääräinen WC vieraitakin varten, jos/ja kun tulevat tyttäreni perhe käymään.

Helmikuu todellakin on siitäkin hyvä aika sinne matkustaa, koska silloin siellä on ne shopping festivaalit ja merkkituotteita saa todella edulliseen hintaan. Muutenkin siellä on kaikki eläminen edullisempaa kuin täällä Suomessa, jotenka pienelläkin budjetilla siellä saa aikansa kulumaan.
Itse tahdoin siis majoittua tuolle Dubai Marina alueelle, sillä ensinnäkin se on melkoisen lähellä tyttäreni perheen asuinpaikkaa ja sitten siinä on meri eli auringonottaranta ihan vieressä. Siinä saa yhdistettyä sekä sen rantaloman että kaupunkiloman ja muutenkin se on nykyään sellainen "must" asuinpaikka, jossa on kaikkea viihdykettä elämään. Ja muutenkin kaikki nähtävyydet eli sellaiset paikat, joissa ainakin itse viihdyn hyvin (lue aivan upeat ostoskeskukset, jotka jo itsessään on nähtävyyksiä) ovat kohtuullisen taximatkan ja jopa uusin kävelymatkan päässä. Ja taxilla ajeluhan siellä onkin todella halpaa, puhumattakaan siitä metrosta, joka on avattu jo muutama kuukausi sitten.
Toivotan jo nyt sinulle oikein onnistunutta matkaa!